Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Vér és Belsőség

Kevésbé ismert horrorfilmek, könyvek, sorozatok, továbbá vér és halál minden mennyiségben, "sznobhatás" nélkül. E-mail: hmblog66[kukac]gmail[pont]com

Suttogások, sikolyok

Címkék

18+ (3) 3d (53) 666parkavenue (8) afterdark (12) állat (67) americanhorrorstory (33) angol (91) angola (1) animáció (8) antológia (30) argentin (6) ausztrál (23) axn (10) ázsia extrém (5) bahamák (1) batesmotel (12) bd (4) belga (4) bio (18) böszörményi gyula (1) boxoffice (27) brazil (5) brutál (228) Chelsea Cain (1) chile (6) clive barker (1) csalódás (25) cseh (2) dán (6) dean r koontz (1) deathvalley (2) dexter (33) díszdoboz (3) dmitry glukhovszky (1) dracula (1) dunatv (1) dvd (47) easy (74) edgar allan poe (1) egyesültarabemírségek (2) elemzés (3) élőprogram (34) epizód (143) érdekesség (5) erőszak (23) extant (2) farkasember (32) fearitself (9) felhívás (139) fellenbeck roland (1) felsorolás (208) filippínó (1) filmmúzeum (2) finn (6) folytatás (186) fox (1) francia (49) fromdusktilldawn (2) g.p. smith (1) giallo (13) gondolatok (58) görög (1) guillaume apollinaire (1) hannibal (3) hemlock grove (1) hír (113) hírek (23) holland (8) hongkong (12) india (1) indonéz (3) interjú (15) ír (13) irán (1) ira levin (1) izland (4) izrael (2) japán (41) jelenet (7) jódeinkábbne (10) john wyndham (1) joseph dlacey (1) kanada (67) kannibál (37) karácsony (22) kép (7) képek (48) képesítés (2) képregény (5) kérdőjel (76) kézikamera (115) kína (2) kisfilm (48) kolumbia (4) könyv (21) könyv adaptáció (72) korea (17) kuba (1) laurell k hamilton (1) lengyel (3) lesrevenants (1) lett (1) lovecraft (11) luxemburg (2) m1 (1) magyar (78) málta (1) mastersofhorror (20) mexikó (7) monaco (1) mozi (97) neil gaiman (2) német (30) nem ajánlom (140) nem amerikai (148) nem horror (50) norvég (18) novella (6) nyereményjáték (62) olasz (56) onlinefilm (80) ördög (100) orosz (6) oscar (52) összefoglaló (28) összehasonlítás (79) osztrák (5) pc adaptáció (9) penny dreadful (1) poén (193) poszter (327) premier (31) pszicho (68) puerto rico (1) remake (94) rendező (61) retro (26) ritkaság (75) román (1) rtlklub (2) salem (2) scifi (110) slasher (124) sorozat (228) spanyol (57) spinoff (2) stephen king (14) svájc (4) svéd (15) szavazás (22) szellem (201) személyes (113) szerb (5) szingapúr (3) szlovák (1) szörny (80) tajvan (2) talesfromthecrypt (20) társasjáték (1) thai (13) thebridge (1) thekilling (2) theriver (5) thestrain (1) thewalkingdead (60) the following (1) thomas müller (1) thriller (128) toplista (19) török (1) trailer (496) tv (27) tv2 (2) tv6 (30) újzéland (9) ukrán (1) underthedome (3) update (6) uruguay (1) valós alap (42) vámpír (77) várjuk (131) vendég (43) vér (399) vers (1) viasat3 (3) vietnam (1) vírusos (24) vs (23) xxx (32) zene (16) zombi (219) zskat. (124) Címkefelhő

Friss kommentek

Bates Motel 1. évad - évadértékelő

2013.06.10. 18:44 - Varin

Címkék: sorozat összefoglaló pszicho batesmotel

Végére értem hát végre én is a Bates Motel első évadának, mellyel őszintén szólva, megszenvedtem az elején. Ha emlékeztek, az első öt epizódról még részenként írtam, aztán egyéb elfoglaltságaim miatt (jó, meg részben amiatt is, mert nagyon nem tetszett) felhagytam a követést, de most két nap alatt ledaráltam az évad második felét és gondoltam, írok pár sort róla.

Kezdeném a meglepő pozitívummal, amit magam sem vártam volna: az évad második fele kifejezetten jó. Nem tudom, hogy csak meg akarok-e felelni annak a kedves olvasói felvetésnek, mely szerint nem nagyon kritizálok semmit, esetleg annyira nem voltak már elvárásaim a sorozattal kapcsolatban, hogy már a közepest is jónak értékelem, vagy szimplán csak tényleg feljavult az évad a második öt részre, de pozitív csalódásként éltem meg a Bates Motel végét.

Wallpaper_BatesMotel_S01b.jpg

Eleinte kissé az volt az érzésem, hogy akár egy délutáni matiné sorozatnak is jó lenne, annyira nem volt se igazán beteg, se igazán véres. A vér mondjuk az évad második feléből is elmaradt (azért egy kisvárosban mégsem lehet halomra ölni az embereket), de legalább a főszereplő beteg vonásai elkezdtek egyre jobban kiütközni.

Azt már megszoktuk a sorozatoknál, hogy egy-egy mellékszállal igyekeznek múlatni az időt, amíg a fő cselekmény (jelen esetben nyilván Norman megőrülése) bontakozik kifele. Itt talán két fontosabb melléktörténetről beszélhetünk. Megmondom őszintén, az egész füves dolog, a munkások elszállásolása és a Bradley-Dylan kapcsolat nekem egy kicsit unalmas, de tény, hogy például a kialakuló kis románc „jó” hatással lesz Normanre. Viszont a másik oldalról pedig, pont ennek köszönhetjük az évad talán legjobb képsorait, Emma besütizését :)

bm2.jpg

A másik lényegesebb mellékszál az ázsiai „vendégmunkások” körüli hajcihő, aminek köszönhetően még Jere Burns (Burn Notice és sok más sorozat) is feltűnik néhány rész erejéig, akinek élete talán egy kicsit méltatlan véget ér. Ez a szál a kis könyvecske megtalálásával sokkal izgalmasabban és misztikusabban indult, mint ami lett belőle. Csak nekem nem rémlik, hogy végül a Shelby által kergetett ázsiai csajszival mi lett végül? Meg Emma sem nagyon kérdezgetett már felőle… Vagy csak kihagytam volna egy részt?! :)

Természetesen azért a főszerepben az egész évadban Norman és Norma kapcsolata volt. Abból a szempontból jól megoldották az egész évadot, hogy Norman karakterének köszönhetően végig figyelt a néző és várta, hogy vajon mi váltja majd ki belőle a későbbi énjét. Szegény srác amúgy is kapja rendesen a pofonokat (Juno, Bradley, stb.), úgyhogy lassan már meg is értjük, hogy miért lett belőle az, ami.
A két színészt egyébként (Vera Farmiga és Freddie Highmore) teljesen nyugodt szívvel magasztalom egekig, mint a sorozat legerősebb építőkövei. Az természetes, hogy egy olyan érett és sokat megélt színésznő, mint Vera Farmiga jól tudja alakítani Norman anyját, de a fiatal Freddie nagyon kellemes meglepetéseket okozott. Nagyon hitelesen játssza el az őrületében néha amnéziás szuperkatonává alakuló pszichopatát.

bm1.jpg

A karakterek közül még szívesen emelem ki Emmát, akire egy nagyon aranyos, nagyon helyes, kifejezetten szerethető szerepet írtak. Az ember csak szurkolni tud neki, hogy vele ne történjen semmi rossz. Dylan is maradhat, kell a normális testvér Normannek. Bradley kifejezetten idegesítő, Romero seriff viszont a végére odavágott egy kicsit. Grave Encounters Richardtól pedig én továbbra is kivagyok…

Összességében rendkívül ambivalens érzéseim vannak az első évaddal kapcsolatban. Nagyon gyenge első öt rész után egészen élvezhető második etap következett. Érdekes módon, a legtöbb helyen pont ennek az ellentettjét olvastam, hogy a végére romlott le a Bates Motel. Igaz, ami igaz, a legvége kissé bugyuta volt és idegesítő. És ugye más is csak most veszi észre (vagy vette észre egyáltalán nem magától) a hölgy nyakában látható „B” betűt? Hogy hol is tart pontosan Norman becsavarodása azt éppen emiatt a nyitva hagyott kérdés miatt nem tudjuk pontosan, de szépen alakul a kölyök.

Azt ugye már tudjuk, hogy a jövő év elején jön a szintén 10 részes 2. évad. Ha úgy folytatják, ahogy alakult a szezon második része, akkor a közepesnél egy jobb, de szerintem messze nem kiemelkedő sorozatot kapunk. De ha egy mód van rá, több kutyát ne üssenek már el… :)

A bejegyzés trackback címe:

https://horrormirror.blog.hu/api/trackback/id/tr515354156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Horror018 2013.06.10. 20:25:53

SPOILER

Végeztem az első évaddal, és szerintem egy közepes alkotás. Egész jól indult a sorozat, aztán a 2. rész a sorozat mélypontja lett szerintem, el is vette a kedvemet két hétre a műtől. A 3-9. részig semmi bajom nem volt, néhány részt nagy is élveztem, aztán a 10. rész valami felháborítóan pocsék volt, tehát ahhoz képest, amit a trailerben ígértek, nagy csalódás lett az évadzáró, talán csak az utolsó 2 perc (és Romero sheriff) mentette meg a rohadt unalmas jelzőtől. Ugyan Norman eredetileg egyke volt, a legszimpatikusabb szereplő Dylan volt szerintem. Aki nekem még tetszett, az Romero sheriff volt (még ha színész nem is állt mindig a helyzet magaslatán, a karaktere szerintem több mint jó volt).

10/5

Halloween 13 2013.06.12. 00:51:44

Én elkezdtem nézni nagy hévvel, az első rész nagyon tetszett, aztán úgy a folytatásokkal sem volt különösebb gond, de éreztem, hogy már nem az igazi, egyre inkább csak leült a sztori, a karakterek jók, de nem igazán lehet beleélni magad egyikük szerepébe sem, nem barátságosak, nincs meg az a feelingje a sorozatnak, ami sok másban megvan. Horror, horror, de még sem, dráma, de én egyre csak azt vettem észre magamon, hogy nem érdekel mi fog történni valakivel, csak történjen. Nem mondom, hogy unalmas, csak lapos és valahol érdektelen, a sorozat kimenetelét már úgy is ismerjük, Psycho! Az utolsó két-három részt nem láttam, egyszer letettem, és még nem éreztem késztetést a folytatásra, sajnálom, hisz bőven lenne benne potenciál, de valahogy olyan érdektelen az egész sorozat.


süti beállítások módosítása