Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Vér és Belsőség

Kevésbé ismert horrorfilmek, könyvek, sorozatok, továbbá vér és halál minden mennyiségben, "sznobhatás" nélkül. E-mail: hmblog66[kukac]gmail[pont]com

Suttogások, sikolyok

Címkék

18+ (3) 3d (53) 666parkavenue (8) afterdark (12) állat (67) americanhorrorstory (33) angol (91) angola (1) animáció (8) antológia (30) argentin (6) ausztrál (23) axn (10) ázsia extrém (5) bahamák (1) batesmotel (12) bd (4) belga (4) bio (18) böszörményi gyula (1) boxoffice (27) brazil (5) brutál (228) Chelsea Cain (1) chile (6) clive barker (1) csalódás (25) cseh (2) dán (6) dean r koontz (1) deathvalley (2) dexter (33) díszdoboz (3) dmitry glukhovszky (1) dracula (1) dunatv (1) dvd (47) easy (74) edgar allan poe (1) egyesültarabemírségek (2) elemzés (3) élőprogram (34) epizód (143) érdekesség (5) erőszak (23) extant (2) farkasember (32) fearitself (9) felhívás (139) fellenbeck roland (1) felsorolás (208) filippínó (1) filmmúzeum (2) finn (6) folytatás (186) fox (1) francia (49) fromdusktilldawn (2) g.p. smith (1) giallo (13) gondolatok (58) görög (1) guillaume apollinaire (1) hannibal (3) hemlock grove (1) hír (113) hírek (23) holland (8) hongkong (12) india (1) indonéz (3) interjú (15) ír (13) irán (1) ira levin (1) izland (4) izrael (2) japán (41) jelenet (7) jódeinkábbne (10) john wyndham (1) joseph dlacey (1) kanada (67) kannibál (37) karácsony (22) kép (7) képek (48) képesítés (2) képregény (5) kérdőjel (76) kézikamera (115) kína (2) kisfilm (48) kolumbia (4) könyv (21) könyv adaptáció (72) korea (17) kuba (1) laurell k hamilton (1) lengyel (3) lesrevenants (1) lett (1) lovecraft (11) luxemburg (2) m1 (1) magyar (78) málta (1) mastersofhorror (20) mexikó (7) monaco (1) mozi (97) neil gaiman (2) német (30) nem ajánlom (140) nem amerikai (148) nem horror (50) norvég (18) novella (6) nyereményjáték (62) olasz (56) onlinefilm (80) ördög (100) orosz (6) oscar (52) összefoglaló (28) összehasonlítás (79) osztrák (5) pc adaptáció (9) penny dreadful (1) poén (193) poszter (327) premier (31) pszicho (68) puerto rico (1) remake (94) rendező (61) retro (26) ritkaság (75) román (1) rtlklub (2) salem (2) scifi (110) slasher (124) sorozat (228) spanyol (57) spinoff (2) stephen king (14) svájc (4) svéd (15) szavazás (22) szellem (201) személyes (113) szerb (5) szingapúr (3) szlovák (1) szörny (80) tajvan (2) talesfromthecrypt (20) társasjáték (1) thai (13) thebridge (1) thekilling (2) theriver (5) thestrain (1) thewalkingdead (60) the following (1) thomas müller (1) thriller (128) toplista (19) török (1) trailer (496) tv (27) tv2 (2) tv6 (30) újzéland (9) ukrán (1) underthedome (3) update (6) uruguay (1) valós alap (42) vámpír (77) várjuk (131) vendég (43) vér (399) vers (1) viasat3 (3) vietnam (1) vírusos (24) vs (23) xxx (32) zene (16) zombi (219) zskat. (124) Címkefelhő

Friss kommentek

Nagy csalódások #8: [REC] 3: Génesis

2012.07.25. 12:18 - purga

Címkék: folytatás spanyol brutál vér ördög zombi csalódás nem ajánlom nem amerikai kézikamera

Sorozatomban olyan filmeket mutatok be, amelyeket a rajongók nagyon vártak, ám a megjelenésük csalódásokat okoztak.

Sikerült egy másik porosodó rovatot is feltámasztani. Most mondjam azt, hogy sajnos? A kritikát csak akkor tessék elolvasni, ha már láttátok az első két részt!

[REC] 3: Génesis (2012)

Rendezte: Paco Plaza

REC-3-Genesis-Poster.jpgA sorozat első részét szinte mindenki szerette. Képes volt olyat tenni, ami zombis filmnek már évtizedek óta nem sikerült: félelmet kelteni a nézőben. A folytatás sokakkal ellentétben nekem kifejezetten tetszett, sőt, jobban találtam elődjénél. Hova tovább, engem egyáltalán nem zavart a "cseppfolyós démon fordulat" se. Így különösen nagy reményeket fűztem a harmadik epizódhoz, mert az előzetesek alapján ígéretesnek tűnt. Nem az. (Az első két részről a kritikát itt lehet elolvasni.)

Kezdjük azzal, hogy bármilyen jel is mutasson rá, ez kérem nem egy [REC] 3. Egyszerűen nem akarom elhinni, hogy az. A film ugyanis szinte minden téren szakít elődjeivel. Az nem gond, ha ezúttal nem egy kézikamerás horrort kapunk. Legyen, azt már úgyis unjuk. Az se, ha a helyszín ezúttal nem ugyanaz a bérház, hanem egy esküvő. Legyen, sőt, ez még egy nagyon jó ötlet is. Na de hogy az atmoszférát, a sajátos hangulatot képtelenek visszaadni, az már nekem sok. Mielőtt jobban kifejteném, gyorsan fussuk át a teljesen egyszerű sztorit.

Egy esküvőn elszabadulnak a zombik (vagy a démonok, ha úgy jobban tetszik). Az ifjú férj és feleség pedig 40 percen keresztül egymást keresik. Ennyi. Remélem nem fáradt el közben a szemetek:)

Azért ássunk egy kicsit mélyebbre. A film felépítése nagyjából megegyezik a [REC] 1-ével, vagyis az első húsz perc abszolút idilli, egy tipikus esküvőt láthatunk. Kézikamerával felvéve. Ez egyébként abban az értelemben tök jó, hogy abszolút hiteles. A részeg rokonok ilyenkor tényleg beleüvöltenek a kamerába, illetve az "operatőr" olyan "audiokommentárokat" nyomat, hogy a menyasszony anyukáját szívesen megcuccolná. Külön vicces a hivatásos, azaz a pénzért dolgozó kamerás is, aki profi cuccal érkezik és ahogy mondja: "mozi minőség lesz". Ez egy kifejezetten jó poén.

A vírus felbukkanását se bonyolították túl, de ez egyáltalán nem baj, mi több, ötletes volt, ahogy a nagybácsi elmeséli, hogy a klinikán megharapta egy kutya. Mert ennyi bőven elég. Ekkor már mindenki tisztában van vele, hogy melyik kutyáról is van szó. Továbbá igen, a kezdés időben megelőzi az "előzményeket", de aztán a végére utol is éri.

rec-3-genesis-pic1.jpg

A tragédia villámgyorsan súlyt le, és sajnos nem is túl hitelesen. Most komolyan várakozó állásban állt 3-4 zombi (démon), hogy aztán egyszerre csaphassanak le? Persze a kettő óta tudjuk, hogy kvázi kollektív tudatuk van, de ez akkor is idétlen. Ekkor viszont jön a másik nagy poén, amikor a vőlegény nemes egyszerűséggel kikapja a kamerát a srác kezéből (amin keresztül eddig láttunk) és dühösen széttöri. Talán ez egy fajta reflexió lehetett arra, hogy a műfaj mennyire ellaposodott? Mindenesetre ez is tetszett. Innentől kezdve nagyjából szabad kamera állásokból mutatják nekünk az eseményeket. Időnként megspékelve a látványt biztonsági felvételekkel és egyéb kreatív megoldásokkal. A lényeg, hogy vége a korlátoknak, szabad a vásár! Sajnos, túlságosan is szabad.

Ugyanis ezúttal csak Plaza rendezett, a társa (Jaume Balagueró) valamiért már nem vett részt a produkcióban. Ezzel pedig olybá tűnik, hogy utóbbi volt a józanabb gondolkodású, mert ebben a filmben baromságot baromságra halmoznak.

Nem leszek túl szigorú. Van benne vicces baromság is, mint a "SpongyaJohn-nak" öltözött fickó, aki a gyerekeket szórakoztatja. Jogi problémák miatt nem lehetett SpongyaBob, csak egy kerek, narancssárga utánzat. Ezen elmosolyodtam. De akkor, amikor két szereplő lovagi páncélba bújik (!), hogy így védekezzenek a harapások elől... felsírtam. Ha ez egy olyan film lenne, amiről tudnám, hogy trash, talán még röhögtem is volna. Ez viszont papíron két komoly horror folytatása. Siralmas. Ráadásul ki sem használják rendesen, az egyikük rögtön meg is hal! Azonban nem ez az egyetlen dramaturgiai baki.

rec-3-genesis-pic2.jpg

Itt basszus a zombik (démonok) random felbukkannak bárhol, mint egy rossz pc játékban! Ráadásul baromi gyorsan átalakulnak. Az "élőket" meg a készítők jóformán leszarják. Miért állították be a kamerás srácot főszereplőnek, ha a film felénél egyszerűen lepasszolják? Hova lett a nagy darab, mókás rokon, aki szinte az össze esküvői felvételben benne volt? Voltaképpen amint érdekessé válik egy karakter, azt vagy megölik, vagy eltűnik. Míg a házasok baromira érdektelenek. Már csak azért is, mert az őket alakító színészek is tehetségtelenek. Szerelmi száluk giccs a köbön. Meg azt sem értem, ha a benyögik, hogy a szenteltvíz hatásos ellenük, akkor MIÉRT NEM HASZNÁLJÁK?! Az is kérdőjel, hogy ha a tükörben látszódott a démon igazi alakja, akkor a kamerákon keresztül miért nem?

A végén pedig a fejem fogtam, Igazi mindfuck.

Az alkotóknak sikerült egy elődeiket megszégyenítő trash-t forgatniuk. Miért kellett ragaszkodni a franchise-hoz? A rendező miért nem élte ki perverz vágyát egy teljesen új filmmel? Akkor nem lennék ennyire csalódott és nem érezném magam becsapva. Komolyan, ha nem a [REC]-ről lenne szó, talán még élveztem is volna. Talán. A félelemkeltés viszont abszolút hibádzik. Nagyon kínos produkció, én szégyellem magam az alkotók helyett is.

Még valami: szerintetek is életképtelenségre utal, ha egy lecsavarozott padlórácsot egy felszerelt konyhában nem tudnak csavarhúzó nélkül kinyitni?

Értékelés: 4/10

A bejegyzés trackback címe:

https://horrormirror.blog.hu/api/trackback/id/tr314676799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HellDavide 2012.07.25. 14:20:59

Hello. Sok mindenben egyetértek a véleményeddel, de néhol olyan logikus dolgokon siklasz át, aminek tök egyszerű a magyarázata.
Példának okáért, miért Rec 3. Mert nem a film volt fontos hanem a pénz. Elárulom azt a kis információt is, hogy Jaume Balagueró azért nem segített neki, mert megbeszélték, hogy a 3. részt az egyik, a 4. részt a másik csinálja meg. Reménykedhetünk, hogy az jobb lesz... A padlórács valóban bosszantó volt. Továbbá ugye egy alkotó volt , nem alkotók, de ez már csak szőrszálhasogatás. Akkor jöjjön az én véleményem. Az, hogy elhagyta a kézikamerás megoldást hiba volt. Nem csak a költsége kisebb, hanem sokkal jobban beleéli magát az ember a filmbe, de gondolom ezzel te is így vagy. Persze ezzel együtt tudja a kis látószög felébreszteni a szunnyadó félelmet ami aztán manifesztálódik is, a megfelelő pillanatban, a kellő hanghatásokkal együtt. Ennek okáért jobban preferáltam mindegyik részét eredeti nyelven megtekinteni, meg ugye nem hunyhatunk szemet az idióta szinkronizálási technikára sem, amiért a magyar szinkronos filmekben a beszédhangok halkak, míg a zene jóval erősebb. Szummázva majdnem elaludtam a filmen, és örültem amikor a végén meghalt a csávó. Igaz a csaj se volt valami szerethető karakter, de bakker. Miután belevágta a zombi fejébe a buzogányt hősünk az irányítószobában, nem volt annyi esze, hogy ki is szedje? Plusz, annak ellenére ,hogy a zombik vére fertőző simán belemehet a szemükbe, szájukba annyit ihatnak belőle amennyit akarnak, nem lesz bajuk, ezt marhaságnak tartottam.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2012.07.25. 14:44:35

Hoppácska, éppen írni akartam, hogy mikor nézed meg, mert mondjuk esetleg írhattunk volna egy double-review-t:)

Szerintem az első rész az elmúlt pár év egyik legjobbja. A második egészen a feléig totál jó, de ahogy bejön a képbe a tinitársaság a feszültség is alábbhagy.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2012.07.25. 15:02:39

@HellDavide: Köszi a háttérinfókat. Az "alkotók" kifejezés jogos, hiszen Plaza nem egyedül írta a forgatókönyvet, továbbá az alkotásban részt vette az operatőr, a vágó stb. :P
Persze tisztában vagyok vele, hogy ezzel a névvel eladhatóbb, de attól még érezhetem magam átvertnek.
Amiket még leírtál, engem is bosszantottak, de ezek sajnos "klasszikus" hibák, ilyeneken már kár fenn akadni.

@koimbra: Ejj, lassú vagy:D Majd máskor szólj jóóó előre:) Amúgy neked hogy tetszett?

JigsawJohnny 2012.07.25. 15:56:34

Már egy ideje halasztgatom ennek a filmnek a megtekintését - félek a csalódástól, de akkor ezek szerint nem alaptalanul. xD

Az első két részt imádtam (sőt, talán a másodikat picikét jobban), úgyhogy nyilván olyan szintet azért nem várok, de remélem azért élvezni fogom valamennyire. Lehet, hogy ma este gyorsan "túl is esek" rajta. :D

nyeviga 2012.07.25. 20:13:23

Sajnos, ez messze-messze elmarad az első kettőtől, nem is említeném azokkal egy lapon, azokat kb. ezerszer megnéztem már, ezt többet nem fogom. Én is nagyon szeretem mindkét részt, tökéletesek, bár sokan a másodikat lehúzzák, de szerintem éppúgy tíz pontos, mint az első. Na, ez a harmadik olyan, hogy az első kettőről beszélek én is inkább :D
Teljesen felejthető, pedig lehetett volna belőle fasza kis film, de valahogy ebben a másfél órában nem történt semmi. Vagyis történt, de egyszerűen nem jött az a "mindjártösszeszarommagam" érzés, hidegrázással kombinálva. Csak elfutottak a-ból b-be. Pedig... Megvolt minden ahhoz, hogy jó film legyen. Mintha sok-sok szuper alapanyagból összedobnának egy rossz ételt, azt csak fanyalogva nézi az ember. Majd a következő jobb lesz :)

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2012.07.25. 20:48:01

Na túlvagyok rajta, piszok gáz volt. Izgalom sehol, túl hosszú a bevezető. Nekem úgy rémlik, hogy az elsőben pár perc után már benn voltunk bezombult házban. Az első 20 percnyi kézikamerázás idegesítő volt, arra nem tudtam rájönni, hogy vajon direkt-e, hogy örüljünk annak, hogy összetörik a felvevőkészüléket. Bár legalább adnak egy pofont a found footage filmeknek: "Felveszem, hogy lássa később mindenki mi történt itt." "Hát te hülye vagy bazz, dobod el":D
Volt még egy két poén, de összességében unalmas és érdektelen horror, alig van köze az első kettőhöz, 20 %

Balint_bacsi · http://energiaitaloka-z.blog.hu/ 2012.07.25. 21:30:27

@koimbra: Igazából az elsőben is volt egy bő tìz perc/negyed órás felvezető a tűzoltóállomáson, még kosaraztak is, meg hasonlók.
De tény, hogy húsz percnél már pottyant a hulla az emeletről...

JigsawJohnny 2012.07.25. 23:06:20

Hát ez a film tényleg nem lett valami jó. Voltak hangulatos pillanatok benne (főleg az utolsó fél órában), de mindez eléggé elenyésző volt a sok unalmas/klisé/ciki jelenethez képest. [REC] cím ide vagy oda, ez erősen egyszernézős kategória, abból se a "tűrhetően korrekt" fajta, sajnos.

...de persze rendületlenül várom a negyedik részt, hátha az jobb lesz. :D

Horror018 2012.07.25. 23:11:03

Azt se tudom, hogy mennyire logikus, hogy az 50 kilós ara tűsarkuban úgy használja meg fut a 25 kilós lánfűrésszel, mintha az egy 3 dekás doboz lenne...

Balint_bacsi · http://energiaitaloka-z.blog.hu/ 2012.07.26. 01:34:52

Félek tőle, hogy ezt is úgy elcsépelik, mint a PA franchiset.
Persze, itt jobb az alapanyag, így lassaban basszák majd el teljesen, de ami késik sajnos nem múlik...

HellDavide 2012.07.26. 01:48:58

@Horror018: Az nem tűsarkú, hanem magassarkú.
Vannak már könnyített láncfűrészek is.

@Balint_bacsi: Ez csak a harmadik része, mint írtuk, csak Paco Plaza csinálta, a stábbal együtt , lehet, hogy a hangulatért a másik Jaume Balagueró felel, így esélyes lehet, hogy jobb lesz a 4. része

Lexicon · http://lexicon.blog.hu 2012.07.26. 13:54:43

Maga a film iszúnyú rövid, és a történet tényleg sablonos ahogy írtad. De ez tényleg csak egy olyan sablon amire felakarták varratni, a mondanivalót, mert már sokak a 2. résznél beadták a kulcsot, hogy "Démon , meg sátán biblia"....nem kérem, ez a 4 rész egyet alkot a vallásal a közepén. Ez már szinte biztos. Az egy dolog, hogy az első részben erről semmi nem derült ki, de emiatt nem filmet kell megkövezni. Még nem követelte meg a mefelelő tartalmat, megaztán holmi TV-s riporter honnan tudta volna, hogy mi is ez az egész. Aki figyelmes volt a 3. rész elején, az láthatta, hogy már ott is bemutatták, hogy gáz állarcos emberek tevékenykednek a kertben, akik feltehetőleg tudtak valamit, amit a nézők nem, de még a karakterek sem. Ez okból , kár olyanon fenn akadni, hogy "Honnan került 4-5 \zombi\ a helyszínre?" Ezeket kár megkérőjelezni , mert már önmagában is sok kérdést von maga után ígyis ez a sorozat. De erre azt mondom , hogy várjuk meg az apokalipszis filmet. Ami igazán rossz volt ebben , hogy előzményként tudományos válaszokat nem kaptunk, és a régi trailerek is nagy becsapások voltak, hogy valaki kikukkant egy lőszeres hordóból. :)

Ami erőssége a filmnek, pontosabban a Genezisnek, ahogy a Biblia lebilincseli ezeket a sátán fattyakat, és a templom , de legyen inkább kápolna, egy fajta isteni menedéket nyújtott a szereplőknek.

Az is szemet szúrt, hogy a tükörképük, az igazi énüket mutatta be, és az emberi külső csak egy látszat volt.

Feltételezem, ezekre a Bibilia is bőven tudna példákat írni, de sokkal inkább magyarázatot adni, mint a hogy 2. részben is megmondta, a Pap, miután a gonoszt a sötétségbe száműzték, ezért csak azon keresztül lehetett elérni.

Nem vagyok vallásos, se Spanyol , épp ezért nem tudok a rendezők és az írok fejében olvasni, hogy , hogyan akarták, és hogyan képzelik el a 4. részben a jó és a rosszt szembe álíltását demonstrálni. Feltehetőleg, az már mindenkinek lejött a 3 rész által, hogy itt többről van szó, mint valami olcsó Kaptáros fertőzésről, mert a Bibilia már a 2. részben is komoly szerepet kapott. És a további két cím is mint a szent írásból idézett, Genezis= Teremtés , Apokalipszis=Feltárul, Megvilágosul.

Bízom, hogy a 4. részben végleg mindenre fény derül. :)

Kommentekhez ömlesztve:

*A filmnek a kézikamera széria lejárata olyannyira nem tudott érdekelni ezek mellet, nem beszélve arról, hogy 2009-ben egy interjú során , akkor tudtunkra lett adva, hogy itt fog megszakadni a vonal, és ahogy írtad, szakít elődjével. Ezt már akkor lehetett tudni, nem tudom ez mondjuk miért kéne felróni negatívként vagy, hogy ez sokaknak miért okoz meglepetést.

*Kit érdekel, hogy ki hall meg a filmben? Nem hiszem, hogy elődeiben több túl élő lett volna. :)*

És egy búnusz megjegyzés. Sokkal bizarabb ha ezek a valamik a közeljövőben is sétálnak, és nem sprinterek, mert számomra ésszerűtlen, hogy minden sérült emberből , ez a fajta "megszállás" kihozza a futóbajnokot. Ostobaság.

Spoiler:

Tetszett , hogy a halláskárosult nagyapa immunis volt, a szent idézetekre.

Lexicon · http://lexicon.blog.hu 2012.07.26. 13:56:56

Végszó lemaradt:

Tök mindegy kettőjük közül, ki rendezi, sokat számít az is, hogy melyik rendező milyen forgatókönyvhöz nyúl.
A kritikában totál mellékes pozitív dolgokat hozol fel, és értelmetlen dolgokon húzod fel magad, de ami igazából baj, hogy elsiklasz a lényeg mellet, a Szent Bibiliai Genezis résznél, amit a pap is elejt , és szerintem azért kellően próbálták kihangsúlyóztatni, mert a nevét is erről kölcsönözte a film , magyarán kulcs fontosságú ez a téma, amit próbál bemutatni. Ez voltaképpen egy fajta prológus akart lenni, épp ezért a 3. rész valahol megkerülhetetlen , de valahol nem.

(Remélem nem kötekedés formájában jön le, hanem egy másik megközelítés formájában) :)

purga · http://horrormirror.blog.hu 2012.07.26. 14:21:59

@Lexicon: a Bibliás részt egyszerűen nem akartam elspoilerezni:) Nekem baromira nem tetszett ez az ötlet, hogy ettől tömegesen megállnak, idétlenül hatott. Ráadásul következetlenek, hiszen a 2-ben a megszállt kissrác kapálózott rendesen, hogy elhallgathassa a papot, itt meg varázsütésre megállnak...

A tükrös részt írtam, hogy az is logikátlan, hiszen a kamera felvétel is egyfajta tükröződés, ergo mindig kellett volna látnunk az igazi alakjukat. Sőt, ezt az alakot (ahogy írtad is), eddig csak teljes sötétségben láthattuk, most meg... ehh...

Az hogy meg az elején megjelennek a gázmaszkos emberek, na azt röhejesen kezelik: "biztos csak permeteznek". OMG!

Lexicon · http://lexicon.blog.hu 2012.07.26. 15:19:23

@purga: A 2. részben valóban több ellen állást is mutat mint hogy egy helyben állna. És gyakorlatilag szóra is bírja a pap és létrejön a kommunikáció, majd goromba megjegyzéseket is tesz. Ilyenkor arra gondoltam, hogy közvetlen kapcsolat jött létre az igazi bestiával, vagy hívjuk aminek akarjuk. És akkor nem kizárt, hogy Angela testét a "főrohadék" szállta meg. De ezt csak saját feltevés.

Na, egy szó mint száz, a 4. részbe fektettem bizalmamat, és reménykedjünk, hogy tényleg mindenre kapunk választ. A film hivatalos oldala megnyugtat minket arról és garantálja, hogy a negyedik rész "átkozottul durva lesz" és ott folytatódik ahol a 2. rész befejeződött. :))

Balint_bacsi · http://energiaitaloka-z.blog.hu/ 2012.07.26. 16:43:13

@Lexicon: Hmm...átkozottul durva?
Ezt nem szabad kihagynom :)
Bocs, ha már irtad volna, de az amerikai verzióról mik a hírek?
Lesz Karantén 3?

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2012.07.26. 17:28:31

Nekem tetszett a REC 3, nagyon szórakoztató és pörgős. Persze vannak hibái, a kézi kamera elhagyása miatt még mindig dühös vagyok, de összességében bejött.

Horror018 2012.07.26. 22:18:15

@HellDavide: Igen, az aztán tényleg könnyítettnek nézett ki. Eleve a könnyítettnek nincs 1 méter a pengéje, ennek vagy másfél méter a pengéje. Igen, valószínű, hogy magassarkúban egyszerűbb futni, mint a tűsarkúban egy láncfűrésszel....

Papus88 2012.07.27. 01:09:23

érdekes film,helyenként lélekölően brutális,néha meg szánalmasan komikus és ez egy elég nehezen emészthető egyveleg.kár érte...

HellDavide 2012.07.27. 01:55:29

@Horror018: Abban a cipőben valóban lehet úgy futni. A nők ügyesek. A láncfűrész meg könnyített , mivel nincs benne anyag... Nem értem miért kerestek egy filmben logikát ahol kitalált szereplők vannak, kitalált dolgokkal. Tudom, hogy nincsenek félistenek , meg ájron men , de azért élvezem az Avengerst mert tisztában vagyok vele, hogy egy jó film. Bele lehetett volna kötni a Rec előző két részében is ilyenekbe, de engem az sokkal jobban bosszantott, hogy ilyen hamar és ilyen akciótlanul ért véget a menyasszony jelenete. Meg sokkal véresebben képzeltem el. Tehát, sose felejtsd el csak a megtekintés közben, hogy ez csak egy film.

Ethan47at 2012.07.27. 02:04:20

(VIGYÁZAT SPOILER VESZÉLY) Nekem sem tetszett a film, én a legnagyobb hibájának azt tartom, hogy nem derült ki semmi. Elvileg ennek a filmnek az előzménynek kellett volna lennie, és meggyőződésem volt, hogy arról fog szólni, hogyan jött létre a zéró páciens (a ronda kalapáccsal mászkáló nő az első két részben, aki a végén megszállja a riporter csajt) meg hogy hogyan kísérleteznek vele a papok, stb. Azt hittem fény derül arra, mit is művelt az a pap annak a bérlakásnak a padlásán, meg honnan van az a sok cikk a falon, amit az első két részben láthatunk abban a förtelmes laboratórium/szobában. De ebben a filmben nem derül ki semmi, a végére mindenki meghal. Olyan érzésem volt, mint az összes Kocka filmben, hogy nézi az ember, 1-1,5 óráig, és a vége nesze semmi fogd meg jól. Nem értem, mire jó ez a cliffhanger hozzáállás a filmek tekintetében, mondjuk, a Resident Evil sorozat is ezt csinálja velünk évek óta, habár ha jól tudom, a következő film lesz az utolsó. Szóval ez bosszantó, és beleesnek abba a hibába is, mint Cris Carter az X-aktákkal, hogy nem előre megírt keretsztorival forgatnak, hanem menet közben írják a történetet, és a végére belekavarodnak, plusz úgy írják, hogy nem árulnak el semmit, és függőben hagyják a végét, hogy a siker függvényében fenntartsák a folytatások készítésnek lehetőségét. Mert mi derült ki ebből a filmből? Semmi. Plusz a csavarhúzós dolog rohadt idegesítő volt, meg az, amikor a végén a zombi-démonok állnak miközben hallgatják a "misét", a két főszereplő meg lassan vánszorog közöttük, és nézegetik őket, ahelyett, hogy hanyat-homlok menekülnének. Azt sem értettem, miért áll meg az összes zombi, katatónikusan hallgatva a Biblia teremtés történetét, mert még ha valami ördögűző szöveget olvastak volna fel, azt mondom hagyján, de ez így roppant suta volt. Plusz már az előző részekben nem értettem a spanyol rendőrség/járványügy hozzáállását a dolgokhoz, mert órákig tart, mire felhúznak egy tetves karantént a házak körül, és várják, amíg bent az emberek megeszik egymást, és olyan 5-6 óra múlva beküldenek egy 5 fős kommandós csapatot (REC 2), vagy nem tesznek semmit, mint ebben a részben, ahelyett, hogy bemenne több tucat kommandós, vagy katona, és rohampuskákkal meg lángszórókkal, meg gránátvetőkkel szétlőnék a zombikat, és kimenekítenék a még élőket. Mondjuk, teszem hozzá, ez minden zombis film/videójáték (Resident Evil, Walking Dead, 28 Nappal később, stb.) hatalmas bakija, hogy a csoszogó, pusztakézzel támadó zombik hogyan tudnak elárasztani városokat (ahogy azt a REC 4-ben az előzetesek szerint látni fogjuk) egy olyan fejlett civilizációban, ahol olyan lőfegyverek vannak, amik 100 golyót is kilőnek másodpercenként, plusz tankok, amiket még az RPG sem nagyon fog, nem a zombik karmolászása. Az előző két filmben is voltak bakik, plusz a vírus összehozás a az ördöggel egyrészt ötletes és fordulatos, másrészt azért mondjuk meg gagyi, de olyan elb@szott durva volt a második rész vége, hogy simán megérte megnézni. Ebben a részben is a végére vártam a megváltást, de amikor szitává lőtték őket a végén tudtam, hogy itt már csak címkiírás lesz, semmi több. Arról nem beszélve, amit már írtak is korábban, hogy össze-vissza fröcsög a vér, mindenki szájába, sőt a végén a két főszereplő a konyhában csókolózik is, és a csávó simán lenyalja a nő szájáról a zombi vért. Plusz nem hinném, hogy egy tortavágásra hozott kard alkalmas lenne arra, hogy egy kart tőből csonttal mindennel átvágjon. Annak idején mondjuk Japánban, egy harcedzett szamuráj egy kifent szamurájkardal képes volt végtagot levágni, de abban is biztos vagyok, hogy a "páciens" eszméletét vesztette, és nem csak annyi vér spriccelt ki belőle, amit egy sima nyakkendős-elkötős attrakcióval el lehetett volna állítani. Amúgy ezeket a baromságokat meg a láncfűrészes darabolós hatásvadász jelentet is megbocsátottam volna, ha építik tovább a sztorit, kiderülnek dolgok, hasonló sokkoló váratlan fordulatok történnek mint a második részben, de mindez elmaradt, úgyhogy ez valóban nagyon nagy csalódás volt.

Horror018 2012.07.27. 16:42:55

@HellDavide: Most gyakorlatilag adtál egy magyarázatot, hogy miért ilyen bugyuta a film. Maga az egész film alig 70 perc, szóval nem csoda, hogy úgy érzed, hogy össze van csapva, mert énis.

Azt se értem, hogy a konyhából hogy nem jutnak ki, mikor az egy 8 fogásos vacsorára van előkészítve, és később lehet látni, hogy van benne egy másfél méteres kard is, amit anno a tortába szúrtak, és nem hiszem, hogy az utánna tolták be...

istvan-76 2012.07.27. 21:24:28

Szerintem bocsánatot kéne kérniük a nézőktől / rajongóktól emiatt az idióta baromság miatt...
Azért fogalmazok ilyen csúnyán , mert az év legvártabb filmjei között volt ez a mű és veszettül csalódott vagyok.
Továbbra is zseniálisnak tartom Paco-t , de ezt nagyon el***ta,talán ezt így nem kellett volna kiadni a kezéből...
A következőnek mindent helyre kell hoznia.
(Az első kettőt már nagyon sokszor láttam és alapműveknek tartom.)

carwett.01 2012.08.01. 16:02:35

Hát nekem a Rec 1-2 nagyon tetszett, forradalmi volt, igazán nézhető zombi film. Sajna még nem láttam a 3. részt, de lehet,h ogy jobb is lenne, pedig reménykedtem, hogy ugyanolyan jó lesz a trailer alapján. Hát ezek szerint nem.
Bár már a trailer nézése után is felmerült bennem a kérdés, hogy hogyan is kapcsolódik ez a előző kettőhöz, mert ezek szerint semmi jóban.
Köszi szépen!!!

_Wasp_ 2012.08.18. 23:07:23

@carwett.01: hagyd ki nyugodtan, egy fos. Volt pár perc, amikor mosolyogtam (igazából inkább volt zombifilm paródia, mint bármi más), de paródiának picit túl életszerű a kézikamerás dramaturgia.

Alig több, mint egy óra hosszú, de én már marhára untam a végére.


süti beállítások módosítása