Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Vér és Belsőség

Kevésbé ismert horrorfilmek, könyvek, sorozatok, továbbá vér és halál minden mennyiségben, "sznobhatás" nélkül. E-mail: hmblog66[kukac]gmail[pont]com

Suttogások, sikolyok

Címkék

18+ (3) 3d (53) 666parkavenue (8) afterdark (12) állat (67) americanhorrorstory (33) angol (91) angola (1) animáció (8) antológia (30) argentin (6) ausztrál (23) axn (10) ázsia extrém (5) bahamák (1) batesmotel (12) bd (4) belga (4) bio (18) böszörményi gyula (1) boxoffice (27) brazil (5) brutál (228) Chelsea Cain (1) chile (6) clive barker (1) csalódás (25) cseh (2) dán (6) dean r koontz (1) deathvalley (2) dexter (33) díszdoboz (3) dmitry glukhovszky (1) dracula (1) dunatv (1) dvd (47) easy (74) edgar allan poe (1) egyesültarabemírségek (2) elemzés (3) élőprogram (34) epizód (143) érdekesség (5) erőszak (23) extant (2) farkasember (32) fearitself (9) felhívás (139) fellenbeck roland (1) felsorolás (208) filippínó (1) filmmúzeum (2) finn (6) folytatás (186) fox (1) francia (49) fromdusktilldawn (2) g.p. smith (1) giallo (13) gondolatok (58) görög (1) guillaume apollinaire (1) hannibal (3) hemlock grove (1) hír (113) hírek (23) holland (8) hongkong (12) india (1) indonéz (3) interjú (15) ír (13) irán (1) ira levin (1) izland (4) izrael (2) japán (41) jelenet (7) jódeinkábbne (10) john wyndham (1) joseph dlacey (1) kanada (67) kannibál (37) karácsony (22) kép (7) képek (48) képesítés (2) képregény (5) kérdőjel (76) kézikamera (115) kína (2) kisfilm (48) kolumbia (4) könyv (21) könyv adaptáció (72) korea (17) kuba (1) laurell k hamilton (1) lengyel (3) lesrevenants (1) lett (1) lovecraft (11) luxemburg (2) m1 (1) magyar (78) málta (1) mastersofhorror (20) mexikó (7) monaco (1) mozi (97) neil gaiman (2) német (30) nem ajánlom (140) nem amerikai (148) nem horror (50) norvég (18) novella (6) nyereményjáték (62) olasz (56) onlinefilm (80) ördög (100) orosz (6) oscar (52) összefoglaló (28) összehasonlítás (79) osztrák (5) pc adaptáció (9) penny dreadful (1) poén (193) poszter (327) premier (31) pszicho (68) puerto rico (1) remake (94) rendező (61) retro (26) ritkaság (75) román (1) rtlklub (2) salem (2) scifi (110) slasher (124) sorozat (228) spanyol (57) spinoff (2) stephen king (14) svájc (4) svéd (15) szavazás (22) szellem (201) személyes (113) szerb (5) szingapúr (3) szlovák (1) szörny (80) tajvan (2) talesfromthecrypt (20) társasjáték (1) thai (13) thebridge (1) thekilling (2) theriver (5) thestrain (1) thewalkingdead (60) the following (1) thomas müller (1) thriller (128) toplista (19) török (1) trailer (496) tv (27) tv2 (2) tv6 (30) újzéland (9) ukrán (1) underthedome (3) update (6) uruguay (1) valós alap (42) vámpír (77) várjuk (131) vendég (43) vér (399) vers (1) viasat3 (3) vietnam (1) vírusos (24) vs (23) xxx (32) zene (16) zombi (219) zskat. (124) Címkefelhő

Friss kommentek

Egy másik megközelítés

2012.04.03. 15:19 - purga

Címkék: brutál vér összehasonlítás valós alap nem horror

Anno a The Girl Next Door-nál említettem, hogy a történetről még ugyanabban az évben készült egy másik filmadaptáció. Többen írták is, hogy az szerintük hatásosabbra sikeredett. Most ennek nézünk utána. Előre szólok, hogy a film még annyira se horrorisztikus, mint Ketchum műve, ez egy kőkemény dráma, de mégis itt a helye a blogon. Meg különben is: neszójjábe!

An American Crime (2007)

Rendezte: Tommy O'Haver

an-American-Crime-post.jpgA története szinte ugyanaz, mint a másik feldolgozásé. Természetesen azonban vannak alapvető különbségek. Hiszen míg a The Girl Next Door egy valós esemény alapján készült könyv filmadaptációja, addig ez magának a történéseknek a realistább beszámolója. Ezt megerősítvén időnként bevágnak egy-egy jelenetet a bírósági tárgyalásról, itt most ne valós archív felvételeket vizionáljatok magatok elé. Természetesen magában a cselekményekben is vannak jelentős különbségek, de ezekre mindjárt kitérünk.

Előtte azonban azt had meséljem el, hogy én még sose néztem meg egy filmet se ilyen állapotban. Konkrétan 90 percig sík ideg voltam, mert egyszerűen tudtam, hogy mi fog történni. Előre fel voltam készülve a borzalmakra és a végkifejletre. Alig vártam, hogy vége legyen az egésznek. Szörnyű érzés volt, azt meg kell hagyni. Talán ugyanígy éreznék akkor is, ha még egyszer rászánnám magam az Eden Lake megtekintésére (van olyan aki már legalább kétszer látta?).

Már rögtön az elején szembeötlik egy alapvető különbség: a két lánynak nagyon is élnek a szüleik, csak épp szarnak rájuk. Fontosabb számukra az utazást igénylő munkájuk, mint hogy a gyermekeik rendes családjuk lehessen. De ez még hagyján: szó nélkül rábízzák az egyik szomszédra, hogy ugyan vigyázzon már rájuk pár hónapig. Pénzt meg hetente küldjük csekken, csocsesz. A szomorú pedig az, hogy ez TÉNYLEG így történt! Agyam eldobom komolyan....

Akire rábízták meg természetesen egy labilis nőszemély, akinek már egy egész alomnyi gyereke van, minden korosztályból. Valamiféle tüdőbetegségtől is szenved, ami úgy tűnik, az agyára is kihatott. A helyzetéből adódóan eléggé szegények, úgy hogy jól jön az a kis plusz pénz a vadidegen gyermekekért. Persze az üzlet leginkább nullszaldós, hiszen a "koloncok" esznek, isznak és fogyasztják az áramot.

Aztán sorra jönnek a gondok: az asszony egyik nagylánya terhes lesz egy nős férfitól. Ő persze ezt fél elmondani bárkinek is, egyedül az idősebbik friss villalakó, Sylvia tudja meg, a legnagyobb pechére. A lényeg, hogy a pletyka el kezd terjedni, mint a pestis. A terhes csajszi meg persze tagad (mit gondol, meddig titkolhatja, ajjh), mi több, ezért Sylvián csattan az ostor. A bajt tetézi az is, hogy az egyik csekk egy picit késik...

an-American-Crime-pic2.jpg

Ezt követően felgyorsulnak az események: szerencsétlen lány meg lett bélyegezve egy ármánykodó, hazudozó ribancnak (szüzen azért elég nehéz). Kiközösítik és kikötik a pincébe. Ahol először a ház gyermeki élik ki szadista vágyaikat, majd a környékbeliek is. A film legdrámaibb része nyilvánvalóan ezek a képsorok. Míg az anya közönyösen ruhát mos, addig mellette a gyerkőcök ütik, cigivel égetik a szerencsétlent, mondhatni különösebb indok nélkül. A befejezés nagyjából ugyanaz, azért kapunk egy teljesen felesleges nézői szopatást, illetve a tárgyalás eredményeiről, ítéletekről.

Akkor lássuk szép sorjában. Hiába a történet valódisága, engem a másik feldolgozás jobban szíven ütött. Nem arról van szó, hogy Ketchum átiratát láttam előbb, éppen ezért már tudtam mire számíthatok. Nem is arról, hogy sokkal visszafogottabbak a kínzások, vagy legalábbis még kevesebbet láthatunk belőlük. Mert itt nincs is ilyesmire szükség, már maga az alapszituáció megteszi a kellő hatását. Egyszerűen az a legnagyobb bajom, hogy nekem nem elég drámai. Hiányoznak az érzelmek mélységei. Most pedig akaratlanul is összefogom hasonlítani a két filmet, amiért előre is elnézést kérek, de másképp nem tudnám érzékeltetni a fenntartásaimat.

Már maga az anya karaktere is gyengébb: nincs meg benne az a hidegség, amitől megfagyott volna bennem a vér. Nincs benne az az erő, amivel képes volt rávenni a saját gyermekeit a gaztettekre és azt erkölcsileg megindokolni. Nincs benne az a groteszkség sem, amivel igyekezett tanítani is egyben, vagy legalábbis ez a vonal is felszínes. Továbbá az, hogy egy fiatalabb pasas szerelmét kergette, gyengévé tette őt a szemembe. Mindazonáltal szívesen pofán csaptam volna. Az őt alakító két Oscar-díjra jelölt Catherine Keener (A John Malkovich menet, Capote) azonban még így is elképesztő alakítást nyújt Továbbá a sminkeseknek is nagy érdem, ahogy sikerült lerobbant nővé varázsolni.

an-American-Crime-pic.jpg

Na de haladjunk. Sajnos maga Sylvia karaktere is borzasztóan felszínesre sikeredett. Szegényt próbálják mártírnak beállítani, aki igyekszik mindig jót cselekedni. De mi ez, ahhoz a bimbódzó románchoz képest, ami olyan erősen jelen volt a másik alkotásnál? Arról nem is beszélve, hogy szegény rögtön megtörik, mondhatni végig ájultan fogadja a bántalmazásokat, ami azért lényegesen más, mintha végig sikítana és kegyelemért könyörögne. Viszont a megformálóját,  a szintén Oscar-díjra jelölt Ellen Page-t (Juno, Cukorfalat) még így is tehetségesnek tartom, kár, hogy itt visszafogta magát.

Meg nem is tudom... Egyszerűen nekem nem jött át. Valahogy nem éreztem a nyomást, az élet kilátástalanságát. Nagyon nehéz egyszerre bírósági és érzelmi drámát egyszerre vászonra vinni. Ellenpéldaként tudom említeni a kissé giccses, de attól még remek Ha ölni kell c. klasszikust. Az igaz, hogy tetszettek az olyan mellékzöngék, minthogy az idióta szomszédasszony tetette a süketet és vakot egyszerre. Ami remek kis miniatűr társadalomkritika. Vagy csak a szomorú valóság.

Technikailag a színezés hidegebb, nyoma sincs annak a '60-as évek hangulatát megidéző élénk színvilágnak, ami remek kontrasztot teremtett a The Girl Next Door-nál. Valahogy nekem kissé üresen hatott minden. A dialógusoktól kezdve a szereplők jellemépítésén át magáig a forgatókönyvig.

Mindentől függetlenül, érdemes megnézni, mert alapvetően tényleg egy jó filmről beszélhetünk. Csak engem annyira azért nem hatott meg.

Értékelés: 7/10

A bejegyzés trackback címe:

https://horrormirror.blog.hu/api/trackback/id/tr714361167

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

krizso 2012.04.03. 15:38:45

Regota olvaslak mar titeket. Es nagyon orultem, amikor az Eden Lake-rol azt irtatok, amit. Imadom azt a filmet. Filmes cegnel dolgozom, es hat a horrorokra megyek ra. Szoval az Eden Lake rogton a kedvencemme valt, es sikerult is megvetetni. (A screenert meg azonnali hatallyal benyelni). Az An American Crime-ert sokat kellett konyorogni, mert a distributor eloszor csak trailert kuldott. De vegul kuldtek a filmet is. Es hat egy delutan neztem meg a kettot. Egymas utan (Eloszor An American Crime aztan gondoltam lefojtom valami jo kis belezessel, akkoriban semmi info nem volt fent az Eden Lake-rol :)). Nem az volt eletem legjobb delutanja. Amugy en pont forditva neztem meg. Eloszor ezt, es meg kell mondjam, engem teljesen foldhoz csapott. Csak egy evvel kesobb tudtam magam ravenni a Girl Next Door-ra. A kritikaddal az osszehasonlitast illetoen teljesen egyet ertek, de ha az ember eloszor az An American Crime-ot nezi meg, es nem tudja, hogy mire keszuljon, akkor ott is van mellkasra ules es legszomj a vegen. Amugy hajra, imadom a blogot!

purga · http://horrormirror.blog.hu 2012.04.03. 15:52:48

@krizso: köszike:)
Azt hiszem a körül írásból egyértelmű, hogy melyik forgalmazónál lehetsz:) Na de, akkor kiadjátok az An American Crime-ot? Vagy ez titok? Nem kötelező a válasz:)

Near93 2012.04.03. 15:55:32

Nekem profibbnak tűnt az előzetese alapján, és valahogy nagyobb alkotásnak is tűnt a színészeket látván. Azt hittem felül múlja a The Girl Next Door-t. A bejegyzés alapján ezek szerint nem. Azért én kíváncsi vagyok rá. Érdekel hogy itt milyen kínzások, gyalázások vannak. Gondolom vannak különbségek itt. Majd meglesem:)

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2012.04.03. 16:15:18

A Girl Next Door brutál volt, én az anyukát hű de nagyon szívesen megfejeltem volna, pedig nem szoktam verekedni vagy balhézni:D

Az American Crime-ot úgy 30 percig néztem, addig rendesen untam, ezért abbahagytam. Majd egyszer teszek vele újabb próbát:)

krizso 2012.04.03. 16:26:11

@purga: nem forgalmazonal vagyok, hanem tv-nel, es mindketto lefutott, de sajnos nem az otthoni csatornankon (azert irom igy, mert kulfoldon dolgozom) pont a disztributorok miatt, tobb disztributornal volt a film joga, ezert nem tudtunk megegyezni veluk, szoval csak egy orszagban tudott lefutni. De mindkettonek orultem (a Mum & Dad-et es anno az Inside-ot is kirinyaltam :)). Es a mai napig eroltetem az ilyen filmeket, bar a fonokom nagyon nem orul neki :) Amugy kapok eleg sok szart, meg kapok olyat is, ami jo lenne, de nem csatorna kompatibilis. Mint pl a Szerb Film, ami itt hevereszik mar 1,5 eve az asztalomon, de meg a mai napig nem volt hozza merszem.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2012.04.03. 16:31:23

@krizso: ó akkor már értem. Mindenesetre ha van anti-képernyős film, akkor az a szerb az:)

krizso 2012.04.03. 16:44:52

www.imdb.com/title/tt0408253/

amikor kezdtem, ez volt az elso film, amire a fonokom azt mondta, hogy too much :) pedig el tudom kepzelni, hogy a szerbhez kepest lufarok. Mondjuk azota valtozott a vilag, meg a tevezes is. Kicsit lazabbak mar a dolgok, tobb is belefer.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2012.04.03. 16:54:44

@krizso: no ezt még nem láttam:) na de kezdjük szétoffolni a saját posztomat:D

krizso 2012.04.03. 16:57:01

@purga: Az An American Crime jo film! Erdemes megnezni! :D

Nahvalr 2012.04.03. 19:25:33

Jó írás!! Igencsak lehengerlő film, nekem nagyobbat ütött mint az Eden lake, az inkább izgalmas volt, az áldozatok se voltak teljesen tehetetlenek (a férj nekem pl. Bear Gryllst juttatta eszembe és végig azt gondoltam hogy majd kivágja magát) meg ott egyszerűen pont minden összejött (pl. a kutya).
A másikat nem láttam de nem is akarom szerintem. Meg ezt a filmet is pont úgy láttam, hogy fogalmam se volt, hogy mi lesz belőle, majdnem kimentem öt perc után. Így azért tudnak ütni

2012.04.03. 21:47:30

a The Girl Next Door szeirntem ócska volt,olyan volt,mint egy tvfilm,irritált a kislány is benne,hát még az anya. Ebben a változatban,ami jóval közelebb áll a valós eseményekhez együtt lehetett egy kicsit érezni az elején az asszonnyal,sőt én még sajnáltam is a film első felében,de a végére persze már a hajamt téptem. Iszonyatosan kemény film,de nem egy Eden Lake,teljesen más kategória. Én amúgy 3x néztem meg az Eden Lake-et és minden alkalommal küszködtem a hányingerrel.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2012.04.03. 21:56:54

@LVNE: akkor megérdemled az Arany Horror-Mirror Bátorság Díjat :)

Halloween 13 2012.04.03. 22:09:53

Ezt nem láttam, de az Eden Lake egyik kedvencem lett, mióta láttam...már 2x :) Bár a szinkronost még nem próbáltam be, a kemény brit akcentus mindent visz :D

2012.04.04. 09:30:46

Nekem mindkét feldolgozás tetszett, nem is tudnék dönteni, hogy melyik tetszett jobban. Másképp voltak jók.
Az viszont biztos, hogy a The girl next door-nál már a nyitójelenetnél (amikor a pofa elkezd mesélni és visszaemlékezni) borzongok és lúdbőrözök, az nagyon hatásos!
Az Eden Lake-et meg 2x láttam :P

11111111111 2012.04.04. 17:25:00

Nem hinném, hogy az G.N.D. gyilkosát túl lehetne szárnyalni, bár maga a film nem tett rám olyan hatást, mint ahogy rátok.

NatashaK · http://biblioteka.freeblog.hu 2012.04.04. 19:38:48

Egy kérés: a "sikeredett"-ről k gyorsan szokj már le, rohadt idegesítő :D (legalább 20x olvastam eddig, az oldal elejétől kezdve)

NatashaK · http://biblioteka.freeblog.hu 2012.04.04. 19:42:59

Amúgy aki a valódi, hiteles (?) történetet akarja látni, nézze meg ezt, aki meg felturbózott horrort és megdelejező pszicho-banyát, az nézze a Girl next doort. Tényleg hatásosabb, csak nem igazán hiteles.

Near93 2012.04.04. 21:13:08

@LVNE: Igaz a G.N.D-nek van egy TV film jellege SAJNOS, de mikor a suliba megmutattam ezen senki sem akadt fenn. Inkább az anyukán. Mindegyik jeleneténél volt egy "UHHH" hangjelzés a teremben. A nő irritáló ez tény, de pont ez a célja. Tényleg hatásos!!

Lisztes Terc (törölt) 2012.04.06. 17:56:37

Eden Lake-t én is láttam már, egynél többször. Rám máshogy hatnak a filmek, inkább az ijesztő/undorító jelenetek égnek bele a fejembe (főleg, ha kellő hanghatással vannak megtámogatva), míg egy drámán könnyebben felül tudok emelkedni. Az Eden Lake-re eleve rákészültem, hogy szörnyű lesz, meg hogy nem szabad beleélni magam, így nem ütött annyira szíven. Egy izgalmas, (sajnos) reális és egyben elszomorító társadalomkritikai filmnek tartom, de ilyen téren a Clockwork Orange több témát jár be, több kérdést vet fel és nagyobb gyomrost is ad (szinte mindenki legalább annyira romlott, mint a főhős). Ugyanakkor a Ragyogásnak, egy Fűrésznek, a Tükröknek vagy az Ördögűzőnek neki sem merek állni.

Darkcomet 2012.04.06. 23:04:59

"...ha még egyszer rászánnám magam az Eden Lake megtekintésére (van olyan aki már legalább kétszer látta?)"

Háromszor néztem meg. Egyszer magamba, kétszer haverokkal. Már másodjára sem volt igazán olyan ütős, mint elsőre, harmadjára kifejezetten untam. Ez tipikusan olyan horror számomra, ami csak egyszeri megtekintésnél hatásos, többször nem szabad nekirugaszkodni.

BritneyB*tch 2012.04.09. 21:20:08

Én először a Girl Next Door c. filmet láttam és utána olvastam, hogy létezik ez a feldolgozása is. Megnéztem. Ezt untam, és érzésben meg sem közelítette azt, amit a másik filmnél bizony éreztem.

jones5555(exdr.) 2012.04.10. 23:09:16

Azért hozzátenném, hogy a Girl Next Door csak nagyvonalakban tartalmazza az igazi történetet. Az fel van turbózva. A Wikipedián meg is említik":Jack Ketchum's The Girl Next Door is a fictional story loosely based on the murder set in the 1950s and a movie based on the book was released in 2007, with Blythe Auffarth in the main role."
Ezért szerintem összevetni sem érdemes őket. Nekem tetszett a Crime, már ha ilyen tetszhet valakinek. Azért kíváncsi vagyok hány ilyen eset van még a világon, amiről nem is tudunk. Nem egy kettő az biztos.

rolimadrid99 2012.05.19. 19:43:59

Az Eden Laket 4x láttam már, de nem azért mert beteg vagyok:D, hanem mert 3 különböző emberrel néztem meg plus egyszer egyedül. Ajánlom mindenkinek, hogy az összes beteg, horror, thriller, dráma filmet egyedül, fülessel nézze, mert úgy szerintem ezerszer keményebb hatása van az ilyen filmeknek.
Ezt a filmet még nem láttam, de 10 perc múlva......
További Kellemes Filmezést!

\'Nah kabbe gyííkok, én leléptem'\


süti beállítások módosítása