Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Vér és Belsőség

Kevésbé ismert horrorfilmek, könyvek, sorozatok, továbbá vér és halál minden mennyiségben, "sznobhatás" nélkül. E-mail: hmblog66[kukac]gmail[pont]com

Suttogások, sikolyok

Címkék

18+ (3) 3d (53) 666parkavenue (8) afterdark (12) állat (67) americanhorrorstory (33) angol (91) angola (1) animáció (8) antológia (30) argentin (6) ausztrál (23) axn (10) ázsia extrém (5) bahamák (1) batesmotel (12) bd (4) belga (4) bio (18) böszörményi gyula (1) boxoffice (27) brazil (5) brutál (228) Chelsea Cain (1) chile (6) clive barker (1) csalódás (25) cseh (2) dán (6) dean r koontz (1) deathvalley (2) dexter (33) díszdoboz (3) dmitry glukhovszky (1) dracula (1) dunatv (1) dvd (47) easy (74) edgar allan poe (1) egyesültarabemírségek (2) elemzés (3) élőprogram (34) epizód (143) érdekesség (5) erőszak (23) extant (2) farkasember (32) fearitself (9) felhívás (139) fellenbeck roland (1) felsorolás (208) filippínó (1) filmmúzeum (2) finn (6) folytatás (186) fox (1) francia (49) fromdusktilldawn (2) g.p. smith (1) giallo (13) gondolatok (58) görög (1) guillaume apollinaire (1) hannibal (3) hemlock grove (1) hír (113) hírek (23) holland (8) hongkong (12) india (1) indonéz (3) interjú (15) ír (13) irán (1) ira levin (1) izland (4) izrael (2) japán (41) jelenet (7) jódeinkábbne (10) john wyndham (1) joseph dlacey (1) kanada (67) kannibál (37) karácsony (22) kép (7) képek (48) képesítés (2) képregény (5) kérdőjel (76) kézikamera (115) kína (2) kisfilm (48) kolumbia (4) könyv (21) könyv adaptáció (72) korea (17) kuba (1) laurell k hamilton (1) lengyel (3) lesrevenants (1) lett (1) lovecraft (11) luxemburg (2) m1 (1) magyar (78) málta (1) mastersofhorror (20) mexikó (7) monaco (1) mozi (97) neil gaiman (2) német (30) nem ajánlom (140) nem amerikai (148) nem horror (50) norvég (18) novella (6) nyereményjáték (62) olasz (56) onlinefilm (80) ördög (100) orosz (6) oscar (52) összefoglaló (28) összehasonlítás (79) osztrák (5) pc adaptáció (9) penny dreadful (1) poén (193) poszter (327) premier (31) pszicho (68) puerto rico (1) remake (94) rendező (61) retro (26) ritkaság (75) román (1) rtlklub (2) salem (2) scifi (110) slasher (124) sorozat (228) spanyol (57) spinoff (2) stephen king (14) svájc (4) svéd (15) szavazás (22) szellem (201) személyes (113) szerb (5) szingapúr (3) szlovák (1) szörny (80) tajvan (2) talesfromthecrypt (20) társasjáték (1) thai (13) thebridge (1) thekilling (2) theriver (5) thestrain (1) thewalkingdead (60) the following (1) thomas müller (1) thriller (128) toplista (19) török (1) trailer (496) tv (27) tv2 (2) tv6 (30) újzéland (9) ukrán (1) underthedome (3) update (6) uruguay (1) valós alap (42) vámpír (77) várjuk (131) vendég (43) vér (399) vers (1) viasat3 (3) vietnam (1) vírusos (24) vs (23) xxx (32) zene (16) zombi (219) zskat. (124) Címkefelhő

Friss kommentek

Még egy kísértetház... vagy mégsem?

2011.08.18. 17:52 - purga

Címkék: szellem kérdőjel csalódás

Ne mondjátok, hogy nem tartom a lépést a bemutatókkal, íme egy idei darab, ami már most is elég népszerű sokaknál.

 

Insidious (2011)

 

Rendezte: James Wan

Alapból már megvan egy minimális siker, ha úgy harangozzák be, hogy a Fűrész és a Paranormal Activity alkotóitól. Nos, ami számomra érdekesebb, az James Wan, akinek nem csak Jigsaw-ot, de a szerintem nagyon ütősre sikeredett Halálos hallgatást is rendezte. A trailer pedig egész pofásra sikeredett, bár én már akkor is megírtam, hogy nem tűnik többnek, mint egy átlagos kísértetházas horror. Az előrejelzésem jogos is volt, meg nem is.

A történet látszólag semmi extra: apu, anyu és a három gyerek egy új házba költözik, mivel anyuci nem bírta tovább a régi lakhelyüket. Egészen konkrétan paranormális jelenségek áldozata volt, apuci az "egyszerűség" kedvéért meg inkább belement az ingatlanváltásba. Azonban a furcsaságok ide is követték őket, mi több, legidősebb fiúk, Dalton (Ty Simpkins - Világok harca, A következő három nap) egy furcsa kómába esik, ami előtt az orvosok is értetlenül állnak. Aztán persze előkerülnek a szellemszakértők. A lényeg pedig az, hogy az említett kissrác álmában ún. asztrál utazásokon esik át, vagyis a lelke a testén kívül repked. Csakhogy az ártó szellemek nem engedik vissza, mivel át akarják venni a gazdátlan testet. Mi több, a főkolompos egy démon, aminek a kivitelezése ritka gagyira sikeredett, ráadásul kifejezetten röhejes. Nem tud megijeszteni az fix. Engem leginkább Darth Maul-ra emlékeztetett.

Az első 30 perc konkrétan merő unalom (nahát, csak nem a P.A. alkotóinak keze nyoma?). Jó, értem, hogy kell a felvezetés, na de ez már túlzás. Igazából még utána se indulnak be annyira az események, csak egy-két ijesztgetést, sokkolást kapunk. Aztán a szellemkutatók már emelik a feszültséget, annak ellenére, hogy kissé karikatúrái a Discovery-n, illetve egyéb csatornák műsoraiban láthatóknak. Bár ez a része tetszett, meg az alternatív szeánsz is. A lényeg azonban az utolsó fél órában van, ha az előtte lévő időben is sikerült volna ezt az atmoszférát megteremteni, akkor elégedett volnék. Így viszont csalódnom kellett. A végeredmény tekintetében ez a film olyan semmilyen. Nem mondanám kifejezetten rossznak, mert van benne munka, de a történet ellenére elveszik egyszerűen a többi szellem-sztoris alkotás között. Roppant klisés, minden igyekezet ellenére.

A színészekre nem lehet panasz, hiszen mindannyian tapasztaltak: az anya szerepében Rose Byrne (28 héttel később, Képlet) látható, míg a férjét Patrick Wilson alakítja (Watchmen, Cukorfalat). Akik szerencsére hozzánk az elvártat, csak hát ebből a forgatókönyvből csodákra ők sem képesek. Az operatőri munka azonban szörnyű: élettelen, fakó képekkel találkozunk. A hanghatások pedig többért kiáltanak.

Összefoglalva ez egy egyszer nézős mű. Vannak jó pillanatai, de nekem ez már kevés. Tiniknek ajánlom, mert gyakorlatilag vér nélküli, ami szintén nem jelent nálam jót.

 

Értékelés: 5/10

A bejegyzés trackback címe:

https://horrormirror.blog.hu/api/trackback/id/tr283163157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2011.08.18. 22:01:53

Már egy pár hete megakartam nézni, de a poszter elvette a kedvem, de akkor úgy néz ki nem sok mindenről maradtam le :D

jacktorrance 2011.08.18. 22:05:36

nekem hatalmas csalódás volt :( unalmas, sablonos, túlmagyarázott, néha már röhejes... sima tucat"horror" mindenféle egyediség nélkül :/

Halloween 13 2011.08.19. 12:35:12

Nekem tetszett a film, jó tényleg nem egy kiemelkedő darab, de egyszer bőven nézhetős. Az eleje tény, hogy unalmas de a végén ez az asztrál utazásos sztori nálam bejött.

Cyril 2011.08.19. 20:34:41

Szellemes film, végre - bár a leírás és kommentek alapján kicsit elbátortalanodtam...de azért meglessük.

Nahvalr 2011.08.19. 22:57:19

Nemrég fejeztem be. Ami nem tetszett hogy az ijeszgetések szinte mind röhejesek voltak (milyen démon az aki vígan táncol a zenére?:D) egyetlen résznél lehetett megilyedni mikor az a furcsa jelenet volt a mosolygós családdal. Arról a valamiről nekem is rögtön darth maul jutott az eszembe és tényleg egy vicc. Utálni fogtok de én a PA és a fűrész alkotóitól nem is vártam jobbat. Egyetértek abban hogy egy résznél már paródiába csapott át.
Az azért tetszett, hogy tudtak is tenni valamit a fiúért és nem valami szokásosabb magyarázattal jöttek elő. Ott meg kicsit silent hilles hangulata lett és ez tetszett.
A befejezés számomra váratlan volt, de annál furább.
Összeségében én nem ilyenre számítottam és sokkal félelmetesebbre. Direkt erre a célra is tartogattam de a kívánt hatása nem lett meg. A sok hülyeség miatt ami benne van nehéz mint horrort komolyan venni (ha már ilyen filmnél tartunk pl. a House of the Devil sokkal jobb, azt tegnap este néztem.) pl. a kéznyom után én már rögtön menekültem volna családostul emberek közé (megértő barát, tesó?). De azért nézhető és látszik hogy dolgoztak rajta.

Schola 2011.08.20. 17:12:01

nekem nem tetszett igazán nekem 6/10 csak annak ajánlom aki nagyon unatkozik és nincs más film D:

Darkcomet 2011.08.21. 02:14:03

Off:
Egyszerűen nem értem, hogy a PA-ban mi a fene volt a pláne. Konkrétan szerintem egy teljesen sz.r és unalmas film. Kb. 25 perc alatt végeztem vele annó. A Fűrész a másik fele. A harmadik részre teljesen kifulladt a széria. Komolyan csodálkozom, hogy az utána következő részek még mindig sikeresek tudnak lenni
Off:

A címben említett filmről. Unalamas, semmi rendkívüli, de futottak még kategóriába belefér. Ha nagyon nincs jobb dolga valakinek, akkor szánhat rá némi időt, de ha van választási lehetősége más mozit megnézni, akkor inkább hagyja a fenébe.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2011.08.21. 14:55:48

Nekem egészen tetszett egy bizonyos pillanatig.
spoiler: Azért rimánkodtam magamban, hogy ne menjenek át a másik világba. Erre átmentek. Itt aztán megtört az izgalom is.

lobelt_ledfold 2011.08.24. 05:42:21

Úgy tűnik velem van a baj. 8 hónapja van egy horo rajongó barátnőm és heti 5 filmes átlaggal ősi Cronenbergektől kezdve a legfrisebb furcsaságokon á mindent nézünk, és ez volt a legjobb mű amit láttam az elmúlt 3-4 hónapban.

Úgy indul, mint a Paranormal Activity, az bizony szupergagyi egy sorozat lett. Ennek az elején is azt hittem, hogy egy folytatás más névvel és majdnem lekapcsoltam 5 perc után. Nagy hiba lett volna. Ugyanis a film lassan, okosan építkezik, és átver. Ha nem is eredeti ötletekkel operál, olyat nehéz mutatni, de okosan keveri őket és mintha szándékosan játszana rá a horror rajongó félrevezetésére, nagyjából a film felénél kellett kútba dobni az ötödik elméletet arról, hogy mi is történik, és noha a film valósága nem ismeretlen, mégsem éreztem magam egy remake-ben. Remek humora van. Nem tobzódik vérben, nincsenek cicik, picike költségvetés, vagy 10 szereplő összesen, ehhez képet nagyon is jól sikerült mű.

És nem gáz a kísértetes téma ötövözése az asztrális projekcióval, nyakon öntve családi drámával meg mézes börleszkkel :-)

_Máté_ 2011.11.08. 09:37:59

Nekem személy szerint tetszett a film, jó a démon tényleg katasztrófálisan volt megformázva, de összességében nekem bejött, maga a sztori is én paráztam rajta, és valamennyire ütött nekem a vége is...

Near93 2012.04.01. 03:03:26

Emlékszem egyik osztálytársam mondta hogy "Úr istan a Fűrész és a Paranormal Activity készítői csinálták" Nekem a film alapból olyannak tűnt az előzetese alapján mint a P.A csak nem áldokumentum stílusban. Gondoltam hogy gagyi. Sokszor a megérzésem jó :D

Gabriel666 2012.08.24. 15:36:23

Itt egyértelműen eladták a beharangozott nevekkel. Amúgy nem lenne rossz, mert végre van valami újdonság benne (kasztrálás projektorral vagy mi?!) de a kivitelezés komolytalanná tette, és ezt már páran szépen megfogalmazták előttem.
Meg sem közelíti a Dead Silence-et, amit szintén Wan mester neve fémjelez...pedig az a film adja rendesen!


süti beállítások módosítása