Számomra a horror legvékonyabb jege a zombik világa. Miért mondom ezt? Egyrészt naiv és pihenős filmnéző vagyok, vagyis, ha valaki úgy gondolta, hogy feltesz egy kérdést, akkor elvárom, hogy megismerhessem az ő válaszát. Nekem ne maradjon nyitva, hogy miért zombulnak a zombik, igenis tudni akarom, hogy az élőhalottak, varázslat következtében kószálnak, vagy fertőzés miatt csak "síkhülye" agresszív polgárok, akik fel akarják falni a népet. Másrészt, ha már válaszol, akkor azt is elvárom, hogy ez ki legyen dolgozva, és oka legyen a filmben, ami nem olyan buta, mint például egy véletlenül visszafelé elolvasott mondat. Nagyon sokszor használják a zombikat metaforaként, vagy kvázi szócső gyanánt, és ez nekem fura. Ezen felvetések után azt kell mondanom, hogy felemás érzéseim vannak a következő darabbal kapcsolatban.
Hősünk Helen, aki egy újév napjának hajnalán tér magához, mi tagadás, elég ramaty állapotban. Ahogyan kóvályog fel és alá, mindenhol vérfoltok vannak a szobában, ami azért némi ijedelemre ad okot. Kétségbeesve tárcsázza barátnőjét, akitől megtudja, hogy a a közeli vegyi üzemben történt robbanás végett valami anyag elszabadult, és megváltoztatja az emberek DNS-ét, amitől meglehetősen agresszívak lesznek. Helennek nincs más dolga, mint eljutni a barátnőjéhez, miközben amennyire csak lehet, távol kell magát tartania a fertőzöttektől. A szinopszis nem egy akadémiai székfoglaló az bizonyos, de el kell ismerni, hogy élvezetes 40 percet sikerült összehozni belőle, hála Helen lassanként visszatérő emlékeinek, melyekből az előzményeket sikerül összeraknunk. Így tehát két idősíkon folyik a történet, ami azért minden sztori értékelésnél plusz kettő.
Előre szólok, hogy muszáj leszek elspoilerezni a végét, mert ha nem teszem, akkor a legnagyobb szívfájdalmamról nem tudok beszélni, és ha az bent marad, akkor csak emészt. Szóval itt nincsen nagy bajom a zombulás okával, az egész film alatt, folyamatosan szólnak a megafonok, a rádió, és figyelmeztetik a népet, hogy baj van, mi több az egyik emléktöredék alkalmával maga a robbanás is megtörténik. Az apokaliptikus hangulat is nagyon jól el van találva, reflektorok, villogó fények, folyamatos zaj, az egész nagyon nyomasztó. Negatívumként említeném, hogy a díszlet ugyan megint csillagos ötös, azért azt nem hiszem, hogy pár zombi 4-5 óra alatt lebont egy fél várost annyira, amennyire itt látszik.És hát akkor a vég, ami csavaros próbál lenni, de nem nagyon jön össze neki. A végén kiderül, hogy Helen mindvégig zombi volt, vagyis az elmúlt 40 percet egy zombi szemszögéből élveztük végig, aki: 1. emlékezik(Egy zombi zombuljon, ne emlékezzen), 2. menekül a zombik elől és fél tőlük.(Zombi zombitól nem fél, több okból sem. Egyrészt ínyenc ugye, és csak "élő" húst fogyaszt, másrészt az ellenségem ellensége a barátom elvén minden zombi cimbora), 3. Helen nemcsak emlékezik, de telefonálgat is.(Ezt nem is kommentálom.)
A visszatekintésekből egy szerelmi 3-4 szöget ismerhetünk meg, aminek a végén sajna hősnőnk pofára esik, ezért hazamegy öngyilkolni, ezért kótyagos a reggele. Sokat gondolkoztam, hogy az elfogyasztott altatóknak köszönhetően lassabb volna-e az átváltozás, vagy a ráivott alkohol sterilizálja úgy a szervezetét, hogy csak később jön elő nála a DNS mutáció, de ezek nekem kevesek magyarázat gyanánt, így az egész fiaskót betudom inkább Darren Lynn Bousman (Fűrész 2-3-4) csattanófüggésének, ami a Fűrész 2-nél még kiválóan működött is, itt azonban befuccsol. Darren még egy fekete pontot érdemel, mégpedig azért, mert szerintem sem Briana Evigan-ből (Kegyetlen titok), sem Niall Matter-ből (Eureka, Őslények kalandorai: Új világ, Csillagkapu - Atlantisz ) nem sikerült kihozni a zombit. Passzolom, hogy mennyit gyakorolták, de mindkettőjüknél inkább szánalmasra sikerült a zombifigura, mint félelmetesre. Nagyon tetszetős viszont a klipszerű rendezés, szerintem remekül illik ehhez a cca. 40 perces hosszúsághoz.
Összességében zombifeeling és menekülés tekintetében remek időtöltés, de csak akkor, ha különösebb maradandó sérülés nélkül tudod feldolgozni a film végi traumát.
Friss kommentek