Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Vér és Belsőség

Kevésbé ismert horrorfilmek, könyvek, sorozatok, továbbá vér és halál minden mennyiségben, "sznobhatás" nélkül. E-mail: hmblog66[kukac]gmail[pont]com

Suttogások, sikolyok

Címkék

18+ (3) 3d (53) 666parkavenue (8) afterdark (12) állat (67) americanhorrorstory (33) angol (91) angola (1) animáció (8) antológia (30) argentin (6) ausztrál (23) axn (10) ázsia extrém (5) bahamák (1) batesmotel (12) bd (4) belga (4) bio (18) böszörményi gyula (1) boxoffice (27) brazil (5) brutál (228) Chelsea Cain (1) chile (6) clive barker (1) csalódás (25) cseh (2) dán (6) dean r koontz (1) deathvalley (2) dexter (33) díszdoboz (3) dmitry glukhovszky (1) dracula (1) dunatv (1) dvd (47) easy (74) edgar allan poe (1) egyesültarabemírségek (2) elemzés (3) élőprogram (34) epizód (143) érdekesség (5) erőszak (23) extant (2) farkasember (32) fearitself (9) felhívás (139) fellenbeck roland (1) felsorolás (208) filippínó (1) filmmúzeum (2) finn (6) folytatás (186) fox (1) francia (49) fromdusktilldawn (2) g.p. smith (1) giallo (13) gondolatok (58) görög (1) guillaume apollinaire (1) hannibal (3) hemlock grove (1) hír (113) hírek (23) holland (8) hongkong (12) india (1) indonéz (3) interjú (15) ír (13) irán (1) ira levin (1) izland (4) izrael (2) japán (41) jelenet (7) jódeinkábbne (10) john wyndham (1) joseph dlacey (1) kanada (67) kannibál (37) karácsony (22) kép (7) képek (48) képesítés (2) képregény (5) kérdőjel (76) kézikamera (115) kína (2) kisfilm (48) kolumbia (4) könyv (21) könyv adaptáció (72) korea (17) kuba (1) laurell k hamilton (1) lengyel (3) lesrevenants (1) lett (1) lovecraft (11) luxemburg (2) m1 (1) magyar (78) málta (1) mastersofhorror (20) mexikó (7) monaco (1) mozi (97) neil gaiman (2) német (30) nem ajánlom (140) nem amerikai (148) nem horror (50) norvég (18) novella (6) nyereményjáték (62) olasz (56) onlinefilm (80) ördög (100) orosz (6) oscar (52) összefoglaló (28) összehasonlítás (79) osztrák (5) pc adaptáció (9) penny dreadful (1) poén (193) poszter (327) premier (31) pszicho (68) puerto rico (1) remake (94) rendező (61) retro (26) ritkaság (75) román (1) rtlklub (2) salem (2) scifi (110) slasher (124) sorozat (228) spanyol (57) spinoff (2) stephen king (14) svájc (4) svéd (15) szavazás (22) szellem (201) személyes (113) szerb (5) szingapúr (3) szlovák (1) szörny (80) tajvan (2) talesfromthecrypt (20) társasjáték (1) thai (13) thebridge (1) thekilling (2) theriver (5) thestrain (1) thewalkingdead (60) the following (1) thomas müller (1) thriller (128) toplista (19) török (1) trailer (496) tv (27) tv2 (2) tv6 (30) újzéland (9) ukrán (1) underthedome (3) update (6) uruguay (1) valós alap (42) vámpír (77) várjuk (131) vendég (43) vér (399) vers (1) viasat3 (3) vietnam (1) vírusos (24) vs (23) xxx (32) zene (16) zombi (219) zskat. (124) Címkefelhő

Friss kommentek

Mozi: Halálhegy - A Dyatlov-rejtély

2013.03.17. 20:35 - Varin

Címkék: premier mozi thriller kézikamera

Kivételesen Varin kolléga írt beszámolót, mivel nekem mostanság nem lesz időm a film megtekintésére. - purga

A Djatlov-rejtély talán minden idők egyik legmisztikusabb és legtöbbet vitatott története, ami mindmáig megoldásra vár. Hónapok óta tűkön ülve vártam a filmet, mert sok átvirrasztott éjszakám szólt arról, hogy az ’59-es történetről olvassak. A történet legszebb része az, hogy napjainkig sem került elő olyan teória, amely mindent megmagyarázna, ami a kilenc orosz hegymászó rejtélyével kapcsolatos. A film alapja tehát adott, már csak valami maradandót kell alkotni a filmvásznon. 

Halálhegy - A Dyatlov-rejtély / The Dyatlov Pass Incident (2013)

Rendezte: Renny Harlin

dj2.jpgMár a megvalósításnál kicsit csodálkoztam, hogy miért akarják feltétlenül a mába átültetni az incidens elmesélését. Részemről sokkal szívesebben ültem volna be egy olyan filmre, ami nem 2013-ban játszódik, hanem egyszerűen kitalál egy megoldást arra, hogy mi történt Djatlov barátunkkal és társaival 1959-ben, és azt viszi végig. De a forgatókönyvírók és Renny Harlin rendező (Die Hard 2, Háborgó Mélység, Cliffhanger) inkább úgy látták jónak, ha a jelenben látogatunk el a Halat Szjalra, azaz a Halálhegyre. Innentől pedig adta magát az, hogy a film egy found footage horror legyen, amit lehet vagy nagyon szeretni, vagy nagyon nem szeretni. Én speciel a rajongók közé tartozom, ezért – és persze a lebilincselő történet miatt – életem egyik legjobb filmjére készültem.

Három amerikai amatőr filmes és két tapasztalt hegymászó vág neki a hosszú útnak, hogy az egyetemük pénzén derítsenek fényt a több mint ötven éves titokra. Szerencsés véletlen folytán betérnek abba a kocsmába, ahol híres kilencek töltötték utolsó estéjüket a túra előtt Ivdel városában. Hűen elődeikhez, ők is egy teherautó platóján közelítik meg az Otorten-hegyet. Újabb véletlen szerencsének köszönhetően összeakadnak egy öreg hölggyel, aki 1959-ben ott volt a holttestek megtalálásánál. Hamar felkelti a filmesek érdeklődését, amikor egy olyan részletet oszt meg a hallgatósággal, ami valóban úgy is lehetett, viszont ennek lehetőségét nem osztja meg a rendező velünk. Ez hiba volt, mert biztos vagyok benne, hogy itt volt, aki rázta a fejét.


Innentől pedig kezdetét veszik a hegyi kalandok. A hófödte tájakon még akár otthon is érezhettük egy kicsit magunkat és a hóval betemetett kocsik tömkelegét is viszontlátni az M1-es autópályán.

dj3.jpg

Ami érdekesség -és magam sem tudom feltétlen megindokolni, hogy miért-, de a film első felét én egyszerűen nem tudtam komolyan venni. A dokumentarista jelleg valahogy nem volt elég jól összerakva és főleg a film eleje kissé összecsapott volt. A szereplőket nem igazán ismerhettük meg, néha még el is kellett egy pillanatra gondolkoznom, hogy ki kicsoda, pedig csak öten voltak. Igazából a film utolsó egyharmadára tudom azt mondani, hogy kellően feszült volt és odaszegezte a néző tekintetét a filmvászonra. Ahogy az lenni szokott ebben a műfajban, kaptunk elegendő rázkódást és az éjjellátó zöld képkockái sem maradhattak el, de ezzel a kézikamerás műfajban már meg kellett barátkoznunk.

Amit én sajnálok, hogy tulajdonképpen nem kapunk egyértelmű választ arra, hogy a kilenc orosz turista miért halt meg és miért csinálta azokat, amiket csinált. Gondolok itt a sátor kivágásra, alsógatyában való rohangászására és egyebekre. A legkevésbé sem vártam szájbarágós magyarázatot, hiszen mind csak fikció, amit a készítők bemutathattak volna, de szerintem a film vége megkövetelte volna ezt a fajta találgatást. Én több száz fórumozói hozzászólás és leírás átolvasása után sem tudnék tippelni sem, hogy a sok hihetetlenebbnél hihetetlenebb változat közül mi is lehetett 1959-ben. Az UFO-incidenstől elkezdve, a szellemeken, katonai kísérleteken, jetiken át, egészen a szimpla lavinás magyarázatokig mindegyikről szólnak  megcáfolhatatlan érvek és ellenérvek.

A film ugyan pedzegette a lehetőségek közül majdnem mindegyiket, de végül kiválasztotta a sok teória közül az egyik legmeredekebbet. Kicsit túlzásba estek vele és ezzel a fantazmagóriával picit komolytalanná tették a végére a filmet.

dj4.jpg

Negatívumok közé tudnám sorolni még a színészi játékot, ami sajnos néhány esetben bántóan gyenge volt. Logikai bukfenceket is felfedezhetünk a történetben, de lehet, hogy csak nekem nem volt egyértelmű pár részlet.

Összességében horrornak nevezni azért csak nagyon erős jóindulattal lehet. Ijesztő jelenetek elvétve vannak, gore gyakorlatilag semennyi, egyedül a már említett night vision használata során szorítjuk ökölbe a kezünket, mert ekkor lendül be a film. 

A stáblista alatt látható (a történettel sokat foglalkozók számára sokat látott) archív fényképek és zene viszont jól zárja le a filmet. Azt a filmet, amely egyáltalán nem volt ugyan rossz és lehet, hogy csak én tettem átugorhatatlanul magasra a lécet, mégis maradt bennem némi hiányérzet. Ismét kíváncsian várom a véleményeket, kiváltképp azokét, akik olyannyira nem ásták bele magukat a háttértörténetbe.

Értékelés: 6/10

Magyar feliratos előzetes itt, a háttértörténet valóban megtörtént eseményeiről pedig itt lehet olvasni.

A bejegyzés trackback címe:

https://horrormirror.blog.hu/api/trackback/id/tr735137071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dmitrij 2013.03.17. 21:10:09

Én pont ma néztem meg moziban, kíváncsi is voltam, hogy mikor kerül fel kritika :D

Nagyjából egyetértek Valinnal, bár a film első fele nekem inkább csak szimplán unalmas volt (najó, amikor az orosz riporter beszélt, az a rész nagyon tetszett :D), de nekem a "csavar" egy mindfuckkal ért fel. Mármint pont elkezdtem örülni, hogy valami fasza összeesküvéses dolog van végre, na de pont így?! :P
Így utólag arra eszméltem viszont rá, hogy bár úgy tűnik, mintha nagyjából körvonalazódni az eredeti Djatlov-rejtély mibenléte, szerintem éppenhogy semmi konkrétat nem tudunk meg abból, ki/mi végzett velük.

(A komment maga sajnos elég kuszára sikeredett, mert nem akartam semmit elspoilerezni, így viszont nehéz bármi konkrétat írni :D )

Varin 2013.03.17. 21:29:18

@dmitrij: Néha az volt az érzésem, hogy próbálnak humorosak lenni a szereplők a film első felében, de apróbb kuncogást csak az orosz bemondó szavai váltottak ki a nézőtársaimban. Az is inkább volt talán ciki, mint vicces :)

dmitrij 2013.03.17. 21:54:41

@Varin: Így jobban belegondolva nekem mégis az volt a mélypont, amikor a főszereplő csaj beszámolt az álmáról. Meg a másik csávó a saját élményeiről. Erre mégis mi szükség volt?! Teljesen odavágta a hangulatot...

Varin 2013.03.17. 22:05:32

@dmitrij: A válaszom kissé SPOILERES lesz, szóval aki még nem látta, ne olvassa :)

A csaj álmának egyértelműen az volt az értelme, hogy analógiát állított a megtörtént esemény és az álom között. Tehát tulajdonképpen megálmodta, hogy mi fog történni vele és az valóra is vált. De lehet, hogy mivel a jövőbeli önmaga is ott volt, ezért volt különösen fontos ez az álom. De az ilyen időutazásos izébizékhez nem volt soha elég éles az agyam :)

dmitrij 2013.03.17. 22:45:29

@Varin: SPOLIER VESZÉLY FOLYTATÓDIK

Hát, szerintem ez az egész csak (túl-) misztifikálta az amúgy még normális (?) történetmenetet. De hogy a lány már "előre látta" a hegyeket, meg hogy a csávó hallotta a hangokat? Pffff...
És ha már úgyis a SPOLIER szekcióban vagyunk, engem az zavart, hogy az időutazáskor a páros a Djatlov-incidens végére "ért vissza". Apropó az, hogy mi történt az eredeti expedícióval, még mindig homály (úgymond "pont lemaradtunk" róla).

/SPOILER

Varin 2013.03.17. 22:50:30

@dmitrij: Az nem volt baj, hogy a végére értünk vissza. Hiszen megkaptunk egy alternatív választ, hogy egyes szemtanúk miért véltek felfedezni 11 holttestet, amiből ugye a pluszt végül eltüntették. Kissé meredek lett az ötlet, de mondjuk jó ötlet volt, hogy a végére benyomták még az öreg csajszit is, aki megtalálta a plusz kettőt :)

dmitrij 2013.03.17. 23:00:14

@Varin: Ezzel még önmagában nincs gond, de ugye akkor az eredeti csapatról nem tudunk meg semmit, holott mégiscsak azért mentem el megnézni a filmet :)
Így kb. az lett az eredmény, hogy megoldottak egy rejtélyt, amiről nem is tudtuk, hogy van.

Talán számomra az egyik legnagyobb megválaszolatlan kérdés viszont, hogy az eredeti csapat Z.-betűs tagja (a radioaktív, akit a KGB ültetett a nyakukra), ugye radioaktív lett, mivel "bizonyára itt járt". Viszont a történet szerint akkor még javában dolgoztak emberek a bunkerben.

Na de mindegy, úgyis csak belelovallom magam. Nem is tudom, mikor láttam legutoljára olyan filmet, ami ennyit gondolkodtatott :D

nou 2013.03.19. 08:53:06

Én is nagyon vártam ezt a történetet, hiszen - mint sokan mások - jó mélyre próbáltam ásni magam az eseményekben - csak aztán nehogy a KGB elvigyen. Nekem személy szerint tetszett ez a film, bár lehet, hogy túlságosan elfogult vagyok, no. A "horror" filmekhez már-már hozzátartozik, hogy "nóném" színészeket alkalmaznak, akik valljuk ne, nem mindig vannak a helyzet magaslatán, de amíg nem banális bénázásról van szó, ilyeneken nem akadok fenn. Tény, hogy az első fele a filmnek olyan volt, mint egy dokumentumfilm - legalábbis számomra, hiszen úgy ültem ott, hogy az összes információt tudom -, és voltak olyan elemek, amiket nem hagytam volna ki... Bár Zolotarjovot megemlítették, mint rejtélyes, ismeretlen tagot, de a múltjáról egy szó sem esett.
Miért várta mindenki, hogy választ kapunk? Az eredeti dokumentumokból pont hiányzik minden olyan oldal, ami az esetleges titkot rejti, Putyinék meg nem hiszem, hogy csak, egy olcsó amerikai humbug miatt előkeresnék azokat a valószínűleg teljesen "eltűnt" iratokat. (Amúgy, ugye két könyv is megjelent erről az incidensről, és igencsak érdekelne maga a könyv, de nem hogy magyarul nem találok rá, még angolul sincs sehol. Egyáltalán létezik? Valaki tud róla valamit?)
*Spoiler-ke*
Sokan nem értik az álmos históriát sem, hogy minek kellett... Nos, nem vagyok egy tudós alkat, de józan paraszti ésszel valami hasonló történhetett (csak tudjam normálisan leírni): ugye két főszereplőnk az expedíció során rábukkan erre az időgépre lényegében, és bele is ugranak. Majd, már mutánsként '59-ben kötnek ki, és mint a film végén is láthattuk, ők lesznek ketten azok, akik a film háromnegyedénél üldözőbe veszik a főszereplőket. Így egyfajta körforgás jön létre, valami következik valamiből. Újra jön majd a kettős, újra visszamennek, és így tovább. Így, mivel már megtörtént velük, nem csoda, hogy az agyuk legmélyéből feltör az emlék, a lánynál mikor alszik, a fiúnál meg a beszívás folyamata kapcsán. (No, ne röhögjetek ki nagyon!)
*Spoiler-ke vége...*
Amúgy nekem tetszett a film, hiszen nem is vártam azt, hogy választ kapok a rejtélyre - pedig higgyétek el, én is nagyon szeretném megtudni, mi is történt, végén még indítok én is egy ilyen túrát. Én örültem annak, hogy beleásták magukat a forgatókönyvírók Dyatlov történetébe, és a legtöbb tudható információt bele is szőtték a filmbe. Szerintem egy ilyen filmben a karakterek fejlődése nem is fontos, hiszen épp hogy spontán akar lenni az egész. Mivel ál-dokumentum filmről beszélünk, senki nem a riporterre fog fókuszálni, hanem a történetre. Felesleges. A végével együtt pedig kerek volt, szépen felépítették az egészet és kivételesen nem úgy jöttem ki a moziból, hogy: MIÉRT? (Persze el kell engedni a fantáziát ehhez...)
(Mondjuk ha a kamera is időt utaz, nem tudom, hogy hackerek miért tudták megszerezni, szóval egy kérdés azért mégis felmerült, de ez csak részlet kérdés...)

nou 2013.03.19. 08:57:51

@nou: * Utolsó mondat javítása... Szóval nem tudom, hogy miért tudták megszerezni a hackerek a filmet, amit az oroszok ugye titokban tartva őrizgetnek...
Bocs, reggel van, túlságosan is...

Varin 2013.03.19. 14:25:52

@nou: Wow, köszi a részletes választ és véleményt :)
SPOILERES leszek...

Szóval, én úgy gondolom, ha a készítők valamilyen egyszerűbb magyarázatot választottak volna (jeti, idegenek, szörnyek megjelenése), akkor adta volna magát a válasz, hogy mi történt valójában Dyatlovékkal és nem szorult volna magyarázatra. Így, hogy egy ilyen kusza végkifejlete lett a filmnek, én igényeltem volna valamit arra vonatkozóan is, hogy mi lett a híres kilencekkel.
Az álmos dologban abszolút egyetértek, valami hasonlót próbáltam én is leírni, csak nem sikerült normálisan megfogalmaznom.
A jelenleg rendelkezésre álló információk szerint tudtommal a paradox kihűléses dolgot tekintik a megoldásnak, de ez is még több kérdéshez vezet, mint amennyit megválaszol.
Egyébként a konteo blogon (aminek olvasását nem győzöm hangsúlyozni - ha lesz szabadidőm, elolvasom a kb. 1000 hozzászólást a Dyatlov-incidenssel kapcsolatban) azt róják fel legtöbben bakiként, hogy hogy az isten bírt ki az a nyamvadt kamera aksija 50 évet :) Hiszen bekapcsolva találták, amikor bementek a laborba.


süti beállítások módosítása