Ugyan az évből még van egy szűk hónap, de szerintem már most szemezgethetünk, listázgathatunk az év legjobbjaiból. Ide ér belerakni azokat is, amik csak hazánkban voltak újdonságok, mint pl. az Antikrisztus. Tehát tessék nyilatkozni!
Nem szeretnék esetlegesen senkit sem befolyásolni, de gondolom sokatokat érdekelhet a személyes véleményem. Ezért a "tovább" gomb után megláthatjátok az én TOP listámat az idei év legjobbjairól. Előre szólok, hogy sajnos még nem volt módomban minden idei alkotást megtekinteni, ezért a foghíjjasság miatt előre is elnézést kérek.
UPDATE: Na már be is következett, amitől tartottam: tegnap megnéztem még egyet, az alul levők közül, és máris befúrta magát a listára. Így egynek mennie kellett, de a Piranha 3D helyett a Farkasembert vettem ki. Leginkább azért, mert ez utóbbiban jóval kevesebb volt a szilikontól duzzadó cici (szám szerint 0). Azt még nem döntöttem el, hogy ezután is manipulálni fogom íly módon a listát.
10. Piranha 3D
Sajnos nálunk (még?) nem mutatták be, pedig az ember azt hinné, hogy a 3D+horror kombinációra lecsapnak a hazai mozik. Mindenesetre nem rossz remake, Alexandre Aja vezénylésével, aki most sem hazudtolta meg magát a trancsír terén. A csöcsök mennyiségére sem lehet panasz.
9. Sprski film
Egyszerre zseniális és beteges alkotás. Vagy meglátod az értékeit, és/vagy felfordul a gyomrod. A "newborn porn" meg mindent üt.
8. The Tortured
Bár sokan írták, hogy ez bizony egy 2010-es francia filmnek a remake-je, azért szerintem itt a helye. Persze az eredetit még nem láttam, ezért lehet, hogy az láttán megváltozna kissé a véleményem.
7. Pandorum
Na erről beszéltem a bevezetőben. Ugyan hivatalosan 2009-es, de nálunk ugye idén mutatták be. Mindenesetre egész jól sikerült sci-fi horror, még ha sok a nyúlás is benne.
6. Predators - Ragadozók
Antal Nimród ismét bebizonyította, hogy Amerikában is megállja a helyét. Tetszettek az utalások az első, Schwarzi féle verzióra. Szegény Trejo meg ismét korán meghalt. Lehet, hogy lesz belőle még egy epizód.
5. The Human Centipede - Az emberi százlábú
Sokak szidják, mint a bokrot, azonban el kell ismerni, hogy maga az alapötlet roppant kreatív. Nekem kifejezetten tetszett. Jövőre várható a folytatás, a rendező sokkal, de sokkal betegebb filmet ígér. Juppi!
4. Dread
Igen, ez is 2009-es, de a nagy forgalmazása az idei évre tehető. Persze hozzánk ez se jutott el, még lemezen se. Az alap sztorit Clive Barker-nek köszönhetjük, az ő neve pedig többnyire garanciát takar.
3. Daybreakers - A vámpírok kora
Nagyon jó színészgárda, nagyon jó alapszituáció. Minden megvan benne, ami csak kelhet: sok vér, dráma, akció és Sam Neil.
2. [REC] 2
A spanyolok idén is jól odab*sztak. Igazából nem értem, hogy a többségnek mi nem tetszett a "nagy fordulaton", ami az első részt is más megvilágításba helyezi. Legalább újszerű. Egyébként szerintem sokkal rémisztőbbre sikeredett, mint az 1. Jövőre jön a 3. epizód!
1. Machete
Vicces, hogy a győztes pont, hogy nem horror, hanem simán "csak" exploation, annak viszont remek. Ennyi hullát és cicit rég láttunk ilyen fasza kivitelezésben. Danny Trejo ezzel a Mennybe emelkedett. Képletesen természetesen. Reméljük tényleg lesz még 2 folytatás!
Az gáz, hogy a legjobbnak is csak 8/10-et tudtam adni?
Amiket (még) nem láttam és esetlegesen emiatt nem kerültek be a listába:
1. Devil - Ördög
2. Last exorcism
3. Frozen
4. The Crazies - Tébolyultak
5. Survival of the Dead
6. SAW 3D - Fűrész 3D
Jáj, ez egy nagyon hosszú hiánylista lett, bocsánat még egyszer:( Még valami: a DVD kiadásokat én nem számoltam bele, mert akkor nagy lenne a bonyodalom.
Egyébként ez a poszt különleges, ugyanis ez a
200-dik!
Hurrá!
Friss kommentek