Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Vér és Belsőség

Kevésbé ismert horrorfilmek, könyvek, sorozatok, továbbá vér és halál minden mennyiségben, "sznobhatás" nélkül. E-mail: hmblog66[kukac]gmail[pont]com

Suttogások, sikolyok

Címkék

18+ (3) 3d (53) 666parkavenue (8) afterdark (12) állat (67) americanhorrorstory (33) angol (91) angola (1) animáció (8) antológia (30) argentin (6) ausztrál (23) axn (10) ázsia extrém (5) bahamák (1) batesmotel (12) bd (4) belga (4) bio (18) böszörményi gyula (1) boxoffice (27) brazil (5) brutál (228) Chelsea Cain (1) chile (6) clive barker (1) csalódás (25) cseh (2) dán (6) dean r koontz (1) deathvalley (2) dexter (33) díszdoboz (3) dmitry glukhovszky (1) dracula (1) dunatv (1) dvd (47) easy (74) edgar allan poe (1) egyesültarabemírségek (2) elemzés (3) élőprogram (34) epizód (143) érdekesség (5) erőszak (23) extant (2) farkasember (32) fearitself (9) felhívás (139) fellenbeck roland (1) felsorolás (208) filippínó (1) filmmúzeum (2) finn (6) folytatás (186) fox (1) francia (49) fromdusktilldawn (2) g.p. smith (1) giallo (13) gondolatok (58) görög (1) guillaume apollinaire (1) hannibal (3) hemlock grove (1) hír (113) hírek (23) holland (8) hongkong (12) india (1) indonéz (3) interjú (15) ír (13) irán (1) ira levin (1) izland (4) izrael (2) japán (41) jelenet (7) jódeinkábbne (10) john wyndham (1) joseph dlacey (1) kanada (67) kannibál (37) karácsony (22) kép (7) képek (48) képesítés (2) képregény (5) kérdőjel (76) kézikamera (115) kína (2) kisfilm (48) kolumbia (4) könyv (21) könyv adaptáció (72) korea (17) kuba (1) laurell k hamilton (1) lengyel (3) lesrevenants (1) lett (1) lovecraft (11) luxemburg (2) m1 (1) magyar (78) málta (1) mastersofhorror (20) mexikó (7) monaco (1) mozi (97) neil gaiman (2) német (30) nem ajánlom (140) nem amerikai (148) nem horror (50) norvég (18) novella (6) nyereményjáték (62) olasz (56) onlinefilm (80) ördög (100) orosz (6) oscar (52) összefoglaló (28) összehasonlítás (79) osztrák (5) pc adaptáció (9) penny dreadful (1) poén (193) poszter (327) premier (31) pszicho (68) puerto rico (1) remake (94) rendező (61) retro (26) ritkaság (75) román (1) rtlklub (2) salem (2) scifi (110) slasher (124) sorozat (228) spanyol (57) spinoff (2) stephen king (14) svájc (4) svéd (15) szavazás (22) szellem (201) személyes (113) szerb (5) szingapúr (3) szlovák (1) szörny (80) tajvan (2) talesfromthecrypt (20) társasjáték (1) thai (13) thebridge (1) thekilling (2) theriver (5) thestrain (1) thewalkingdead (60) the following (1) thomas müller (1) thriller (128) toplista (19) török (1) trailer (496) tv (27) tv2 (2) tv6 (30) újzéland (9) ukrán (1) underthedome (3) update (6) uruguay (1) valós alap (42) vámpír (77) várjuk (131) vendég (43) vér (399) vers (1) viasat3 (3) vietnam (1) vírusos (24) vs (23) xxx (32) zene (16) zombi (219) zskat. (124) Címkefelhő

Friss kommentek

Öngyilkosok vs. Öngyilkosok

2010.05.07. 10:28 - purga

Címkék: német japán vér kérdőjel vs nem ajánlom nem amerikai nem horror

Eredetileg csak az egyikről írtam volna, de eszembe jutott, hogy korábban már láttam egy hasonló stílusú filmet, így miért ne mérettessenek meg egymással?

Suicide Club / Jisatsu saakuru (2001)

 

Rendezte: Shion Sono

suicide_club-poster.jpgA Battle Royale után térjünk vissza az öldöklő japán tinikhez, csak azzal a különbséggel, hogy itt szinte kizárólag öngyilkosságok történnek.

Hasonló produkciót nem is olyan régen láthattunk már, ez volt Az esemény, bár azért vannak lényegi különbségek mondanom sem kell. Ami az amerikaiban erősség volt, a különféle extrém öngyilkossági módszerek, az a japán verzióban pont hogy a gyengéje, legalábbis nekem kevesek voltak az olyan megoldások, hogy tabletta, gázsütő, pisztoly, kötél vagy éppen a magasból való leugrás. Bár el kell ismernem, hogy a nyitó képsor meggyőző volt: 54 középiskolás kislány egymást kezét fogva, ritmusra, vidáman a metrószerelvény alá vetik magukat. Süti.

A lényeges különbség azonban az, hogy itt nem önkívületben lévő zombi-pótlékok vetnek véget az életüknek, hanem vidám gyermekek. A legütősebb jelenet ebből a szempontból pedig az, amikor kb. ez a párbeszéd hangzott el: "-Gyertek, legyünk öngyilkosak! - Oké!", ez persze lehet, hogy így leírva nem olyan átütő, de úgy tessék elképzelni, ahogy manapság egy baráti társaság rábólint egy önfeledt kocsmázásra. Egyszóval: groteszk.

(Itt zárójelesen megjegyezném, hogy a már említett Az esemény több okból kifolyólag sem versenyezhetne, ezek közül már említettem azt, hogy itt egy biológiai "járvány" söpör végig, a másik pedig az, hogy egy világszerte ismert mozifilmet nem lenne fair összehasonlítani egy szerényebb produkcióval.)

A rendőrség természetszerűleg el kezd nyomozni. Tetszett, hogy kivételesen nem két ellentétes attitűdökkel rendelkező páros nyomoz, hanem egyszerre négy, ráadásul mind eléggé eltérő karakterek.  Hamar kapnak egy fülest egy geek-girltől, hogy van egy honlap, amin csak fehér piros pöttyök vannak, amik jelzik, hogy hány fiú ill. lány lett már öngyilkos. Persze ők nem az FBI, na meg csak 2001-et írunk, így a szerver lekeresése nem igazán működik. Vagy csak lehet, hogy a film készítői felejtették el, hogy az ilyesmi lehetséges.

suicide-club-scene.jpg

Ami igazán bajom volt a filmmel az, hogy nem volt igazán horror. Nem éreztem félelmet. Miért is éreztem volna, amikor a mű groteszk jellegét megtoldották egy 12 évesekből álló együttessel, akik egész Japánt lázban tartják? Mondanom se kell, már az első pillanattól kezdve sejteni lehet, hogy valami nem kóser velük, és tényleg. Vérben és gusztustalanságban közepes, van 1-2 mentő megoldás ez ügyben, de még erre se volt kihegyezve a film. Igazából semmire se, mert maga a történet számomra nem egészen jön át. Mondhatni nem volt értelme, vagy amit le tudtam szűrni, az kevés volt számomra. Remélem valaki el fogja nekem magyarázni:)

A kivitelezés közepes, nem igazán hozza a számomra elvárt J-horror színvonalát, ez főleg  az operatőri munkában és a vágásokban mutatkozik meg. De a rendező is vehetett volna még egy-két leckét szerintem. Például lehetett volna kicsit bevállalósabb is a gore kapcsán, vagy a már említett öngyilkossági módszerekkel is lehetett volna kreatívabb. Azonban mindenképpen pozitívum, hogy most legalább nincsenek halott, hosszú fekete hajú kislányok szellemei!

Azért mégis nézhető, de ne várjunk tőle túl sokat. Na meg figyeljünk a részletekre, hátha Ti majd tudjátok értelmezni.

(Érdekesség: A filmben van egy bizarr telefonbeszélgetés, abból részleteket felhasznált a Combichrist nevű formáció, ebben a számukban.)

 

Der Todesking / The Death King (1990)

 

Rendezte: Jörg Buttgereit

der-todesking-post.jpgA rendező a blogon abszolút ismerős, hiszen neki "köszönhetjük" a nekrofíl filmek atyjának tekinthető Nekromantik 1-2-t, na meg a ritka élvezhetetlen Schramm-ot is. Valahogy úgy tűnik nekem, hogy szegény Jörg beleélte magát, hogy ő mekkora király lett a legismertebb filmjével, ezért elkezdte kibontani a szárnyait, kár, hogy senki se szólt neki, hogy csak egy strucc.

A film igyekszik felvenni a Nekromantik hangulatát a halálkultuszával együtt. Minden tekintetben (operatőri munka, zene stb.). Csak épp nem sikerült, mert nincs ami megbotránkoztasson minket. Sőt, ez egy kifejezetten unalmas alkotás, ami vele kapcsolatban szerintem nagy szó. Ennek egyik oka a történet hiánya. Illetve van, de az csak alibiből. Nagyjából annyi az egész, hogy van egy lánclevél (hajjaj, régen nem volt még se e-mail, se spawn), amit ha elolvasol, legszívesebben megölnéd magad. Persze előtte tovább küldöd, hátha másnak is eszébe jut. Nem lesznek itt nagy lelki válságok, csak néhány merengő tekintet, majd jöhet a borotvapenge. Ja és időnként követhetjük egy holttest bomlását, ami igazán "fantasztikus" élmény...

Szóval a legnagyobb baj, hogy ez igazából művészfilm akar lenni, csak éppen izzadságszagú. Horrornak meg végképp nem nevezném. Gusztustalanságból most "csak" egy elképzelt(!) péniszcsonkítást látunk. Itt viszont kell egy kis kitérőt raknom. Ez a része azért tetszett, mert az egyik szereplő kikölcsönözte a kultikus Ilsa - She Wolf of the SS filmet, majd elkezdi nézni, de mi egy újraforgatott verziót látunk, ami persze nyomába se ér az eredetinek. Az meg már külön bájos, hogy a téka polcán ott van a Nekromantik is...

Párbeszédek nem igazán vannak, leginkább belső monológok. A végén pedig a kamerás mészárlást meg végképp nem értem. Meg úgy igazából az egész alkotást úgy ahogy van nem. Tudom, biztos az én hibám, hogy ilyen kis "suttyó" vagyok, de ez egy tényleg rossz film, kerüljétek. Kivéve, ha bérletetek van bármelyik művész moziba.

 

Suicide Club: 5/10

Die Todesking: 3/10

 

Szóval Japán öngyilkosságban lenyomta Németországot.

A bejegyzés trackback címe:

https://horrormirror.blog.hu/api/trackback/id/tr321976661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tipca 2010.05.07. 21:38:12

Az Öngyilkosok klubját végignéztem, csak az a baj, hogy egész egyszerűen nem értettem. Mondjuk én az ázsiai filmek 90%-át nem tudom hova tenni, pláne élvezni, annyira idegen a kultúra. Mondjuk az ÖK még egy átlag japán filmen is túltett zagyvaságban - legalábbis szerintem Az a legyalult hát nagyon durva volt... És a végét meg tudná magyarázni valaki? Most akkor a zenekar zenéjében volt valami "rejtett üzenet", vagy mi?

Hasselhoff 2010.05.08. 23:48:57

[spolier inside]

sajnálom, h nem jött át a film, mert ez 5 pontnál sokkal többet is megér. abszolút nem bánom, h nem a gore-ra hegyezték ki a dolgot. nekem igazán mély élményt nyújt a mai napig. az ominózus telefonbeszélgetés pedig maga a gócpontja az egész műnek. mondanivaló szempontjából számomra egyértelműen kiderült az az egyszerű álláspont, avagy általánosságba vett, ámbár korántsem realizált vélemény, h az embernek nincs kapcsolata önmagával. a film üzenete (, ami könnyedén torkollik át kérdésbe) sokkal inkább metafizikai, mint filozófiai, mert az ember önmagával való összhangban-élését kérdőjelezi meg, nem pedig a mikéntjét, mi pedig sokkal zavarbaejtőbb és mindenképp kilátástalanabb problémának tudható be. ezért is lesznek olyan könnyedén öngyilkosok a fiatalok, mert náluk ezen probléma sokkal jobban él tudat alatt, nem próbálják kezelni, helyette inkább fiatalos könnyedséggel úsznak az árral és lépnek rá a könnyebbik útra, azaz vetnek véget a lelki diverzitásból adódó frusztrációnak, semmint megoldjanak egy olyan összetett problémát, mint az Ön Önhöz való kapcsolása. épp ezért tették mosolyogva, már-már katartikus boldogságtól kábultan azt, amit. továbbá a film élesen elhatárolja a különböző korosztályokat a mentalitás szempontjából, amiket ha hierarchizálni szeretnénk, akkor robusztusan kitűnne a gyermekek szerepe, mert voltaképp ők azok, akik axiómaként képesek kezelni, egyszersmind racionalizálni és felmérni azt a lelki tusát, amitől a serdülőkorúak szenvednek a jelenkori társadalomban. nem hiába okozza egy gyermeki kérdés a rendőr halálát sem.

a film voltaképp a kollektív társadalmi elidegenedést tömöríti gyermeki szavakba, gyermeki őszinteséggel prezentálva. a lánybanda a média kódolt üzeneteit szimbolizálja, ám a legszembetűnőbb differenciát az biztosítja, h jelen esetünkben a legfiatalabb korosztály tesz fatális inpressziót a náluk korosabb korosztályra. a serdülő korúak jelentik a közép utat, a legsebezhetőbbek, a legbefolyásolhatóbbak, akik a lehető legnagyobb hajlásszögben fordulnak arra, amerre a fuvallat visz, akik ódzkodnak bárminek felmérni a súlyát. a gondterhes felnőttkor feslettségét, unottságát tökéletesen fémjelzi a főképp középkorúakból verbuválódott rendőrbrigád hozzáállása, akik hivatásukból adódóan hozzá lettek szokva az ilyen-olyan szörnyű bűncselekményekhez, akiknek egy brutális gyilkosság áldozata is csak plusz helyszínelést és adminisztratív munkát jelent, ám amikor tömegesen vetnek önkezük által véget saját életüknek a létük legjavában levők, akkor belép az a fajta maró tanácstalanság, avagy égető kérdés a "miért"-re, amire csak egy gyermek őszintesége, "meglátása" képes választ adni, ám a kérdés-válaszért nagy árat kell vkinek fizetnie.

a lánybanda és a bűnbanda szerepe a film sztorija szempontjából lényeges, a mondanivalójáéból szvsz csak eszközt képviselnek.

pofáznék még, de legyen most ennyi elég. annyit még hozzá, h én most mellszélességgel ellenvetnék és ajánlom, de főképp azoknak, akik vmi valóban mélyet akarnak látni.

Hasselhoff 2010.05.09. 12:16:30

najó, lehet h 5 sör után kicsit többet képzeltem a filmbe, mint amennyi van :)
combichrist szeretők meg szeressék a god module-t is.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.05.09. 20:38:00

@Tipca: megnyugodtam, h nem vagyok egyedül:)

@Hasselhoff: nem semmi ez a kimerítő elemzés:) ha én 5 sör után ilyeneket tudnék alkotni, hajjaj..:)

Darkcomet 2010.06.04. 19:10:00

@Hasselhoff: Tökéletesen egyetértek, csak én ilyen szépen nem tudtam volna megfogalmazni. :-) Minden esetre nálam 8/10 a film.

Near93 2013.11.03. 21:17:11

@Hasselhoff: Hát, nem akarok sértő lenni, de ez nem egy ilyen intelligens film, amiben ennyi üzenet rejtőzne. Az más kérdés, hogy mi az amit bele lehet magyarázni. A film minősége, és annak hiánya nekem csak annyit árul el, hogy ez csak egy sima sokkolásra felépített japán agymenés. Persze nem a rossz értelemben.


süti beállítások módosítása