Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Vér és Belsőség

Kevésbé ismert horrorfilmek, könyvek, sorozatok, továbbá vér és halál minden mennyiségben, "sznobhatás" nélkül. E-mail: hmblog66[kukac]gmail[pont]com

Suttogások, sikolyok

Címkék

18+ (3) 3d (53) 666parkavenue (8) afterdark (12) állat (67) americanhorrorstory (33) angol (91) angola (1) animáció (8) antológia (30) argentin (6) ausztrál (23) axn (10) ázsia extrém (5) bahamák (1) batesmotel (12) bd (4) belga (4) bio (18) böszörményi gyula (1) boxoffice (27) brazil (5) brutál (228) Chelsea Cain (1) chile (6) clive barker (1) csalódás (25) cseh (2) dán (6) dean r koontz (1) deathvalley (2) dexter (33) díszdoboz (3) dmitry glukhovszky (1) dracula (1) dunatv (1) dvd (47) easy (74) edgar allan poe (1) egyesültarabemírségek (2) elemzés (3) élőprogram (34) epizód (143) érdekesség (5) erőszak (23) extant (2) farkasember (32) fearitself (9) felhívás (139) fellenbeck roland (1) felsorolás (208) filippínó (1) filmmúzeum (2) finn (6) folytatás (186) fox (1) francia (49) fromdusktilldawn (2) g.p. smith (1) giallo (13) gondolatok (58) görög (1) guillaume apollinaire (1) hannibal (3) hemlock grove (1) hír (113) hírek (23) holland (8) hongkong (12) india (1) indonéz (3) interjú (15) ír (13) irán (1) ira levin (1) izland (4) izrael (2) japán (41) jelenet (7) jódeinkábbne (10) john wyndham (1) joseph dlacey (1) kanada (67) kannibál (37) karácsony (22) kép (7) képek (48) képesítés (2) képregény (5) kérdőjel (76) kézikamera (115) kína (2) kisfilm (48) kolumbia (4) könyv (21) könyv adaptáció (72) korea (17) kuba (1) laurell k hamilton (1) lengyel (3) lesrevenants (1) lett (1) lovecraft (11) luxemburg (2) m1 (1) magyar (78) málta (1) mastersofhorror (20) mexikó (7) monaco (1) mozi (97) neil gaiman (2) német (30) nem ajánlom (140) nem amerikai (148) nem horror (50) norvég (18) novella (6) nyereményjáték (62) olasz (56) onlinefilm (80) ördög (100) orosz (6) oscar (52) összefoglaló (28) összehasonlítás (79) osztrák (5) pc adaptáció (9) penny dreadful (1) poén (193) poszter (327) premier (31) pszicho (68) puerto rico (1) remake (94) rendező (61) retro (26) ritkaság (75) román (1) rtlklub (2) salem (2) scifi (110) slasher (124) sorozat (228) spanyol (57) spinoff (2) stephen king (14) svájc (4) svéd (15) szavazás (22) szellem (201) személyes (113) szerb (5) szingapúr (3) szlovák (1) szörny (80) tajvan (2) talesfromthecrypt (20) társasjáték (1) thai (13) thebridge (1) thekilling (2) theriver (5) thestrain (1) thewalkingdead (60) the following (1) thomas müller (1) thriller (128) toplista (19) török (1) trailer (496) tv (27) tv2 (2) tv6 (30) újzéland (9) ukrán (1) underthedome (3) update (6) uruguay (1) valós alap (42) vámpír (77) várjuk (131) vendég (43) vér (399) vers (1) viasat3 (3) vietnam (1) vírusos (24) vs (23) xxx (32) zene (16) zombi (219) zskat. (124) Címkefelhő

Friss kommentek

Under the Dome 1. évad - kibeszélő

2013.12.12. 18:56 - Varin

Címkék: sorozat összefoglaló stephen king könyv adaptáció underthedome

Itthon is véget ért már a Búra alatt 1. évada. A Stephen King-novellából készült sorozat bár kifejezetten jó számokkal indult, a csatorna is nagy reményeket táplált irányában, mégis elérte a végzet.

Ez azonban még korántsem lenne releváns, mert a magyar közönségnek kár bármilyen igazán jó sorozatot adni, úgysem nézik. A Gyilkosság pl. egészen katasztrofális számokat tudhat magáénak, de így van ez a legtöbb minőségi sorozattal. Jó nekünk a Barik Közt, Éjjel-nappal-hajnal-reggel-szarás közben-mindenhogy Budapest és az egyéb szenny. Mindegy, ezen most kár bosszankodni. Az Egyesült Államokban egyébként aránylag képes volt fenntartani az érdeklődést, a kezdeti – CBS-hez képest igen magas – 13 milliós nézettség után sem esett vissza. Jöjjön tehát az évadértékelő.

vlcsnap-2013-09-17-16h41m42s232.pngA Pink Starok nagyon falloltak szerencsére!

De nem, nem jön évadértékelő. Azaz nem a szokott formában, mert inkább titeket kérnélek meg, hogy írjátok le a gondolataitokat a Búra alatt 1. évadáról, és nem azért, mert lusta vagyok, hanem mert egyszerűen kevés gondolat cikázik a búrámban (hahaha) a sorozat kapcsán. És talán ez a legnagyobb kritika, hogy alig van mire emlékezni. Nem árulok el nagy titkot, ha leírom, hogy én persze nem a TV2-vel haladtam, hanem az amcsikkal. De ez még nem kéne azt jelentse, hogy nem maradt meg szinte semmi az évadból, mert az AHS 2. évadát kis túlzással bármikor felmondom szóról szóra.

Valahol ugyanaz a problémám, mint a Bates Motellel. Adott az alaptörténet, ami igen jó, izgalmas és várom a megoldását. Ugyanakkor tele van töltve olyan mellékszálakkal, amik kicsit sem érdekelnek. Nem érdekel, hogy a városnak miért van szüksége annyi propánra, nem érdekel, hogy Barbie pénzbehajtó vagy bérgyilkos, nem érdekel semmilyen egyéb baromság a búrán kívül. De talán már az se… Amikor megjelent egy idegen emberi lény képben és elkezdett hadoválni, valahogy ez is elvesztette a varázsát.

under_the_dome_thicker_than_water.jpgVan itt dome minden méretben

Ami még szintén gyengíti a sorozatunkat, a szereplők. Mike Vogel hozza ugyanazt az unalmas, fapofájú semmit, amit a Bates Motelben és tulajdonképpen elmondható, hogy a Big Jimet alakító Dean Norris játékán kívül senkiben nincsen semmi plusz. Az ő karaktere és teljesítménye az egyetlen, ami talán átlag felett megírt szerep az 1. évadban. Egyedül ő vált ki bármilyen érzelmeket a nézőkből, őt legalább lehet utálni. A többieket még lefosni se nagyon…

Azért így a képek nézegetése közben beugrik egy pozitívum. Amikor az amerikai kormány lebombázta a várost, az nagyon ütős képsor volt.  Belegondolni is szörnyű, hogy ilyet képesek megtenni. Rendkívül nehéz lehet feldolgozni, hogy nemes egyszerűséggel el akarták pusztítani az egész várost, csak azért, mert nem tudták, hogy mi is történt vele.

domestruction.pngVilágvége-látkép Chester's Millből

Nincs arról szerencsére szó, hogy nézhetetlen lenne és szenvednék, ahogy a Bates Motel egyes részeinél még az elején, de messze van az izgalmastól. Pont az a sorozat, amit ha nem nézek meg azonnal és mondjuk, 3 hétre rá több epizódot fogyasztok el egyszerre, az se zavar igazán. A könyv elolvasásának hiányában, továbbra sem tudom, hogy kivel mi fog történni, de jobb is így.

Elnézést kérek tehát a nem szokványos írásért és hogy ezúttal átadom nektek a stafétát, de egyszerűen annyira semleges és közömbös ez a sorozat, hogy halál komolyan, újra kéne néznem minden percét, hogy emlékezzek rá!

2014 nyarán jön egyébként a 2. évad, a nyitórészt pedig egyből őnagysága, Stephen King tollából élvezhetjük majd!

Jöhetnek tehát a ti gondolataitok, hátha ti pozitívabban láttátok.

A bejegyzés trackback címe:

https://horrormirror.blog.hu/api/trackback/id/tr905687504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákos Iván 2013.12.12. 21:55:48

Nekem bejött, pont az érdekes szereplők és viszonylag egyedi történet miatt... Nem kiemelkedő, de nem is szokványos (ld AHS 1. évad)

Logent 2013.12.12. 21:59:02

Én úgy gondolom,hogy ez a sorozat egy minimálisan jobb az átlagnál,nem éreztem a részek végén azt a motviciót (mint pl: Dexternél),hogy nézzem tovább. A karakterek egyhangúak Spoiler! sajnálom a leszbikus anya halálát Spoiler vége! A képi világgal nincs különösebb gáz szerintem,csak az a színváltoztató mini tojás az kicsi érdekes volt,de attól autentikus. Egy dologra voltam nagyon kiváncsi,hogy miért jött létre ez a búra? A NASA egyik titkos kísérlete? Egy növény által kibocsátott gáz? Esetleg az embereket sújtotta Isten ezzel,mert bűnösek? Vagy csak UFOK kreálták? :O

Varin 2013.12.12. 22:54:29

@Ákos Iván: Tudnék javasolni egy AHS 2. évadot ebben az esetben :)

@Logent: Hát, szerintem az nagyjából kiderült, hogy a kormány semmit nem tud erről az egészről és csak E.T. műve. Hogy mégis miért jött létre a búra és mi a céljuk a kis szürkéknek, azt pedig idővel úgyis megtudjuk.

Thasaidon · http://zothique.blog.hu 2013.12.12. 23:22:01

"megjelent egy idegen emberi lény képben"

Ilyen vajon történt a könyvben? O.o Nem olvastam, de a tartalmát nagy vonalakban igen, és nem emlékszem idegen vonatkozásokra. Az olvasottabbak javítsanak ki, ha tévednék, de mintha a könyvben kifejezetten mellékszál lenne az, hogy is került oda a búra, és a lényeg az emberek viselkedésén van, nemde?

"tele van töltve olyan mellékszálakkal, amik kicsit sem érdekelnek"

Valószínűleg ez elkerülhetetlen, ha sorozattá akarják kibővíteni, de hát ma sem gerjedt fel az érdeklődésem az egyetlen műből készített sorozatok iránt.

"novellából"

Az nem egy bivalynyak vastagságú regény volt? :-p

2013.12.13. 00:15:10

Hát én elkövettem azt a hibát, hogy párhuzamosan olvastam a könyvet a sorozat nézésével. A könyvnek kb 100 oldal híjja van, a sor.-nak nemtom mennyi, de lehet, hogy annyi is marad. Nem lenne rossz, de a könyvhöz képest harmatos. Értem ezt úgy, hogy nem a legjobb King könyv amit olvastam, de a jobbak között van.

SPOILER (lehet benne):

Szerintem a könyv lényege nem az, hogy honnan ered a búra, hanem, hogy hogyan hat a bennrekedtekre. Na ezt szúrták el nagyon a filmben, már a karaktereknél. Egy néhány napos történést próbálnak évadokká nyújtani, ezért a sok ballaszt, érdektelen történetszál. Igaz, hogy a könyv is szerteágazó (már amennyire a búra alatt szerteágazhat valami), de jól meg van komponálva és beszippant. Amikor megláttam a kicsi búrát, elment a jódolgom. Olyan szinten írják át az eredeti cselekményt, hogy arra szó nincs! De komolyan. Van olyan szereplő, akinek a halálával kezd a könyv, a filmben meg fontos szereplő lesz. Ilyenkor mindig az jut eszembe, ha nem tetszik a sztori, miért dolgozzák át? Miért nem írnak jobbat, eredetit?
Na mindegy, én a könyv után (mellett) már eluntam a sorozatot, talán, ha sok jót írtok végig nézem egyszer (azt a ki tudja hány évadot...)

Varin 2013.12.13. 00:54:49

@csuszu1: Hát, az első évad után nagyon meglepő lenne, ha sok jót írnánk róla, de a lepényhal először, a reményhal meg utoljára :)

gerberus 2013.12.13. 02:01:48

Nem láttam egy epizódot sem a sorozatból és nem véletlenül: eleve King agymenései rendkívül fárasztóak, nem érdekesek igazán (jó feldolgozást pedig alig látni), másrészt mint sok más hasonló sorozat (4400, Hősök, Küszöb stb.) érdektelen, kifulladó karakterekkel és dramaturgiával van tele, ami hamar dögunalomba fullad, mert láthatóan nem volt meg a koncepció, legalábbis a sorozat megvalósításakor nem volt érzékelhető. Ezt már az ajánlóban látni lehetett, így ezért sem kaptam kedvet hozzá. Amúgy meg utálom a megválaszolatlan kérdésekkel teli történeteket (pl. az a nyamvadt búra hogyan és miért került oda, ki vagy mi által), ilyen kérdések ugyanis vannak az életben is elegen, ezért az ilyen sztorikat a szerző ötlettelenségének tudom be, ami röviden szólva szánalmas. Összességében tehát egy pillanatig nem volt kérdés, hogy ezek miatt nem fog érdekelni a sorozat.

Varin 2013.12.13. 02:23:45

@gerberus: Alapvetően igazad van, bár én csípem a King-adaptációkat. Az évszázad vihara, Rózsa vére, Ragyogás - ez a három mind-mind olyan mű, amit bármikor betennék egy top20-as filmes (mini-sorozatos) listába. Könyvnek csak a Ragyogást olvastam el, lehet, hogy ezért értékelem ennyire a filmeket. Én például utálom Spielberget, mert túl mainstream, amit csinál, de King a maga műfajában szerintem nagyon egyedit tud alkotni. Mindegy, ez tényleg ízlések és pofonok kérdése, ezzel nincs gond :)

"Amúgy meg utálom a megválaszolatlan kérdésekkel teli történeteket (pl. az a nyamvadt búra hogyan és miért került oda, ki vagy mi által), ilyen kérdések ugyanis vannak az életben is elegen, ezért az ilyen sztorikat a szerző ötlettelenségének tudom be, ami röviden szólva szánalmas."

Éppen ezért kapunk a filmvászon, televíziókban más kérdéseket. Hogy amikor hazamegy valaki a meló után, akkor 1-2 órára ne azzal foglalkozzon, hogy miből fizeti a villanyszámlát, miből eteti a családot, bármi. Ezek kellenek az átlagembereknek, kell az, hogy néha azzal töltsön pár percet, hogy az a búra miért van ott.

Ant Rax 2013.12.13. 08:01:01

Gerberussal teljesen egyezik a véleményünk.Összesen 3 olyan film adaptációt tudok mondani ami elnyerte a tetszésem.
-Dolores Claiborne
-Tortúra
-A remény rabjai
Ennyi.A többi műve engem egy betépett ember agyának homályos vízióira emlékeztet.Ebből kifolyólag és persze a történet hiányossága miatt bele se kezdtem.Varin véleményével nem értek egyet.Szerencsére felnőtt egy olyan generáció akik már nem vevők se a kert tv se az rtl népbutító műsoraira.Az amerikai sorozat gyárnak is lassan be kell látnia,hogy nem elég a látvány bizony bizony erős story,erős karakterek jó forgató könyv szükségeltetik a sikerhez és a filmekre is igaz.Ezen héten csak két olyan koreai filmhez volt szerencsém amit szájtátva nézem és teljesen lenyűgözött és remélem,hogy nemsokára a sorozat készítésbe is belefognak.

2013.12.13. 08:35:10

Azért vannak jó King adaptációk, ha mondjuk Darabont papát megtennék főállású SK átíró-rendezőnek, talán tudna még emlékezeteset alkotni. Mindazonáltal az nem az író sara, hogy rendre elbaszarintják a műveit. Illetve annyiban talán mégis, hogy amennyire tudom, sok esetben bábáskodik a filmeknél (szerepel is nem egyben), nem tudom mennyi befolyással a végeredményre. Pl a zseniális Ragyogás annyira nem tetszett neki, hogy rendeztetett magának egy külön bejáratú TV filmet belőle, ami borzasztó lett. Nem tudja mi a dolga suszternek...

Azért King nem csak horror szerzőként zseniális, páratlan érzéke van a drámához is (szerintem). Ettől jók a könyvei, nem a vérengzéstől...

Annyiban egyetértek Gerberussal, hogy a könyvei elég betegek (csak szerintem jó értelemben), biztos nehéz gyerekkora volt.

Werewolfrulez · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2013.12.13. 09:18:38

1. Idáig tetszik a sorozat, érdekelnek a karakterek (Big Jim, Junior, Barbie szerintem jól kitalált, nem tipikusan egydimenziós figurák), érdekel a Búra eredete, szerintem majdnem minden részben volt valami, ami emlékezetes (tehén, Big Jim ámokfutásai, Pink stars are falling, esik az eső a Búrában, Junior látomása az apjáról, stb.). Nekem nem kellett csalódnom a sorozatban, bár tudom, hogy nagyon nagy divat fikázni (lsd. sorozatjunkie). Nem tökéletes a sorozat, vannak benne logikai bukfencek, de szórakoztató, képes fenntartani az érdeklődésemet, vannak benne érdekes dolgok és akció is, szóval kikapcsolódásnak ideális. Nem utolsó sorban látszólag haladnak valamerre az események, nincsenek benne olyan egy helyben toporgások, mint pl. a Walking Deadnél.

2. Kinget is bírom, szóval elfogult vagyok. A filmjei közül a Carrie (1976), a Köd, a Remény rabjai, a Halálsoron, az 1408, a Kedvencek Temetője szerintem nagyon jól sikerültek. A sorozatai közül idáig ez nyerte meg legjobban a tetszésemet. A könyveit meg NAGYON csípem :)

@Varin:
3. Hogy érte el a végzet a sorozatot, ha az Egyesült Államokban nem esett vissza a nézettsége? A magyar/amerikán kívüli piac ennyit számít? Némi ellentétet érzek a két állítás között. Sztem ha egy sorozat képes tartani a számait az amerikai piacon, az kiváló :)

numermetal 2013.12.13. 09:40:30

Szerintem nem volt ez rossz. Én bírom a "King filmeket". Nem teljesen ez a műfaj, de januártól indul a Törvény nevében, most ezt várom: redir.ec/atorvenyneveben

Varin 2013.12.13. 12:32:52

@Werewolfrulez: Természetesen a magyar piacra gondoltam, az amerikai nézettséget csak a bekezdés utolsó mondatában említettem.
Nem tudom, hogy egyáltalán megveszi-e így a TV2 a jogokat a 2. évadra, de sajnos tényleg nagyon visszaesett a nézettség az első részhez képest. Ott még én is bizakodtam, hogy tartja magát... Vagy az lesz, mint sok esetben, hogy megveszik drágán, nem nézi senki és bebasszák hajnali 3 órás műsorsávba :)

Werewolfrulez · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2013.12.13. 13:13:24

@Varin: A TV2 tipikusan így szokta tolni, igen. Emlékszem, nagy kedvencem, a Coupling is mindig az éjszaka közepén ment. Na mindegy, nem szoktam tévézni, inkább csak az interneten keresztül követem a sorozataimat.

natasa agam 2013.12.14. 11:32:54

Nekem még nem sikerült jó Stephen King filmfeldolgozást látni. Szerintem ez is felejthető. Ha már elalszok egy filmen, az elég sok mindent elmond a megvalósításról. Minden profi (na a színeszek nem feltétlenül), csak az egész nem áll össze. Összességében, ha jobban belegondolok, akkor ez egy szar.Jól mondja a cikkíró, hogy nem emlékszik semmire belőle, mert nincs is mire. Ez egy silány "asztalosmunka", ahogy David Linch fogalmazott egyszer.Még azt se mondhatnám, hogy volna mit lopni belőle,ha filmet csinálnák,mert nincs semmi.Nálam 10-es skálán 3, de ez nyílván egyéni vélemény. Mint horrorfilm, meg nem is értékelhető.

Near93 2013.12.14. 18:40:53

Varin, amúgy van egy tippem, miért buknak meg itthon a minőségi sorozatok. Én speciel gyűlölöm, ha egy műsor közben a kereskedelmi TV a pofámba tolja a reklámait, amit egy 40 perces epizódnál többször is ellőnek, ráadásul olyan analfabéta módon vágják be. Az egyik szereplő elkezd beszélni, majd a mondat közepén, egyszer csak nyomni kezdik a reklámot, majd a film ugyan onnan folytatódik. Ezért én (Bármennyire is szégyen) kalózkodok hogy csak a fipmet láthassam ne a temérdek reklámot.

natasa agam 2013.12.15. 00:16:38

@Near93: Ezzel nem vagy egyedül szerintem. Belátom, hogy egy 3 órás filmbe kell 2 reklám, de egy 45 percesbe 5? Csodálkoznak hogy inkább leszedi mindenki a bármilyen torrentoldaláról. Nem szép munka,mert blabla, de az se az,amit a kereskedelmi csatornák csinálnak. Élvezhetetlenné teszik a filmeket,meg a sorozatokat is. Mindíg erről a Jó, a rossz,és a csúf jut eszembe, amit 102-től 183 percig mutatnak be. Azért ha rendező lennék, egy kicsit mérges volnák, ha kivágnának 81 percet a filmemből. És ez sok filmre igaz persze.

Flasztimill 2013.12.15. 14:48:00

Három dolog biztos (persze a halálon kívül):

1.) Szomorú, hogy nincs King-post "én még nem találkoztam jó adaptációval" és hasonlók nélkül! Aki nem látott még jó King adaptációt, azt nagyon sajnálom, de ezen fanyalogni/szenvelegni már 10 éve is unalmas volt...

2. A sorozatból egy nagyon fontos dolgot kifelejtettek az alkotók a KONCEPCIÓT.

Lövésük nincs, hogy mit kezdjenek a sztorival, a karakterekkel és hogy mire futtassák ki az egészet. Fogtak egy jó könyvet de mintha nem nagyon akaródzott volna azt végigolvasni, nekiláttak, csak azt felejtették el, hogy sorozatban kéne gondolkodni és nem árthat legalább egy évaddal előre gondolkozni. Néha olyan érzése az egyszeri nézőnek, hogy egy-két főbb cselekményszálat leszámítva (a búra, hallucinációk, propán mutyi stb) nincs is konkrét sztori, csak valami katyvasz, aminek 45-50 percen át tartania kell, lehetőleg változatos elhalálozásokkal tarkítva, nehogy teljesen elunja magát a nép!

A kisvárosi fílingből, ami King egyik nagy erőssége egy mikro grammot nem tudtak átmenteni a mozgóképre! A városlakók csak háttérben álló alakok, hogy ne legyen üres a díszlet, meg néha nagyobb katasztrófa/ balhé lehessen!

Jó pár karakter több pálforduláson (olykor igen erőltetetten) esett át mint másik 10 sorozatban az összes szereplő együttvéve! Junior éppen mikor kivel van?? Akivel éppen a történet megköveteli! Nem a karakterek alakítják az eseményeket, hanem mindig úgy cselekednek, ahogy a következő szituáció megköveteli, hogy ne legyen vége két rész múlva a sorozatnak! Junior és Big Jim, együtt vagy egymás ellen, férjem gyilkosának megbocsátok ágyamba fogadom, járunk vagy nem járunk, szeretlek nem szeretlek... mind mind a gagyiskodás jelei.

Ha csak egy figura is az eredeti felállás és alapszituáció szerint, következetesen folytatta volna dolgait a sztori folyamán, már mindenki halott lenne, akinek szövege van a sorozatban (de lett volna egy brutál pergős 13 részes mini series). És ettől nagyon gyakran piszkosul erőltetettnek hat.

Annyira görcsösen próbálnak szarból várat építeni, hogy az évad 4-5 részeinél már kifogytak minden ötletből és akkor mutatóba odavetnek egy újabb hülyeséget, hogy nesze, még egy eddig nem tudott dolog most jól kiderül! :/

Az évad közepén előrántani egy új szereplőt az "ő végig itt volt, láthatatlanul ott volt mindenhol, és mindenkiről mindent tud" ordítóan gyenge húzás volt. Ott komolyan elkezdtem gondolkodni, hogy abbahagyom.

A misztikus szálat nagyon keményen háttérbe szorulva érzem. Kicsit kevesebb szarakodás, több apró rejtély kéne.

Barbie úgyis megmenekül a bitófától, de szívem szerint a második évad első kockáin kötélen lengedezve szeretném látni, ahogy a felbőszült tömeg botokkal veri, mint egy pinatát, de ha lehet Barbie hulláját meglátva Julia igazán fejbe lőhetné saját magát, mert miért ne!? A legirritálóbb szál az övék, nálam biztosan!

Csak az alapsztorit kellett volna megtartani és valami kreatív tökös írócsoportot ráereszteni, mert igen erős potenciál rejlik (rejlett) benne, de elb@szták az óvatosban való bénázással. Sőt egyáltalán nem biztos hogy sok évadban kellett volna gondolkodni, egy vagy két rendesen megírt évad is tökéletes lett volna.

Azt vettem észre magamon - és lehet hogy nem vagyok vele egyedül - hogy pont azért nézem, mert minden koncepciót nélkülöz az egész. Minden részben van egy jó adag kiszámíthatatlanság és mindig várok valamiféle pozitív fordulatra, amíg valaki minden indok nélkül meg nem gondolja magát és végül semmi nem történik.

3. Amíg Dean Norrist ki nem nyírják biztos nézni fogom! :D

+
Összességében olyan fájdalmasan középszerű a sorozat, hogy nem tudom levenni róla szemem :)

Varin 2013.12.15. 15:19:22

@Flasztimill: Köszönöm, hogy leírtad helyettem :))) Pontosan erről van szó.

natasa agam 2013.12.16. 12:04:31

"Szomorú, hogy nincs King-post "én még nem találkoztam jó adaptációval" és hasonlók nélkül! Aki nem látott még jó King adaptációt, azt nagyon sajnálom, de ezen fanyalogni/szenvelegni már 10 éve is unalmas volt..."
Ehhez képest simán leírod te is a sorozatot 0-ra. Mondj akkor egy jó King adaptációt légyszi, csak úgy unalmadban. Egy sincs szerintem, de cáfolj meg. Akkor van miről beszélni.És amúgy nem 10 éve "szenvedek"ezen, hanem a nyolcvanas évektől, amikortól elkezdték megfilmesíteni Kinget. Mert idióták csinálnak filmeket sajna, ráadásul még el is tudják adni.

natasa agam 2013.12.16. 12:11:53

@natasa agam: Egyébként amiatt van ez a sok "nincs jó King adaptáció" szöveg, mert NINCS. És az emberek csalódnak, ha elolvassák a könyveit, utánna meg megnézik az abból készült filmet.Ennyi az ok. Mindenki többet várna.

Near93 2013.12.17. 11:17:53

@natasa agam: Én tudok egy jó King adaptációt. Carrie (1976)

Amúgy meg szerintem full sznob az, aki minden egyes apróságba beleköt, ami eltér a könyvtől. Nem azt mondom hogy minden könyv adaptáció jó, mert persze hogy vannak szarok is, de kicsit külön kéne szedni a kettőt.Az egyik film, a másik meg könyv. Én rengeteg King regényből készült filmet láttam, úgy hogy nem olvastam a könyvet. És tetszett, mert úgy néztem mint film. Szerintem az a lényeg, hogy önmagában mennyire jó egy film, nem a könyv ismeretével együtt.

Ez az, amit sokan nem tudnak. El kell vonatkoztatni tőle, mert egy rendező dolga, hogy a SAJÁT elképzelése szerint rendezzen, ne a más elképzelésén. Az 1980-as Ragyogás pl teljesen Kubrick sajátos elképzelése, és önmagában teljesen jó film. King utálta, persze Jack Nicholson-t elismerte. '98-ban jött a tényleges adaptáció, ami pedig kula lett. Nincs feszültség, pocsékak a színészek, és egy három részes matiné az egész.

Én csak azt mondom hogy ha valamit jól tálalnak, annak nem feltétlen kell mindent a könyv szerint csinálni.

Persze az Uder the Dome egy kula, és remélem bukik minél hamarabb.

Varin 2013.12.17. 12:28:56

@Near93: Na, az 1997-es Ragyogás nekem majdnem annyira bejött, mint az eredeti. Ha elvonatkoztatunk Jack Nicholson felejthetetlen színészi teljesítményétől, akkor szerintem Steven Weber is odabaszott. Nekem iszonyatosan tetszett a remake is :)

Flasztimill 2013.12.19. 18:49:19

@natasa agam:

Kiváló King adaptációk pedig vannak! Legfeljebb van aki nem szereti őket! :/

- Carrie ('76)
- The Shawshank Redemption
- The Mist
- The Green Mile
- The Shining -
- Misery(!!!)
- Needful Things
- It I.-II.

Ez persze szubjektív, attól még, hogy én ezeket a filmeket nagyra tartom, te még elintézheted azzal, hogy lefosozod őket (szintén szubjektív)!!!

natasa agam 2013.12.23. 10:27:33

Abban igaza van,nem tudom már ki írta, hogy el kell vonatkoztatni a könyvtől,és önmagában kell nézni egy filmet. Ez oké. "A búra alatt ",nos szerintem abban egyetértünk, hogy szar. Ami itt fel van sorolva, azok az én szememben egytől-egyig "b" filmek. Vannak jó "b" filmek,ezt elfogadom. A hobó blues band is blues,csak akkor nem szabad előtte meghallgatni fred mcdowell-t például. A semmihez képest blues a HBB is. Én úgy mérem a filmeket, hogy mi az amire még 5 év múlva is emlékszem. A felsoroltak nem ilyenek. Mint önjelölt leendő horrorrendező,semmi nem ugrik be, amit beletennék a saját filmembe. De az is igaz, ez szubjektív dolog.Meg lehet hogy szar filmet csinálnák. Mert kihagytam valami fontosat valamelyik King adaptációból.Bár ez nem az a hely, de azért leírom mit gondolok egy filmről, hogy szerintem miért jó. Először is egy filmnek legyen hangulata. Ritkán, de van aki képes eltalálni a hozzáillőt.Azután jönnek a szinészek, kurvára nem mindegy ki játszik mit. Mindenek előtt persze a forgatókönyv számít. Meg még egy rakás dolog persze. Az executive például,amit senki nem szokott figyelni. Rajta múlik az egész.

natasa agam 2013.12.23. 11:35:02

van amúgy 3 kóser kamerám, csináljunk egy filmet.Ismerem a miskolci színészek 80 százalékát, ingyen eljönnek. Kellene egy jó forgatókönyv.Van egy sztori, de abban túl sok rendőr haldoklik,még a végén betiltják.Helyszínnel sincs gond, itt hever mellettem az egész bükk. Vannak állványok is. Csak annyi kikötés van, hogy bluesnak kell szólnia végig :) Csak a hangulat miatt. Pl Szegedi Dezső tegnap mondta, hogy bennevan bármiben, ami horror, és film. Ő lessz a rendőrkapitány

natasa agam 2013.12.23. 11:53:07

olyan filmet kell csinálni, hogy mindenki arról kolduljon. Legalább egy napig. Mondjuk a fiúgyerek megerőszakolja az annyát, és közben láncfűrésszel hadonászik. Normális filmet úgyse tudunk csinálni, akkor meg hagy szóljon a rock. Több tonna vér van,az egyik haverom egy vágóhídon dolgozik.Lavórszámra lehet hordani a marhavért.Mindenkit leöntünk marhavérrel, csak a miheztartás végett.Amúgy is miskolcon vagyunk, akkotr már nem mindegy?

ziggy stardust · http://fagyis.blog.hu 2014.01.03. 21:06:21

@natasa agam: szó benn is szakadt, úgy megleptél mindenkit

natasa agam 2014.01.10. 11:58:23

@ziggy stardust: :) Nem ilyen sztorit akarok amúgy, az csak vicc.Egyáltalán nem a stílusom (bár megnézem azokat is). A többi rész viszont igaz,tényleg csinálhatnánk egy filmet. Szerintem télen kelenne,vagy legalábbis rossz időben, mert úgy stílusosabb. De ez már részletkérdés.

Near93 2014.01.10. 13:43:20

@natasa agam: Hát figyelj, kisegíthetjük egymást. Nekem készítenem kell egy vizsgafilmet, te meg csinálni akarsz egy ütős horrort. :D

Szívesen beszállok a dologba, és így mindenki jól jár. :D

Jerryco 2014.07.03. 09:11:57

@Thasaidon: Regény volt.
A bivalynyak vastagság meg úgy jött ki, hogy nagyobb betűvel szedték, durvább papírra, így szép vastag lett. Az első "Rémkoppantók" kiadás pl. leheletvékony lapra került, viszonylag kis colos nagyságú betűkkel, így nem lett bivalynyak. Ha ezt is abban a formában adják ki, ez kb. 500-600 oldal lett volna.


süti beállítások módosítása