Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Vér és Belsőség

Kevésbé ismert horrorfilmek, könyvek, sorozatok, továbbá vér és halál minden mennyiségben, "sznobhatás" nélkül. E-mail: hmblog66[kukac]gmail[pont]com

Suttogások, sikolyok

Címkék

18+ (3) 3d (53) 666parkavenue (8) afterdark (12) állat (67) americanhorrorstory (33) angol (91) angola (1) animáció (8) antológia (30) argentin (6) ausztrál (23) axn (10) ázsia extrém (5) bahamák (1) batesmotel (12) bd (4) belga (4) bio (18) böszörményi gyula (1) boxoffice (27) brazil (5) brutál (228) Chelsea Cain (1) chile (6) clive barker (1) csalódás (25) cseh (2) dán (6) dean r koontz (1) deathvalley (2) dexter (33) díszdoboz (3) dmitry glukhovszky (1) dracula (1) dunatv (1) dvd (47) easy (74) edgar allan poe (1) egyesültarabemírségek (2) elemzés (3) élőprogram (34) epizód (143) érdekesség (5) erőszak (23) extant (2) farkasember (32) fearitself (9) felhívás (139) fellenbeck roland (1) felsorolás (208) filippínó (1) filmmúzeum (2) finn (6) folytatás (186) fox (1) francia (49) fromdusktilldawn (2) g.p. smith (1) giallo (13) gondolatok (58) görög (1) guillaume apollinaire (1) hannibal (3) hemlock grove (1) hír (113) hírek (23) holland (8) hongkong (12) india (1) indonéz (3) interjú (15) ír (13) irán (1) ira levin (1) izland (4) izrael (2) japán (41) jelenet (7) jódeinkábbne (10) john wyndham (1) joseph dlacey (1) kanada (67) kannibál (37) karácsony (22) kép (7) képek (48) képesítés (2) képregény (5) kérdőjel (76) kézikamera (115) kína (2) kisfilm (48) kolumbia (4) könyv (21) könyv adaptáció (72) korea (17) kuba (1) laurell k hamilton (1) lengyel (3) lesrevenants (1) lett (1) lovecraft (11) luxemburg (2) m1 (1) magyar (78) málta (1) mastersofhorror (20) mexikó (7) monaco (1) mozi (97) neil gaiman (2) német (30) nem ajánlom (140) nem amerikai (148) nem horror (50) norvég (18) novella (6) nyereményjáték (62) olasz (56) onlinefilm (80) ördög (100) orosz (6) oscar (52) összefoglaló (28) összehasonlítás (79) osztrák (5) pc adaptáció (9) penny dreadful (1) poén (193) poszter (327) premier (31) pszicho (68) puerto rico (1) remake (94) rendező (61) retro (26) ritkaság (75) román (1) rtlklub (2) salem (2) scifi (110) slasher (124) sorozat (228) spanyol (57) spinoff (2) stephen king (14) svájc (4) svéd (15) szavazás (22) szellem (201) személyes (113) szerb (5) szingapúr (3) szlovák (1) szörny (80) tajvan (2) talesfromthecrypt (20) társasjáték (1) thai (13) thebridge (1) thekilling (2) theriver (5) thestrain (1) thewalkingdead (60) the following (1) thomas müller (1) thriller (128) toplista (19) török (1) trailer (496) tv (27) tv2 (2) tv6 (30) újzéland (9) ukrán (1) underthedome (3) update (6) uruguay (1) valós alap (42) vámpír (77) várjuk (131) vendég (43) vér (399) vers (1) viasat3 (3) vietnam (1) vírusos (24) vs (23) xxx (32) zene (16) zombi (219) zskat. (124) Címkefelhő

Friss kommentek

Mozi: Sinister

2012.12.06. 19:58 - purga

Címkék: premier mozi szellem nem ajánlom

Szokatlan dolog Mikulás napjára horrort vinni a mozikba, de kit érdekel? Örüljünk annak, hogy egyáltalán van. Mielőtt neki kezdenénk, hamut szórok a fejemre, amiért nyáron úgy kalkuláltam, hogy az alábbi filmet nem fogják nálunk bemutatni. Erre tessék. Több ilyen meglepetés is érhetne. Ráadásul még egy béna magyar címet sem fabrikáltak neki, pedig a forgalmazó ugyanaz a Big Bang Média, akik a Red Lights-ból kreáltak A gyilkos médiumot... Na de megérte ennyire lelkesülni? Mindjárt kiderül.

Sinister (2012)

Rendezte: Scott Derrickson

sinister_hun_poszter.jpgAdott egy család, akik új házba költöznek, majd apuci elkezd dolgokat látni. Nagyon kreatív! Na jó, igyekszek nem annyira kőszívű lenni. Mert annyi újítás van, hogy a családfő egy kriminalisztikával foglalkozó író (vagy mi ennek a pontos neve?) aki deklaráltan egy olyan helyre viszi a famíliát, aminek a kertjében négy embert akasztottak fel egyszerre. Persze erről a többiek nem tudnak. Széééép. Mintaszülő az ilyen bazzmeg.

Aztán "hősünk" rögtön talál a padláson egy doboz 8mm-es filmszalagot, hozzá lejátszóval. Amin, mint kiderül, rituális halálesetek láthatóak, amelyek valamilyen módon összekapcsolódnak egymással. Az egyébként egy percre sem gondolkodtatja el, hogy hogy a francban lehet ott ez a bizonyítéknak minősülő csomag... Igazából ez a fickó a tökéletes "anti-apa": mindent és mindenkit leszar maga körül. Egyedül saját maga és a könyve, majd az ebből fakadó siker izgatja.

Sajnos az anyuka se jobb: ő nem hogy nem dolgozik, de valóságos szívességnek éli meg, ha vinnie kell a gyerekeket az iskolába. Igazából nem is lehet tudni, hogy mivel tölti az idejét, hiszen -mint az a sztoriból kiderül-, neki egy helybéli se szólt, hogy "tudja, hogy mi történt abban a házban?". Vagyis még csak kapcsolatot se próbál építeni. Az egész karakter egy nagy fehér volt. Jobban belegondolva a fiút se csúfolták a suliban, hogy "elátkozott házban lakik, nyenyenye".

Innen következik, hogy abszolút egy szereplőre fókuszál a film. Ez pedig nagyon nem tesz jót neki. Hiszen manapság mennyire érdekes azt a folyamatot látni, ahogy egy nyomozásból megszállottság lesz? Semennyire. Pláne, ha az illető egy méretes, önző faszfej. Mert az. Továbbá megállás nélkül hazudik (a családjának vazz!) és igazából semmiféle pozitív tulajdonságot nem tudok neki tulajdonítani.

sinister-pic-m.jpg

Ha már az érdemeknél tartunk: a film legjobb pontja az archív felvételek. Hangulatilag engem leginkább a Cannibal Holocaustra emlékeztetett. Kellően nyomasztóak és a hozzájuk illesztett zenéket is eltalálták. Minden más azonban klisés vagy csak simán borzalmas. Egyszerűen képtelen az ijesztgetésre, atmoszféra teremtésre. Külön filmes bravúr, hogy eddig azt hittem, hogy egy szellem gyermek minden esetben para, de a Sinister erre sikeresen rácáfolt. Mert mi abban a félelmetes, hogy a főszereplő mögött/mellett futnak lassítva? Röhejes látvány. És akkor még a black metálos fődémonról még nem is beszéltünk... Ha azt akarom, hogy az arcomba bámuljanak hosszú hajú, fekete-fehérre mázolt, bőrkabátos férfiak, akkor megnézek egy Dark Funeral klipet.

Jóformán minden szegmense ismerős valahonnan. Egyszerűen nem tud egyedi lenni, pedig nagyon annak akar mutatkozni. A legmeglepőbb azonban az, hogy iszonyatosan rövidnek éreztem, hiszen nem történt semmi. Az utolsó 10 percben kapcsoltam, hogy "hűha, máris vége?". Végig ugyanabban a posványban teng-leng. Pedig majdnem két órás!

A főszerepben tündöklő, kétszeres Oscar-díjra jelölt Ethan Hawke-t nagyon bírtam a Gattacában, de itt még ő sem tud mit kezdeni ezzel a karakterrel. Nem is nagyon lehet mit. Légy ellenszenves és megalomán, oszt' jó napot! A többiekről meg tényleg felesleges írni, annyira semmilyenek. Akár nélkülük is leforgathatták volna, persze egy kis variálás kellett volna a sztorihoz. Mondjuk ettől függetlenül is lyukaktól hemzsegő és sablonos. A befejezés tetszett, bár nem éri az embert túl nagy meglepetés. Jobban belegondolva ez is rengeteg kérdést vet fel... Á, hagyjuk is. Kár érte pénzt adni.

A 18-as karikát pedig erős túlzásnak érzem. Ismételten.

Ja és a rendezőt már ismerhetjük, ő dirigálta az Ördögűzés Emily Rose üdvéért-et is. Meg a Hellraiser széria egyik leggyengébb epizódját.

Értékelés: 3/10

A bejegyzés trackback címe:

https://horrormirror.blog.hu/api/trackback/id/tr934949985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KeriJoe 2012.12.06. 20:06:17

Le lett ez nagyon pontozva, tisztességes horror ez. Most az egyszer igazat adok a külföldi irományoknak, szinte mindenhol megkapta a 10/6-7 pontot.

bencevarga 2012.12.06. 20:10:26

nekem viszont nagyon tetszett 10/10, de ízlések és pofonok...

Mi Amore Cadenza 2012.12.06. 20:11:30

Nem csak egyszer követte el a "nem ijesztő szellemgyerek" poént, hanem 4x!!!!!!!! A black metálos fődémonra meg színpadon kölökzabáló együttest lehetne alapozni, nem horrorfilmet...

Legalább használhatott volna egy kis vazelint ez a film, mielőtt megerőszakolja az agyam újra és újra...

@KeriJoe: Tisztességes horror? Ez?!

Varin 2012.12.06. 20:12:55

Na, már vártam, hogy publikáld a postot és kifejezhessem immár menetrendszerű egyet nem értésemet :)

Részemről az egyik legjobb horror volt, amit valaha láttam. Természetesen nincs hibátlan film, így itt is volt negatívum, de nekem iszonyatosan bejött.

Már a film eleje is hatásos, bár nekem nem volt olyan sokkoló, mivel a trailert úgy 30x néztem meg, így már hozzászoktam a fáról lelógó emberkék látványához. A ghoul karaktere nagyon tetszett, baromi faszán nézett ki a kis metalarc fejével :)
A történet ugyan kissé klisés, de valljuk be, nehéz már újat kitalálni.
Ahogy azt te is kiemelted, a zene fantasztikus. A diavetítés közbeni zene embertelenül kegyetlen.

Két apróbb negatívumot tudnék talán mondani.
- Magyar szinkron - borzalmas, én betiltanám :) Erről persze nem a film tehet...
- Egy kicsit túl amerikai lett abban a tekintetben, hogy sokszor akkor is ment az ijesztegetés, amikor felesleges volt. Anno azt hiszem az Átokkal is ez volt egy nagy bajom, hogy rámentek arra, hogy fosson be az ember. Rendben, ez egy horror, kell hozzá, de felesleges túlzásba vinni, mert nem attól jó egy horror, hogy 30x a képedbe mászik valami, amitől megijedsz.

Én a magam részéről nagyon ajánlom mindenkinek, nekem rendkívül bejött :)

-Britpopper- · http://focker.blog.hu 2012.12.07. 09:22:04

Nagyon vártam már ezt a filmet, sajnálom hogy ennyire megosztó lett. Alapvetően a sztori szerintem működőképes lenne annak ellenére is hogy már többször lerágott csont. Például ott volt annak idején (2010) a kissé hasonló Insidious ami szintén elcsépelt történetszálra épült ám mégis sikerült kihozni belőle a maximumot.

Egyszer mindenképp megnézem majd a Sinister-t, már csak azért is mert tényleg régóta foglalkoztat és várólistás volt nálam.

Nahvalr 2012.12.07. 14:38:53

Horror és black metal? :D szerintem megnézem

gabriel666 2012.12.07. 17:03:20

Én is kb 5-6 pontot adtam volna rá, az Insidious-nál mondjuk mérföldekkel jobb, mert azon bealudtam :D
Egyértelműen sokkal többet is ki lehetett volna hozni ebből, viszont a szomorú az, hogy amilyen filmek mostanában "horror" jelzővel napvilágot látnak, azokhoz viszonyítva ez akár jónak is mondható...sajnos!
És akinek tetszik a főgonosz, Dark Funeral mellett Dimmu Borgirt is nézzen/hallgasson :D

Tökibá 2012.12.07. 18:08:27

Ez egy baromi jó film, főleg az utóbbi idők felhozatalát nézve. De csak úgy, semmihez sem mérve is nagyon rendben van.
Természetesen lehet savazni, de nekem valahogy süt belőle, hogy jó. Még csak nem is megosztó, szerintem.
Könnyed 8/10.

Mi Amore Cadenza 2012.12.07. 19:52:16

@gabriel666: Nekem Gorgoroth feelingem volt a főgonosztól, de a Dimmu is jogos :D

gabriel666 2012.12.07. 20:14:20

@Mi Amore Cadenza: hehhe, igen, ezek nagyjából tényleg hasonlítanak, de közben rájöttem, hogy a legjobban a Motionless in White énekesése hajaz a főgonosz :D
Valami hasonló zene amúgy még nagyot dobott volna ezen a filmen :P

Mi Amore Cadenza 2012.12.08. 12:55:08

@gabriel666: Na, most feladtad a leckét, mert őket nem ismertem^^"
De gyorsan korrigáltam ezen hibámat és azóta is ők pörögnek :D Hogy maradhatott ez ki eddig nekem? Na és a filmből???!!! :D Köszönöm a tippet! (:

NaimaOut 2012.12.09. 10:34:09

Nekem a szellemgyerekes részig nagyon tetszett. Onnantól csak szenvedtem, és inkább mégjobban ráfeküdtem a mellettem ülő lány ijesztgetésére :D

wolfcreek67 2012.12.09. 13:24:04

Szerintem nagyon is rendben van a Sinister.Főleg a hangulata,de az ijesztgetései is rendben vannak.Derrickson filmjeit amúgy is szeretem és nem az ő filmje a leggyengébb Hellraiser film.A Sinister nem egy megosztó alkotás,kellemes,borzongató.a 3 pontot meg magadnak add,kedves cikkiró.

Fromthedeep 2012.12.09. 16:09:57

A film első fele szerintem teljesen rendben van, hangulatos, érdekes, szórakoztató. Viszont a második felétől rohamosan csökken a színvonal. A szellemgyerekek egyszerűen röhejesek, a befejezés láttán pedig egy hatalmas kérdőjel ült ki az arcomra. Az első fele miatt igazából megérte megnézni, de a szellemgyerekek, és a befejezés teljesen tönkreteszik. Kár érte. Mondjuk a fődémon szerintem kifejezetten jóra sikeredett, kár, hogy gyakorlatilag semmit nem szerepelt benne.

Nahvalr 2012.12.11. 11:15:39

Nem olyan rossz film ez, attól még hogy nem szarjuk össze magunkat megállás nélkül :D Nekem amúgy majdnem sikerült mikor ment a fűnyíróval... főszereplő, ok, egy kicsit idióta, csavar: béna. De a körítés nem volt rossz, bár nekem is úgy ment el a film, hogy bazz mindjárt vége és nem történt semmi, de a feszültség úgy emlékszem elég hamar ott van, aztán folyton megy, hogy este van, paráztatás majd reggel megy valami veszekedés kiegészítő időtöltésként a whiskey vedelés meg a baseball ütővel való rohangászás helyett :D nekem bejött, de azért 6.9... majdnem ennyi mint a körnek pedig az messze jobb.

nou 2012.12.12. 13:50:47

Elgondolkodtató, mit is mondjak a filmre? Igazság szerint élveztem, bár mikor kiléptem a moziból, csak az jutott eszembe: Miért?
A mozi kárára írom, hogy rohadt hangos volt minden egyes apró puffanás, csattanás - engem személy szerint ez idegesített a leginkább, mert oké, hogy a paráztatásra megyünk rá, de könyörgöm, attól, hogy ledob egy köteg papírt a főszereplőnk, nem kellene megsüketülnünk.
A történet maga jó volt, egészen a háromnegyedéig. Nem készültem fel arra, hogy - ha már mítikus dologról beszélünk - ilyen formában fog megjelenni. Az eleje szerintem is hangulatos volt, és bár Ethan Hawke karaktere elég bugyuta volt, mégis a színészi játék engem meggyőzött. A kisfilmek minőségéért külön dícséret jár, hangulatosak voltak, és a zene is elég lehangolóra sikeredett. (Bár az utólag ráaggatott Bughuul kicsit gagyi volt, de fátylat rá.)
A kisfilmek azért is tetszettek, mert volt bennük valami báj - persze irónikus értelemben, kell hozzájuk némi gusztus, az biztos.
A gyerekek megjelenésétől kicsit elbizonytalanodtam - mintha egy zs-kategóriás zombis film főhőseit láttam volna. Bughuul karaktere tetszett, bár én biztos nem mutattatam volna teljes valójában, mert amikor megjelent csak arra tudtam asszociálni, hogy mi az a kezén, egy kesztyű?!
Én is pozitív végződést vártam, valószínűleg Ethan Hawke miatt - ki akarná, hogy meghaljon?! Meg azért... csak megszereti valamilyen szinten az ember a családot. Ráadásul gyerekek ölnek... kicsit összeszorult a szívem.
Összességében nekem tetszett. Szerintem is legalább egy ötöst megérdemelt volna az oldalon - főleg, hogy ennél sokkal szarabb filmek jobb összesítést kaptak... Én azért egy hetest adnák rá.

freddyD 2012.12.14. 21:48:59

Hát purga, én is a savazósok táborába fogom besorolni magam ;) Rég paráztam ennyit a moziban, számtalanszor volt libabőröm és nagyrészt nyomás alatt tartott rendesen.

Valóban él hatásvadász/logikátlan megoldásokkal és a vége kifejezetten béna volt szerintem, de én mindenképpen az utóbbi jó pár év legjobb horrorjai közé sorolnám.

imaware 2012.12.17. 01:47:41

Nekem se jött be annyira.

csuszokotes 2012.12.26. 23:21:27

Most néztem meg, nekem tetszett, a 3 pont szerintem elég kevés, én egy 6-ost adnék neki, a 18-as karika meg igenis kell egy ilyen filmre, lehet nem mindenki a Philosophy of a knife-fal kel és a Vomit Gore Trilogy-val fekszik, hogy ennyire ki legyen tolva a félelem és ingerküszöbe, nekem például a fűnyírós rész eléggé betett, (lehet spoiler volt, bár előttem nem írták, hogy nem lehet), még egy-két órával is ezen rémültem meg, na, hát ezért nem árt, legalább, mint figyelmeztetésnek ott lennie...

Psyhostar 2013.03.03. 16:54:16

A híresztelések ellenére megnéztem. Olyan mint az angol tea. Először fanyalogsz hogy megidd, aztán meg egész hozzászoksz. Egy jóindulatú hatost adnék rá mert a "home movie"-k nagyon ütöttek, és azért volt egy kis parafaktor is. A szellemgyerekek viszont irtó gagyik, ennél még én is ijesztőbbet sminkelek. A parafaktor is csak azért volt meg mert teljesen abnormálisan viselkedett a fószer, meg a családja is. Ijesztő volt belegondolni, hogy ezek akár ténylegesen létező egyéniségek is lehetnek. :D

Syracuse 2014.01.03. 12:56:48

Hellraiser-post nem lesz? :D


süti beállítások módosítása