Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Vér és Belsőség

Kevésbé ismert horrorfilmek, könyvek, sorozatok, továbbá vér és halál minden mennyiségben, "sznobhatás" nélkül. E-mail: hmblog66[kukac]gmail[pont]com

Suttogások, sikolyok

Címkék

18+ (3) 3d (53) 666parkavenue (8) afterdark (12) állat (67) americanhorrorstory (33) angol (91) angola (1) animáció (8) antológia (30) argentin (6) ausztrál (23) axn (10) ázsia extrém (5) bahamák (1) batesmotel (12) bd (4) belga (4) bio (18) böszörményi gyula (1) boxoffice (27) brazil (5) brutál (228) Chelsea Cain (1) chile (6) clive barker (1) csalódás (25) cseh (2) dán (6) dean r koontz (1) deathvalley (2) dexter (33) díszdoboz (3) dmitry glukhovszky (1) dracula (1) dunatv (1) dvd (47) easy (74) edgar allan poe (1) egyesültarabemírségek (2) elemzés (3) élőprogram (34) epizód (143) érdekesség (5) erőszak (23) extant (2) farkasember (32) fearitself (9) felhívás (139) fellenbeck roland (1) felsorolás (208) filippínó (1) filmmúzeum (2) finn (6) folytatás (186) fox (1) francia (49) fromdusktilldawn (2) g.p. smith (1) giallo (13) gondolatok (58) görög (1) guillaume apollinaire (1) hannibal (3) hemlock grove (1) hír (113) hírek (23) holland (8) hongkong (12) india (1) indonéz (3) interjú (15) ír (13) irán (1) ira levin (1) izland (4) izrael (2) japán (41) jelenet (7) jódeinkábbne (10) john wyndham (1) joseph dlacey (1) kanada (67) kannibál (37) karácsony (22) kép (7) képek (48) képesítés (2) képregény (5) kérdőjel (76) kézikamera (115) kína (2) kisfilm (48) kolumbia (4) könyv (21) könyv adaptáció (72) korea (17) kuba (1) laurell k hamilton (1) lengyel (3) lesrevenants (1) lett (1) lovecraft (11) luxemburg (2) m1 (1) magyar (78) málta (1) mastersofhorror (20) mexikó (7) monaco (1) mozi (97) neil gaiman (2) német (30) nem ajánlom (140) nem amerikai (148) nem horror (50) norvég (18) novella (6) nyereményjáték (62) olasz (56) onlinefilm (80) ördög (100) orosz (6) oscar (52) összefoglaló (28) összehasonlítás (79) osztrák (5) pc adaptáció (9) penny dreadful (1) poén (193) poszter (327) premier (31) pszicho (68) puerto rico (1) remake (94) rendező (61) retro (26) ritkaság (75) román (1) rtlklub (2) salem (2) scifi (110) slasher (124) sorozat (228) spanyol (57) spinoff (2) stephen king (14) svájc (4) svéd (15) szavazás (22) szellem (201) személyes (113) szerb (5) szingapúr (3) szlovák (1) szörny (80) tajvan (2) talesfromthecrypt (20) társasjáték (1) thai (13) thebridge (1) thekilling (2) theriver (5) thestrain (1) thewalkingdead (60) the following (1) thomas müller (1) thriller (128) toplista (19) török (1) trailer (496) tv (27) tv2 (2) tv6 (30) újzéland (9) ukrán (1) underthedome (3) update (6) uruguay (1) valós alap (42) vámpír (77) várjuk (131) vendég (43) vér (399) vers (1) viasat3 (3) vietnam (1) vírusos (24) vs (23) xxx (32) zene (16) zombi (219) zskat. (124) Címkefelhő

Friss kommentek

Képes vagy szembenézni a félelmeiddel?

2010.04.22. 13:49 - purga

Címkék: brutál vér pszicho könyv adaptáció afterdark

Dread (2009)

 

Rendezte:Anthony DiBlasi

Dread_poster.jpgAz már egyből felcsigázza az ember érdeklődését, ha egy filmnek bármi köze is van a horror-mesterhez, Clive Barkerhez. Most is így van, hiszen a Dread eredetileg egy rövid novella, amiről néhány hollywoodi fejes úgy gondolta, hogy érdemes vászonra vinni. Az író pedig még jó szokásához híven még egy produceri posztot is bevállalt. Szerintem nem tévedtek nagyot, mert egy egész jó kis film lett belőle, ami először a tavalyi After Dark Horrorfest-en volt látható.

A középpontban az emberek félelmei, fóbiái vannak, persze nem a "szokványos" tériszonyra és társaira kell gondolni, mert akkor az elég unalmas lenne. Sokkal inkább egyedi, leginkább trauma következtében kialakult szorongások látnak napvilágot. Így találkozhatunk olyannal, aki gyermekként egy baleset következtében három évig süketté vált, emiatt attól retteg, hogy ez egyszer meg fog vele ismétlődni. Vagy az egyik főszereplő lány esete is érdekes, aki kénytelen úgy élni, hogy testének a felét hatalma, egybefüggő anyajegy alkotja. Ő meg nyilván nem szeretne megszégyenülni, de gondolom nem árulok el nagy titkot azzal, hogy igen, egy eléggé kínos helyzetbe fog kerülni szegényke.

Ha már főszereplők, a tinilányoknak minden bizonnyal kötelező darab lesz, hiszen az Alkonyat: Újhold másik sztárja Jackson Rathbone az ügyeletes "jófiú". Most tegyük félre előítéleteinket vele kapcsolatban, mint ahogy tesszük mindenkivel, aki a 12 éves kislányok kedvence lehet. Én is így tettem, ami nem volt nehéz, révén nekem ez a srác csak egy ifjú "noname" színész volt a jobbik fajtából. Mert valóban nem vészes az alakítása, még lehet belőle valaki, bár kétlem, hogy akár az Oscar közelébe is kerülne. Annál inkább ígéretesebb a társa, Shaun Evans (Csodálatos Júlia, A helyzet), aki remekül felépítette a karakterét: a mély lelki traumával "megáldott", gyógyszerfüggő nagyképű srácból hogyan vált egy csendes, kíváncsi szociopatáig.

dread_pic.jpg

Szóval ők ketten, meg még egy lány (akinek szintén elég kemény gyermekkora volt), elhatározzák, hogy az egyetemi beadandónak lekameráznak embereket, akik önként mesélnek paráikról. Persze  egyikük (na vajon melyik?) ennél többet akar: szembesíteni akarja az embereket a saját félelmeikkel, hogy meglássa, végül ki győz. Tudni kell róla, hogy már a film elején leáll gyógyszerekről, minek következtében elég durva dolgokat hallucinál, sajnos az első egy órában a horror csak ebben mutatkozik meg. Na jó, meg egy véres visszaemlékezésben. De ezeket leszámítva akár egy erősebb dráma is lehetne, azonban a műnek a második fele már egy súlyosabb Fűrész-utánérzés. Az sem nagy titok, hogy ez alatt azt értem, hogy kényszer-szembesítéseknek leszünk tanúi.

Bevallom ez a része jobban felcsigázott, mert az eleje nekem kissé lassú volt, szóval türelem az kell hozzá. Lehet, hogy jobb lett volna, ha az egész erre megy ki? Nem, mert már volt egy ilyen próbálkozás az Are You Scared?-el, igaz, az jóval primitívebb volt ennél. Itt legalább látunk jellemfejlődéseket, amit minden szereplő átél és ez pozitívum. Viszont nem jó, ha a néző elunja a film elejét és meg se nézi, ez által nem ajánlja másoknak se...

Azt azonban mindenképpen vegyük figyelembe, hogy DiBlasi-nak ez az első rendezése! Ahhoz képest pedig egyáltalán nem rossz az összkép! Ahogyan a technikai részei is stimmelnek, kép, hang, minden okés. A befejezés meg eléggé nyomasztó, de még belefér, nem megy el tőle az életkedvünk.

Ajánlom mindenkinek, de azért tinédzser ismerőseinknek ne mutogassuk, hogy "nézd má', benne van a Jasper!", mert a végén még emo-girl lesz belőle, az meg senkinek se jó:)

 

Értékelés: 7/10

 

A bejegyzés trackback címe:

https://horrormirror.blog.hu/api/trackback/id/tr61942375

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tanita · http://ingyenholmik.blog.hu 2010.06.03. 20:23:30

lehetne jobb is, de azért nem rossz film

0R0SZLÁN · http://horror-heaven.blog.hu/ 2010.09.26. 01:07:41

énis megnéztem :) szerintem is nagyon faja. Afterdarkhoz méltó :D

Nahvalr 2011.05.14. 09:13:19

Tudom, hogy már egy éves a poszt de én egyrészt a blog olvasását nemrég kezdtem csak és szerintem nem csak én vagyok olyan aki visszaolvas néha. Tegnap este néztem meg és tényleg megnézendő a film (nem csak simán nézhető). Már csak azért is mert nem egy szokványos horror, de épp ilyenre volt szükségem tegnap este. Tényleg kicsit nehezen indul be de azért próbálták fenntartani a hangulatot pl. mikor az egyik lány mondja a szadista srácnak hogy csókolj meg lennt vagy ilyesmi aztán ott lógnak a belei. Mindazonáltal a film nem félelmetes, nem kell attól rettegni állandóan, hogy a sarokból előugrik valami mindjárt (ezt különben se tartom nagyra de a legtöbb horrorfilm máshogy nemigen tud félelmet kelteni) de szerintem nem is ez volt a cél.
Az anyajegyes csaj szerintem amúgy szép volt ha csak a fején lett volna akkor nincs szerintem semmi baj vele, ahogy a szadista is megmondta: mindenki mástól szexi.
Legjobban a süket fiút sajnáltam, nem tudom mennyire reális az a vérömlés a fülénél bár nekem van személyes élményem egy ilyesmi esetről: egy nyári táborban volt egy hallókészülékes és kicsit butácska fiú aki persze a többiek csúfoltak folyton de főleg persze csak a háta mögött (én kb 10 éves voltam és még barátkoztam is vele mikor a többiek nem látták, hátigen) de egyszer valaki melette állva elkiáltotta magát a srácnak meg azonnal vérezni kezdett a füle. Mi eléggé megilyedtünk ő meg sírt. Visszatérve a filmre azért a végére jól feltalálta magát a fiú, aki látta tudja mire gondolok :D
Az se semmi amit szegény vegetáriánus csajjal művelt. De szerintem a végén nem volt korrekt tőle hogy csak egy kést adott a lánynak. Azt már nem várhatja el, hogy egy barátját megegye vegetarianizmus ide vagy oda. Főleg ha ott is napokig dilemmázik és lepetéznek a legyek. Úgy értem valamit adhatott volna amivel tud húst sütni (ezt véletlenül se viccből mondom) elvégre az emberi hús is finom lehet.

megnevezhetetlen · http://www.facebook.com/xyzdg1981 2012.04.05. 14:37:34

Emo-girl? Ettől??? Neeem, akkor konkrétan pszichopata :)

Pony666 2012.08.04. 11:54:51

Nekem tetszett ez a film, már többször is megnéztem pedig elég válógatós vagyok. Sok filmnek nem értek egyet a túlpontozásával/minősítésével az oldalon, de természetesen embere válogatja,kinek mi a véleménye. Én szeretem Clive Barkert is és ezt a filmjét is. Szerintem ötletes.


süti beállítások módosítása