Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Vér és Belsőség

Kevésbé ismert horrorfilmek, könyvek, sorozatok, továbbá vér és halál minden mennyiségben, "sznobhatás" nélkül. E-mail: hmblog66[kukac]gmail[pont]com

Suttogások, sikolyok

Címkék

18+ (3) 3d (53) 666parkavenue (8) afterdark (12) állat (67) americanhorrorstory (33) angol (91) angola (1) animáció (8) antológia (30) argentin (6) ausztrál (23) axn (10) ázsia extrém (5) bahamák (1) batesmotel (12) bd (4) belga (4) bio (18) böszörményi gyula (1) boxoffice (27) brazil (5) brutál (228) Chelsea Cain (1) chile (6) clive barker (1) csalódás (25) cseh (2) dán (6) dean r koontz (1) deathvalley (2) dexter (33) díszdoboz (3) dmitry glukhovszky (1) dracula (1) dunatv (1) dvd (47) easy (74) edgar allan poe (1) egyesültarabemírségek (2) elemzés (3) élőprogram (34) epizód (143) érdekesség (5) erőszak (23) extant (2) farkasember (32) fearitself (9) felhívás (139) fellenbeck roland (1) felsorolás (208) filippínó (1) filmmúzeum (2) finn (6) folytatás (186) fox (1) francia (49) fromdusktilldawn (2) g.p. smith (1) giallo (13) gondolatok (58) görög (1) guillaume apollinaire (1) hannibal (3) hemlock grove (1) hír (113) hírek (23) holland (8) hongkong (12) india (1) indonéz (3) interjú (15) ír (13) irán (1) ira levin (1) izland (4) izrael (2) japán (41) jelenet (7) jódeinkábbne (10) john wyndham (1) joseph dlacey (1) kanada (67) kannibál (37) karácsony (22) kép (7) képek (48) képesítés (2) képregény (5) kérdőjel (76) kézikamera (115) kína (2) kisfilm (48) kolumbia (4) könyv (21) könyv adaptáció (72) korea (17) kuba (1) laurell k hamilton (1) lengyel (3) lesrevenants (1) lett (1) lovecraft (11) luxemburg (2) m1 (1) magyar (78) málta (1) mastersofhorror (20) mexikó (7) monaco (1) mozi (97) neil gaiman (2) német (30) nem ajánlom (140) nem amerikai (148) nem horror (50) norvég (18) novella (6) nyereményjáték (62) olasz (56) onlinefilm (80) ördög (100) orosz (6) oscar (52) összefoglaló (28) összehasonlítás (79) osztrák (5) pc adaptáció (9) penny dreadful (1) poén (193) poszter (327) premier (31) pszicho (68) puerto rico (1) remake (94) rendező (61) retro (26) ritkaság (75) román (1) rtlklub (2) salem (2) scifi (110) slasher (124) sorozat (228) spanyol (57) spinoff (2) stephen king (14) svájc (4) svéd (15) szavazás (22) szellem (201) személyes (113) szerb (5) szingapúr (3) szlovák (1) szörny (80) tajvan (2) talesfromthecrypt (20) társasjáték (1) thai (13) thebridge (1) thekilling (2) theriver (5) thestrain (1) thewalkingdead (60) the following (1) thomas müller (1) thriller (128) toplista (19) török (1) trailer (496) tv (27) tv2 (2) tv6 (30) újzéland (9) ukrán (1) underthedome (3) update (6) uruguay (1) valós alap (42) vámpír (77) várjuk (131) vendég (43) vér (399) vers (1) viasat3 (3) vietnam (1) vírusos (24) vs (23) xxx (32) zene (16) zombi (219) zskat. (124) Címkefelhő

Friss kommentek

Kézikamera, kísértetek... végre működik!

2011.08.23. 13:13 - purga

Címkék: kanada szellem nem amerikai kézikamera

Ezt a filmet már sokan kértétek, hogy nézzem meg és írjak róla. Amúgy is megtettem volna, mert érdekelt, annak ellenére, hogy a trailere számomra nem volt valami meggyőző. Végre kellemeset csalódhattam.

 

Grave Encounters (2011)

 

Rendezte: The Vicious Brothers

Gondolom nem kell bővebben kifejtenem, hogy manapság a kézikamerás horror filmek reneszánsza van, amik el akarják hitetni, hogy a látottak igaziak. Vagy legalábbis csak azt az érzést akarják kelteni bennünk, nézőkben. Ez azonban csak ritkán működik, legtöbbször a készítők beleesnek egy csomó hibába, pl. hogy unalmas dolgokat is felvesznek (Paranormal Activity), vagy akkor is kameráznak, amikor a legtöbb ember már eldobta volna azt a vackot (Holtak naplója). Vagy csak egyszerűen nézhetetlen a végeredmény (Ideglelés). Mindenesetre a bevételek láttán megéri így forgatni, és úgy tűnik, igény is van rá. Ezzel viszont egyre több fércmű keletkezik, amiket csak kínukban raknak össze, hogy eladható legyen. Ebből a mocsok tengerből emelkedik ki a Grave encounters.

Amilyen amatőrnek tűnt első ránézésre, annyira profi a valóságban. Már maga az alaphelyzet is nagyon hálás: egy szellemekre vadászó műsor stábja (ilyeneket hazánkban is látni egyes adókon) bezárkózik egy elhagyatott szanatóriumba. Ahonnan aztán nem tudnak majd kijönni. Tudom, ez kissé klisésen hangzik, de mégis működik. A többi meg már kit érdekel?

Az elején láthatunk próbafelvételeket, illetve olyan vicces jeleneteket, mint amikor lefizetik a kertészt, hogy nyilatkozza a frankót a szellemek kapcsán. Ez pedig egy k*rva nagy ötlet. Megmutatja, hogy igazából ők sem hisznek annyira az egészben, egyszerűen csak egy nézhető anyagot akarnak összerakni. Konkrétan az egész kamu, ahogy sejthetően az "igazi" műsorok többsége is az. A médium karaktere pedig felér egy igazi ökölcsapással. Zseniális, ahogy pátoszosan adja a "mindent érzőt" (ezt is megjátsszák) , aztán az első neszre összeszarja magát. De a többiek is a helyükön vannak: a műsorvezetőről elhiszem, hogy neki tényleg ez a munkája. Ráadásul az ő személye magyarázat arra, hogy miért nem lépnek le időben (?). Hiszen tudja, hogy egy tényleges bizonyíték a természetfelettire milliókat hozhat a konyhára, no meg hírnevet.

A többiek már nem annyira kiemelkedőek, na jó talán a "T.C." nevű operatőr az, aki kicsit oldja a feszültséget a trágár (jogos) kiakadásaival. Mindenesetre érdekes, hogy mindegyikük rendelkezik jelentős filmográfiákkal, mégis totál ismeretlennek hatottak, ami jó, mert ezzel csak hihetőbbé válik a történet.

Ha már a hitelességnél tartunk, akkor meg kell említeni a sarkalatos pontot a műfajnál, vagyis a reális fényképezést. Ami szerintem javarészt hibátlanra sikeredett. Egyrészt mert voltak állókamerák, amivel láthattuk őket "kívülről", ez pedig üdítő tud lenni. Másrészt meg a teljes sötétség miatt fényforrásként használták a kamerát, és ha már azzal közlekednek, akkor miért ne vennék fel a látottakat? Sok a rángatás ugyan, de ez is elengedhetetlen eszköz, hiszen futás közben elég cinkes lenne, ha mindent látnánk. Azért a szellemek a végén már túl direktek voltak, a kevesebb lehet, hogy több lett volna. Annak tekintetében meg főleg, hogy a megvalósításuk nem lett annyira ütős. Az viszont tény, hogy kb. 20-30 perc után sikerült egy olyan folyamatos feszültséggel teli atmoszférát teremteni, amit rég láttam.

Nagyon szépen felépített, igazi ágybaszaratós darab. Nincsenek unalmas pillanatok, minden percet kihasználtak maximálisan. Az eddig látottak alapján megelőlegezem neki a "2011-es év horrorja" címet. Persze még ez alatt a 4 hónap alatt még csak látok/látunk hasonlóan jó, vagy jobb műveket. Egyébként aki éjjel nézi, annak utána érdemes valami könnyedebb filmet nézni, a könnyebb elalvás végett. Kanada ismét megmutatta, hogy tudnak még.

Hogy ha újraírnám a toplistát, beleraknám-e? Nem tudom, lehet. De inkább ezzel várok egy évet, hátha ez is megér majd egy frissítést:)

 

Értékelés: 9/10

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://horrormirror.blog.hu/api/trackback/id/tr393173334

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Gingerclown – Itt az első magyar 3D-s horror előzetese 2011.08.24. 10:00:12

Steampunk scifi után 3D-s bohóchorrort készít Hatvani Balázs, ráadásul alig pár nappal a Gingerclown 3D forgatásának megkezdése után már itt is van a plakát és az előzetes....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Halloween 13 2011.08.23. 16:05:04

Na örülök, hogy végre van egy jó film ebben a műfajban. Bár nekem az Ideglelés tetszett, a Paranormal meg egyszer nézhetős. Erre kíváncsi vagyok, a trailer alapján nem volt túl szimpatikus.

CJKrisz 2011.08.23. 23:00:26

Ma én is "megvettem" a neten. :)
Nekem pont az Ideglelés az a film, amire azt mondom, hogy annál rosszabbat én még sosem láttam. :) Röviden: 75 percnyi semmi sem történés. No de nem vagyunk egyformák. :)

2011.08.23. 23:03:50

Az ideglelés szerintem is frankó film volt.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.08.23. 23:40:29

@CJKrisz: akkor félreolvastad, mert én is azt írtam, h az egy rossz film:)

Apollyon 2011.08.24. 01:00:03

A látvány valóban jó volt, de:
SPOILER!
Szerintem sokkal jobb is lehetett volna. Az alap koncept ugyan jó, de annyira esélyt sem adtak nekik a túlélésre, hogy tudtam hogy úgyis meghalnak már, ez pedig elrontotta az élményt, meg hogy féljek mi lesz... Meg azért érdekelt volna hogy találták meg a kamerájukat, meglett-e a holttestük stb. Így viszont számomra ez egy túlfantáziált, mégis lezáratlan sztori. Sztem csak 5,5/10.

Ipari-antidepresszió 2011.08.24. 02:32:55

@Apollyon: Most néztem meg és én is így vagyok vele. Öncélú irracionális ijesztgetések végkifejlet nélkül.

MetálFater (törölt) 2011.08.24. 06:24:27

Azt viszont nem értem, hogy a "klasszikus" Rec 1 és 2 miért maradt ki a felsorolásból?
Szerintem mindkét film jó volt!

Darkcomet 2011.08.24. 06:54:03

Azért az kicsit izgalmas, hogy az az Ideglelésről van rossz véleménnyel a poszt írója, amelyik tulajdonképen elindította ezt az egész kézikamerás divatot. Azért az Ideglelésről nem árt tudni, hogy a film bemutatója előtt az amerikai tevékbe leadtak egy fake dokumentumfilmet (ez a dvd-n az extrák között van) az egész sztoriról, tehát az amcsik komolyan benyalták magát a filmet, és valóságnak hitték.

sobrijoska10 2011.08.24. 07:41:36

IMDB-n azért többet kapott a paranormál :)

Tom és Jerry fan · http://www.tomesjerryfan.hu 2011.08.24. 08:25:44

Paranormal Activity-n speciel iszonyat paráztam pont az ilyen áll minden és csend van jelenetek miatt...

Celtic 2011.08.24. 08:29:52

@Darkcomet: Igy van. Ha nem az elso lenne, tenyleg nulla lenne, de minthogy sikerult (szinte) mufajt alkotnia, ezert toplistas. Nekem nagyon tetszett, de ha ezeket latom elotte, akkor nyilvan nagy nulla lett volna.

tb79 · http://www.ukulele.hu 2011.08.24. 09:20:11

Ez a fekete háttér + fehér betű atommód roncsolja a látásomat... :D.

Nekem már a bler viccs prodzsekt sem tetszett, no, nem baj.

Egyébként mifelénk kukoricalopásról forgatnak hasonlókat :D:D:D:D....

lolperec 2011.08.24. 09:27:11

ez a betűtípus nagyon hulladék. :(

galamb01 2011.08.24. 09:28:06

"Konkrétan az egész kamu, ahogy sejthetően az "igazi" műsorok többsége is az."

anyám... azt mondja "sejthetően". LOL. ez a film sajnos inkább röhejes, mint vicces.

Cortezcos 2011.08.24. 09:38:20

"Vagy csak egyszerűen nézhetetlen a végeredmény (Ideglelés)."

WTF? :-)
Ez kb olyan volt, mintha valaki mondjuk a Babylon 5 sorozatot méltatná, de a Star Trek szerinte smafu. Na ne. Az Ideglelés alapmű ebben a kategóriában és még mindig az egyik legjobb kézikamerás horror. De tényleg érdekelne, hogy mitől nézhetetlen az Ideglelés.

Virgogirl · http://csecsebecse.blog.hu/ 2011.08.24. 09:49:17

Bár említettétek a cikkben, azért muszáj ideírnom: ha valaki nézi a Ghost Adventures című szellemkeresős műsort, akkor még jobban fog szórakozni a filmen - egy az egyben "meríti" belőle az inspirációt. :)

robian 2011.08.24. 10:27:08

az ideglelés nekem pont azt okozta amit a címe. azóta nem merek egyedül kint aludni az erdőben

krferi 2011.08.24. 10:37:51

+1 a Blair Witch Project mellé. Ráadásul annek a köpönyegéből bújt ki az egész műfaj.

Mocsár 2011.08.24. 10:41:57

Az Ideglelés nézhetetlen? Kb. addig olvastam a posztot. Na jó, kicsit tovább, mert nem akartam szétspoilerezni magam. De az Ideglelés mitől nézhetetlen? Pont ugyanúgy kezdődik, mint az itt bemutatott film. Próbafelvételekkel, helyiek megszólításával, mint amilyen itt a kertész, stb. Magyar szinkronnal még jobb, mint eredetiben, olyan hátborzongatóan sikongatnak benne.

p.s.: a fekete alapon fehér szöveg ideje valamikor a 90-es évek végén lejárt. Ez így gyakorlatilag olvashatatlan, rettentő szemrontó.

Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2011.08.24. 11:13:27

Na, kíváncsi lettem :) Egyébként a felvezetéssel egyetértek, a Paranormal Activity túl hypeolt, a Holtak naplója fura, bár az nekem tetszett, az Ideglelés első része meg az egyik legunalmasabb horror, amit valaha láttam.
Egyébként hasonló kézi kamerás film a The Tunnel is, egy ausztrál darab. Az is egész jó.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.08.24. 11:26:18

@Jankove: @Darkcomet: @Celtic: @Cortezcos: @krferi: @Eugenie Danglars: Elismerem, hogy az Ideglelés indította el az útjára az ilyen áldoksi filmeket, DE attól az még egy borzalmasan unalmas film. Én még anno pubertás fejjel kölcsönöztem ki, és én is azt hittem, hogy "hű, ez most tényleg igazi", ennek ellenére végig untam az egészet. Egyedül az utolsó 10-15 perc értékelhető.

Azt pedig ismerjük már el, hogy ha nincs az ügyes marketing, akkor nem nézik meg ennyien.

@MetálFater: a kritikában csak kiemeltem 1-2-t, egyébként meg a REC pozitív példa lett volna amúgy is.

A betűtípus váltásról meg már tényleg ki fogok rakni egy szavazást:)

mruniverzum 2011.08.24. 12:03:10

Nálam működött az Ideglelés hatásmechanizmusa az elejétől a végéig.

A legjobb horrorfilmek között van, mai napig szívesen megnézem újra és újra.

Nyilván van akinek "unalmas szar", mert nem tudja beleélni magát és nincs olyan félelmetes képzelőereje, ami a nem látható dolgokba a számára legijesztőbb dolgokat vizionálja.

Darkcomet 2011.08.24. 12:55:31

@mruniverzum: Nálam is, teljesen rendben van ez a film. Mai napig is nagy kedvencem. Az már csak hab a tortán, hogy kb. harmincezer dollárból forgatták, és tulajdonképen ez egy főiskolás amatőrfilm, ami "véletlenül" megnyerte akkoriban a Sundance fesztivált.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2011.08.24. 12:57:15

Nem láttam, meg fogom nézni. Az idei év legjobb horrorja eddig ugyanis a...aa...aa...nem is volt ilyen.

Darkcomet 2011.08.24. 12:59:02

@Csabi87: Nekem a The Tunnel amolyan egyszer nézős mozi volt. Se nem rossz, se nem jó. Profin hozták az erre a stílusra jellemző kliséket, de semmi extrát sem raktak hozzá. Becsületes iparos munka.

szintetikus 2011.08.24. 13:00:04

Kár, hogy túl sokáig húzzák az elejét, nagyon leül a vége meg
SPOILER
miért ne találkozni pont a dokiva... :D

Kár, hogy a gondnok nem ment vissza vagy valami más zárás.

2011.08.24. 13:00:22

Én a Tunnelt néztem utoljára, akkor döntenem kellett melyiket nézzem. Lehet jobban jártam volna, ha ezt nézem, de ez alapján felírtam a to-domba.

Darkcomet 2011.08.24. 13:00:49

@koimbra: Azért a távol-keleti felhozatalból tudnék néhány figyelemre méltó alkotást említeni. ;-)

pvissza 2011.08.24. 13:08:14

Ideglelés +1 !
nem sokkal a mozi előtt láttam a "dokumentum" filmet éjszaka, azon is majd beszartam(kapcsolgattam oda vissza :)). végig se néztem, ahol is kiírták hogy kamu, szal maradt ez tuti kamu, de nem lett igazolva érzés.
elmentem a moziba, ami tele volt, és kuss volt végig, úgy be volt szarva mindenki. hazafelé menet minden bokor zajára szartunk, mondtuk is na, most ki mer elindulni valamilyen erdő, vagy csak simán sötét fák közé...

pvissza 2011.08.24. 13:11:30

a Rec két filmje is nagyon tetszett. a második talán jobban mint az első. a pap nagyon nagy ász volt :) ez is jónak tűnik. ilyen kamerás jelenet még az egyik legjobb sztem a 28 héttel későbben, amikor a nő egy alagútban a fegyver éjjellátóján keresztül, vagy min néz... nagyon para

CJKrisz 2011.08.24. 14:11:47

@purga:
Igen, jogos. Amikor elküldtem a hsz-t, akkor rájöttem, hogy én tk. az előttem levő hsz-re reagáltam. :)

Szerkó Ferkó 2011.08.24. 14:41:10

Ideglelés nézhetetlen? Fekete háttér/fehér betű?
Fél év múlva visszanézek, hátha fejlődsz addig.

Hogy kerül ez a címlapra? Uborkaszezon van Indexéknél?

fordfairlane 2011.08.24. 14:44:53

@pvissza: hehehehe, pontosan ugyanígy történt velem is. előző este tv-ben áldokumentumfilm, beszoptam az egészet, másnap meg a film. hát, működött! :)

Joga 2011.08.24. 15:32:40

Hát... aki ettől a filmtől komolyan megijed, az nem látott még jó horrorfilmet. 4 pont a 10-ből, és szerintem fejezd be a bloggolást a horrorfilm témában, mert sajnos nem értesz hozzá.

Darkcomet 2011.08.24. 17:39:53

@purga: Figyu! Azért hülyeséget ne írjál. Max. neked nem tetszett. Az Ideglelésben minden működik és a helyén van, ráadásul baromi hiteles, pont azért, mert szinte amatőr film. Az összes utánna következő reality horror csak valóságosnak akar látszani, de folyamatosan kilóg a lóláb, mivel profi filmesek, profi körülmények között forgatják. Minden beállítás stimmel, azt és akkor látod, amikor ők akarják, és pont ezért nevetséges valahol az összes ilyen film. Ebbe a műfajba talán csak egy fasza alkotás készült az Ideglelés óta, egy dél-amerikai horror, amit egy szál mobiltelefonnal vettek fel. Na, az alatt be lehet fosni rendesen. Egyébként a posztba említett filmmel most végeztem, és azt kell módjam, egy baromi középszerű és átlagos filmet láttam. Még, hogy ez lenne az év horrorja. Akkor milyen szerinted az a horror, ami ennél gyengébb? Nézhetetlen?

Nahvalr 2011.08.24. 18:27:37

Ne szidjátok már az oldal dizájnját úgy jó ahogy van és remélem nem fog mindenféle jöttment miatt megváltozni a régi jól megszokott háttér és betűszín/típus!

Az ideglelés nekem se tetszett pl. pedig én is úgy néztem, hogy előtte nem olvastam róla, pont olyan dolgok voltak benne amiktől legjobban féltem akkoriban (óriási vészjósló erdők, ronda boszorkány). De az élmény elmaradt, fáktól nehéz megilyedni (a világ legfélelmetesebb fái lehettek különben ha mindenki ennyire szereti) ha meg a képzelőerőmre akarok hagyatkozni könyvet olvasok! Nem féltem még annyira egy horrortól sem mint egyszer egy novella elolvasása után tehát a probléma talán nem ezzel van, egyszerűen az ember egy filmtől többet vár még akkor is ha áldokumentumfilm.

Apollyon 2011.08.24. 19:00:14

Szerintem az Ideglelés elsőre elment, de ma már sok régi film van ami a maiak miatt már nézhetetlen lenne.
Az Indexre ha kikerül valami az a kattintások miatt jó, de sajna sok madár is jön vele együtt. Az oldal design-ja tök jó, a betűtípus is, maradjon így ahogy van. Legalábbis a fekete alap mindenképp.
A Tunnelt még nem láttam de remélem nem rosszabb mint ez volt ;p

purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.08.24. 19:04:00

@Szerkó Ferkó: @Joga: jaj de aranyosak vagytok... Ti biztos mindent jobban tudtok:)

Amúgy meg: EMBEREK!

Ha ezt tudom, hogy ekkora rajongótábora van itthon az Ideglelésnek, akkor anno beraktam volna a legtúlértékeltebb horror filmek közé.
Lehet itt jönni azzal, hogy mennyire valóságos, meg hogy mekkora költségvetéssel dolgoztak, meg stb. De NEKEM akkor sem tetszett. Nem éreztem semmit az unalmon kívül.
Ez számomra ugyanolyan, amikor valaki meg akar győzni Fulci zsenialitásáról. Most mit vártok tőlem? Írjam azt, hogy "attól, hogy nekem még nem tetszett, alapmű", vagy mi? Azért gondoljatok már bele, hogy ha anno nem híresztelik el, hogy ez igazi felvétel, akkor hányan nézték volna meg? Röviden: egy ügyes marketinggel felépített rossz film és kész.

Egyébként se értem, hogy mit kell így kiakadni, én csak a saját véleményemet írtam le.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.08.24. 19:06:22

Ja igen, a dizájntémát és a szemfájást se értem, amikor én a kurva magas dioptriámmal tökéletesen látom a betűket és minden klappol. Az is érdekes, hogy amikor 24 ezren jöttek indexről egy régebbi poszt miatt, akkor ez szóba se került, most meg mindenki ezt szajkózza:P

waces · http://blog.waces.hu 2011.08.24. 20:19:09

blair witch project - rossz.

ok, ennyit a cikkrol. ha az unalmas, osszecsapott, stb, akkor a tulhypeolt [rec] megis micsoda? (ok, ott a masodik resznel korrigaltak es az mar nezheto). a bwp tokeletesen mukodik, ugyanis _realisztikus_. tobbek kozott ezert nyerte meg a sundancet es ezert lett kultikus. ok, hogy ugyesen felepitett marketingje is volt, de nem attol mukodott a film, hanem az alapkoncepcio tokeletes kivitelezesetol.
a [rec] _nem realisztikus_ ezert nem mukodik (ahhoz kepest meg a cloverfield is egy csoda, pedig az rajtam kivul kb senkinek nem teszett). a paranolmar activity is jol volt osszerakva. a grave encountersnek megy egyetlen pozitivuma van. az altalad is emlitett fenykepezes. mert a hitelesseg itt is eltunt (annyira nem, mint a [rec]-nel)

jacktorrance 2011.08.24. 21:29:26

@mruniverzum: teljesen egyet értek, az Ideglelést azoknak találták ki, akik nem ájunlnak el attól, ha direktben az arcukba kapnak egy CGI szellemet... olyanok tudják értékelni, akiknek van képzelőerejük, és tovább jár az agyuk annál, mint amit a szemük lát. Mellesleg egy Alfred Hitchkock nevű ismeretlen egyén mondta egyszer, hogy nem az a legfélelmtesebb, amit látunk, hanem az, amit nem...

Amúgy a Tunnel valóban nem rossz film, kb. egy szinten van a Grave-vel. A Grave encounters-re a 9 pontot kicsit túlzásnak tartom, nálam max 7-es, egyszeri nézésre jó, korrekt film, de semmi újat nem mutat.

Atrocious című filmről valami vélemény?

Halloween 13 2011.08.24. 22:24:32

Én sem értem ezt a kiakadást. Minden film ilyen, hogy valakinek tetszik, valakinek meg nem. Ez szinte mindennel így van a világon, valaki isteníti valaki a pokolba kívánja...ez van. Ez csak egy személyes vélemény volt purga részéről, neki nem tetszik a BWP. Részemről, nekem tetszik és sokan másoknak is...de ezen senkinek nem kell kiakadni. Pl.: nekem Sam Raimi egy túlértékelt rendező, hisz a két nagyon jó Evil Dead-en kívül csinált egy nézhetetlen 3. részt...legalábbis részemről így van. Az új filmje pedig részemről említésre sem méltó, PEDIG sokaknak meg tetszik. Ez van, ízlések és pofonok. Attól, hogy valakinek nem tetszik valami még nem kell kiakadni, el kell fogadni mások véleményét és tiszteletben kell azt tartani, akkor is ha szerintünk nincs igaza.
A betűtípus/színnel nekem semmi bajom, sokat olvasom az oldalt és még egy másodpercre sem fájdult meg a szemem.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.08.24. 22:28:37

@Halloween 13: nanana, a Sötétség serege egy hibátlan darab:)

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2011.08.25. 01:31:17

Hát megnéztem ezt a filmet, nem volt egy nagy eresztés, pedig a Körön meg a Dead Silence-n anno összeszartam magamat én is.

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2011.08.25. 02:24:34

Még jobban átgondolva, ez a film egy nagyon felemás eresztés volt... Az elején valóban, nagyon jól átjött az atmoszféra, sikerült felkelteni a kiváncsiságomat. Nem éreztem azt, hogy "eltökölték" az időt, nagyszerűen növelték a feszültséget. De aztán egyszerűen elvesztette ezt, és amikor konkrétan elkezdték mutogatni az ijesztőnek szánt képsorokat, az már szánalmas volt, nem volt ijesztő... Nagyon remélem, hogy nem ez lesz 2011 legjobb horrorja, mert akkor nagyon gyenge lesz a felhozatal..

CYHMK · http://bukottfocistak.blog.hu/ 2011.08.25. 06:52:48

jól kezdődött nagyon a film, és kurva jó volt, egészen addig, amíg az épület nem kezdett el változni, meg pörögni az óramutató.

onnantól már nem volt miben reménykedni, tudható volt, hogy nem lehet kijutni az épületből, mind ott fognak meghalni.

csak én nem szeretem, amikor a horrorfilmek úgy fejeződnek be, hogy meghal az utolsó tag és már megy is a credit?

ez olyan kurvára depresszáló.

lehetne valami olyasmi legalább, hogy reggel bemegy a gondnok és megtalálja a holttestüket, a rendőrség helyszínel és hitetlenkedve nézik vissza a felvételeket.

az egy korrekt zárás lenne.

waces · http://blog.waces.hu 2011.08.25. 07:57:37

@CYHMK: izles dolga. szerintem a legjobb befejezesek pont az ilyenek (ld a mar emlitett blair witch project vagy a szemelyes nagy kedvenc eden lake)

CYHMK · http://bukottfocistak.blog.hu/ 2011.08.25. 12:52:41

@waces: az eden lake-nek legalább volt mondanivalója, egy valós társadalmi problémát mutatott be.
(látszik, hogy nem is túloztak nagyon, a tizenéves huligánok pár hete röhögve gyújtogatták az épületeket londonban)

a blair witch project vége nekem csalódás volt. ha látnánk a végén, hogy legalább a külvilágnak tudomására jut, hogy mi történt, akkor legalább lenne egy olyan érzésünk, hogy nem a semmiért haltak meg.

a grave encountersnél is azt vártam, hogy a végén újra bevágják azt a producer faszit az elejéről, aki elmondja, hogy halva találták a stábot az épületben, stb...

skizo... (törölt) 2011.08.25. 12:59:40

@purga: fejezd be a blogolást. Az ideglelés a legkitűnőbb alkotás, ez film egy rakás szar, és senki nem olvassa el a kritikáidat! A Blu-ray magazinba csak elírták a nevedet, és véletlenül hívtak meg! A Föld lapos, és sárkányok márpedig léteznek! x)

skizo... (törölt) 2011.08.25. 13:11:23

@CYHMK: ja a végére lehet még elfért volna egy olyasmi bevágás! De nekem annyira nem hiányzott!
Az ideglelésnek meg nem csak a vége volt csalódás, olyan volt mint a paranormal, mikor végre tényleg elkezdődtek volna a történések, vége lett! Én meg: most akkor ez ennyi???

Halloween 13 2011.08.25. 15:07:38

Na most néztem meg a filmet. Hát mit is mondjak...kellemes csalódás. Trailer alapján egyáltalán nem ezt vártam. Elég klausztrofób hangulat, parás jelenetek, hanghatások. Nem vártam estig, pedig akkor lett volna az igazi. Csak egy-két effekt nem tetszett, úgy néztek ki mintha Adobe After Effectel csinálták volna :D
SPOILER
pl.: mikor a kamerába ordított a szellem csaj, vagy a végén a doki. Na meg a kezek a plafonból.

De összességében jó volt, és elég hátborzongató is, ahogy egyre közeledünk a végéhez.

2011.08.26. 00:59:19

Én... én megnéztem és nem jutok szóhoz...
Én még a leggagyibb tinihorrortól is összefosom magam (najó, a leggagyibbtól azért nem), de ez... egyszer meglepődtem.
9/10???? Év horror-ja???? EEEEZ?
Te jó ég!
Az Ideglelés szar? Lehet, de ez pont ugyanaz, csak a helyszín más, meg abban nincs levitáló boncasztal, meg felbukkanó gagyi kísértetek.
Tökre ráizgultam, hogy tényleg itt fogom tövig rágni a körmöm és beletrotyizok a pizsimbe, de totálisan összeomlottam a csalódottságtól.

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2011.08.26. 01:38:05

@hErpEsz: Sajnos ismerős a szitu. Most fejeztem be a filmet, és hihetetlen nagy csalódás volt..

mutant · http://universal.blog.hu 2011.08.26. 10:30:58

@Darkcomet: Teljesen mindegy, hogy elindította-e ezt a műfajt avagy sem, a tény, hogy SZAR és ÉLVEZHETETLEN! Rengeteg filmet hájpolnak agyon, hogy új műfajt teremtett,satöbbi, közben meg egy rakás szar. De!Ízlések és pofonok. Nekem a paranormál ektivity is szar volt. Idegesítő karakterek, hülye szituációk,szar volt,na:D

Egyébként azért tűntem el, mert kórházban voltam, majd leszek már, ahogy tudok meló mellett, ha jut időm az oldalra, akkor alakítok is rajta, mert már unom a panaszkodást:P:D

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2011.08.26. 13:32:51

A film nem lenne egy rossz alkotás, ha legalább 1-2 dologra választ kaptunk volna. Így ez egy irracionális dolog lett, amely a végén átmegy eltúlzott baromkodásba.

skizo... (törölt) 2011.08.26. 14:32:42

@FroG: szerintem az lett volna irracionális, eltúlzott baromság, ha kategorikusan kijelentené a film, hogy vannak szellemek és gonosz házak!

Nahvalr 2011.08.26. 14:37:04

Megnéztem én is, tetszett, néhány dolgot leszámítva: (SPOLER?!) lebegő ágy, plafonnak csapott ember és fura kezek a plafonból. De az viszont tetszett ahogy a szellemek néztek ki, meg az, hogy be voltak zárva és mikor áttörték nem épp az fogadta őket amire vártak. Kellően félelmetes de azért nem viszi túlzásba, nálam egy-két jelenet más hatást váltott ki mint amit szerettek volna szerintem (azért nemn evettem)

Akik szerint nem lett megmagyarázva semmi: már az elején elmondják hogy ez egy összevágott anyag pusztán azokból a felvételekből amik ott készültek tehát tudni lehetett, hogy nem lesz semmi meg milyen lett volna ha a szereplők összeülnek és együtt kiokoskodnak valamit? Ha itt lettek volna magyarázatok akkor meg lehet átesnek a ló másik oldalára és mindenki aztmondaná, hogy túlmagyarázott, erőltetett :D

Még így is ez egy elég jó horrorfilm szerintem.

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2011.08.26. 15:02:34

@Nahvalr: SPOILER!!! Azért az már nekem sok volt, hogy nem jön fel a nap, illetve Matt is megőrült. Ha ezekre legalább részmagyarázatot adtak volna,SZÁMOMRA (!) élvezhetőbb lett volna. SPOILER vége.

homerkaro 2011.08.26. 18:56:45

jajdejo hogy indexen vagy jön a sok troll.
a cikkhez:
ennyire még nem különbözött a véleményem a tiedtől, max a helovín esetén mert az jó és nem túlértékelt.
ez a film gyenge volt pedig én rajongok a hasonló filmekért és se a PA se a BWP közelébe nem ér nálam és pedig azárt mert azokban pont az volt az ilyesztő h nem láttál semmit. Itt ahogy megjelent ez első nurse ghost már el is illant a film varázsa. megint jönnek a meszelt fejű tátogó mumusok.
egy szó mint száz kb 3-4 pont a 10ből
a pa és a bwp 8körül mozog nálam.
dehát izlések és pofonok.
jah és ha már legalább 3 troll mondja h nem értesz a horrorokhoz és a blogoláshoz jobb ha hallgatsz rájuk mert rád folyatják a szemgolyóikat és sikítva hánynak a teherautóra.
TROLLOK VOLTAK

0R0SZLÁN · http://horror-heaven.blog.hu/ 2011.08.27. 13:11:32

fú, most aztán meglepődtem, hogy mennyi mindenki szereti az ideglelést:D nekem is a kedvencem. első film volt amitől összeszartam magam...igen ez van, nem egetrengető de én imádom. én ezt a filmet most nézem, és majd énis véleményezem.D kiváncsi vagyok milyen, mert szerintem is érdekesnek látszik. alapjába véve szeretem az olyan filmeket amik nem erdőbe játszódnak xD

reznik 2011.08.28. 09:53:26

Az ideglelés 1 dologban azért jobb, mint ez: NEM mutogattak CGI boszit benne.

11111111111 2011.08.28. 20:09:58

Jópofa film az Ideglelés(végig nem látni semmit, mégis megijeszt) de meglehetősen túl van értékelve. Egyszer nézős.

11111111111 2011.08.28. 21:37:51

A Grave Encounters első fele igencsak fosatós, a második fele kevésbé félelmetes (bár azért itt is jól megijesz tnéha), de nagyon szórakoztató és ötletes. Kár, hogy nem sikerült olyan vérfagyasztó pánikhangulatot létrtehozni, mint a Recben.
8,5

Darkcomet 2011.09.02. 20:37:49

@mutant: A lóf.szt volt szar. Az, hogy kb. 15 vagy 17 évesen beültetek annó erre a filmre, oszt nem egy agyatlan nyeszetelést kaptatok, még semmit sem von le az értékéből. Aztán hozzánőttetek a műfajhoz, viszont az is nagyra nőt, és lett belőle egy profi műfaj, amit ugyan úgy lehet kategorizálni, mint bármi mást, a saját kliséivel, fordulataival, stb. Ehhez képest tényleg szar az Ideglelés, csak azt az apróságot felejtitek el, hogy ha az nincs, akkor ez, a posztba említett trágya sincsen. Viszont akkor Olasz mondó (aldokufilmeket) se nézzetek, mert milyen szar lesz az is így 2011 tájékán. És olyan alapmozinak meg a közelébe se szagoljatok, mint az 1988-as Cseh Olajfalók, ami ugyan nem horror, de átbaszta az egész világot. Félreértések elkerülése végett nincs bajom a bloggal, de attól, hogy ez egy személyes iromány filmekről, még nem mentesít az adott műfajhoz tartozó alapműveltség elsajátítása alól. Ráadásúl állandóan csak a felszint kapirgálja ez a blog. Gagyi amcsi filmek, nagyobb hírverésű európai mozik (kapásból tudnék írni 10-20 friss európai horroról), és kb.ennyi. Távol-kelet nuku, pedig azok simán zsebre teszik az egész amcsi horror ipart, orosz, ukrán, szerb filmek sehol, pedig ha sokkoló alkotásokat akartok látni, ott igazán nagy mozgolódás van az utóbbi 5-7 évben.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.09.02. 21:12:55

@Darkcomet: távol-kelet nuku? Azért ez erős túlzás. De igaz, régebben több ázsiai filmről írtam, de ahogy észrevettem, és amiben több közvélemény-kutatás is megerősített, az olvasóim többsége nem bírja az ázsiai horrort. Erre a legjobb példa, amikor a Thirst index címlapos volt - ott se volt túl sok komment... A régi, "retro" darabokról meg már ne is beszéljünk... ez van. Ha nem szolgálom ki az olvasókat, többet felém se bagóznak, ilyen egyszerű. Azt hiszem már túl nőtt a blog azon, hogy a saját érdekeimet tartsam szem előtt.
Ami meg a kelet-európai régiót illeti. Ha nem tűnt volna fel, ÉN hoztam relatíve köztudatba a Szerb filmet. Azon kívül, én mindig is olyanokról írtam, amik megfogtak, amikről tudtam, hogy lehet belőle posztot fabrikálni. Pl. Az olyan elvont darabokról, mint a Gvozdi vagy a Tetsuo meg azért nem írok, mert nem tudnék mit, pontosabban csak maszatolás lenne.
Mellesleg a Grotesque "népszerűségét" is nekem lehet köszönni.
Remélem érthető voltam. Az Ideglelés meg akkor is szar marad a szememben, akárhogy is mosdatod:) És ha már itt tartunk: te is tudod, h a Cannibal Holokaust már előbb bejátszotta a "valódi felvételezősdit". Ja és ez egy olasz mondo szerintem, tessék:P

mutant · http://universal.blog.hu 2011.09.02. 23:27:42

@Darkcomet: Nekem akkor sem jön be. De alapból ezek az ál-dokumentum szarságok...

glezmen 2011.09.15. 18:40:22

az Idegleles ha nem is szar, de teny hogy unalmas, vontatott. nyilvan hatalmas respect a keszitoknek, zsenialis az otlet, nagyon jo a megvalositas, kihoztak belole amit csak reszukrol lehetett... de akkor is nehezen nezheto szerintem

a Grave Encounters meg hatalmas, most ejjel neztem meg (egy idegen, sotet hazban, hat nem kicsit f*stam wc-re menet/jovet :D), megvan benne az ami a BWP-bol es a PA-bol hianyzik. neha kicsit sok (pl. a kezek nagyon gagyik, a vegen nem kellett volna a komplett szemelyzetet odabrakni) de ettol meg nagyon fasza, fosatos film

Lady Jesus 2011.09.24. 17:32:05

Tegnap megnéztem a Grave Encounterst, de nem azt a hatást váltotta ki, amire vártam. Azt hittem, össze fogom sz@rni, hugyozni magam a félelemtől a sötétben tökegyedül, ehelyett pókerarccal néztem végig. A kiharapott nyelvű szellem pontosan úgy nézett ki, mint egy elb@szott zombi, a zombiktól meg kb. csak a gyomrom fordul fel. A Rec 1-2-t még nem láttam, lehet, hogy a mai este folyamán megnézem, mert nem leszek egyedül. A lényeg, hogy a Grave Encounters alaptörténete tényleg faja, de a képi világ, amit felépítettek köré, kula.

lukit 2012.04.29. 23:02:10

Méghogy a blair witch kultikus ... hogy a xarba lehetne olyan "film" kultikus, amelyik létre se jött volna, ha a lofaxjóska kis idiótákat tisztességesen felpofozták volna az erdőben, hogy térjenek már észhez. Purga, veled vagyok.

Nincs név2 2012.06.07. 18:23:38

Fúújj.Na szerintem pedig gáz volt a film.Az első kb 50perc engem nagyon untatott.Voltak benne jó részek,de szerintem nagyon túlértékeled a filmet.A vége meg ugyanolyan(szar)lett,mint az ideglelésé,ami szintén felidegesített.Halál unalmas film.

Nahvalr 2012.06.07. 20:46:43

@Nincs név2: kézikamerás horror, ne számíts az elején egy hű de fordulatos sztorira, valamivel fel kell vezetni. Jó paródia volt, néhol szinte vicces. Hogy érted, hogy a vége olyan mint az ideglelésben?

(véleményemet feljebb bővebben leírtam. Nekem bejött)

Nincs név2 2012.06.07. 20:58:15

@Nahvalr: kicsit talán túloztam,amikor azt mondtam gáz.azt azután 1percel írtam,hogy megnéztem a filmet.így utólag belegondolva filmélménynek nem volt rossz,de a végén nagyon idegesít,hogy nemtudom meg,hogy mi lett.az Ideglelésnek is ilyen a vége.
Van,amelyik filmnél ez jól sül el,hogy "nincs rendes vége",de szerintem ez pont nem az.
A Noroi nevű,szintén kézikamerás filmet nézd meg,annak jól áll szerintem.
De kinek a pap,kinek a papné :)

Nahvalr 2012.06.08. 17:18:15

láttam, tetszett is!

dimitrylarin 2012.08.12. 01:30:32

Ja, és emeljem a hangulatot lesz idén 2. része is.

Gabriel666 2012.08.22. 10:47:31

Na, most már aztán klaviatúrát kellett ragadnom, mert eléggé átb@szva érzem magam... 9/10 meg az év horrorja, meg belémfagyasztja a szart is???? Ez komoly?? Pfffff...
Szerintem nem olyan nehéz egy jó filmet összehozni (bár még soha nem rendeztem nyilván), amire a nézőnek szüksége lenne, egy ütős sztori, eleje-közepe-vége, egy-két csavar bele, vagy csattanó a végére, nem szájbarágósan, hadd agyaljunk kicsit. Aztán, legalább 1-2 szerethető karakter, hogy legyen kiért izgulni. És nem utolsósorban, igen, néha fagyassza belém tényleg azt a kurv@ szart, mert azért horror filmet nézek és nem Disney-t...
Szóval ebből a felsosolásból melyik található meg a GE-ben?! Most idegességemben azt írnám, egyik sem... de annyira nem igaz, mert volt benne pár hatásvadász ijesztős jelenet, de annyira kiszámíthatóak voltak, hogy még a pulzusom sem emelkedett meg.
Szóval emberek, könyörgöm... miért kellett így beharangozni ezt a gagyi szart?? 9, mi? Háátt... legnagyobb jóindulattal is maximum 3.

Nahvalr 2012.08.22. 18:49:55

@Gabriel666: akkor leszel kedves és adsz meg nekünk pár címet intő példának, hogy ezek bezzeg a szart is belétek fagyasztják ?! csak viszonyítani akarok, hogy mihez képest hárompontos ez.

Gabriel666 2012.08.23. 09:36:41

Kérlek... Amityville Horror, Kör, Shutter, Hírnök, Fekete ruhás nő, A betolakodó, Átok, Silent Hill, Kísértetjárás Connecticutban(és még sorolhatnám), de még a REC első része is kenterbe veri ezt a gyalázatot (annak ellenére, hogy sem a kézikamerás, sem a zombis filmeket nem nagyon szeretem...)
Nyilván lehet vitatkozni az általam felsoroltakkal is, mert nincs olyan, hogy mindenki ugyan azt szereti, de ezeknek legalább van rendes sztoriuk és nem egyszer ránk is ijesztenek faszán.
A GE-ben a legelső ijesztés volt a legjobb (SPOILER... amikor a csaj haját meglibbentik) utána az összes nevetséges és kiszámítható volt... a sztori is jól indult (persze annak ellenére, hogy az elmegyógyintézetes, őrült professzoros téma már százszor lerágott csont) de nem haladtunk vele semerre.
A főszereplő srác szenvedése/szerencsétlenkedése meg egyenesen idegesítő és unalmas volt a végén, pedig azt vártam, hogy a végére majd csak beindul valami... na, dióhéjban ezért 3 pont! :)

Gabriel666 2012.08.23. 09:44:41

Amúgy kövezzetek meg, de szerintem az ázsiai filmek igen is élen járnak a szarfagyasztásban! (Bár ott meg a sztorik elég sablonosak, de legalább van!)

bence.varga · http://bencevarga.wordpress.com/ 2012.09.05. 14:37:19

szerintem meg ez mérföldekkel a többi alá süllyed. nézhetetlen, undorító "mű".
a színészek undorítóak minden másodpercben azt vártam h valamelyik keservesen haljon meg... 10/3

Nahvalr 2012.09.05. 15:26:27

@Gabriel666: ahhoz képest túl sok ázsiai művet nem soroltál fel, nemtom a 2000-es ju-on c. filmet (tehát a legelső eredetit, nem is az átok, nem is a harag) láttad-e, na az segít a vérkeringésen :D

@bence.varga: valahol igazad van, főleg a kamu médium (van nem-kamu is?) volt idegesítő de gondolj bele hogy ez legalább mennyire egy nem ezerszer láttuk már horror volt

gabriel666 2012.09.06. 16:37:14

@Nahvalr: megmondom őszintén, hogy némi ferdítés van abban, hogy szeretem az ázsiai filmeket... az tény, hogy nagyon tudnak paráztatni, meg néha még csavaros sztorit is kapunk, de az ázsiai színészek..háát... közömbös, kifejezéstelen és bugyuta tekintete van mindegyiknek :D úgy hogy helyesbítek: inkább a jó ázsiai horrorok jó (!) remake-jei a nyerők nálam!
De a javaslatodra a Ju-on-t megnézem, ha tudom, ígérem :)


süti beállítások módosítása