Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Vér és Belsőség

Kevésbé ismert horrorfilmek, könyvek, sorozatok, továbbá vér és halál minden mennyiségben, "sznobhatás" nélkül. E-mail: hmblog66[kukac]gmail[pont]com

Suttogások, sikolyok

Címkék

18+ (3) 3d (53) 666parkavenue (8) afterdark (12) állat (67) americanhorrorstory (33) angol (91) angola (1) animáció (8) antológia (30) argentin (6) ausztrál (23) axn (10) ázsia extrém (5) bahamák (1) batesmotel (12) bd (4) belga (4) bio (18) böszörményi gyula (1) boxoffice (27) brazil (5) brutál (228) Chelsea Cain (1) chile (6) clive barker (1) csalódás (25) cseh (2) dán (6) dean r koontz (1) deathvalley (2) dexter (33) díszdoboz (3) dmitry glukhovszky (1) dracula (1) dunatv (1) dvd (47) easy (74) edgar allan poe (1) egyesültarabemírségek (2) elemzés (3) élőprogram (34) epizód (143) érdekesség (5) erőszak (23) extant (2) farkasember (32) fearitself (9) felhívás (139) fellenbeck roland (1) felsorolás (208) filippínó (1) filmmúzeum (2) finn (6) folytatás (186) fox (1) francia (49) fromdusktilldawn (2) g.p. smith (1) giallo (13) gondolatok (58) görög (1) guillaume apollinaire (1) hannibal (3) hemlock grove (1) hír (113) hírek (23) holland (8) hongkong (12) india (1) indonéz (3) interjú (15) ír (13) irán (1) ira levin (1) izland (4) izrael (2) japán (41) jelenet (7) jódeinkábbne (10) john wyndham (1) joseph dlacey (1) kanada (67) kannibál (37) karácsony (22) kép (7) képek (48) képesítés (2) képregény (5) kérdőjel (76) kézikamera (115) kína (2) kisfilm (48) kolumbia (4) könyv (21) könyv adaptáció (72) korea (17) kuba (1) laurell k hamilton (1) lengyel (3) lesrevenants (1) lett (1) lovecraft (11) luxemburg (2) m1 (1) magyar (78) málta (1) mastersofhorror (20) mexikó (7) monaco (1) mozi (97) neil gaiman (2) német (30) nem ajánlom (140) nem amerikai (148) nem horror (50) norvég (18) novella (6) nyereményjáték (62) olasz (56) onlinefilm (80) ördög (100) orosz (6) oscar (52) összefoglaló (28) összehasonlítás (79) osztrák (5) pc adaptáció (9) penny dreadful (1) poén (193) poszter (327) premier (31) pszicho (68) puerto rico (1) remake (94) rendező (61) retro (26) ritkaság (75) román (1) rtlklub (2) salem (2) scifi (110) slasher (124) sorozat (228) spanyol (57) spinoff (2) stephen king (14) svájc (4) svéd (15) szavazás (22) szellem (201) személyes (113) szerb (5) szingapúr (3) szlovák (1) szörny (80) tajvan (2) talesfromthecrypt (20) társasjáték (1) thai (13) thebridge (1) thekilling (2) theriver (5) thestrain (1) thewalkingdead (60) the following (1) thomas müller (1) thriller (128) toplista (19) török (1) trailer (496) tv (27) tv2 (2) tv6 (30) újzéland (9) ukrán (1) underthedome (3) update (6) uruguay (1) valós alap (42) vámpír (77) várjuk (131) vendég (43) vér (399) vers (1) viasat3 (3) vietnam (1) vírusos (24) vs (23) xxx (32) zene (16) zombi (219) zskat. (124) Címkefelhő

Friss kommentek

Amiről mindenki beszél: Ház az erdő mélyén

2012.08.23. 12:38 - purga

Címkék: brutál poén vér elemzés zombi ritkaság slasher

A cím nem túlzás, mert ha van horror, amire az utóbbi időben mindenki felkapta a fejét, akkor az a The Cabin in The Woods. Őszintén szólva korrekt akartam lenne a forgalmazóval, hogy megvárom a hazai DVD megjelenést (szeptember 26. - 1990 Ft lesz!), de mivel már minden létező platformon kértek tőlem kritikát így végül letettem erről. Az se mellékes, hogy már szinte mindenki írt róla (eddig öt különböző kritikát olvastam), így mi se maradhatunk le túlságosan.

Éppen ezért én most kivételesen nem kritikát fogok közzé tenni, hanem egy elemzést. Ami azt jelenti, hogy durván SPOILERES leszek, mert nem látom annak értelmét, hogy én is beálljak a sorba és ugyanúgy kerülgetve a forró kását áradozzak a műről. Mert fogok. Ugyanis ez egy kibaszott jó film. Úgy hogy aki netalántán még nem látta volna, az essen gyorsan túl rajta (vagy várjon egy hónapot) és közösen tárgyaljuk ki. Higgyétek el megéri látatlanba megnézni, mert ez az alkotás valóságos szobrot állít a műfajnak.

Akkor kezdjük is.

Ház az erdő mélyén - The Cabin in the Woods (2011-2012)

Rendezte: Drew Goddard

the-cabin-in-the-woods-post.jpg

A kezdés -és voltaképpen a film első fele- tipikus horror lenne, ha párhuzamosan nem látnánk egy földalatti, (vélhetően) szupertitkos bázist. Mert annál sablonosabbat el sem tudnék képzelni, hogy öt fiatal elmegy egy tóparti házba kirándulni. A karakterek szintén nem tartalmaznának túl sok egyediséget, ha pl. a kötelező "izomagy" nem ajánlana könyvet a Szovjetunió gazdasági történelméről. Aztán személyisége szép lassan átalakul, és hirtelen azon kapjuk magunkat, hogy haverját le "okostojásozza". Ami ugye nem véletlen. Ahogy itt semmi sem az.

Továbbá helyet kap még a vicces-füves, a "ribancz" és a szende szűz. Ez utóbbi általában túlélője a horror filmeknek. Hiszen a Sikoly óta mindenki tisztában van a szabályokkal:

  • Ne dugj! Még a petting is tilos!
  • Ne szívj! lehetőleg alkoholt is csak kis mértékben!
  • Ne szakadj le a többiektől!

Ezeket pedig remekül kifigurázza a film, de erről később. Előbb folytassuk a tipizálást! Útközben megállnak egy lerobbant benzinkútnál, a tulaj persze egy tahó, köpködő öregember (kvázi redneck). Míg végül megérkeznek a faházikóba. A buli elkezdődik, mindenki happy, majd hirtelen kinyílik a pinceajtó. Természetesen hőseink lemerészkednek és elkezdenek babrálni a különböző tárgyakkal. Sikerült tele rakni a helyiséget az összes létező ketyerével, aminek a segítségével remekül ki lehet szúrni saját magunkkal. Itt rögtön szembesülhetünk egy sajnálatos dologgal, még pedig a jogi akadályokkal. Mert mekkora királyság lett volna már egy igazi Hellraiser-dobozt belerakni, nem pedig egy arra asszociáló gömböt? Ezt a végén megerősítik a Pinhead-re emlékeztető "Sawhead-del" is. Bár nekem ez így is könnyet csalt a szemembe. De már megint kissé előre ugrottam.

Végül azt a könyvet választják, mely egy zombi-családot kelt életre. Aminek addig örültem, amíg meg nem mutatták, hogy a kínálatban volt "Zombie Redneck Torture Family" is. Most komolyan, rájuk ki nem lenne kíváncsi? Azonban hiába az élőholtak, a cselekmény slasherré alakul, vele minden kötelező elemével. Így az "izomagyú" és a szőke nője rögtön egymásnak esik az erdőben, megfejelve a kötelező cicivillantással. Ezt sajnos egy zombi félbeszakítja (értitek, muhahaha) majd jön a másik tipikus elem, a "nem maradunk együtt, inkább öljenek meg minket egyenként". Az, hogy ez a két dolog csak rásegítéssel történik meg, tetszett is, meg nem is. Egyrészt megnyugtató, hogy az emberek alapvetően nem ennyire hülyék, másrészt viszont ez nekem túl direkt és nevetséges volt. Főleg az utóbbi volt kifejezetten necces. Nehogy már egy gyors "permettől" rögtön az ellenkezőjét gondolja az ember!

the-cabin-in-the-woods-pic3.jpg

Innentől már világossá válik, hogy hőseinket csúnyán rászedték. Ők csak egyszerű bábok, kiknek meg kell halniuk egy nagyobb ügy érdekében. Tetszett, hogy mindenre a füves jött rá, ahogy maga az egész karakter telitalálat. Eleve tele van vicces egysorosokkal, de a filozofikus természete  is magával ragadó. Hiába van szarrá szívva, neki tűnik fel elsőre a furcsaságok a barátai személyiség változásaitól kezdve a rejtett kameráig. Az viszont, hogy ért az elektronikához, és be tud manuálisan kapcsolni egy liftet, na az valahogy nekem kissé kilógott. Viszont e nélkül nem haladt volna a cselekmény.

Azonban mire eljutunk odáig, hogy a megmaradt két fiatal bejusson a bázisra, valóban egy sablonos horrort láttunk. Ami oké, hogy direkt van így, meg hogy görbe tükör. De ez a tükör már annyira görbe, hogy az már egyenes. Egyszerűen elfelejt horror lenni. Azzal, hogy tudunk a beavatkozásokról megszűnik a feszültség. Hiszen ahelyett, hogy azon izgulnánk, hogy helyes döntéseket hoznak-e, végig kell néznünk, ahogy szabályosan vágóhídra küldik őket. Ezért is fájt a már említett "drog permet", még ha fricskának is szánták, kissé visszafelé sült el. Egyébként a medvecsapdával gyilkoló élőhalott nagy ötlet volt, jóféle.

Na de. A bázis. Az egyszerűen beszarás. Ennyi klasszikus horror lényt bezsúfolni egyetlen filmbe már művészet! Változatosak és a többségük ismertek is. De vannak saját (vagy legalábbis annak tűnő) kreatív ötletek is, mint pl. a "fog-fejű" balerina (vagy ez is utalás akart lenni?). Aztán amikor ezek kiszabadulnak... Bár maga a kiszabadulás módja szintén cinkes, hiszen a csaj egyből tudja, hogy miket kell ahhoz megnyomni. Meg eleve, egy ilyen gombot sokkal, de sokkal jobban is őrizhetnének. Mindenesetre az a káosz, az a vérfürdő... Minden magamfajta horrorbuzi álma! Egy valóságos virtuális orgazmus! Vannak ugyan WTF lények is, mint pl. az unikornis, ami minden, csak nem para, de amint felnyársalt egy embert, szakadtam a nevetéstől. Mert mégis ki a franc iktatta törvénybe, hogy ezek a lények eredendően jók?!

the-cabin-in-the-woods-pic1.jpg

Amúgy az egész bázis, illetve az, hogy így megfigyelik az embert és szopatják, az bennem rögtön a Kocka-trilógiát juttatta az eszembe. A szörnytárolók meg tiszta 13 Kísértetet. Az első felére meg mindenki tudna mondani egy pár tucat közismert slashert. De ezzel semmi gond, sőt! Hiszen a film maga a megtestesült tiszteletadás a műfaj iránt. A nem kicsi kikacsintás a J-horrorok felé meg már tényleg csak a hab volt a tortán. Nagy kár, hogy ezzel párhuzamosan meg is ölte valahol a műfajt, hiszen ezentúl az ember már nem tudja rendesen magát beleélni egy-egy klasszikusba. Persze lehet, hogy én vagyok a borúlátó.

A háttértörténet ugyan eléggé ostoba, ugyanakkor roppant merész is. Ez utóbbi tulajdonság pedig manapság nagy kincs. Viszont nekem kissé felületes volt a magyarázat. Jó lett volna hallani példákat a történelemből, hogy miként jutottak el egy komplett szervezetig. Régen hogy csinálták? Meg hogy hogy sikerült titokban tartani, meg eleve miért is van szükség a titokban tartásra. Meg miért kell szerencsétleneket így megszopatni, miért nem lehet egyszerűen begyűjteni és kivégezni őket?

Tény azonban, hogy remekül érzékeltették a végén a műfaj "kötelező" öt szereplőjét. Ha jobban belegondolunk, nagyjából meg is állja a helyét. Akár hogy is, remélem azzal mindenki tisztában van, hogy az "Ősök" meg egyértelmű tisztelgés H.P. Lovecraft, mint kvázi a horror atya előtt. Ezzel voltaképpen alfától az omegáig bezárva minden és mindenki megkapta a főhajtást. Poénból én azért még egy hollót is bevágtam volna, vagy volt valami utalás Poe-ra?

the-cabin-in-the-woods-pic2.2.jpg

A végével kapcsolatban felemásak az érzéseim. Egyrészt váratlan volt, meg vicces is. Másrészt viszont dühítő is, hogy a világ elpusztul egy önző drogos miatt... pfff. Ráadásul így egy tisztességes folytatásban sem reménykedhetünk, amiben fény derülhetne az előbb említett kérdésekre. Maximum egy előzményfilm formájában, de tudjuk, hogy azok nagyrészt borzasztóak. Kár, pedig elnéznék még egy "all star monster" cunamit.

A kivitelezéssel egyébként semmi gondom se volt, bár az erdőben játszódó részek nekem túl sötétek voltak. De minden más pazar. A színészek alakításaival is maximálisan megvagyok elégedve. Sigourney Weaver cameoja tetszett, de nekem ő sokkal inkább "sci-fi sztár", mint horror. Ezért is volt hatalmas durranás a jelenléte egy másik filmben. Itt sokkal jobban el tudtam volna képzelni egy Tony Todd-ot, egy Robert Englund-ot vagy bármilyen, meghatározó karakterszínészt. Igaz, azért ők nincsenek egy súlycsoportban Weaver-rel.

Lezárásképpen pedig csak annyit tudok mondani, hogy nekem ez egy nagyon kellemes meglepetés volt. Vélhetően ez lesz az év horrorja (eddig nem túl izmos a mezőny ugye).

Értékelés: 9/10

A bejegyzés trackback címe:

https://horrormirror.blog.hu/api/trackback/id/tr764724707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mi Amore Cadenza 2012.08.23. 14:56:38

Chris Hemsworth meg unikornis. Ezek után lehetetlen lett volna elszúrni :D Amúgy sem eredendően jók mint azt már kifejtettem (mm az egyszarvúak), ez is mindenkit kinyírt volna, kivéve a szűzlányt, mert csak azok ölében nyugszik meg. Pont. :D

A fogfejű balerina: csak azért is rákerestem, mert piszkálta a fantáziám. Azt találtam róla, hogy a kiskori Fekete Hattyú és a Hellboy II-ben lévő fogtündér crossovere. Hát.. éééérdekes...
Poe-ra viszont ha megfeszülök, sem találok semmilyen utalást...

Nekem a szervezet munkája úgy jött le, hogy a nemzetek azon versenyeznek, ki tud jobb horrorfilmet csinálni. Ugye a japánoknál látjuk a tipikus kislányos-szellemes akciót, a többiekre meg nem emlékszem^^"
De akkor meg miért kéne kibékíteni az Ősöket? Nyitott vagyok a magyarázatokra, mert ez nekem kissé zavaros...

Amúgy keblemre vontam ezt a filmet is, szóval akinek probléma van vele, azt kirázom a bundájából! ;)

Gabriel666 2012.08.23. 15:24:52

A trailer alapján veri az eddigi év horrorjával kitüntetett Grave Encounters-t :) mivel spoileres elemzésről van szó és még nem láttam, nem fogom elolvasni, inkább megnézem, aztán visszatérünk rá :)

Garott 2012.08.23. 16:48:59

@Mi Amore Cadenza: Nem kibékíteni akarták őket, hanem áldozatot mutattak be nekik. És ennek a folyamata volt ugye a film első része. Megvoltak a szabályok, és lehetőséget kellett adni arra is, hogy esetlegesen megúszhassák. Ez történt a többi esetben is. A filmben tényleg az hiányzott, hogy nem derült ki, hogy milyen gyakran kell áldozat, minden alkalommal kell-e hogy sikerüljön, vagy elég ha minden 20 évente sikeres-e. Persze ez azzal magyarázható, hogy mint az operátoroknál kiderült, ez egy rutinmunka volt. Semmi extra, mégis mindent elszúrtak.
Ami nálam egyedül a logikátlan rész volt, hogy mi a fenének nyílt 10 lift egyszerre a szörnyekhez? Onnan vitték sétáltatni őket vagy mi?
A többi országnál pedig az egyik felvételen azt hiszem mutattak egy halott sasquatch-ot (talán norvégiában), de ahogy észrevettem minden országban az ottani mondakörnek megfelelő szörnyek lehettek, csak ugye ez Amerikában igen nagy.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2012.08.23. 16:58:53

@Garott: azért szerintem az unikornis nem amerikai találmány:)
Egyébként pont ezen gondolkodtam a cikk megírását követően, hogy mi van, ha a srácok legyűrik a zombikat? Szabadon távozhatnak? Vagy jön egy következő szörny?
Amúgy honnan a picsából gyűjtötték be ezeket? :D Meg minek? Néhány pszichopata kéjgyilkos a börtönökből nem lett volna "biztonságosabb"?

De ha túl sokat agyal az ember egy filmen (lásd Prometheus) azzal csak a saját filmélményét teszi tönkre. Ez meg ahhoz túl jó.

BobaFett 2012.08.23. 17:16:07

Én csak tátott szájjal ámulok... Na nem a filmen hanem hogy miért hypeolják mindenütt. Eddig azt hittem, hogy a filmbuzi, filmdroid, stb kritikái azért ilyen pozitívak, mert kevés horrort láttak, és itt kapok egy korrektebbet. Hát nem. Tényleg mi a külőnleges benne, messze nem olyan eredeti szerintem, mindenre láttunk már jóőár példát, igen a valóságshow szerüségre is. ha meg a gorbe tökör, akkor szvsz a tucker & dale vs evil messze jobb volt ebben is... Nálam nagy jóakarattal 6/10. Egyesek szerint a végén azok nem istenek, hanem mi nézők akiket ki kell elégíteni. De mindegy is melyik, a japán szálnak mi értelme volt ? hiszen ott nem halt meg senki az ovodások simán legyözték a szellemet, tehát nem kapta meg az adag vért senkise. szóval miért is volt ez ? és összeszarták magukat hogy jaj, nekik sikerült....

purga · http://horrormirror.blog.hu 2012.08.23. 17:32:11

@BobaFett: a japán nekem sem tiszta. Gondolom ez úgy működik, hogy az adott intervallumban legalább egy ilyen áldozásnak sikerülnie kell, hogy az Ősök ne ébredjenek fel. Mutatták is, hogy mindenhol elbuktak (csak amerikai termékben bízz, ugye) és ők voltak az utolsó esély a megfékezésükre. Ezért is lett világvége.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2012.08.23. 17:34:34

@BobaFett: Ez ugye egyfajta kísérlet volt, aminek sikerülnie kellett volna, hogy az emberiség megmeneküljön. Szerintem a vágószoba padlóján landolt a többi helyszínről készül pár másodperc, csak a japán szál kapott nagyobb figyelmet. A lényeg, hogy nem egy helyszínen próbálkoztak, hanem 5-6 helyen ment a show. És pont azért szarták össze magukat, mert a japóknak sajnos sikerült, nem sikerült megváltani a világot.
Számomra meg az az igazi horror, hogy mindenki filmbuzit "olvas":D

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2012.08.23. 18:07:12

@BobaFett: @koimbra: Több országban ment ez az egész "móka", a japánoknál pedig a tipikus japán horrorfilmet vették elő, csak pechükre a kislányok végül legyőzték a szörnyet és ezzel elmaradt az áldozat. Ha úgy tetszik több vasat tartottak a tűzben egyszerre, mert nyilván tudják, hogy bekövetkezhet az, ami a japán verziónál, nekik viszont mindenképp kell áldozat.

De az egész arra ment ki, hogy arról is legyen egy kis fricska. Nem érdemes túlzott összefüggéseket, meg magyarázatokat keresni, hiszen az egész egy műfaji kifigurázás, annak viszont veszettül jó.

Ritka esetek egyike, hogy ebből viszont megnéznék egy folytatást vagy előzményfilmet. Valaki felvetette, hogy sorozatként is milyen faszán működhetett volna - osztom a véleményét.

skizo! 2012.08.23. 19:45:30

@Garott: xDDDD fogadjunk, hogy a stàbbòl valaki!

skizo! 2012.08.23. 19:55:28

Szerintem meg az egèsz film nem tisztelet adàs, hanem kritika, mint a REC3. Majdnem mindent ellonek benne amit jò vagy èppen szar horrorban elofrdult eddig (kivève a kèzi kameràt :D). Remèlem egy korszak lezàràsa a film, ès a filmesek is ràjonnek, hogy elfogyott a dolog ès itt az ideje valami ùjat kitalàlni, mert valjuk be, hogy az utòbbi èvek horror termèse nagyon gyenge.
A vègèt azèrt kihagytam volna, az màr tènyleg a filmplusszos zsè kategòria, csak sokkal magasabb szinten ( azèrt nekem is tetszett a nagy mèszàrlàs xD), de ott màr vègkèpp kiveszett belole minden komolysàg! A vège miatt a horror-vìgjàtèk nàlam 7/10

Mi Amore Cadenza 2012.08.23. 20:40:42

@purga: De nem ám! Az első leírások már az ókorban említést tesznek róla, és Afrikát, esetleg Indiát jelölik meg származási helyeként. Egyébként utánaolvasásomnak hála (vivát!) ezt meg az Odaátból emelték át.

@skizo!: Oszt mégis mit találjanak ki? Bekapcsolod este a híradót, szinte megtörténik minden, amit kitalálhatnának egy ilyen filmbe... Horror-apokalipszis is lesz idén, vagy mi? :D
Amúgy Hemsworth kezében még a kézikamerát is elnéztem volna, pedig ráz a hideg a műfajtól...:D

@Garott: Én ezt értem, de nem adhattak mindenkinek lehetőséget a megúszásra, csak a szüzikének... De akkor is jobban kifejthették volna itt a dolgokat...

Mi Amore Cadenza 2012.08.23. 20:46:41

@Garott: Kevin kérlek szépen végül nem került be a filmbe, de a rendezőasszisztens úgy képzelte el őt, mint egy "ártatlan külsejű srác, aki kiérdemelhette munkájával a hónap dolgozójának járó elismerést, egészen addig, míg el nem kezdte csonkítani az embereket..." (Szabadfordítás)
De rá végül nem is fogadott senki :D

spontan · http://erdekessegek.info 2012.08.23. 21:30:17

"Aminek addig örültem, amíg meg nem mutatták, hogy a kínálatban volt "Zombie Redneck Torture Family" is. Most komolyan, rájuk ki nem lenne kíváncsi?"

A filmben éppen ezeket választották ki, vagyis őket láttad, és nem a sima zombikat, akire a nő panaszkodott a táblánál, hogy ő is zombikra fogadott.

troutman 2012.08.23. 21:34:25

@purga: japán eleve nem tiszta, mivel kellett volna (már amennyire emlékszem) egy atléta, egy bohóc, meg egy ribanc (?) is. De lehet csak rágyúrtak a tutira, hogy biztosan egy szűz maradjon utoljára.

Bár lehet, hogy ez mind megvolt, mert azért japánokról van szó...

spontan · http://erdekessegek.info 2012.08.23. 21:34:48

Egyébként szerintem sem volt rossz film, de a második fele nagyon összecsapott volt sajnos. A szörnyek ajtaját nyilván nem egy ember őrizné, a szörnyek ajtónyitója nem lenne ott, hogy egy sima őr is kinyithassa. A sok egyszerre nyíló ajtó hatalmas biztonsági rés, nyilvánvaló, hogy egyetlen ajtónak szabadna csak lenni, hogy egyszerre legfeljebb csak egy szörny jöhessen ki, stb.

Szóval az utolsó felvonás teljesen logikátlan volt, ami lerontotta a jó alapötletet. Érezhető volt, hogy ezt már csak úgy odakenték.

karnak 2012.08.23. 21:43:07

@Garott:

Among the various possible monsters on the control room white board, one of them is just listed as "Kevin." Although Kevin is never seen, in the tie-in book The Cabin in the Woods: The Official Visual Companion co-writer Drew Goddard said that Kevin was meant to be "a sweet-looking guy who seemed like he might work at Best Buy--until he dismembers people."

purga · http://horrormirror.blog.hu 2012.08.23. 21:49:58

@karnak: ugyanezt írta nem rég magyar Cadenza is:)

@spontan: most még egyszer megnéztem az ezzel kapcsolatos jelenetet és jogos! Kár:(

@troutman: vélhetően minden ilyen kapunál más az elvárás. A japánoknál gondolom gyerekek kellettek. Persze ez lehet egy sima logikai baki is.

karnak 2012.08.23. 21:53:50

őőő.. hát egy josh wedon, d. goddard párostól akik sok szempontból megreformálták a tv-t..ez nagyon kevés.

.. lehet hogy viccesnek látható, lehet hogy kikacsintások vannak benne, de legfeljebb egy zs kategóriás szinten, nem ilyen alkotókkal és ilyen színészekkel, mint hemsworth, jenkins vagy withford.

ezzel így folyamatosan wtf hangulatnak és viccesnek is kellett volna lennie, egyszerűen felfoghatatlan ez a szint.

és annyira nem szar hogy jó legyen..

karnak 2012.08.23. 21:57:56

@purga: igen, bocs, nem figyeltem, imdb:)
viszont pont azért érdekelt mi mire utal, mert mindkét alkotót nagyon szeretem, firefly, lost... whitford az elnök embereiben amilyen.. és akkor ez.

de hiába olvastam nem lett jobb, próbáltam önigazolást találni de egyrészt nem sikerült, másrészt valószínűleg nem is kell.

nyilván a film maga a jelenlegi átlag horrorból valamilyen módon kiemelkedik, de - nekem legalább is - maga a csalódás. nagyobb bajunk persze ne legyen.:)

keptelen kepkeret 2012.08.23. 22:00:36

Nekem egyaltalan nem tetszett, mert vigjateknak gyenge, horrornak pedig nem felelmetes. Teny, h az otlet eredeti, de ez nem viszi el a filmet.

Az ev horrorja a kritikusok szerint a "Grave Encounters" volt. Ertettem es megertettem, h az emberek miert felnek rajta (koztuk az egyebkent hardcore horror nezo ferjem is) de szamomra semmi elelmetes nem volt benne.

Nalam a Cabin in the Woods 10/4.

troutman 2012.08.23. 22:10:38

@purga: azt nem hinném, mert akkor a bukta után rögtön jött volna egy ideges Ancient One (vagy mi).

Az anyagi sikert látva attól nem tartanék, hogy nem lesz folytatás, csak abban Will Smith fogja lődözni az óriásokat egy vadászgépről, és Emmerich fogja rendezni.:)

purga · http://horrormirror.blog.hu 2012.08.23. 22:15:03

@troutman: úgy értettem hogy több kapu, de mind ugyanahhoz vezet. Mint egy kvázi fordított kulcspróba. Csak itt zárva kell tartani, nem kinyitni.

Case · http://streetartbp.hu/ 2012.08.23. 22:18:08

Még nem láttam a filmet, sz'al nem olvastam végig a cikket, csak az elejébe néztem bele, node...
"Hiszen a Sikoly óta mindenki tisztában van a szabályokkal..."
Mármint úgy érted a '70-es / '80-as évek teen-slasher korszaka óta. :P

purga · http://horrormirror.blog.hu 2012.08.23. 22:26:55

@Case: igen, de ott mondták így ki nyíltan őket:)

Joacim 2012.08.23. 22:50:04

@purga: Most néztem meg, és osztom a pontszámot, kib. jó egy film! Pont azon röhögtem az elején, hogy a redneck kutas ugyanolyan színűt és állagút köp, mint pl. a Texasi újrafeldolgozásból a seriff, aztán egyre nyilvánvalóbb lett, hogy itt különböző filmek építőkockái kerülnek terítékre. A végén a gorefest szenzációs volt, rég röhögtem ilyen jót. Szerintem felesleges belekötni abba, hogy "miért pont azt a gombot", meg "hogyan kapcsolta be a liftet", vitte előre a cselekményt, ahogy mondod, és ez volt a lényeg.

A vége is szenzációs volt, ahogy ott cigiznek, és röhögve várják a világvégét :) a füves meg a legnagyobb király, ez egyértelmű.

A japános részhez: a poén mellett a lényegi szerepe az volt (mint ahogy a svéd műsornak, vagy az argentinnak is), hogy nem jött össze egyiknél sem (ha jól értettem, évente rendezik a műsort) az áldozatbemutatás. Párhuzamosan rendeznek néhány ilyet, és legalább egynek össze kell jönnie. Mivel mindegyik elbukott, így az amerikai szériának kellett sikerre vinni a dolgot, de hát mit ad Isten, ez sem jött össze :))) - ahogy Gevin is megírta fentebb.

clegane 2012.08.24. 00:24:16

az a bajom, hogy a Sikolyhoz tényleg nem tett sokat hozzá műfajparódiaként, fantázia nem nagyon van benne ugye csak kliséhalmozás, a plot meg alapjaiban sántikál (hogy miért is kell ilyen bonyolultan megoldani ezt az áldozatot, ha már egyszer régóta itt vannak ezek az Ancientek, és eddig beérték enélkül, stb)
szóval inkább csak művies, erőltetett "ugye milyen szellemes vagyok?!" kikacsintgatás volt ez az egész sajnos.

McKinney 2012.08.24. 01:25:53

én nem a műfaj tiszteletadásának vagy szoborállításnak nevezném, hanem körberöhögésének.
a többivel egyetértek, kibaszott jó film.

dr. Aullah 2012.08.24. 03:11:34

Én nem nézek horror filmeket, mert utálom az ócska, jump-scare ijesztegetéseket... nagyon olcsónak tartom ezeket.
Ezt viszont megnéztem, amint kijött rendesben. Nálam év filmje. Nagyon jó volt. Naaagyon tetszett.

Nekem az jött le, hogy áldozatot kell bemutatni az isteneknek, különben mérgesek lesznek. Ezek szerint mindenkinek mást... Volt valami megjegyzés, amikor a japcsiknak nem jött össze, hogy az amerikaiakban mindig lehet bízni, mert nekik mindig összejön... vagy valami ilyesmi.
Szóval nekem nagyon tetszett... az elejétől a végéig. Volt egy rész a redneckel, amikor betelefonált... az nem megjátszás volt... azzal tényleg volt valami "baj". Persze jól kiröhögték őket a tudósok.

Nálam év filmje.

SarahConnor 2012.08.24. 09:24:22

Nem olvastam el, csak részekben, nem akarom magamnak lelőni.

@Gabriel666: Ha a Grave Encounters (majdnem) az év horrorja, akkor elég gyenge lehet a termés idén.

Gabriel666 2012.08.24. 09:31:49

Tegnap én is megnéztem... de minek??? Szóval... ha nincs körülötte ekkora hype és nem úgy ülök le, hogy "na most látni fogok egy kurva jó horrort", akkor azt mondom, egy bé kategóriás bugyuta akciófilmnek még elmegy ( a szintén túlhype-olt Grave Encountersnél ugyan ezt éreztem). De akkor is, olyan szinten pakolták tele hatmilliószor ellőtt klisékkel, hogy már fájt. Rögtön az eleje, fiatalok elindulnak egy vidéki házba...broáfff, már akkor le kellett volna állítanom, mikor a karaktereket "bemutatják"...csak a szokásos: a vagány focis gyerek, az ő szintén menő kurvája, egy szerény csaj (tudjuk, hogy mindik ők élik túl) meg egy jófiú és kell egy drogos is.
Ahogy elfoglalják a szállást, már le is lövik a poént, hogy megfigyelik őket. Bizony, ilyet sem láttunk még ezret... aztán jönnek a zombik (könyörgöm, miért pont zombik, a legnevetségesebb horrorszereplők, gyök kettővel vánszorognak, még öreganyám is el tudna futni előlük...)
Egyébként csak azért néztem végig, hogy kiderüljön, miért is figyelik őket és miért akarják, hogy megdögöljenek. Erre kapunk is magyarázatot, a film vége előtt 3 perccel Ripley hadnagy belibben, és elmondja, hogy isteneknek kell áldozni, különben világvége lesz... na menjetek a picsába!!!!
Amúgy kurvára kiszámítható minden egyes történés - a végét leszámítva, mert ilyen bénaságra nem számítottam. És akkor nem is említettem az indokolatlan faszságokat: a gomb, ami minden szörnyet kienged, az óvodás kislányok énekétől békává változik a rájuk küldött szellem, az öreg benzinkutas prédikációja, a hatszáz liter művér, amit 2 perc alatt fröcskölnek el stb stb... lehet hogy velem van a baj, és túl komolyan vettem?
Az egyébként látszik, hogy nem 100 ezer dollár volt a keret, mert szépen kivitelezett igényes darab és a színészekkel sem volt nagy gond (oscar-t nyilván nem érdemelnek, de hozták a karaktereknek megfelelő alakítást). Mindezek ellenére szánalom az egész, egyébként vártam tudat alatt valami iróniát, aminek kábé ez lett volna a mondanivalója: "b@zd meg Hollywood, csak ilyen klisékkel dolgozol évtizedek óta, ébresztő!!!!" De nem volt, sajnos komolyan gondolták. Így én is komolyan gondolom, hogy ez egy szupergagyiság. 3 pont a max.

Gabriel666 2012.08.24. 09:35:59

@Fenimore: a termés kib@szott gyenge, a GE-t pedig az év horrorja címmel purga ruházta fel...de nagyon mellélőtt.

Győrfi 2012.08.24. 10:03:21

Horrornak vicces, vígjátéknak nem. Ez egy semmi film. Nagy kritikusa vagyok a horrornak, mert nagyon ritkán ijedek meg és a "váljunk szét" részeknél mindig megunom. Az egész horror műfaj egyetlen sablonra épül és ezektől nagyon ritkán térnek el, hogy valami jót és tényleg rémisztőt mutassanak. Ez a film egy vicc. Megijedni nem lehet rajta, nevetni igen, csak sajnos az egészen és nem a poénokon. Értem én, hogy egyeseknek bejön és év horrorja (ezt már nehezen), csak nem értem miért.

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2012.08.24. 10:46:04

a RedLetterMedia már jó rég kielemezte, és tetszett nekik, szóval valószínűleg tényleg fasza film ez!

2012.08.24. 11:03:28

-- spoilerveszély -- Hát én tegnap néztem meg, úgy hogy azt se tudtam, hogy mi ez, kaptam csomagban:) Szóval tényleg az év legjobb horroroja, még úgy is, hogy a vége szerintem dedós, annak ellenére, hogy értem a Lovecraft utalást, de akkor is bénácska, mondjuk már menet közben is arra gondoltam, hogy valamit ennyire csavargatnak, annak értelmes vége nem lehet, bár azért tippjeim voltak. Az is fura (nekem is), hogy ha áldozatról van szó, akkor miért nem elég fogni a delikvenseket, és oltáron karót szúrni a szívükbe, minek kell ez a hatalmas felhajtás. Ha esetleh lett volna egy félperces utalás a forgatókönyvben, hogy a dolog az áldozat mellett perverz show teszem azt ferde lelkű gazdagoknak, akkor máris megmagyarázásra került volna az egész, szóval vannak lyukak a szkriptben, de akkor is az egeket verdeste a mókafaktor, aki a horrort szereti, netán ismeri is, az pokoli jól fog szórakozni. (Egyébként egész hasonló a Fantomok című film, abban is az van, hogy az első kétharmada űberkirály, aztán a végét elcsapják egy hasonló ősgonoszos baromsággal, érdemes azt is megnézni, az első egy órája totál para.)

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2012.08.24. 11:16:48

@Győrfi: Én sem éreztem, hogy igazán nagy tétje lenne a dolognak a főszereplők életén kívül. Viszont veszettül szórakoztató volt. Vicc? Meglehet, sőt úgy gondolom, hogy egy véres, horrorokat kifigurázó filmnek szánták, amelyet nem kell igazán komolyan venni.
És igen jól teljesített.

lavór 2012.08.24. 11:41:05

Kár, hogy köze sincs az idei filmekhez; 2011-es film. Filmmúzeumba való. Valami jó mély fiók aljára.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2012.08.24. 11:52:37

@Gabriel666: úgy látom, hogy te nem látod a fától az erdőt:) Jó hogy tipikus horrorként kezdődik, tipikus szereplőkkel. Mert ez a lényeg! A műfaj kifigurázása! És a karakterek se lennének alapjáraton azok, mesterségesen kreálták őket olyanná, hogy megfeleljenek a kritériumoknak (a szőke hajfestékébe ugye valamiféle IQ csökkentőt raktak pl.).
A zombik se életlenek ilyen szempontból. Meg még mindig jobb, mint teszem azt az unikornis:)
Ne tessék minden filmet vérkomolyan venni:)

@lavór: határeset igen (ezért is írtam 2011-2012-t), mert az első premiere egy fesztiválon volt december végén. De az ilyet szerintem számíthatjuk 2012-esnek, legalábbis én annak fogom, ha megengeded:P Ja és Filmmúzeum már nincs csak szólok:)

Gabriel666 2012.08.24. 11:59:12

@purga: háttőőő... lehet, hogy nem látom a fától az erdőt, de (hogy péló barna szavaival éljek) :) nekem tényleg nem jött át, hogy ez egy fajta ironizálás, kifigurázás akarna lenni, sőt... nekem eléggé úgy tűnt, hogy - szó szerint - véresen komoly az egész.
Kifigurázás pl. a Horrorra akadva összes része, ami szerintem zseniális :) de ez még annak a közelében sincs, tehát ha olyan szemszögből nézem, amit Te javasolsz, akkor is harmatgyenge... bocsi, nekem nagyon nem tetszett, se így, se úgy...

pizzaboy 2012.08.24. 12:06:18

@Gabriel666: nem jött át? Nézd meg mégegyszer... Lehet nem vagy fogékony az iróniára, de ez a film inkább egy szatíra, és minden más másodlagos. Én speciel utálom a horrorfilmeket, de ez a film hatalmas. Azt hiszem 2012 Josh Weedon éve.

lavór 2012.08.24. 12:11:56

@purga:
Tudom, hogy nincs (már), de oda való.

Gabriel666 2012.08.24. 12:14:54

@pizzaboy: lehet, hogy meg kéne néznem még egyszer, mert tényleg nem olyan elvárásokkal ültem le, hogy megnézek egy szatírát :D csak sajnos már nem tehetem meg, mert úgy gondoltam, csak a helyet foglalja :P
De ne aggódj, most már többször is átgondoltam és úgy vagyok vele, hogy túl ügyesen egyensúlyozik a komolyság és a komolytalanság között, amiből a végére egy nagy semmi lesz... kicsit egyértelműbben el kellett volna menni valamelyik irányba!

Dr. KOTász (Cobretti hadnagy) 2012.08.24. 12:46:37

Nekem sajnos nem jött be, nem lett volna rossz, az ötlet jó, de a megvalósítás gyenge. Ahogy írták előttem, horrornak nem horror, vígjátéknak pedig megintcsak kevés. Többet vártam, csalódás volt.

2012.08.24. 12:52:01

Látom többeknek a műfajparódiáról rögtön a Horrorra akadva-féle borzalmak ugranak be, fingássa-böfögéssel, pedig a jó műfajparódia nem feltétlen a harsány kacagásról, hanem a finom ironizálásról szól. A Sikoly sem volt épp vígjáték, mégis telivér műfajparódia, ez a film sem sírva röhögős, azt sem mondom, hogy tökéletes műfajkifigurázás, de a célja láthatóen ez, és teljesíti is.

Gabriel666 2012.08.24. 13:32:45

@shitgun: a Sikoly műfajparódia?! Akkor nagyon különbözik az értelmezésünk, szerintem szimplán egy tinihorror, a Tudom mit tettél tavaly nyáron-nal kézenfogva, se több, se kevesebb.

Mi Amore Cadenza 2012.08.24. 13:51:02

@shitgun: Nagyon jól körülírtad a horror-vígjátékok nagy hibáját: 95%-uk elvárja, hogy majd hétrét görnyedünk a röhögéstől azon, hogy egész végig finganak, böfögnek, szexelnek, piálnak, megint szexelnek, megijednek, meghalnak. Hát nem. Jómagam ezért is nem vagyok kibékülve a műfajjal... (mondjuk úgy alapból a vígjátékokkal sem...) Ennél már csak azt utálom jobban, mikor aláröhögnek egy filmnek, mert ők akarják eldönteni, hol vicces, nekem hol kell tetszenie...
A Cabin in the Woods nem erőlködik, nem nevettet vagy untat, hanem végig bököd téged az irónia vékony, de kib.szottul hegyes kis botjával. A legtöbb kommentelőnek, aki bele akar kötni (elnézést a kifejezésért), de szerintem csak zabszem van a seggében...
A Sikoly meg.. Mikor elkezdődött az őrülete, még túl fiatal voltam a tinihorrorhoz, mostanra meg már kinőttem belőle. Ettől függetlenül sose tetszett... Zabszem? :)

SarahConnor 2012.08.24. 14:13:02

Sokszor látni bejegyzésekben, blogokban, hogy nehezen választjuk szét a paródiát a szimpla szartól. Már elnézést. Tehát ha valami gyenge a filmben, kvázi a jó szívünknek köszönhetően megmentjük azzal, hogy "ahhha, mert ez paródia". Hát nem feltétlenül. lehet, hogy csak gyenge, nincs eredeti ötlete a filmnek.

Itt viszont valamiféle parodizálásról lehet szó, már ahogy így utánaolvastam a dolgoknak:
"On another level it's a serious critique of what we love and what we don't about horror movies. I love being scared. I love that mixture of thrill, of horror, that objectification/identification thing of wanting definitely for the people to be alright but at the same time hoping they’ll go somewhere dark and face something awful. The things that I don't like are kids acting like idiots, the devolution of the horror movie into torture porn and into a long series of sadistic comeuppances. Drew and I both felt that the pendulum had swung a little too far in that direction.[11]"

Forrás: wikipédia

Gabriel666 2012.08.24. 14:18:32

@Fenimore: na ez az, utána kell olvasni, hogy kiderüljön... úgy hogy én továbbra sem választom el a sz@rtól :P

SarahConnor 2012.08.24. 15:45:48

@Gabriel666: valahol jogos, hiszen ha valami nem kritizál=parodizál egyértelműen, akkor tekinthetjük gyenge kritikának/paródiának.

karnak 2012.08.24. 20:46:46

@Fenimore: belekotyogok, szerintem épp fordítva van.

ahogy fent írtam ilyen szintű alkotóktól én sokkal jobbat várnék, de hogy valami szájbarágós legyen azt pont nem.

ahogy a grindhouse v a machete esetében nem jön valaki rá, hogy mennyire kell komolyan venni valamit, az baj,ne nézze, de lehet szó a kill bill kardozós jeleneteiről is akár.

azt gondolom hogy pont a műfaj ismerete és szeretete miatt lehet elválasztani, illetve vannak bizonyos alkotók akiknek egyértelmű a szándéka, mindenkit a helyén kell kezelni, egy zs kategóriás horrorkészítőtől szar színészekkel a grdinhouse, alkotnyattol pirkadatig szar, r r- től meg vicces, jó.

mindettől függetlenül ez a film szar:)

Mi Amore Cadenza 2012.08.24. 20:55:23

@Fenimore: Ó, szentséges és hatalmas Wikipédia, ha te nem lennél, elvesznénk, de talán lenne saját véleményünk a filmről...

SarahConnor 2012.08.25. 10:31:58

@Mi Amore Cadenza: nem láttam még a filmet, így egyelőre nincs róla véleményem, ha nem haragszol meg.

SarahConnor 2012.08.25. 10:33:28

@karnak: "annyira nem szar, hogy jó legyen" ééééértem én :)

Near93 2012.08.25. 21:43:24

Nem tudom... Nekem ez a film nagy csalódás volt.... Nem kötött le....

2012.08.25. 22:25:05

Most nem olvasom el az összes kommentet (majd utólag), hanem hirtelen felindulásból írok.
Nem mertem elolvasni a kritikát, mert spoilerezve lett, hogy spoileres lesz, de mivel az első bekezdés agyon dícsérte, ezért gyorsan megnéztem.
Már az első 20 perc legyűréséhez több óra kellett, de úgy voltam vele: még nem történt semmi, majd beindul a cselekmény és egyhuzamban megnézem. Az 50. percnél már gyanús volt, hogy eddig még SEMMI nem történt.
Aztán a végén már ámultam, hogy MI A *censored* *censored* *censored* NYAVALYA EZ???!!!!!
Én egyáltalán nem figyeltem / nem tűntek fel a kikacsintások, csak egy jó horrort akartam nézni, de ez egy FOS!
Vígjátéknak gyenge, horrornak gyenge, szombat délutáni filmnek gyenge.
Egy újabb túlhype-olt FOS!
Annyira felhúztam magam, hogy muszáj lesz vígasztalódnom egy kis masters of horror-ral.
Bahh! Időpocsékolás volt!

Mi Amore Cadenza 2012.08.25. 22:47:55

@hErpEsz: Bár nagyon lehúztad ezt a filmet (én még mindig kitartok amellett, hogy jó, de mint tudjuk kinek a pap, kinek nem...), azért megmelengetted a szívem a kommenteddel :)

purga · http://horrormirror.blog.hu 2012.08.25. 23:02:44

@hErpEsz: pedig az egyik leghűségesebb katonám voltál... :D

2012.08.25. 23:14:32

@purga: :DDDDD
Hát de.... ez az IZÉ akkor is egy butaság! kifejezetten sértő volt!

2012.08.25. 23:22:54

@purga:
Ez nem ide tartozik, de végülis adja magát, hogy ideje lenne csinálni egy valóságshow-s antológiát.
Nyilván az Én pici szemem kötelező darab a műfajban (erről mintha már esett volna szó, legalább említés szintjén), de ami egészen kellemes csalódás volt, az az Egy gyilkos agya.
Meg van az a lazarus-terv (így, kisbetűvel), de az szóra sem érdemes, mert halál unalmas!

purga · http://horrormirror.blog.hu 2012.08.25. 23:32:16

@hErpEsz: jah, egyszer már akartam, de azóta azok a filmek kiemntek a fejemből:) (+Véres Valóság Show, Halloween: Feltámadás)

ezanicknevem 2012.08.26. 04:12:12

Most néztem meg.

Olyan film, amit nem néznék meg még egyszer, mert annyira nem fogott meg.

De egyáltalán nem bántam meg, hogy megnéztem, mert tetszett, és elgondolkodtatott.

Mi érték a filmben?

Van iróniája és van közvetlen humora. Utóbbira példa a drogos srác beszólásai. A vitáját a benzinkutassal különösen élveztem.

Iróniára rengeteg példa van.
- Senki sem az, aminek látszik, de az ellenkezője sem. Az áldozatok úgy lettek beerőltetve a skatulyájukba, még a rájuk jellemző hibás döntéseket is mások hozzák meg helyettük - ők maguk nem egyszerű birkák, akik a vágóhídra mennek.
- A drogos a normál társadalomban az a figura, aki lemond az értelemről és a cselekvésről a pillanatnyi örömért és a felejtésért. A filmben pont fordítva, épp a normális áldozatok a manipulálhatóak, mert az ő befolyásolásukra már régóta működő módszerek vannak, míg a drogost védi a szokványostól eltérő helyzete (a vegyianyag, amit szív). Ez teszi lehetővé, hogy átírja a szabályokat. Ebben a filmben pont a drogos az, aki gondolkodik és cselekszik.
- A zombik és a többi szörny tényleg szörnyű és gyilkos, de nem a rettegett ismeretlen ölt bennük alakot, amiről a horror szól; ők csak fegyverek, a fehér köpenyesek eszközei. Szinte a polcról emelik le őket, nem a rémálmainkból jönnek.
- A nagy irányítók, a bábjátékosok először gonosz manipulátoroknak tűnnek. Aztán kiderül, hogy valójában csak jót akarnak - igaz, ehhez meg kell halni pár embernek.

- - -

Ami fölött a legtöbben elsiklani látszanak, az az, hogy igenis komoly kérdések fogalmazódnak meg a filmben.

- Általában a menekülők, az áldozatok azok, akiknek szurkolni kell, ők azok, akik megmentik a világot (már ha meg kell). Az üldözők, a gyilkosok a pusztítás erői, amit le kell küzdeni, mert különben tönkreteszik a világot.

De ebben a filmben a gyilkosok is jók, sőt matematikailag még jobbak, mint az áldozatok. Az áldozatok csak önmagukat mentik, a gyilkosok az egész világot akarják megóvni - az áldozatok élete árán.

- A másik, és ez már politikai kérdés:
mi a fontosabb: az elveink vagy a túlélésünk? A fehér köpenyes csapat a túlélésért küzd, és ezért feladja az emberségesség elvét. Az áldozatok a film végén úgy döntenek, hogy az elv (emberinek lenni) mindennél fontosabb, és inkább pusztuljon el minden élet, mint hogy embertelen módon kelljen megvédeni. (Hasonló dilemma, mint Szélesi Sándor Szörnyeteg a hajtóműben c. kisregényében.)

(Bocs a politizálásért, de ez nekem arra rímel, mikor egy ország demokratikusan megválasztott miniszterelnöke azon mereng, hogy fenntartható-e a fejlődés a jelenlegi rendszerben, vagy vegyük fontolóra egy kevésbé demokratikus rendszer használatát - persze csakis a versenyképesség kedvéért.)

- A Lovecraft-utalás a nagy Öregekre tényleg egyértelmű. Még az is rímel, hogy az Öregek Az őrület hegyei szerint "ötszögű hantok" alá temetkeznek, és az áldozóterem padlóján is egy ötszögű ábra van. :)

- A végére még annyit, hogy én ezt a filmet inkább úgy írtam volna meg, hogy a fekete katona legyen a főszereplő. Az áldozatok nem jó főszereplők, mert tőlük nem várható el igazán, hogy ne a saját életüket akarják védeni.

A néger katona jobb főszereplő lett volna. Ő nem tartozik igazán egyik oldalhoz sem. Nem áldozat, de látszik, hogy képes együttérezni velük (még ha nem is mutatja igazán), képes a végsőkig harcolni, ha kell, képes feláldozni magát. Vannak saját értékei, vannak eszközei a harchoz, és vannak belső információi: jobban átlátja az egészet, a vállalkozás tétjét, mint az áldozatok. Neki valóban lehetnek dilemmái, ő megértheti, mi történik a világgal, ha a buli nem jön össze; de azt is látja, hogy a főnökei sem angyalok.

Az igazi főszereplő nálam a néger katona lett volna. Ő amúgy is végignézte az áldozatok szenvedését és az irányítók trükkjeit és kisszerűségét.

Neki kellett volna eldöntenie, hogy a végén meghaljon a drogos és beteljesedjen az áldozat, vagy jöjjenek a nagy Öregek és esetleg megpróbáljanak harcolni ellenük, vagy csak nézzék, ahogy elpusztul a világ.

- - -

Két komolytalan kérdés a végére:
- a szörnyeket nem lehetett volna ráuszítani a nagy Öregekre? Jó, tudom, Lovecraft szerint az Öregek szinte legyőzhetetlenek. De hátha mégis, ezek nagyon rusnya szörnyek voltak... Hátha Kevin tud valami trükköt...
- A Nap minden hosszúsági körön máskor kel fel. Az Öregek tudják, hogy a legutolsóként befuccsoló helyen mikor kel a Nap, és akkor ébrednek? Van az ősi sírjukban néhány ébresztőóra, az egyikre ráírva, hogy japán helyszín, a másikon USA helyszín stb., és ha mind befuccsol, akkor csörög?

purga · http://horrormirror.blog.hu 2012.08.26. 12:11:19

@ezanicknevem: hmm, ez az elemzés még érdekesebb, mint az enyém:)

Ha a fekát teszik meg főszereplőnek, akkor lett volna igazán sablonos a film. Tudod, mindig van egy olyan, aki a átáll a "gonosz hatalom" alól, hogy a kisembert segítse pusztán lelkiismereti okokból. Persze itt komplexebb a probléma, de maga a karakter sablonossá vált volna. Így még pont a határon egyensúlyozott.

Amúgy, ha már tudják, hogy ők az utolsó bástya. Akkor a biztonság kedvéért miért nem vetettek be még egy pár szörnyet pluszba? :D

ezanicknevem 2012.08.26. 15:39:57

Kösz, azért a blogbejegyzéssel nem kelnék versenyre. :)

A fekete katonáról: nem lett volna muszáj sablonos karakterré válnia. Eleinte mindenképp segített volna az áldozatoknak, mert taszítja a főnökei cinizmusa. (Pl. ő lehetett volna az, aki szabotálja, késlelteti az alagút berobbantását, ill. ő is elindíthatta volna a liftet.)

De a végén kétféleképp dönthet, mikor szembesül az igazgatónővel, aki ráébreszti, milyen fontos dologról van szó. Választania kell, hogy lelövi a drogost és megmenti a világot, vagy hű marad az elveihez, és megvédi az áldozatokat, hogy azok pár perccel tovább éljenek a világvégéig.

Mindkét döntés indokolható, levezethető a katona személyiségéből. Vagy szerinted bárhogy dönt, az sablonos? Igaz, itt nem volt választás. A film készítői világossá tették, hogy az elvek mindenek felett állnak. Náluk a katona nem löné le a drogost.

Az igazán dühítő befejezés az lett volna, ha azt látjuk, hogy a katona ingadozik, az igazgatónőt vagy a drogost lője-e le. Aztán már csak a lövést halljuk, de nem tudjuk meg, kivel végzett. Na ezen be lehetett volna pipulni. :D De úgy feltűnőbb lett volna a nézőknek az erkölcsi kérdés. Mindenki rákényszerült volna, hogy megválaszolja önmagának, ő mit lépett volna a katona helyében.

Na jó, nem akartam moralizálni. De szerintem ez még benne van a filmben.

Okami 2012.08.27. 22:22:00

A film legnagyobb erénye a körülötte lévő hype, meg a poszter! És akkor ennyiben szerintem kimerült, hála a mérhetetlenül bugyuta, és semmitmondó sztorinak és a még semmimondóbb szereplőknek....

Valahol a Halott Madarak és Uwe Boll közé tudnám behelyezni......ergo mínusz 2 pont :)

2012.09.18. 10:12:02

Tök jó, hogy a többség, akinek tetszett úgy kezdi a mondanivalóját, hogy "bár én nem szeretem a horrort..."
Na én szeretem, ezt a filmet izgatottan vártam, részben pont az ilyen "ez az év filmje" beharangozások miatt. Csalódtam. Rossznak nem mondanám, de feltétlenül egyszer megnézős. Fel sem merült bennem, hogy műfajparódiát, vagy bökdösést, vagy finom iróniát látok, ezt itt próbáljátok belém sulykolni, de nem és nem! Simán egy jó ötlet amcsi módon való elkúrását láttam.
Azért nem bántam meg, mondom, egyszer nézősnek jó volt.

2012.09.23. 17:06:26

Én imádtam. Nem tudja valaki,hogy a végén az aktatáskás fehér porcelánmaszkos család melyik horrorra utal? Talán a Hívatlanokra?

Mi Amore Cadenza 2012.09.23. 20:23:20

@LVNE: @purga: Gyanútok beigazolódni látszik, tényleg a Hívatlanokból emelték át őket.

2012.09.24. 14:18:11

@Mi Amore Cadenza: össze kéne gyűjteni azokat a szörnyeket amikhez van horror is,én végignézném az összeset,a bohóc szerintem az Az-ból van,a cenboita egyértelműen Hellraiser,a sugarplum fairy is érdekelne ha hozzá van film,de nem tudom.

Case · http://streetartbp.hu/ 2012.09.24. 17:16:11

@LVNE: A Sugarplaum Fairy a Diótöröböl van, szerintem nincs horrorfilmes vonatkozása.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2012.09.27. 14:51:59

Tegnap éjszaka én is beneveztem rá, és szerintem tökéletesen mutatja a mai horror állapotát az a tény, hogy ez a film az, amiről mindenki beszél.
Ez csak annyival több egy tucatszar horrornál, hogy benne van a bázis, ami ki se dolgoztak rendesen, el se magyaráztak, sőt szerintem ki se találták, úgyhogy felesleges különböző magyarázatokat találni. A végén a mészárlás, amit purga említett tényleg ütős volt, viszont nekem nagyon rövid is.
Egyedül a szereplőválogatás sikerült jól, nagyon szimpatikus színészeket hoztak össze (bár kár, hogy Ripley idáig süllyedt), de amúgy semmi feszültséget nem éreztem az egész játékidő alatt, nemhogy félelmet.
Tehát ez egy átlagszarnál valamivel jobb mozi, egyszer simán meg lehet nézni, mert van annyira szórakoztató, de a hozsannázástól szerintem nagyon messze kéne hogy legyen.

gorre126 2012.09.29. 15:27:24

Nyilván azért öletik meg az áldozatokat szörnyekkel, ahelyett, hogy csak simán feláldoznák őket, mert így nem lehet a rendezőket gyilkossággal vádolni, hiszen az áldozatok szabad akaratukból mentek a házba, ráadásul ők választottak halálnemet, de ezt el is mondják a filmben többször is, persze az elvakult rajongás miatt lehet, hogy nem tűnt fel nektek (elég nevetséges, hogy pont a film „védelmezői” nem figyeltek oda eléggé, sőt, azzal érvelnek, hogy akinek nem tetszik, az nem figyelt, és ezért nem érti a film célját). Mondjuk nem értem, hogy ki vádolná már őket gyilkossággal, ha úgyis titokban végeznék el a műveletet, de hát újabb logikai baki a másik száz mellé ugye.

Gsnake 2012.11.05. 15:22:09

Lehet egyetlen egy cikket, kritikát sem lett volna szabad elolvasnom a filmről és inkább öcsém egy héttel ezelőtti véleményére kellett volna hallgatnom, miszerint szar a film.

Tényleg az (szubjektív, nyilván). Értem én a kikacsintásokat, megvan a Cube, megvan a Hellraiser stb., a sablonok sem zavartak, de olyannyira steril volt az egész, hogy egy percre sem voltam képes izgulni. Talán az egyetlen egy igazán jó jelenet a filmben a farkasfej lesmárolása.
A Lovecraft-i utalások tetszettek, maga az alapötlet szintén... de a kivitelezés nálam sajnos elbukott. Bár az is lehet, nem valók nekem a tinihorrorok, mert pl. a Sikoly, a Tudom mit tettél tavaly nyáron stb. filmek sem jöttek be anno.

Gsnake 2012.11.05. 15:23:19

@Gsnake:
"Lehet egyetlen egy cikket, kritikát sem lett volna szabad elolvasnom a filmről"
értsd: lehet túl nagyok voltak az elvárásaim.

Psyhostar 2013.01.07. 23:08:06

Leültem. Megnéztem. Még mindig ülök és csak bambán nézek ki a fejemből. De hogy mi a túrót láttam azt még mindig nem tudom. Lehet, hogy én vagyok régimódi, de ez már nekem a trash kategória. Zombik, csöcsök, vértenger, minden megvolt benne ami feledtet veled egy szar napot és röhöghetsz egy jót. :D
Mondhatni elérte a célját, jól szórakoztam, de szerintem egy jó horror nem itt kezdődik. Végszó, slussz.

boymaster 2013.03.29. 15:04:29

Sok jót olvastam erről a filmről, kár, hogy fele sem igaz. Az élvezhető részeket és úgy a film elejét gyenge, szánalmas Evil Dead utánzatnak mondanám, a folytatást pedig összedobált, logikátlan kliséhalmaznak. A megvalósításra volt pénz, a kreativitás is megbújik valahol a felszín alatt, de ami gyenge, azt nem szabad túlértékelni, még ha valóban ez a hulladék az egyetlen kiemelkedő film az év folyamán. Nagy mészárlás a végén??? Lehet, hogy csak vágott verziót láttam, mert ilyenre nem emlékszem. Ha megjelent volna Lionel a Hullajóból a fűnyíróval, na akkor lett volna mészárlás, de így csak CGI orgia lett, a vége pedig pocsék. 10/4 pont, viszont még így is az év legjobbjai között van.

Cervantes444 2013.06.22. 21:25:43

Hihetetlen, hogy egy ilyen zseniális paródiát, szar horrornak fogtok fel. Ez NEM horror, ez a GAGYI horrorok paródiája. Én hatalmasakat röhögtem, kifigurázott minden klisét. Nem túlhypolták, ti vettétek túl komolyan. Akinek pedig, mint paródia se tetszik, nos...vele meg nem egyforma a humorunk. :)
De tényleg, KÖNYÖRÖGVE kérlek, ne komoly horrorfilmnek kezeljétek már!

Gsnake 2013.06.27. 12:49:10

@Cervantes444: lehet ott van a gond, hogy nekem a "horrorparódiák" sem igazán jönnek be.
Amúgy meg de: túl volt hypeolva, jó pár helyen olvastam róla, hogy az év egyik legjobb horrorja. Nem horrorparódiája, hanem horrorja.

Atka antal 2013.08.04. 19:00:16

Sok helyen jó értékelést láttam a filmről, így gondoltam meglesem miről is van szó.
Maga az alapötlet, hogy tervezetten ölnek meg embereket nem is rossz, sőt. Viszont a körítés botrányos szerintem. Miért kell ilyen hihetetlen szörnyeket beletenni, amikor hús-vér emberekkel sokkal inkább hátborzongatóbb lett volna az egész. Vagy legalább ne lett volna főleg a végén ilyen sci-fi szerű. Ezért ütött nagyot annak idején a Motel. Igazi emberekből csináltak filmet.

Szóval az én véleményem szerint az alapötlet jó lenne, ha a megvalósításban nem mentünk volna el a mese irányába (megjelenik unikornis, füstből kijövő szellem, fog arcú kislány stb...)

Jobban át lehet érezni azokat a horrorfilmeket, amikben a megvalósítást át lehet érezni. Akkor jó egy horror vagy thriller, ha közben és utána is azt érzed, hogy "basszus, ez akár velem is megtörténhetne". Személyes kedvencem, amit nem is oly rég láttam a "The Loved Ones". Minden percét át lehet érezni, főleg ha srác vagy, ajánlom minden horror, és inkább thriller rajongóknak.
Kellemes filmezést továbbra is!


süti beállítások módosítása