Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Vér és Belsőség

Kevésbé ismert horrorfilmek, könyvek, sorozatok, továbbá vér és halál minden mennyiségben, "sznobhatás" nélkül. E-mail: hmblog66[kukac]gmail[pont]com

Suttogások, sikolyok

Címkék

18+ (3) 3d (53) 666parkavenue (8) afterdark (12) állat (67) americanhorrorstory (33) angol (91) angola (1) animáció (8) antológia (30) argentin (6) ausztrál (23) axn (10) ázsia extrém (5) bahamák (1) batesmotel (12) bd (4) belga (4) bio (18) böszörményi gyula (1) boxoffice (27) brazil (5) brutál (228) Chelsea Cain (1) chile (6) clive barker (1) csalódás (25) cseh (2) dán (6) dean r koontz (1) deathvalley (2) dexter (33) díszdoboz (3) dmitry glukhovszky (1) dracula (1) dunatv (1) dvd (47) easy (74) edgar allan poe (1) egyesültarabemírségek (2) elemzés (3) élőprogram (34) epizód (143) érdekesség (5) erőszak (23) extant (2) farkasember (32) fearitself (9) felhívás (139) fellenbeck roland (1) felsorolás (208) filippínó (1) filmmúzeum (2) finn (6) folytatás (186) fox (1) francia (49) fromdusktilldawn (2) g.p. smith (1) giallo (13) gondolatok (58) görög (1) guillaume apollinaire (1) hannibal (3) hemlock grove (1) hír (113) hírek (23) holland (8) hongkong (12) india (1) indonéz (3) interjú (15) ír (13) irán (1) ira levin (1) izland (4) izrael (2) japán (41) jelenet (7) jódeinkábbne (10) john wyndham (1) joseph dlacey (1) kanada (67) kannibál (37) karácsony (22) kép (7) képek (48) képesítés (2) képregény (5) kérdőjel (76) kézikamera (115) kína (2) kisfilm (48) kolumbia (4) könyv (21) könyv adaptáció (72) korea (17) kuba (1) laurell k hamilton (1) lengyel (3) lesrevenants (1) lett (1) lovecraft (11) luxemburg (2) m1 (1) magyar (78) málta (1) mastersofhorror (20) mexikó (7) monaco (1) mozi (97) neil gaiman (2) német (30) nem ajánlom (140) nem amerikai (148) nem horror (50) norvég (18) novella (6) nyereményjáték (62) olasz (56) onlinefilm (80) ördög (100) orosz (6) oscar (52) összefoglaló (28) összehasonlítás (79) osztrák (5) pc adaptáció (9) penny dreadful (1) poén (193) poszter (327) premier (31) pszicho (68) puerto rico (1) remake (94) rendező (61) retro (26) ritkaság (75) román (1) rtlklub (2) salem (2) scifi (110) slasher (124) sorozat (228) spanyol (57) spinoff (2) stephen king (14) svájc (4) svéd (15) szavazás (22) szellem (201) személyes (113) szerb (5) szingapúr (3) szlovák (1) szörny (80) tajvan (2) talesfromthecrypt (20) társasjáték (1) thai (13) thebridge (1) thekilling (2) theriver (5) thestrain (1) thewalkingdead (60) the following (1) thomas müller (1) thriller (128) toplista (19) török (1) trailer (496) tv (27) tv2 (2) tv6 (30) újzéland (9) ukrán (1) underthedome (3) update (6) uruguay (1) valós alap (42) vámpír (77) várjuk (131) vendég (43) vér (399) vers (1) viasat3 (3) vietnam (1) vírusos (24) vs (23) xxx (32) zene (16) zombi (219) zskat. (124) Címkefelhő

Friss kommentek

A katolikus koreai vámpír pap krónikája

2010.10.08. 09:17 - purga

Címkék: vér korea kérdőjel vámpír ritkaság nem amerikai vírusos nem horror

Thirst - Bakjwi (2009)

 

Rendezte: Chan-wook Park

Kivételes alkalom az, amikor egy koreai rendezőt nem kell bemutatnom a nagyközönségnek, ugyanis Chan-wook Park Dél-Koreának olyan, mint Takashi Miike Japánnak. Az ő nevéhez fűződik többek között a Bosszú-trilógia is. Ez a film azonban merőben más elsőre, de ha lejjebb ásunk, akkor hamar előkerülnek a rendezőre jellemző vonások, mint pl. a meglehetősen bizarr szerelmi vonal vagy épp az elegáns vontatottság.

A cím nem túlzás:a főszereplő valóban egy koreai katolikus pap, ami szerintem a magyarok többségének elég furcsa így elsőre. No, ez a jóember annyira jó szeretne lenni és bűnhődni az elfojtott szexuális vágyai miatt, hogy részt vesz egy ember kutatáson. Ugyanis felütötte a fejét egy halálos kimenetelű járvány, melynek még nincs meg az ellenszere. Egyébként meglepő módon a vírus csak a korosabb férfiak számára veszélyes. Aztán ki tudja, hogy ez hogy lehetséges, de ha jön egy önkéntes, akkor rajta szívesen kikísérletezik az ellenszert, mondanom se kell, hogy ehhez szükséges beoltani magával a betegséggel is, ami látványos hólyagosodást okoz a halál beállta előtt. lényeg, hogy a tisztelendő nem járt sok sikerrel: belehal a vírusba, de rögtön fel is támad immáron teljesen gyógyultan! A környékbeliek persze csodát látnak az egészben, hiszen csak ő élte túl, ráadásul az Úr szolgája is.

Aztán elkezdődnek a furcsa viselkedések: emberünk leszívja a kórházban fekvő betegek vérét és végre lefekszik egy lánnyal, akit a családja meglehetősen elnyom. A kezdeti lelki válságon hamar túlteszi magát a pap, majd egyszer csak kidrűl róla, hogy vámpírrá vált. Szerencsétlen annyira szerelmes lesz az előbb említett hölgybe, hogy örökké vele akar lenni, ezért átváltoztatja őt vérátömlesztéssel. Aki látott már vámpíros filmet (ki nem?), az sejtheti, hogy ennek a létnek megvannak a maga előnyei: halhatatlanság, nincs öregedés és természetfeletti erő. Ez utóbbi lesz a legnagyobb probléma, ugyanis a lány ráeszmél új onnan szerzett adottságaira, ezért nem meglepő módon kiéli eddigi felgyülemlett frusztráltságát. A teremtőjének ez persze rohadtul nem tetszik, hiszen ő lelkiekben még mindig egy jó ember, nem tudna senkit se bántani. A többit meg már nem ecsetelem.

Ha az eddigiek elnyerték a tetszéseteket, akkor minél előbb le kell szögeznem, hogy mindezek ellenére a film maga eléggé unalmas. A több mint két órás játékidőnek csak a felénél lesz egyértelmű egyáltalán ez az egész vámpírizmus. Addig azt hittem, hogy ez egy szimpla dráma, holott én horrorként hallottam róla. Iszonyatosan vontatott, elnyújtott jeleneteknek lehetünk tanúi, amiknek persze csak a film második végétől lesz értelme, addig az egész eléggé katyvaszos. Azért voltak próbálkozások a rendező részéről, hogy ébren tartsák az embert, pl. van egy fasza jelenet, amikor a pap betegen furulyázik, majd egyszer csak vért hány, vagy a kissé komikusra sikeredett első légyott. De ennek ellenére bevallom én a felénél elaludtam, úgy hogy másnap folytattam, bár eléggé alulmotiváltan. Aztán csodák csodájára, mintha egy másik produkciót néznék: elkezdődtek az izgalmak, lett feszültség. Az egyik legjobb jelenet a második madzsong este, amikor a lebénult nagyi üzenni próbál. Azonban még ez is eltörpül a befejezésen, ami talán a világ egyik legjobb zárójelenete, nagyon, de nagyon jól kidolgozott. Kár, hogy ez az egész összhatásra  koránt sem igaz.

Aki horrort vár, az csalódni fog, mert ugyan van benne vér, meg öldöklés, de ez a nagy egészhez képest minimális. Aki viszont egy egyedi drámára kíváncsi, annak mindenképp ajánlatos megtekintenie, már ha van hozzá kellő türelme.

Technikailag nem igazán tudok belekötni: a képi világa nagyon szép, a vágások jók, azonban pont maga a rendezés lett nekem túlságosan vontatott. Fél órát simán kilehetett volna vágni belőle. Jó, elismerem, hogy ez egy intelligens mű, hogy szépen fel van építve, csak éppen elnyújtották, mint a rétestésztát. Kár érte, pedig van benne fantázia, remek alapanyaggal dolgozik, csak nekem ez túlságosan is lelkizős. Ez még hagyján, de érzelmileg sem tudott megragadni, mert lehetett volna romantikusabbra is fogni, de ez sem jött össze. Ezt nyugodtan remake-elhetnék az amcsik, bár félek, hogy az csak rosszabb lenne.

 

Értékelés: 5/10

A bejegyzés trackback címe:

https://horrormirror.blog.hu/api/trackback/id/tr352355686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Turanga Leela 2010.10.08. 10:47:37

Azt hiszem, ezen is aludtam:D Tessék dolgozni,majd pötyögsz itthon!!:D

InnerSlaughter 2010.10.08. 12:52:41

@Turanga Leela: ööö lehet hogy én maradtam le vmiről, és indiszkrét sem akarok lenni de purga Úr sokat emlegetett párjához van szerencsénk?:))

Turanga Leela 2010.10.08. 13:22:36

@purga: Ne árulkodjál már:D

@InnerSlaughter: Igen egyébként:D

InnerSlaughter 2010.10.08. 14:18:57

óóó:D akkor jó^^
@purga: találtam egy filmet nem érdekel post szinten?:D
Zombie Strippers a címe, szerintem mmarhajó kis ZSkat zombifilm, de végre tök más mint a többi zombis cucc:D

somesz83 2010.10.08. 14:26:42

Annyira nem meglepő a koreai katolikus pap, elvégre Dél-Korea negyven akárhány százaléka római katolikus, a másik fele meg buddhista.
Én egy Park Chan-wook filmet láttam össze-vissz, amiben Lee Young-ae játszik, de nagyon nem jött be. Valahogy nem vezetett sehová az egész film, teljesen kifordított idióta film volt. Lehet egyedi Park Chan-wook, de szerintem messze nem őt kell keresni, ha jó koreai filmet akar nézni az ember. Jó értem, ez egy horrorfilm blog...

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2010.10.08. 18:56:17

Ez mekkora hülyeségnek tűnik.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.10.08. 20:05:55

@InnerSlaughter: rendi, már sokszor megakartam nézni

@somesz83: no ezt én spec nem tudtam, de szerintem ezzel nem csak én vagyok egyedül az országban:)
a film amire gondolsz, az nem a Cyborg vagyok, amúgy minden oké?

somesz83 2010.10.09. 00:39:33

Nem. A Sympathy for Lady Vengeance volt az. Asszem az Park Chan-wook film. Amúgy minden oké, nem értem miért kérded? Az I'm a cyborg but that's okay -t még nem láttam. Ellenben koreai filmek közül ajánlom a Welcome to Dongmakgol -t, a Springtime -t és a Failan -t így hirtelen. Nem horrorfilmek, de nagyon jók. Choi Min Sik játszik ebből kettőben. Piszok jó színész.

somesz83 2010.10.09. 00:41:12

Amúgy ja. Bocs! Nem tudtam mi a magyar címe a cyborg -nak! :D

somesz83 2010.10.09. 00:44:05

Vagy még a Painted Fire -t, a Forbidden Quest -et stb. De nem akarom szétoffolni a blogod. ;)

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.10.09. 09:45:17

@somesz83: hmm pedig az is a bosszú trilógia része, no mind1, ízlések és stb. majd ezeket a filmeket megpróbálom beszerezni:)

Extremus_Umbra 2010.10.09. 20:09:06

A Zombie Stripperst láttam én is, nem rossz, de nálam még mindig a Shaun of the Dead és az Evil Dead viszi a pálmát :) Most hallottam egyébként hogy folytattnák, meglátjuk.

InnerSlaughter 2010.10.09. 20:49:28

jóóó persze a Shaun of the Deaddel semmi nem veszi fela versenyt, de a Zombie Strippers szerintem a többihez képest is kifejezetten jól sikerült:D már a ZSkathoz képest:D

krizso 2010.10.11. 15:32:16

Jaj, hat ezt a filmet en tavaly lattam Karlovy Vary-ban a fesztivalon. Nekem tetszett. Bar tenyleg hosszura sikeredett. A vege viszont mindenert karpotolt engem. Az zsenialisra sikerult.


süti beállítások módosítása