Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Vér és Belsőség

Kevésbé ismert horrorfilmek, könyvek, sorozatok, továbbá vér és halál minden mennyiségben, "sznobhatás" nélkül. E-mail: hmblog66[kukac]gmail[pont]com

Suttogások, sikolyok

Címkék

18+ (3) 3d (53) 666parkavenue (8) afterdark (12) állat (67) americanhorrorstory (33) angol (91) angola (1) animáció (8) antológia (30) argentin (6) ausztrál (23) axn (10) ázsia extrém (5) bahamák (1) batesmotel (12) bd (4) belga (4) bio (18) böszörményi gyula (1) boxoffice (27) brazil (5) brutál (228) Chelsea Cain (1) chile (6) clive barker (1) csalódás (25) cseh (2) dán (6) dean r koontz (1) deathvalley (2) dexter (33) díszdoboz (3) dmitry glukhovszky (1) dracula (1) dunatv (1) dvd (47) easy (74) edgar allan poe (1) egyesültarabemírségek (2) elemzés (3) élőprogram (34) epizód (143) érdekesség (5) erőszak (23) extant (2) farkasember (32) fearitself (9) felhívás (139) fellenbeck roland (1) felsorolás (208) filippínó (1) filmmúzeum (2) finn (6) folytatás (186) fox (1) francia (49) fromdusktilldawn (2) g.p. smith (1) giallo (13) gondolatok (58) görög (1) guillaume apollinaire (1) hannibal (3) hemlock grove (1) hír (113) hírek (23) holland (8) hongkong (12) india (1) indonéz (3) interjú (15) ír (13) irán (1) ira levin (1) izland (4) izrael (2) japán (41) jelenet (7) jódeinkábbne (10) john wyndham (1) joseph dlacey (1) kanada (67) kannibál (37) karácsony (22) kép (7) képek (48) képesítés (2) képregény (5) kérdőjel (76) kézikamera (115) kína (2) kisfilm (48) kolumbia (4) könyv (21) könyv adaptáció (72) korea (17) kuba (1) laurell k hamilton (1) lengyel (3) lesrevenants (1) lett (1) lovecraft (11) luxemburg (2) m1 (1) magyar (78) málta (1) mastersofhorror (20) mexikó (7) monaco (1) mozi (97) neil gaiman (2) német (30) nem ajánlom (140) nem amerikai (148) nem horror (50) norvég (18) novella (6) nyereményjáték (62) olasz (56) onlinefilm (80) ördög (100) orosz (6) oscar (52) összefoglaló (28) összehasonlítás (79) osztrák (5) pc adaptáció (9) penny dreadful (1) poén (193) poszter (327) premier (31) pszicho (68) puerto rico (1) remake (94) rendező (61) retro (26) ritkaság (75) román (1) rtlklub (2) salem (2) scifi (110) slasher (124) sorozat (228) spanyol (57) spinoff (2) stephen king (14) svájc (4) svéd (15) szavazás (22) szellem (201) személyes (113) szerb (5) szingapúr (3) szlovák (1) szörny (80) tajvan (2) talesfromthecrypt (20) társasjáték (1) thai (13) thebridge (1) thekilling (2) theriver (5) thestrain (1) thewalkingdead (60) the following (1) thomas müller (1) thriller (128) toplista (19) török (1) trailer (496) tv (27) tv2 (2) tv6 (30) újzéland (9) ukrán (1) underthedome (3) update (6) uruguay (1) valós alap (42) vámpír (77) várjuk (131) vendég (43) vér (399) vers (1) viasat3 (3) vietnam (1) vírusos (24) vs (23) xxx (32) zene (16) zombi (219) zskat. (124) Címkefelhő

Friss kommentek

Minden idők 10 legbrutálisabb és legbetegebb filmje (18+)

2010.03.19. 08:05 - purga

Címkék: magyar francia olasz német orosz toplista japán erőszak brutál vér hongkong xxx kannibál ritkaság felsorolás nem amerikai könyv adaptáció vírusos nem horror jódeinkábbne 18+

Hölgyeim és Uraim!

Elérkezett az idő, hogy több hónapos munkálkodásomnak beérjen a gyümölcse. Ugyan már volt egy hasonló cikk a Filmdroidon, de valljuk be, a szerző enyhén szólva messze járt az igazán durva alkotásoktól. Elég, ha csak annyit írok, hogy onnan egy sem került be az enyémbe. Eléggé nemzetközire sikeredett, ráadásul nem csak horrort tartalmaz az én kis listám. Lássunk, néhány esetlegesen felmerülő kérdést:

Mi alapján készült a lista?

Sok szempontot vettem figyelembe, de legegyszerűbben úgy fogalmazhatnék, hogy azokat kerestem elsősorban, amik nem csak hogy csurognak a gore-ban, de a legtöbb esetben olyan aberrációkkal is szembesülhetünk, amik arra késztetik a jó ízlésű átlagembert, hogy ezt ne nézze végig. Azonban van 1-2 alkotás, aminek még gore sem kellett, hogy bekerüljön, mert egyszerűen annyira betegek.

Mik voltak a kizáró okok?

Az első az, hogy a film ne pusztán pornógráfiával vagy naturalizmussal próbáljon sokkolni, így az olyan művészfilmek, mint a Shortbus vagy a Ken Park egyből kiestek. A második pedig az, hogy ne legyen dokumentarista, ne valódi halálesetekkel, vagy azoknak az illúziójával borzasszon el, mert az "túl könnyű út". Bár ez most elég nyersen hangozhat, de valóban nem lenne "fair" olyan sokkumentumokat felvonultatni, mint a Halál ezer arca-sorozat vagy a Traces of Death. Mivel ezek voltaképpen a valóságot akarják bemutatni, nem valakinek a sajátos agyszüleményei.

A sorrend mi alapján alakult?

Egyszerűen melyik hatott rám a legjobban: nagy gondban lennék, ha pontszámok szerint kéne rendeznem, éppen ezért nem is értékeltem ilyen formán ezeket. Persze vannak, amikről már korábban írtam, de azoknak a pontjai ne zavarjon össze senkit. Így kéretik mellőzni az olyan megjegyzéseket, hogy "egy 6/10-es hogy tudott megelőzni egy 8/10-est".

Továbbá:

Előre szólok, hogy a kedves kommentezők nyílván még tudnának hasonlóan durva filmekkel példálózni, de engedtessék meg nekem az a luxus, hogy beérjem ennyivel. Ugyanis én is csak egy ember vagyok, és már kezdtem beleőrülni abba, hogy a szabadidőmben "muszáj" jelleggel ilyen beteg filmeket kelljen néznem, hogy "hátha bekerül". Így is legalább 3 hónapom ment erre a projectre, szóval azért ezt tessék figyelembe venni. Persze ettől függetlenül lehet, hogy utána látok majd nem egy olyan produkciót, amik láttán majd azt fogom gondolni, hogy "basszus, ez simán TOP-listás", de nem szeretnék ennek a posztnak a  folyamatos frissítésével foglalkozni. Természetesen írni majd fogok róluk, egy-egy külön posztban.

Végül pedig, mielőtt legördülne a függöny, előre szólok, hogy ezek a filmek valóban csak a felnőtteknek szólnak, így megkérem az esetleges tinédzser-korúakat, hogy ne próbáljanak menőzni az iskolában azzal, hogy "háhá megnéztem mind a 10-et, kemény vagyok". Úgy hogy inkább szóljon ez a lista a szülőkhöz, hogy tudják, miktől óvják gyermekeiket. Meg persze saját magukat is.

Igen, SPOILER-es írás lesz, de ezt nem lehet elkerülni. Bocs.

A "tovább" gomb lenyomásával tessék befáradni és szörnyülködni. Ismétlem: csak erős idegzetűeknek!

UPDATE: A lista időközben (1 év) felül lett írva, íme a javított verzió.

 

10. Mártírok - Martyrs (2008)

 

Nemzet: francia

Rendezte: Pacal Laugier

Írtam már róla? Igen, itt.

Amolyan "épp, hogy becsúszott" kategória, vagy ez, vagy a Motel, a végső érv azonban az eredetiség volt, na meg az, hogy ez mélyebb nyomott hagyott bennem. Túl sok mindent nem tudnék róla írni, maximum csak ismételni tudnám magamat: hölgyek messziről kerüljék, hiszen jóformán az ő szenvedéseikről szól. Igen nyomasztó, bár nem annyira, mint az Eden Lake, azonban valamilyen szinten brutálisabb. Mikre számíthatunk? Komplett család hidegvérrel való lelövése, homlokra szegecselt fémpántos csontsovány lány látványa, lelki terror és élve nyúzás.

UPDATE: Időközben hazánkban is megjelent DVD-n, baráti áron, mindössze egy mátyásért.

 

9. Begotten (1990)

 

Nemzet: amerikai

Rendezte: E. Elias Merhige

Írtam már róla? Nem.

A legegyedibb mind közül. Igazából ez egy horrorisztikus művészfilm, azonban több, mint Trier Antichrist-je. Kezdve azzal, hogy minden néma, csak kísérőzene van, ami cserébe elég hátborzongatóra sikeredett. Ráadásul a képi világa is mesteri, hiszen azt az illúziót kelti, mintha valamikor a múlt század elején forgatták volna. A mondanivalót elég nehéz kihámozni első nézésre, itt el lehet olvasni egy egész jó kritikát/értelmezést róla. Mindenesetre elég brutális, már maga a kezdés sokat sejtető: egy alakot látunk egy székben ülve, amint szépen kibelezi saját magát. Mindezt fekete-fehéren. Nice.

A rendező egyébként ismerős lehet, hiszen a nagysikerű Vámpír Árnyéka is az ő nevéhez fűződik.

 

8. Taxidermia (2006)

 

Nemzet: magyar

Rendezte: Pálfi György

Írtam már róla? Nem.

Igen, kis hazánk is képviselteti magát eme "rangos" listán. Bevallom kissé szégyenkezve raktam be, hiszen ez egy alapvetően nagyon jó film, csak épp kell hozzá gyomor. Egyik kedvencem, mindazonáltal tisztában vagyok vele, hogy kissé betegesre sikeredett. Nem is tudnék így hirtelen mit kiemelni, talán a disznóbél-szexet? Mindenestre ez egy kiváló alkotás, talán ez az egyetlen aminek a megtekintésére bíztatom az erősebb idegzetűeket. Ráadásul az egylemezes verziót már akár 590-ért beszerezhetjük, hát nem csodás?

 

7. Visitor-Q (2001)

 

Nemzet: japán

Rendezte: Takashi Miike

Írtam má róla? Nem.

Igazából Takashi Miike életművének nagy része felkerülhetne simán a listára, de inkább színesebbé varázsoltam, így csak a számomra legbetegebb került fel: ez. Mitől is? Mert van itt minden, mint a búcsúban: anyaverő kamasz, vérfertőzés, nekrofília és több liter anyatej. Kissé elvont, de a lényeget nagyjából ki lehet hámozni, még ha az első három jelenet látszólag nincs összefüggésben. Bizonyos részei meg kimondottan komikusak, de a The Host - A gazdatest  óta tudjuk, hogy Ázsiában elég szélsőségesen, mégis kitűnő érzékkel veszik a műfaji keveredéseket.

 

6. Cannibal Holocaust (1980)

 

Nemzet: olasz

Rendezte: Ruggero Deodato

Írtam már róla? Igen, itt.

Igazi klasszikus, igazi alapmű. Túl sok mindent nem lehet hozzáfűzni, ez az, amit hazánkban már biztos sokan láttak, pláne, hogy egyes helyeken már 400 forintért is be lehet szerezni, de 990-ért többe sehol se kerül. Már ha csak az egylemezesre van igényünk. A cím sokatmondó, pláne ha elárulok néhány kulcsszót: nemi erőszak, élve égetés, állatgyilkosságok (igaziak!), csonkítás, na és persze emberevés. Egyszerre nyomasztó és sokkoló is. Mielőtt valaki arról regélne, hogy igazi felvételek vannak benne, előre szólok, hogy ez nem igaz, ezt csak anno el akarták hitetni, hogy többen nézzék meg. Erre 50 helyen betiltották, ahol meg nem, ott meg cenzúrázták. Persze mára ez jócskán megváltozott.

 

5. Nekromantik 1-2 (1987-1991)

 

Nemzet: német

Rendezte: Jörg Buttgereit

Korábban írtam róla? Nem.

Erősen gondolkoztam, hogy Buttgereit későbbi filmje a már publikált Schramm bekerüljön-e, de végül lemondtam róla, mivel ez egy szaftosabb témát érint. A másik meg simán trágya. Ezzel a két alkotással igazából magának a kifejezetten nekrofíliával foglalkozó filmeknek adnám az ötödik helyet. Mit is lehetne róluk írni? Emberek, akik szeretnek halottakkal (mindegy milyen nemű vagy hogy egyáltalán ember-e) intim viszonyt folytatni. Ne tessék rögtön dirr-durrban gondolkodni, itt az elhunytak csupán olyan szükséges segédeszközök, mint másnak  a csipkés harisnya viselete, vagy nem is tudom még mi. Annyira morbid mindkettőnek a rendezése, hogy már-már egy romantikus eposz hatását kelti, főleg a folytatás. A zene meg csak rátesz egy lapáttal.

 

4. Ebola Syndrome (1996)

 

Nemzet: kínai, de az egykori különálló Hong-Kongban gyártották

Rendezte: Herman Yau

Írtam már róla? Nem.

Ha a Visitor-Q-t sokszínűnek festettem le, akkor ez még annál is durvább. Az alkotók itt aztán bele adtak apait-anyait, hogy minden benne legyen ebben a beteg rémálomban. A minden alatt a következőket értem: arcra vizelés, nemi erőszak, kannibalizmus, brutális gyilkosságok, gore, gyermekhalál és persze, mint azt a cím is sugallja: az Ebola vírus hatásainak a megtekintése. A főszereplő egy ocsmány, bűzölgő, két lábon járó trágyakupac, emberi értéket csak a film vége felé mutat, de azt is hamar eltünteti magából. Igen beteg, ráadásul valami bizarr humort is csempésznek bele. Érdekesség, hogy a film nagy része Dél-Afrikában játszódik.

 

3. Philosophy of a Knife (2008)

 

Nemzet: orosz

Rendezte: Andrey Iskanov

Írtam már róla? Nem.

Iskanovnak is a teljes életműve itt lehetne, de ez a film a maga 250 percével szerintem megérdemelte azt, hogy önmagában egyedül képviselje a rendezőt. Be kell ismernem, hogy ez annyiban kakukktojás, hogy egy fél-dokumentumfilmről beszélünk ugyan (ezzel ellentmondva önmagamnak), de itt a kínzások már "házi készítésűek" és annyira durvák, hogy nem lehet szavakba önteni. Hiába fekete-fehér majdnem az egész mű, attól még pl. végig kell néznünk, ahogy egy nőnek kiszedik mind a 32 fogát, még hozzá egyenként. Egyébként a II. vh. alatt Mandzsúriában kísérletezgető japán "tudósokról" van szó, amiről készült már egy másik film is, a Man behind the Sun. Szóval csak olyan üljön neki, aki képesnek érzi magát tömör 4 órányi kínzásokra, a legkülönbözőbb formákban.

 

2. Grotesque / Gurotesuku (2009)

 

Nemzet: japán

Rendezte: Koji Shiraishi

Írtam már róla? Igen, itt.

Erről viszont már tényleg csak pár szóban, hiszen az erről szóló bejegyzésemet, már az első nap 14 ezren elolvasták, aminek nagyon megörültem:) Meg amúgy is könnyű összefoglalni a történetet: egy beteg japán rabul ejt egy párocskát, akiket másfél órán át kínoz, ahogy csak lehet. A legdurvább torture porn. Egyszerűen brutális.

 

 

 

 

 

 

És a "győztes" nem más, mint a...

 

 

 

 

 

1. Saló, avagy Szodoma 120 napja (1975)

 

Nemzet: olasz

Rendezte: Pier Paolo Pasolini

Írtam már róla? Nem.

Pasolini sokak számára a Decameron megfilmesítésével lehet ismerős, és amíg az parázna volt, addig ez már csak simán perverz és szadista. Sokan nem tudják, de ez eredetileg a hírhedt De Sade márki könyve alapján készült, így a legtöbb perverzitás nem a direktor fejéből pattant ki, noha néhol kicsit "felturbózta", elég ha csak arra a jelenetre gondolunk, amikor kondérból eszik a szart fekáliát. Embert még egy filmben sem aláztak meg ennyire, mint az itt lévő fiatalokat, nincs kegyelem sem nekik, sem a nézőknek. Ezt aztán kihívás végignézni, legalábbis nekem az volt, de hírlik, hogy amikor anno nálunk vetítették moziban, nem sokan ülték végig. Azonban az erőszak nem öncélú, van mondanivaló is, csak oda kell figyelni. Voltaképp itt az ellenség maga a Hatalom, amit legjobban egy fasiszta köntösben lehetett érzékeltetni. Magyarországon is be lehet könnyedén szerezni, egy ezresért szinte akárhol, már egy újrakiadást is megélt. Érdekesség, hogy egyes országokban még a mai napig tiltólistán szerepel.

 

Köszönöm a figyelmet!

 

Aztán, ha megnézitek őket, és majd nem tudtok aludni, ne tessék reklamálni, én szóltam előre:)

UPDATE: frissült a lista!

A bejegyzés trackback címe:

https://horrormirror.blog.hu/api/trackback/id/tr911848908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

shithappens! 2010.03.19. 09:18:23

Mit kap az, aki képes végignézni egyszerre mind a tízet?

alasehir 2010.03.19. 09:25:14

A blogger sem normális, valszeg.
Nekem mazochistának (önkínzónak) tűnik.
Az érdekelne inkább, milyen fazonok néznek ilyen filmeket. És közben maszturbálnak, mint a pornónézők?

Eastbay1 2010.03.19. 09:27:18

@purga: LOL:D
Én láttam a CH-t, a Visitor Q-t, a Taxidermiát meg a Salo-t (Pille...:D), durvának durvák, de szerintem 18 év felett bárki meg tudja őket nézni bármilyen lelki trauma nélkül.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.03.19. 09:28:01

Azért a Taxidermia nem olyan vészes, a Salo meg lehetne kötelező is. Amikor én láttam, senki nem jött ki közben. Mellettem egy lány a film után levonta a konklúziót a filmből. Azt mondta: "Na, az a lényeg, hogy mindent nem kell kipróbálni."
Kicsit sajnáltam a pasiját :-)

Tumpy 2010.03.19. 09:31:18

Kifelejtettük a Listából az Irreversible (visszafordíthatatlan) című komoly filmet.

Ezt ismeritek-e?

josef_k 2010.03.19. 09:31:28

Korrekt kis lista, de én betettem volna Haneke Funny Games c. filmjét is. (Az eredetit, nem az amerikai remake-et.)

Kecsege 2010.03.19. 09:31:32

Na és hol marad az "ichi the killer" c. film???

Vonatosi Márió · http://konzervatorium.blog.hu 2010.03.19. 09:32:12

Azt gondoltam az index-címlapról, hogy a fele Takashi Miike lesz az Ichi the Killer-rel az első helyen, de nem. Legalább a Texas Chainsaw Massacre-t vagy valamit, de hogy a Saló az első, az gáz. A szempontjaid alapján a CH nem is kerülhetett volna be, hiszen tömény naturalista nyershús-zabálás, ami egy idő után unalmas, de lássuk be, tényleg classic. Az Ebola Syndrome és a Visitor-Q teljesen jó, a Grotesque is. Taxidermia mi ezekhez képest? A többit majd bepótlom. :)

Vonatosi Márió · http://konzervatorium.blog.hu 2010.03.19. 09:34:19

@Kecsege: :D
@alasehir: hatalmas szakirodalma van a horror-műfajnak, nem ártana beleásni magad a maszturbálós önreflexiód előtt.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.03.19. 09:34:21

@Tumpy: az harmatgyenge már elnézést:)

@josef_k: sajnos azt nem tudtam még beszerezni, de mint írtam, már nem akartam ezzel többet foglalkozni. Azért majd ha lesz rá alkalmam, megnézem persze azt is

@Kecsege: mint írtam, rendezőként egy filmet akartam és a visitor-q szerintem betegebb, még ha feleannyira is véres

kispista44 2010.03.19. 09:37:32

A Salo-t vagy 5x láttam, lehet valami nincs rendben velem? :D

Netszamuráj 2010.03.19. 09:38:02

Ebola Syndrome jól hangzik. :) Megkukkantom... majd ha már nem leszek normális.

David Sure 2010.03.19. 09:41:19

Egyetlen megjegyzésem lenne: az a szó, hogy szavat, magyarul így hangzik: szót.

azallamenvagyok 2010.03.19. 09:41:32

féltem, hogy a Salo kimarad:)

shithappens! 2010.03.19. 09:43:49

Ki mer kiállni velem egy brutális filmnéző párbajra? Aki előbb kimegy vagy behány az veszít.

Netszamuráj 2010.03.19. 09:44:34

@Vonatosi Márió: Értem. Attól, hogy szakirodalma van, mindjárt elfogadhatóak lesznek ezek a filmek. Nekem pedig az a véleményem, hogy aki jóérzésű ember, az nem tudja komolyabb sokkhatás nélkül végignézni ezeket a filmeket. Viszont akkor:

1. Ha sokkolja a film, minek nézi?
2. Ha meg nem hat rá, akkor meg valami nem kerek az érzelmeivel.

Kedvencem, amikor valaki a neten fellelhető brutális baleseteket, gyilkosságokat (hajléktalant agyonvernek a kalapáccsal) baleseti sérülteket (motorosnak leszakadt az alsó állkapcsa, de életben maradt), stb. néz nagy lelki nyugalommal, esetleg még röhög is rajta. Ezek milyen emberek már?

viorelPOP · http://kozmasanyi.blog.hu 2010.03.19. 09:51:02

Múltkor vagy 10 percet álltam a 990 Ft-os Salo-DVD mellett egy hipermarketben. Aztán úgy döntöttem, mégsem bírom megnézni újra. Tényleg nagyon kellemetlen darab.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2010.03.19. 09:55:37

Vicces. Egyiket sem láttam. Sőt, még a Cannibal H. neve is csak ismerősen csengett, de nem tudtam, mi az.
Nekem volt gyerekszobám :D

[c] 2010.03.19. 09:56:22

@Netszamuráj: Speciel a Salo nem egy öncélú hentelős darab.
A Mártírok sem.

Hogy miért néz valaki horrort?
Amiért mások sziklát másznak.

Vonatosi Márió · http://konzervatorium.blog.hu 2010.03.19. 09:56:28

@Netszamuráj: nem az a baj, hogy fikázza, hanem az a baj, hogy a büdös életben nem fog egyet sem megnézni, úgy fikázza. Szarjon sünt. A szakirodalom indokolja a műfaj létjogosultságát, a horror is kanonizált és nem kanonizált darabok összessége, létezik belőlük szar is meg jó is. Ha undorodik tőle, ha átlépi az ingerküszöbét, akkor ne nézze, de ne is kommentálja. Szarom le, hogy nem tudja elképzelni, hogy lehet ezeket megnézni, akkor meg olvasson, ha egyáltalán érdekli.
Capito?

Eastbay1 2010.03.19. 09:57:20

@viorelPOP: Attól még egy ezrest rádobhattál volna. Lehet hogy a jövő héten ráizgulsz, oszt mehetsz vissza érte a tescoba. De mire odaérsz, megint elmegy a kedved, ezért hazamész, de hazafelé megint ott motoszkál valami, hogy mégis meg kellett volna venni b+, visszafordulsz...

s.b.l 2010.03.19. 10:00:05

heheh a címből rögtön a Salora gondoltam, de azér meglepődtem, hogy én ilyen no1 durvaságút láttam... majdnem végig, csak az uccsó 10 pét nem mer meghalt az olcsó lemez :(

Eastbay1 2010.03.19. 10:01:21

@Vonatosi Márió: De fogadjunk, hogy az okostojás kétpofára zabálja a bodycount filmeket, Rambotól kezdve a világháborúsokig.

anyádbogár · http://www.apadhuzzonafaszara.com 2010.03.19. 10:02:51

jah, ez egy kellemes kis lista. nekem elsőre a grotesque és a nekromantika jutott eszembe a címről, nem is csalódtam túlságosan. van egy-két pótolnivalóm is, úgy látom :-)
a cannibal holocaust óta mondjuk a sült csirke valamiért nem csúszik le, mindig az ominózus "kézevős" jelenet ugrik be róla :-(

lájon 2010.03.19. 10:05:21

Tudom, hogy ízlések és pofonok, de nekem az Irreversible sokkal ütősebb volt, mint pl. a Taxidermia. Bár valóban sokkal "betegagyúbb"... :) De mégis inkább az Irrev.-en lettem majdnem rosszul. :P

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.03.19. 10:05:49

@s.b.l: szerintem örülhetsz, mert az a legdurvább:)

Victoorius · http://www.konzolcenter.hu 2010.03.19. 10:06:05

Én szeretem a filmeket, és sokat is nézek, de a 10 közül egyet sem ismerek! :) Akkor épelméjű vagyok? :)

zipi 2010.03.19. 10:18:18

Johnny Sunshine miért nincs a listán?

_laze_ 2010.03.19. 10:21:41

Érdekes, a Salo-t láttam kétszer a többit nem is ismerem. A Salo-ra viszont valahogy én nem tudok horrorfilmként tekinteni, szerintem egy teljesen korrekt film, igaz, súlyos mondanivalóval.

MortálWombat 2010.03.19. 10:24:47

Húbazz, én mindig előbb összefosom magam a horrorfilmektől, mintsem meg tudnám nézni őket, aztán most meg kiderül, hogy a 10-ből a Saló-t láttam moziban 17 éves koromban. Azt hiszem, hárman ültük végig összesen.
Most akkor bátran megnézhetem a többi kilencet?

Zetek 2010.03.19. 10:30:18

Köszönöm az összefoglalót. Újabb filmek, amire sem pénzt, sem időt nem kell pazarolnom.

Picurigor 2010.03.19. 10:32:56

A Salonál és a Cannibal Holocaustnál nem szabad pusztán öncélú gusztustalankodásnak tekinteni a látottakat.
Tudvalévő, hogy Olaszországban a Saloi Köztársaság volt a fasizmus és Mussolini utolsó állása, gyakorlatilag egy bábállam volt. Pasolini valszeg ebben a kontextusban kívánta megmutatni a hatalom és akár azon belül is a fasizmus embertelenségét, aljasságát, állatiasságát.

A Cannibal Holocaustban pedig Deodato Oliver Stone előtt már 14 évvel azt mutatja be, hogy a média mi mindenre képes a sikerért, népszerűségért, stb.
Aki ismeri a sztorit, az tudja, hogy három fiatal, két fiú és egy lány történetéről szól, akik filmet forgatnak, eltűnnek, majd a film előkerül (a Blair Witch project is ebből építkezett).
Van egy rész, amikor a kannibálok a lányt megölik és elkezdik feldarabolni, enni, a fiúk ennek ellenére hagyják tovább forogni a kamerát és az egyikük azt kiáltja (nem szó szerint idézem, de a lényeg): vedd tovább, ezért Oscart fogunk kapni!...

Tény, hogy ez a két film (is) igen gusztustalan tud lenni, de ezekben biztosan ott a mélyebb tartalom, míg pl ezt a Fűrész-filmekről, vagy a Motelről (ami egyébként egy kalap szar, nekem nagy csalódás volt) szerintem nem mondható el.

Janiszta · http://www.ejatekok.com/ 2010.03.19. 10:33:14

Nekünk ide tálaltak sz.rt... Most kajáljuk meg éppen. Szerintem mindenki elfogadja és nem hőzöng. Ez már nem is durva...
Na a mai magyar átlag életmódról készült film az vinné a pálmát... Mondjuk Borsodban...

F.Lackó · http://csajokrol.blog.hu/ 2010.03.19. 10:41:21

Nagyon jó kis lista, nagyrészt egyetértek. Viszont még egy Guinea pig-et, vagy egy Man behind the sun-t belökhettél volna a közepe felé. :) Csak megjegyeztem, egyébként le a kalappal, korrekt list! ;)

mutant · http://universal.blog.hu 2010.03.19. 10:46:40

Örülök,hogy végre vége ennek a projektednek Kicsim,már az agyamra ment ez a sok gusztustalanság:) Visszatérhetünk a jó öreg "normális" horrorokra:D:D:D:D

mutant · http://universal.blog.hu 2010.03.19. 10:47:21

A Cannibal Holocaust sztem nem durva:) Inkább vicces:D

Martian (törölt) 2010.03.19. 10:48:47

Ugyan nem ez a stílus... de David Lynch Radírfeje után is szépeket lehet álmodni. :))

F.Lackó · http://csajokrol.blog.hu/ 2010.03.19. 10:49:20

@F.Lackó: Ja most látom, hogy Man behind meg lett említve, csak gondolom a Philosophy keményebb. (Nem láttam) Viszont a Guinea-t még mindig hiányolom. :)

F.Lackó · http://csajokrol.blog.hu/ 2010.03.19. 10:51:03

@Martian: Annyira buta lett, hogy nem bírtam 10 percnél többet belőle. Viszont egyik haveromnak a kedvence lett miután megmutattam neki, és megnézte egymás után 3szor. Kicsit mondjuk be is zombult.

G. Viktor 2010.03.19. 10:53:03

Ezt most tök komolyan kérdem, kérlek ne értsetek félre! Mi a jó egy ilyen film végignézésében? Én szeretem a horrort, de csak a light-osakat bírom. Vagy van erről valami szakirodalom. Tényleg érdekelne!

izaz 2010.03.19. 10:55:53

A Salo-t volt szerencsém moziban látni, mikor a 90-es évek közepén újra bemutatták a Művész moziban. Sokan kimentek, a végén kamerával felvették az arcokat a kijáratnál. Otthon a kanapén ülve nem sokkol annyira, sötétben széles vásznon van igazi hatása.

egyenes labirintus 2010.03.19. 10:59:05

Elolvastam a listát, mert csak, de nem nézek meg egy ilyen filmet sem. Megijedni szar, félni szar, beteg kínzásokat, emberei szenvedést nézni megint csak szar, akkor mit adnak az ilyen filmek vagy miért éri meg megnézni őket? Tényleg érdekel. Nem bassza szét a lelketeket?

kyanzes (törölt) 2010.03.19. 11:00:23

Csak NC17 besorolású filmek jöhetnek szóba.

kerenyim1 2010.03.19. 11:01:13

10-ből 3-at láttam, nem tudom, hogy ez jó-e vagy sem. Akit érdekel Takeshi Miike munkássága javaslom hogy nézze meg a Masters of Horror c. sorozat első évadjának 13. részét (vagy 12 plusz 1. részét tekintve hogy 12 részesek az évadok), jómagam akkkor döntöttem el, hogy a japán horrorban nem tudom meglátni azt a művészetet ami mondjuk a Cannibal Holocaust mögött sikerült.
A Begotten kötelező darab, bár inkább csak azért mert kultikus, nem pedig mert olyan durva lenne. A Salonak szerintem inkább egy extraként kellett volna helyet kapnia, brutálisnak nem mondanám, (főleg egy ilyen felsorolásban) viszont aki azt állítja magáról hogy konyít valamit a filmekhez, annak kétségkívül kötelező alkotás (a könyv is).

istvan57 2010.03.19. 11:01:23

Lehet, hogy én vagyok a béna, de hol van a "tovább" gomb?

dezintegra 2010.03.19. 11:07:16

August Underground
August Underground's Mordum
August Underground's Penance

Kb. ez volt a fordulópont, ahol évekkel ezelőtt abbahagytam az ilyen filmek nézését.

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2010.03.19. 11:07:57

Szerintem a Salo nem horrorfilm, egyszerűen csak irtó gusztustalan. A Mártírokban meg szerintem meglehetősen öncélúra sikeredett az erőszak, ráadásul a főhős jóval kevesebbet szenvedett, mint pl. az, akit odalent talált, vagy akár a pszicho barátnője (vagyis ez a film egyszerűen nem tetszett). A Cannibal Holocaust meg főként amiatt ütötte ki a biztosítékot sokaknál, mert igazi élő állatokat mészároltak le benne. Sokkal inkább felháborító volt a film, mint gusztustalan. Persze csak a saját szemszögemből nézve, ugyanúgy, ahogy te is kiválogattad a filmeket :).

Môžeš mi pomôct'? 2010.03.19. 11:08:28

Ez a három hónap megfogott, úgyhogy ajánlanék egy munkatervet a következő háromra.
Kapcsoljátok ki a gépet három hónapig, tévé detto, az első hónapban minden reggel 2km úszás, este tíz km laza kocogás, hétvégente hosszú erdei séta.
Utána a 3Guys1Hammer megtekintése (akkor is ha - mint esetedben biztosan - sokadszorra történne!).
Majd a gép további két hónapi hidegen tartása, testgyakorlás az első hónap ütemterve szerint, és napi minimum egy - összefüggő! - óra merengés azon, hogy miért volt szükségetek a listán szereplő tömérdek szemétre korábbi életetekben.
Ez be szokott válni.
Ha nem válna be, akkor egyszerűen csak pókerezzetek három hónapig tét nélkül napi rendszerességgel (ez az un. Pasolini póker). Ettől szintén meg lehet érteni valamit.
Ha ezután se világos, akkor menthetetlenek vagytok, és hiába szült anyátok a földre.

ilCapitano 2010.03.19. 11:12:01

nem tudom a Taxidermia hogy került ide, de az inkább művészfilm, és nem is akármilyen, szerintem az egyik legjobb magyar film az utóbbi években

nyuszichat 2010.03.19. 11:18:40

Nálam a Kannibál Holocaust viszi a pálmát....na attól beszartam...:):)

anotherlife2time.qwqw.hu
sexhell.hu

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.03.19. 11:29:34

@F.Lackó: mert az egy komplexebb sorozat, igazi összefüggések nélkül, meg engem annyira nem fogott meg, mint a többi.

@L'Âme Immortelle: gondolkodtam ezen is, de annyira rossz minőségűek, na meg ezek mondo-k, amik szintén el akarják hitetni az emberrel, h ez igazi.

Amúgy mindenkinek igaza van, aki azt írja, h a Saló meg a Taxidermia (meg végül is a Begotten) nem horror, hanem művészfilmek. De attól még elég durvák, és jogosan szerepelnek a listán.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.03.19. 11:32:24

@Martian: szerintem a radírfej enyhén szólva is túl van értékelve. Mind művészileg és mind brutalitás terén is. Ez a listán szereplők bármelyikéhez képest pite.

Übüpapa 2010.03.19. 11:32:25

A Salo jó film. Láttam, és bár egészen apró dolgokra is érzékeny vagyok, ettől nem borultam ki. Vagy legalábbis nem azért, mert magát a filmet izléstelennek találtam volna.
A rettenet, és a gusztustalanság itt egyszerűen eszköz és nem cél.
Viszont undorodom egy síma szextől, ha az nincs a helyén, öncélú, nézőhergelő stb.

Übüpapa 2010.03.19. 11:33:37

Az igaz, hogy többször nem nézném meg:)

Lensver 2010.03.19. 11:35:24

Én még beraktam volna a listára a 2008as Mum & Dad-et, hogy az angolokat is képviseljük. Az is eléggé betegre sikeredett és azóta nem birok Csengetett Mylord?-ot nézni. Aki látta, tudja miért :)

F.Lackó · http://csajokrol.blog.hu/ 2010.03.19. 11:35:33

@purga: A Taxidermiában szerepel két haverom, egy jelentben. Volt egy válogatás, ahol dagadt kissrácokat kerestek, őket beválasztották. Abban a részben vannak, amikor zabáltatják őket. Egyébként ikrek. :)
A film maga, szerintem tökéletes lett. Magyar viszonylatban különösen erősre sikerült. Kedvenc jelenet, mikor a legvégén a srác megcsonkított teste, úgy néz ki, mint a Dávid szobor. A listán mindenképp ott a helye, az biztos.
Keresztkérdés: Mennyit szokott pontosan fizetni a boltban? 39.400 vagy valami ilyesmi, már nem emlékszem. :S

mutant · http://universal.blog.hu 2010.03.19. 11:38:09

@egyenes labirintus: Nem.Főleg mert én nem néztem meg őket .:)

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.03.19. 11:43:33

@Lensver: határeset, ha angolok, akkor inkább az eden lake, de csak mert a mai napig nem bírom kiheverni

aFx 2010.03.19. 11:49:35

ha már franciák, és bosszú... Irreversible?

egyébként a lista egy része tényleg nézhetetlen, filmként is. a Romantiknak a zárójelenetéhez volt szerencsém (pár megosztón fentvan), nagyon durván amatőr (Trománál lejjebb, Asyliumnál lejjebb!) munka. a japán gore horrorokkal is vigyázni kell, néha (sőt, eléggé gyakran) a kritikák érdekesebbek, mint maga a film (tokyo gore police, machine girl). Zskategóriás akciófilmek verik néha minden szempontból őket. Ichiből csak a képregényt olvastam, de az bőven elég volt (művészeti értéke nulla).

a Salo és a Cannibal holocaust ilyen szempontból már közelebb állnak a fogyasztható filmhez (bár Passolini is előszeretettel alkalmazott amatőr színészeket). mindkettő a polcomon is van:) (Martyr és Taxidermia beszerzésén gondolkodok, imádom az európai újhullámosokat)

filmként is zseniális Xrated eléggé kevés volt, talán a Mechanikus Narancs az egyetlen 10/10es.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2010.03.19. 11:54:39

Kösz a reklámot:D

A Cannibal Holocaust az a film, amelyet soha nem fogok megnézni, elég volt a híre.
A Taxidermiát elborult emberek csinálhattak:) A Salo-t pedig már "csakazértis" végignéztem vagy két éve, de szerintem egyszer is bőven elég volt.

Martian (törölt) 2010.03.19. 11:54:45

@purga: Apám esti filmnéző, bármilyen filmen el tud aludni... a Salo-ba, a Texasi láncfűrészes..-be belealudt, de a Radírfej-t végignézte és igen nyomasztónak értékelte.
Ebben nem a közvetlen sokkoló látvány a döntő, hanem pl. a rémálmokra, "bad trip"-re emlékeztető képek... amikor valaki a szürreálisban elveszti a tájékozódást.

Case · http://streetartbp.hu/ 2010.03.19. 12:02:47

Nem mindet láttam a listából, amit igen abból van amivel egyetértek, ellenben.. a Nekromantik szerintem nevetséges, a Visitor Q a legrosszabb, legunalmasabb japán film amit valaha láttam nullás sokk-faktorral, az Ebola Syndrome meg jó, de inkább vicces, mint brutális (vagy csak nekem rossz a humorom? :D).
Amit viszont hiányoltam nagyon a listánból, az a Man Bites Dog. Az a hideg, érzéketlen, de ugyanakkor a föszereplö karaktere miatt súlytalannak tünõ, de pont ezért olyan lélekölõen sokkoló eröszakosságával simán veri ennek a listának a nagy részét.
Ez a Begotten ellenben trailer alapján érdekesnek néz ki, szóval azt majd pótlom.

uf28x61 2010.03.19. 12:10:25

+1 irreversible, sztem is durvabb mint a taxidermia (bar az is joggal van a listan).

bolomba (törölt) 2010.03.19. 12:15:06

ugy hogy a taxidermian kivul az osszeset vegigneztem. (1-2-nel lelkiismeret-furdalasom is lett) ugy bizton ki merem jelentetni, hogy eddig latott filmjeim kozul magasan ez viszi a palmat a legbrutalisabb jelzonel:

video.google.com/videoplay?docid=-3481883898572254535#

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2010.03.19. 12:28:12

ami a top 10-ből szerintem kimaradt:
-story of ricky!
-irréversible
-kb minden ami japánból v hong-kongból jön...

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.03.19. 12:42:14

Annyian hiányoltátok a Visszafordíthatatlant (Irréversible), hogy most már muszáj reagálnom.

Az a baj vele, hogy a kellő hatást nem éri el pont azért, mert visszafelé halad a cselekmény, így rögtön egy vadidegennek a fejét verik szét, nem pedig egy elkeseredett szerelmesét. Ugyanez az erőszakról is elmondható.
A vége meg kitalálható éppen ezért nem üt akkorát. Szerintem ez is túl van értékelve.

nickita 2010.03.19. 12:50:06

hehe, jó kis lista lett. van még egy pár, amit nem láttam ezekből. tényleg beteg filmek.

mutant · http://universal.blog.hu 2010.03.19. 12:50:34

@lúzer_: "Hogy miért néz valaki horrort?
Amiért mások sziklát másznak. " Ez egy nagyon jó mondat volt:)

lájon 2010.03.19. 13:02:49

@purga: Ezért is írtam, hogy ízlések és pofonok. :) Egyébként az Irrev.-ről azt hallottam, hogy a zenéjét is direkt úgy csinálták, hogy fizikailag legyen rosszul az ember. Nemtom igaz-e, de nálam bejött...
Az mondjuk igaz, hogy tulképp 2 kemény jelenet van, az első fejszétverés (ez önmagában állhatna a listán... :) ), meg az erőszak az aluljáróban. A többi elég lájt, de nálam akkor is dobogós. :)

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.03.19. 13:04:51

@lájon: nem tom, nekem az elején az operatőri munkától émelygett a gyomrom, bár így utólag belegondolva a zene is rátehetett egy lapáttal

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.03.19. 13:07:41

nem rossz lista, bár:

eraserhead - radírfej (lynch első...)
tetsuo 1 + 2
..
EZEKET TÉNYLEG HIÁNYOLOM.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.03.19. 13:15:27

@lájon: nem tom, nekem az elején az operatőri munkától émelygett a gyomrom, bár így utólag belegondolva a zene is rátehetett egy lapáttal

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.03.19. 13:23:37

-távolkelet télleg kell:
pl
chan-wook park pl:
oldboy /bosszú trilógia -tól/
takashi miike..sok sok

----------------------------------
& speciális dolgaik miatt:

-régi cronenbergségek
pl
scanners, videodrome, ..

-ultrabeteg elvarázsoltsága miatt
tideland

-pl brutál bef. miatt:
titus

ati666 2010.03.19. 13:25:46

ebola syndrome!! vegre...valaki ismeri meg ezt a remekmuvet

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.03.19. 13:29:33

@lájon:
@purga:

igen a rectum báros tűzoltópalackos jelenet
zseniálisan beteg ..

én inkább a nyomasztó, mit a beteg katba tenném ld.:
horrormirror.blog.hu/2010/02/11/a_legnyomasztobb_horror_film_evor#comment-form

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.03.19. 13:32:16

+
betegsége okán pár film idepasszolna
bár brutálfaktoruk alacsonyabb:

..még talán korhatár sem kell
tortúra -- king mestertől
boxing helena -- dobozolni helénát

..a para miatt:
paranoia 1.0
the bug -- friedkin zseniális, tökéletes filmje -

..beteg látvány miatt
secret adventures of tom thumb
svankmajer sok filmje: pl Alice
MirrorMask - Tükörálarc (Dave McKean, 2005)

+
mostanság aktuális /bár nem láttam/
a szopóruhás szopóálarcos & co. részek miatt
a Bibliothéque Pascal
port.hu/pls/w/articles.article?i_area_id=2&i_topic_id=2&i_article_id=10825

solesz · www.index.hu 2010.03.19. 13:34:49

az itt felsorolt filmek többsége horror.
arra úgy ülnek be a nézők, hogy horrora vágynak.

szerintem a salo nem illik bele a listába. bár brutális és agresszív.

de én mindenféleképpen két listát készítettem volna. ez egyik a horror kategória, ami szintén brutális és beteges, de nem horror. mint ahogy a salo besorolása sem horror, hanem dráma, háborús.

untermensch (törölt) 2010.03.19. 13:37:15

De hol marad a Tetsuo? Csodálkozom, hogy meg se említi senki, simán dobogós.

johevi 2010.03.19. 13:50:01

Ugyanez kicsit másképp ( 10 legerőszakosabb film néven ):
civilkontroll.net/index.php?/site/mmedia/a_het_mesterloevesze_82/

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.03.19. 13:53:43

@johevi: hajjaj, ilyen vegyes felvágott listát... na meg nem értem itt sem, h miért az első a visszafordíthatatlan??

mooncat · http://rajzoltam.blog.hu 2010.03.19. 13:55:23

nekem nem volt olyan durva a sodoma 120 napja, sem a nekromantik. a ch az állatok miatt csapta nálam ki a biztosítékot, amúgy tetszett volna.
a nagy részét mondjuk nem láttam.

Eastbay1 2010.03.19. 13:59:45

@Martian: Én mondjuk imádom Lynchet, de a Radírfejet 10 éve végignéztem, és untam. 2 hónapja megint nekiálltam, de a családlátogatásos résznél elegem lett.

Eastbay1 2010.03.19. 14:01:46

Ja, jut eszembe, mikor lesz "A 10 legromantikusabb snuff" lista?:)

halaszlo 2010.03.19. 14:05:29

@kispista44:
"A Salo-t vagy 5x láttam, lehet valami nincs rendben velem?"
Tényleg durva vagy. :) Én Salo után 1 órás sokkot kaptam. Meg nem nézném még egyszer...

mirikrantz 2010.03.19. 14:11:26

Ahogy haladtam a listán (nem leselkedtem előre), a Cannibal holocaust-on elmosolyodtam, a Taxidermiá-nak örültem, hogy itt van, viszont a Saló-n egyszerűen ujjongtam, hogy első lett. Nálam is első!

JanDítě 2010.03.19. 14:17:26

Begotten felkeltette az érdeklődésemet az írásod és a trailer alapján. letöltöm,megnézem.

JosiahPen 2010.03.19. 14:37:12

a címben "filmje" lenne a helyes egyes számban, azaz vagy "Minden idők 10 legbrutálisabb és legbetegebb filmje", vagy "Minden idők legbrutálisabb és legbetegebb filmjei"

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.03.19. 14:41:18

Az újabbak közül jelent meg már valamelyik DVD-n?

xboxer 2010.03.19. 14:44:49

A Taxidermia és a Salo kivételével ezek mind értékelhetetlenül gagyi és unalmas filmkísérletek. Sajnálom és nem értem azokat akinek ettől jó.

EnCIS 2010.03.19. 14:47:18

Ezek közül a Taxidermiát, meg a Martyrs-t néztem meg...
Előbbit kinyomtam a felénél, nem bírtam gyomorral egyhuzamban végig.
A Martyrs-t úgy kezdtem el nézni, hogy fingom nem volt róla, hogy miről fog szólni, nem olvastam előtte sehol.
Azt hiszem, hogy kb két hétig nem aludtam tőle, és azóta is rosszul leszek, ha rágondolok....akitől hallottam, hogy meg akarja nézni, azt mindenkit lebeszéltem róla. Nem azért mert rossz, hanem hogy ne érezze magát rosszul utána. Nem tudom elmondani milyen érzést kelt az emberben....borzalmas. Tehát ha a Martyrs a 10., akkor a többit tuttttira felírom magamnak, hogy véletlenül se kezdjek bele....

Eastbay1 2010.03.19. 14:54:00

@xboxer: Hallottál te már olyanról, hogy grindhouse? (Itt most nem az egyébként kiváló Tarantino-Rodriguez szösszenetre gondoltam.) Amit te gagyinak látsz, azt összefoglaló néven grindhousenak is nevezik. Az egyik legjobb gagyifilmes pont most a hétvégén kapott életmű Oscart.

nemezisazis 2010.03.19. 14:55:23

valahogy már kétszer láttam a taxidermiát és egyet értek, listás. brutálisnak nem mondanám ugyan de listás a maga nemében. mint ahogy azzal is hogy a kizártak kizáródtak. salo nekem túl vontatott, a cannibal holocaustot meg társaságban próbáltam nézni de a reflexiók alapján leállítottam még közvetlenül azután hogy a bennszülött az elején megöli a nőjét.. úgyhogy még várat magára a megnézése
a többit honnan tudnám beszerezni? sarki téka?

EnCIS 2010.03.19. 15:01:26

megyek megnézem van e valahol vmi előzetes vmelyikhez ...

tényleg én sem találom a "tovább" gombot :(

Tesveer 2010.03.19. 15:02:21

@purga: Az Irreversible-ben nem a srác fejét verik szét, hanem az erőszakoló fószerét. És nálam ez az eddigi legdurvább jelenet amit filmen láttam, igaz az említettek közül csak a CH és a Taxidermia "volt meg".

Zahal 2010.03.19. 15:09:51

Radírfej (by David Lynch)

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.03.19. 15:12:26

Részemről egy Lynch filmet is beneveznék: Veszett a világ

_Venom_ · http://venomblog.blog.hu 2010.03.19. 15:13:25

Ha a 10-ből 7-et láttam az mit jelent? Mondjuk kár, hogy mondanivaló nem sokba szorult.

kékazég 2010.03.19. 15:14:17

Nálam a Cannibal Holocaust a második, éppen az Oscaros beszólás miatt

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.03.19. 15:14:56

@Tesveer: mea culpa, rosszul emlékeztem, de a hatás a lényeg, ill. számomra annak a hiánya.

@nemezisazis: "legálisan" úgy, ha külföldről megrendeled őket, legalábbis az említett 3 alkotáson kívül még eggyel sem találkoztam a DVD-k polcain...:(

@EnCIS: a "tovább" gomb akkor látható, ha nem közvetlenül az indexről jössz, hanem előtte végig nézed az egész blogot:) ugyanez szól neked is @istvan57

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2010.03.19. 15:27:08

OFF (figyelem, szpem következik, bár ide tartozik)

Vér és beleket akartok? Tessék:
www.kutyushop.hu/placcs-sundiszno-p-219.html
www.kutyushop.hu/blorccs-nyuszi-p-280.html
www.kutyushop.hu/freccs-mosomedve-p-279.html

ON

Japánoknál még az Audition-t is megemlíteném.

EnCIS 2010.03.19. 16:00:19

purga, elnézést :)

Amúgy az előbb megnéztem a többinek is az előzetesét, meg bele-bele kukkantottam mindbe....még a részletektől is elborzadtam, halálfélelmes hányinger meg minden....

Mindenképp Gratulálok annak aki 2-nél többet meg tud nézni

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.03.19. 16:03:08

@Repülő Majom:
jah :DD
Audition...

ld a legnyomasztóbb evör-ös kommentjeimet
"
ahogy az meghallgatásban
pl

SPOILER, VIGYÁZAT :
gügyög -icicicici szerű lánykahangon-
a csaj a a lebénított figurához
és
teliszurkálja tűkkel
aztán a szemgolyók is kapnak
SPOILER VÉGE

pffffffffff.

hááááááááááát...
"

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.03.19. 16:12:18

@ SOK NÉP
@ purga

láccik h a nép itt nagyon hiányolja a
eraserhead/radírfej-et ...

én is..

nyugodtan kij.hetem h az egyik legbetegebb film amit láttam [visitor Q detto, ok. az betegebb.]
nem brutális, szó szerint.
de qva beteg.
ezért hiányzik a listáról.
NAGYON.
------------------------------------

az értéke stb...
ízlések és pofonok ugye.
én például kb végigröhögtem - épp a kibaszott betegsége okán :P

DE
kénytelen vagyok a tekintélyérvvel jönni
lynch az egyik legnagyobb rendező ma, mostanság.
ld pl:
film.guardian.co.uk/features/page/0,11456,1082823,00.html
..

le lehet szarni, de épp ez a lista is
ilyet akar létrehozni......
tekintélyt, sorrendet, hierarchiát.

a listában persze egész életművekről van szó,
így a radírfejről is.

David Bowman 2010.03.19. 16:20:43

Hú. A Szodomát láttam. BLWÁÁáááááááááá.
Csak 3 részletben tudtam megnézni, 3 napon át.
A Kannibál ügy viszont laza vasárnap délutáni mozi.

TantóNéni 2010.03.19. 16:35:35

Én borzongani járok ide, nem láttam és soha nem is fogok látni egy ilyen filmet.Beszari vagyok, na. Nekem a filmnézés helyett bőven elég, ha itt elolvasom a tartalmat és magamban szörnyülködök, ráadásul még aludni is tudok. Ez is egyfajta szórakozás, nem? :-)

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.03.19. 16:43:52

@TantóNéni: ez aranyos:) de ha tényleg tanitó néni vagy, akkor az eden lake-t vgy az ils-t tényleg ne nézd meg, mert egy életre elmegy a kedved a gyerekektől:D

TantóNéni 2010.03.19. 16:57:01

@purga: pedig az Eden Lake az egyetlen amit még meg is néznék :-) (Egyébként meg felnőtteket tanítok, azokból meg így is úgy is elegem van :-) )

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.03.19. 17:03:10

@TantóNéni: akkor megvan a moderálós eszköz: ha rosszak, beraksz nekik egy filmet ezek közül:DD

istvan57 2010.03.19. 17:18:10

Képtelen vagyok megtalálni a "tovább" gombot. Segítsetek lsz. Kicsit analfabéta vagyok.

Darkcomet 2010.03.19. 17:24:28

Én láttam ez összeset, most akkor én vagyok a legbetegebb a hozzászólok közül? :-)

Néhány észrevétel.

A Begoten nem horror, kísérleti film, viszont idegek kellenek hozzá. Két évig csinálta a pali, és gyakorlatilag 1990 környékén minden díjat elhozott a világba kísérleti kategóriába. Eléggé több rétegű alkotás, de van mondanivalója, nem is kicsi, komoly kritikát fogalmaz meg az emberi civilizációról, de nem szájbarágós módon.

A Salo is nagy kedvencem. A film azért még mai szemmel is igen sokkoló tud lenni, de itt van értelme az erőszaknak, tudniillik a legtökéletesebben ábrázolja egy diktatórikus rendszer működését, és az elnyomottak kiszolgáltatotságát.

A Canibal Holocaust, ahogy előttem is említették, a média ferdültségéről szól. A filmbeli négy egyetemista ugyanis azért megy a kannibálok közé, hogy elsőként a világon fel tudják venni filmre a szertartásaikat. Ellenben két békés törzset találnak, és hogy ne menjenek el üres kézzel, egymásra uszítják a két természeti népet, csak a viszályára fordulnak a történések, és ők lesznek az áldozatok. Deodato hiteles eredeti történésnek tálalta a filmjét, a szinészeket egy évig ki is vonta a forgalomból, a későbbi botrányok miatt bíróság előtt kellett bebizonyítania, hogy csak egy áldokumentum filmről (mondo) van szó.

Ebből az összeállításból a Begoten mellet a nagy kedvencem Andrey Iskanov Philosophy of a Knife című filmje. Iskanov minden filmje egy külön posztot megérne, mivel a faszi tökélyre fejlesztette a experimental horrot, ami mind képileg, min mondanivalóba művészileg is megállja a helyét. A listába szereplő filmje miatt gyakorlatilag tiltott rendező az oroszoknál, még a weboldalát is törölték. A Philosophy of Knife ugyanis egy elég kényes témát feszeget. A második világháború idején, mikor Japán megszállta Kina egy részét, a Mandzsúriai bábállam területén létesítettek egy kísérleti telepet, ahol biológiai emberkisérleteket hajtottak végre. Az atombomba ledobása után, megsemmisítették a lágert, és olyan szinten eltüntették a bizonyítékokat, hogy a láger orvosparancsnoka és helyettese a későbbi Japán kormányokba miniszteri beosztásig kerültek, mint utóbb kiderült, aktív Kínai és Orosz segítséggel, mivel a "kutatási" eredmények jól jöttek a két baráti ország kormányainak is. Az Orosz kormányzat mindent megtett, hogy a rendező ne tudja megcsinálni a filmjét, így három éven keresztül forgatta, vágta, stb. majdhogy nem underground körülmények között. A film egyszerre dokufilm, ahol angol nyelven megismerhető a történelmi háttér, egyszerre riportfilm, ahol a túlélök nyilatkoznak a történésekről, és az adott kor katonai filmeseinek stílusába elkészített helyszíni tudósítás a borzalmakról.

Ha már a listán rajta van a Német Nekromantik 1-2, akkor a Jungfrau am abgrund/Mondo Weirdo/Virgin on the Edge (1990) is bőven megér egy misét. Részletek itt: darksidemovie.freeblog.hu/archives/2009/01/30/Jungfrau_am_abgrundMondo_WeirdoVirgin_on_the_Edge_1990/

Amit nagyon hiányolok a listáról, az Shinya Tsukamoto Tetsuo trilógiája, de abból is az első, 1988-as Ironman című filmje.

istvan57 2010.03.19. 17:28:52

Segítsen már valaki, hogy hogyan lehet megnézni ezeket a filmeket. Köszönöm.

Darkcomet 2010.03.19. 17:39:34

@istvan57: Mire gondolsz? Torrenten beszerezhető az összes, nagy részükhöz felirat is van. Mivel egyfajta réteg filmekről van szó, volt olyan, amit majnem egy hétig töltögettem megszakításokkal, mert csak 3 seed volt, meg két peer. Én ezt a torrent keresőt használom: btjunkie.org

Feliratokat meg a feliratok.hu-n keressél, ahol három, állandóan változó linket találsz, ami ugyan arra a tartalomra mutat, csak máshol vannak a mirror szerverek. Tegnap még itt volt az egyik cím: feliratok.na.tl/

Valakinyolc 2010.03.19. 17:42:21

A visitor q nem brutális egyáltalán:D

istvan57 2010.03.19. 17:43:08

Azt hittem itt is meg lehet nézni őket. A Torrentet nem ismerem.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.03.19. 17:50:33

@istvan57:
úgylátom ÉLŐ segítségre van szükséged,
szóval:
keress 1 fiatalt, 1 kölköt és őt kérd meg h mutassa meg h mit hol hogyan ...

changebug (törölt) 2010.03.19. 17:53:15

A Visitor Q-hoz volt "szerencsém".
Valóban elég beteg! :) (nem brutális)
Bár szerintem csak ez jutott el Európába mi itt szörnyülködünk a japoknál meg egy belépő szintű "művészfilm".

Darkcomet 2010.03.19. 18:03:44

Takashi Miike majd minden filmje meredek, de nála nem öncélú az erőszak, minden egyes bélontásnak komoly mondanivalója van. Egyébként a japánok kultúrájuknál fogva másképp viszonyulnak az erőszakhoz, ezek a filmek náluk egyáltalán nem verik ki a biztosítékot.

És még néhány "beteg" Japán film.

Machine Girl, Tokyo Gore Police, Naked Blood (ebbe van a híres szem megevéses jelenet), és aki még többre vágyik a távol-keleti aberrációkból, azoknak itt egy jó kis blog: steppenwolfhu.blogspot.com/

Case · http://streetartbp.hu/ 2010.03.19. 18:46:46

@Darkcomet: szerintem te túl sokat látsz bele a Miike filmekbe, annál öncélubb erőszakot, mint ami nála van, keveset látni. Csak a körités olyan, hogy a filmsznobok beszopják, hogy az művészet, amire legjobb példa pont a Visitor Q meg az Audition.
Egyébként meg ha már japán, akkor nálam a Kichiku viszi a pálmát brutalitásban és ha van film ahol nem öncélú az erőszak, akkor az az.

[c] 2010.03.19. 18:53:26

@Repülő Majom: "a főhős jóval kevesebbet szenvedett, mint pl. az, akit odalent talált"

Milyen szempontból? :) A végén megnyúzták.

nemigazmá 2010.03.19. 19:11:57

Haveromekat 3.-os kozepiskolaskent elvitte az iskola moziba es megnezettek veluk a SALO-t. 16-17 EVES GYEREKEK VOLTAK!!! Kb. 1997-ben tortent. Mekkora pszichopata kocsog lehetett az igazgato/tanar/oktato? En csak 2007-ben lattam a filmet, de remelem azota csunya halala lett a nyomorult tanarnak. Nem kellett felteni oket, fiu osztaly voltak, nem rokkantak bele, de akkor is...

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.03.19. 19:26:22

@nemigazmá: ez durva... de nekünk meg nyolcadikban a holokausztról kellett archív felvételeket néznünk, sőt, ahogy hallottam,ez elég sok iskolában kötelező volt, pedig nem biztos, h 14 éveseknek "martyrs kinézetű" embereknek kéne nézniük...

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2010.03.19. 19:34:18

A Saloban van az kimért, illedelmes, úri beszédű, szakállas faszi. Na annak adnék egy Oscart mert az az alakítás zseniális.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.03.19. 19:36:02

@nemigazmá:

pl itt a kis kedves cuki mese:
happytreefriends
amiben pár perc alatt
válogatott kreatív módokon mindenki kileheli lelkét ....

és feltehetően a mai
kiskölkök legalább fele látja ezt v
vmi hasonlót ..

ezek után ezek a tinikorbeli dolgok
már nem osztanak nem szoroznak ....

senki sem tudja h mi lesz ebből
10-20 év múlva
mire ezek a kölkök felnőnek ...

maj' meglássuksük mondta a vak is :)

Abrash1965 2010.03.19. 20:16:08

Hát a Salo tényleg szar
Pasolini személyes baráti körével..
Jót röhögött a markába, hogy majd jól eladja, hogy a hatalom, meg a fogyasztói társadolom meg az ő tiszta lelke, amit bemocskolnak.
Lifilóf@szt. A stílus az ember maga, és ez nem feltétlen rám vonatkozik :)

Hasselhoff 2010.03.19. 20:45:40

exploit at its best. a vicc az, h kb. 20 éves koromig megbírtam minden ilyesmit nézni, de egy idő után rájöttem, h a csajkínzásoktól besápadok és a gyomrom is rángat, szal ez a torture porn nekem már alapból rosszul hangzik

mondjuk a Martyrs a maga brutalitásával és szörnyűségeivel is egy hihetetlenül mély alkotás, azt mindenkinek ajánlom jómagam is, de mondjuk a CH vmi olyasmit mutat be, amire nem szívesen gondolok. Begotten-t, Saló-t és a japókat még beújítom azért. kösz a listát, már régóta kíváncsi voltam vmi ilyesmire.

Darkcomet: én is levágtam a médiás utalást a CH-nál, és azt is megértem, h nem öncélú a tartalom, de ha csak pusztán azon nyers jellegét szemlélem, h mit művelnek benne a nőkkel is és, ha csak egy pillanatra is megfordul a fejemben, h ezt az én csajommal teszik, akkor vhogy nehéz ezt objektíven kezelni vagy elvonatkoztatni. én konkrétan kibaszott ideges lettem ettől a filmtől, mélyértelmű mondanivaló ide vagy oda, ennyit nem ért a dolog.

»RyuK« 2010.03.19. 21:39:59

Nagyon szép összeállítás, gratulálok! :) Lesz mit pótolnom :)

Hasselhoff 2010.03.19. 22:20:13

a Jisatsu Sâkuru (Suicide Club/Suicide Circle)-t láttad már? az egyik leghangulatosabb ázsiai horror, amit valaha láttam, sztem simán tetszeni fog, tehát erősen javallom.

Case · http://streetartbp.hu/ 2010.03.19. 22:20:23

Izé, azért a Cannibal Holocaust-ba ne lássatok bele olyan hú de mély tartalmat... :D Meg kell nézni, hogy milyen időszakban készült, meg ki a rendező és egyértelmű lesz, hogy ott a trancsír és sokkfaktor a lényeg, a médiás sztori csak egy körités amivel igyekeztek még sokkolóbbá, még eladhatóvá tenni a filmet és nincs ott semmi mondanivaló meg társadalomkritika.

Case · http://streetartbp.hu/ 2010.03.19. 22:21:40

Uhh, bocs a dupláért, elsőre nem jelent meg, frissítés után sem.

Case · http://streetartbp.hu/ 2010.03.19. 22:23:21

És ha már Cannibal Holocaust:
www.imdb.com/title/tt0907629/
"The film was originally announced in 2005 as a sequel to Cannibal Holocaust (1980) until Ruggero Deodato clarified that it was intended to be a companion piece."
Mi a franc, erről én eddig nem is hallottam..

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.03.19. 22:45:21

@Case: vágom, már kíváncsi vagyok rá:)
ja és a duplázást megoldottam, hehe

[c] 2010.03.19. 22:57:02

@nemigazmá: Valószínűleg nem teljesen értették.
De egy 17 éves azért nem áll meg a fejlődésben tőle.

Megjegyzem, egy naturalista háborús film sokkal rosszabb, mint bármilyen horror.

Darkcomet 2010.03.20. 12:14:39

@Case: Szerintem ez nem így van. Nézd meg a CH utáni olasz kannibálfilmeket, és máris érezni fogod a különbséget. Azokba tényleg csak a fölösleges trancsír megy 90 percen keresztül. Kb. Romero Holtak hajnalához tudnám hasonlítani, ami azért nem csak egy sima zombifilm, ott is inkább az ember és ember közötti viszonyok bemutatása a lényeg, és zombik csak egyfajta keretet nyújtanak hozzá. Viszont elindított egy hullámot, amibe szarabnál szarabb zombi filmek készültek.

Darkcomet 2010.03.20. 12:38:49

@Hasselhoff: "én is levágtam a médiás utalást a CH-nál, és azt is megértem, h nem öncélú a tartalom, de ha csak pusztán azon nyers jellegét szemlélem, h mit művelnek benne a nőkkel is és, ha csak egy pillanatra is megfordul a fejemben, h ezt az én csajommal teszik, akkor vhogy nehéz ezt objektíven kezelni vagy elvonatkoztatni. én konkrétan kibaszott ideges lettem ettől a filmtől, mélyértelmű mondanivaló ide vagy oda, ennyit nem ért a dolog. "

Akkor elérte a film a célját. Nekem az a véleményem, hogy az emberi erőszakról, megaláztatásról, arról, hogy ember az embernek farkasa, lehet ugyan széplelkű, művészi filmeket csinálni, meg allegorikus izéket, de ha natúrba a pofájába tolják a nézőnek, talán hatásosabban döbbenti rá arra, hogy milyenek is vagyunk valójában. Ezzel nem filozófiát akarok farikcsálni a "beteg" filmekhez, jól el tudom különíteni az öncélú erőszakot attól, amikor az erőszak ábrázolása csak egy eszköz.

Egyébként ha van gyomrod hozzá, nézd meg Gaspar Noé Visszafordíthatatlan című filmjét, az abban ábrázolt naturális nemi erőszak számomra mindent visz. Olyan ideges lettem a végére, hogy csak na.

Darkcomet 2010.03.20. 12:45:41

Egyébként Ruggero Deodatotol még érdemes megnézni az 1980-as, Ház a park szélén című filjét is.

nemigazmá 2010.03.20. 19:57:02

Termeszetesen semmi bajuk nem lett attol, hogy megneztek a Salo-t. Voltak akik ostoba modon rohogtek rajta, de a nagy resze ertette (ne feledjuk, hogy a 17 ev nem olyan keves, akkoriban mar siman Szolzsenyicint vagy Gunther Grasst olvastunk maganszorgalombol, csak mar maga a elv durva, hogy az iskola BARMILYEN megfontolasbol is, de elviszi oket kotelezo jelleggel. Szamomra megdobbento volt ezt hallani.

Darkcomet 2010.03.21. 01:34:02

Erre a filmre ma hívták fel a figyelmem: Snuff 102
Állítólag igen gyomorforgató, és még értelme is van egyesek szerint. No, majd meglátom, éppen csordogál lefele torrenten.

Darkcomet 2010.03.21. 03:32:35

@Hasselhoff: Most végeztem a Suicid Clubal. Szerintem ez nem horror, inkább egy piszok jó thriller vagy krimi. Mindenesetre nekem nagyon tetszett, piszok jó kis film.

sorger 2010.03.21. 05:34:39

Azért egy ilyen lista nagyon szubjektív, pont ezért, vagy ennek ellenére nem érdemes vitatkozni rajta, szerintem. Az itt felsorolt filmek mindegyike kiverheti a biztosítékot a kevésbé "felkészült" érdeklődőknél, de a Motel említése(igaz, listán kívül) számomra finoman szólva meglepő. Továbbá egy-két alkotást valahogy még bepaszíroztam volna, pl: Hate And Fury. Talán 20-as listát kellett volna írni, he-he...

RelakS 2010.03.21. 12:56:29

Vártam, hogy benne legyen a Hullajó :] Hullajó egy film, és elég beteg is, de úgy látszik, vagy a szerző nem ismeri, vagy nem versenyezhet a listás sereggel :]

Darkcomet 2010.03.21. 13:13:13

RelakS: A Hullajó azért nem illene bele ebbe a listába, mert nyilvánvalóan egyfajta paródia. Persze belezősnek belezős, de folyamatosan kikacsint a néző felé, hogy "ne tessék ám komolyan venni, ez itten csak egy film". Akárcsak Sam Raimi Evil Dead trilógiája.

sorger: A Motel egy gyenge ijesztgetés ezekhez a filmekhez képest. Lehetséges, hogy az amcsi tininknél kiverte a biztosítékot, meg nálunk is a torture filmek aduászának tartják néhányan, de finoman szólva, a lista legtöbb filmjéhez képest, csak egy lightos vasárnapi matiné.

Közbe lejött a Snuff 102. Na ezt meg kell nézni a posztolónak, simán belefér a listába valamelyik helyett. Spanyol film, ami szemcsés, rejtett kamerás felvétel látszatát kelti. Egy újságíró csajsziról szól, aki fejébe veszi, hogy bizonyítékokat fog találni a snuff filmek létezésére, csak kissé másképp sülnek el a dolgok. A kínzásos jelenetek külön megérdemelnének egy írást. Iszonyú naturális, és betegen precíz az ábrázolásuk.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.03.21. 15:06:26

@Darkcomet: pontosan, amúgy a hullajóról már korábban megemlékeztem:)

Tervbe volt véve az a film is, de sehol se találtam, mellesleg írtam is, h nyílván találok majd időközben olyat, ami simán bele férne a listába. Csak már nem akarok ezzel bíbelődni.

sorger 2010.03.21. 17:36:05

Én a Motelt pont azért említettem, mert véleményem szerint egy harmatos délutáni matiné. Semmi különös, egyszer nézhető, picit túlreagált produkció.

sorger 2010.03.21. 17:48:02

Nos, most vissza is olvastam. Ezt írod a Martyrs kapcsán: "vagy ez, vagy a Motel". Mindössze annyi a véleményem(ha esetleg nem fogalmaztam egyértelműen), hogy egy ehhez hasonló listán Eli Roth alkotása kb. a 158-as pozíciót foglalná el nálam.

Nálam egy bővebb listán még feltétlenül előkelő helyen szerepelne a Pearls Before Swine. Megtekintését bátran ajánlom az érdeklődők figyelmébe!

Darkcomet 2010.03.21. 18:16:17

@purga: Csak be kell írni a google-ba, hogy snuff 102 torrent, és 1001 találat van. Vagy nem erre gondoltál?

Most egy másik őrületet kínlódtam végig, szó szerint, annyira realisztikus minden (vagy esetleg eredeti felvételek?), címe: Snuf Reels. Természetesen ez is Japán film. Jó pénzért szereplőket szednek össze egy szado-mazho filmhez, de a film a készítése közben valami egészen brutális snuff szerű filmé alakul át.
Az olyan pillanatok, hogy az egyik figura meglékeli a kikötözött nő hasát, majd némi belekben történő tapicskolás után megdugja, mármint a hasát, szinte az egyik leggyengébb jelenet. Ez már nekem is sok volt, baromi öncélú faszság.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.03.21. 20:13:16

@Darkcomet: de, de én csak 3-4 oldallal állok kapcsolatban, ami nekem bőven elég, ezek között meg még nem rakták fel.

Ez a másik is jól hangzik:D

@sorger: lehet, h elhamarkodottan ítéltem, de pl a cigánygyerek attack elég durva volt, vagy amikor a japán csaj arcáról szedi le a bőrdarabkát:) a második részben is voltak érdekességek

istvan57 2010.03.22. 21:47:57

Ma este elkezdtem nézni a Grotesque-et. 40 percig bírtam. Pedig én azt hittem edzett vagyok.

waces · http://blog.waces.hu 2010.03.23. 13:15:57

istvan57: pedig a grotesque jol indul, majd baromi unalmassa valik. a vege elott 15 perccel megint jo, azutan pedig nem. szoval nagon hullamzo, de messze tulertekelt film. a lista egyebkent jo, mert feldobott par idaig nem latott alkotast.

waces · http://blog.waces.hu 2010.03.23. 16:26:42

egyebkent fura, hogy a guinea pig sorozat mindenkinel kimaradt.

Darkcomet 2010.03.23. 18:26:16

@waces: A Guinea Pig mai szemmel nevetséges. Tulajdonképpen anno is csak azért vált egyfajta kultusz filmmé, mármint az első két rész (a többi botrányosan gagyi), mert hiteles kínzásként tálalták, anno ez a film snuff moziként járta be a világot. Martin Sheen még komoly pénzeket is áldozott arra, hogy elfogják a bűnösöket.

waces · http://blog.waces.hu 2010.03.23. 18:29:06

darkcomet: igy van, ez a snuf filmek lenyege. azert _mai_ szemmel nezve (es elvonatkoztatva az ismereteinktol) a ch se olyan utos, mint a martyrs pl (es itt nem a mondanivalo, hanem pl a kepi vilag miatt)

(hozzateve, hogy nalam a ch nagyon nagy becsben tartott film, tehat rola semmi rosszat soha :) )

Darkcomet 2010.03.23. 18:30:57

@waces: A Grotesqe-val az a baj, hogy a híre megelőzi a filmet (Angliába még DVD-n sem lehetett forgalmazni), és az ember úgy is készül fel rá. Na ahhoz képest nem nagy szám. Viszont ha csak úgy belebotlik valaki, mindenféle előzetes tájékozódás nélkül, akkor bizony elég hamar ki fog akadni, pláne, ha előtte még nem látott ehhez hasonló őrületet.

Darkcomet 2010.03.23. 18:33:33

@purga: Néztem én is pl. a henteles.hu-n a snuff 102-öt, de érdekes módon nem volt még fent, pedig egy 2007-es filmről van szó.

Darkcomet 2010.03.23. 18:47:41

@waces: Csak hát az ember tisztába van vele, hogy igazi snuff filmre nem fog a neten ráakadni, pláne, hogy a letöltése kvázi ugyan olyan bűncselekmény, mint a pedofil pornó. Egyébként ha érdekel a téma, érdemes megnézni a SNUFF: a documentary about killing on camera című dokumentum filmet, ami ezt a témát járja körül 74 percben. Régebben a video.google.com-on is fönt volt.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.03.23. 21:32:32

@Darkcomet: az az egyik törzshelyem:)

Amúgy pontosan, a guinea pig sorozat azért nem került be, mert ahogy írtam, ez csak arra ment, hogy elhitesse az emberekkel, h ez igazi. Igazából ezt mondónak hívjuk, a snuff meg az, ami 100% valódi emberkínzásokat tartalmazz, most az S&M filmektől tekintsünk el:) Valóban büntethető ilyen filmek tárolása, de online is van fenn elég sok ilyen, egyet egy korábbi kommentelő is említett, had ne reklámozzam:)

A CH meg hiába akarta elhitetni, h a kisfilm része igazi, ha önmagában is vannak olyan jelenetei, amik simán kiverik a biztosítékot. Itt elsősorban az asszony "büntetésére" gondolok. Ezek a részek meg még a látszatát se keltik, hogy igaziak. Na szóval remélem lehet érteni, h mit akartam ebből kihozni:)

Case · http://streetartbp.hu/ 2010.03.23. 23:16:13

@Darkcomet: Én speciel pont a Guinea Pig későbbi részeit szerettem, azok szórakoztatóak a maguk olcsó módján, az első kettő ellenben hóttunalmas. A Sheen vs GP infó meg erősen hibás. Egyrészt Charlie és nem Martin Sheen volt, másrészt semmi pénzt nem áldozott a dologra, csak bejelentete a dolgot az MPAA-nak, akik továbbadták az ügyet az FBI-nak. Egyébként Japánban is volt nyomozás, azért is készült el a Making Of Guinea Pig, ami aztán később a GP DVD boxba is bekerült.

Darkcomet 2010.03.27. 22:52:27

@Case: Nálad a pont, mentségemre szolgáljon, hogy állandóan keverem apát (Martin) és fiát (Charlie). Csak Emilioval nincs problémám, mert nem változtatta meg a családi nevét.

Darkcomet 2010.04.02. 17:32:01

Nos, találtam még két Japán gyöngyszemet a nyolcvanas évekből.

Shojo no harawata
www.imdb.com/title/tt0222817/

Bijo no harawata
www.imdb.com/title/tt0224102/

Nagyjából annyi a címük, hogy egy szűz, ill. nő belei. A sztori igen egyszerű, pornófilm forgatáshoz keresnek szereplőket (első esetben ugye szüzet, a másik értelemszerű), de a tipikus japán pornó jelenetek után, kissé brutálisabbra fordul a dolog.

Darkcomet 2010.04.02. 17:47:04

Ja igen!

Ezt a kis hozzáfűzést a későbbi olvasóknak írom, nehogy úgy tűnjön, hogy én egy aberrált barom vagyok, aki ilyen filmekre veri otthon. Egyáltalán nem vagyok ferdült, egy csirkének sem tudnám elvágni a torkát, mostanában operálták a cicánkat, és mondhatni, annyira aggódtam érte, mint ha a gyermekem lenne. Nálam az ilyen filmek csak a latens agresszióm levezetésére szolgálnak, semmi több. Persze, ha kifogok egy olyan horrort, ami a sokkoláson, félelemkeltésen túl még némi mondanivalóval is rendelkezik, az kissé gáz, mert pszichikailag nem érem el azt az eredményt, amit szeretnék, viszont a horror műfajába ezek az igazán érdekes művek.

Egyébként kedves rendezőim: Andrej Tarkovszkij, David Lync, Ingmar Bergman, Werner Herczog, Win Wenders, és Jim Jarmusch, Alejandro Jodorowsky, Kurosawa, Takashi Miike, Takeshi Kitano.

Magyarok közül: Body Gábor, Jancsó Miklós, Huszárik Zoltán.

Veslan 2010.04.02. 18:01:35

@Darkcomet: Jaja, én is lepkéket kergetek szabadidőmben :))) horror-addiktnak lenni nem szégyen :)

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.04.05. 13:43:04

@Darkcomet: a szüzet láttam, egy jelenetet leszámítva (ami elég durva valóban) nem olyan vészes, de amúgy elég gagyi, a másiktól így el is ment a kedvem.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.10. 06:57:23

Remek összefoglaló és maga a blog is kiváló! Csak így tovább!

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.04.10. 12:18:18

Darkcomet: értelmes dolgokat írsz, de baszki, ember, hol élsz te, hogy következetesen képtelen vagy a -ban/-ben ragokat normálisan használni???

szbszig 2010.04.20. 00:14:29

A Philosophy of a Knife-ra azt írod, hogy a kínzások "házi készítésűek". Valójában viszont én pont egy olyan nyilatkozatra emlékszem Iszkanovtól, amiben elmondta, hogy ő nagyon szívesen tett volna még bele néhány jelenetet, de a történelemhez teljesen hű akart lenni, és amiről nem maradtak megfelelő feljegyzések, azt inkább kihagyta.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.04.20. 08:30:04

@szbszig: akkor valszeg félreérthető voltam (most is), azt úgy értettem, hogy amiket látunk, az nem archív felvétel, hanem egy-egy rekonstrukció. Csak mert nehogy az átlagnéző azt higgye, hogy ezek még filmre is vették, bár ez elképzelhető is lenne, azonban ezt úgysem mutogatnák a nagyközönségnek.

skizo... (törölt) 2010.05.02. 13:27:27

Na rászántam magam, hogy neki essek a listának. Reménykedtem benne, hogy nem lesz akkora csalódás mint az a reGOREgitated, és nem!!! A Martyrs nagyon tetszett, 10 percre se hagyták, hogy unatkozzak, baromira nyomasztó volt és ami nagy előnye h volt SZTORIJA, sajnos a vége elég hülyére sikeredett és az utolsó 20-30 perc már inkább dráma kategória, de megbocsátható. Fordulatos, kellően véres faszás kis film. a 10/7 reális.
A Begottent elkezdtem nézni, de túl művészkedő volt, és már késő volt, hogy én elkezdjem belelátni a tartalmat de az első 15 perc tetszett.

Még valami, ami nem ide tartozik. A REC-et még nem láttam az oldalon, lehet csak rossz helyen kerestem. A REC-ig utáltam a zombis filmeket, romero-t meg egyenesen eltiltanáma filmezéstől (most jó pár embert magamra haragíthattam), de ezt a filmet tényleg nagyon elkapták, remélem a kettővel nem baszták el, mer azt még nem láttam..., jó lenne egy bejegyzést olvasni róluk :)

Hasselhoff 2010.05.02. 15:22:47

?? a Martyrsban éppenhogy a vége a legjobb, hiszen nemcsak, hogy megtartja a sztori jellegét, (ami már önmagában is egyedülállónak és cseppet sem kommersznek mondható) de drámai mivoltából fakadóan képes elérni azt az abszolút adekvát végkifejletet/katarzist, ami nagyon kevés hasonló műfajú filmnek sikerül. a Martyrs-t valójában psycho-drámának kéne hívni, nem kevés filozófiai gondolattal bír. továbbá engem külön lehengerel a tény, h a benne levő erőszak (amellett, h talán napjaink egyik legrealisztikusabb ábrázolásával rendelkezik) csupán eszközt képvisel egy magasztos cél szellemében, voltaképp az emberiség és a kollektív tudás expendálása érdekében. sztem minden mozzanata hibátlan ennek a filmnek, amit 3 szóban úgy lehetne összefoglalni, h: embertelenség az emberiségért.

Begottent még nem láttam, de nemsoká.

a REC 2-vel kapcsban csak annyit, h inkább bojkottáld. helyette próbáld be a 28 nappal, majd héttel később címűket. vagy, ha nagyon érdekel, akkor sztem imax3D, bár úgy is fika.

Hasselhoff 2010.05.02. 15:45:07

na, ha már így belekezdtem szubjektív véleményem kifejtegetésébe, akkor befejezném annyival, h miután a Martyrsban vajmi kevés tudományos támaszték szolgál a "mártírokkal" szemben eszközölt bánásmódra, még azt is bele tudom képzelni, h egyrészt az erőszakos kimenetelű (vallási) fanatizmus degradálását is hivatott kifejezni, avagy az emberi kíváncsiság/kísérletezés iránti vágy árnyas oldalát reprezentálni, mintegy felismertetni arra, h igazából bárkit, bármikor és bárhogyan képesek vagyunk áldozati bárányként kezelni, ha ebből bármiféle eredményességet nyerhetünk. de tényleg kíváncsi vok a véleményekre, h ki mit gondol erről, mert én ezen a gondolatmeneten ha 5 percet filóztam a film után és lehetséges, h elsuhantam a lényeg mellett. szal, aki látta, írjon, aki nem, annak legyen ez az esti progija. megéri.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.05.02. 19:16:19

@skizo...: gondolkodtam már rajta, h milyen keretek között írjak róla, majd meglátom:)

@Hasselhoff: kimerítő elemzés:)

Hasselhoff 2010.05.03. 07:35:42

van egy '90-es Richard Kern film The Evil Cameraman címen, amiben 4 nővel művelnek "dolgokat", pl. az egyik csajt úgy kötik ki, ahogy egy függőágyat szokás, aztán csak himbálózik, és az ő sztorija kb. ennyi is. de mondjuk nincs benne se halál, se vér, de még bántalmazás se, ellenben igen pornográf, plusz nagyon hülye zajzene megy alatta, amit még a Foetus festett alá. zéró dialóg, igazán ergya vágások, borzalmas világítás, és az összkép tulajdonképpen még humorosnak is mondható. de úgy furán. annak tudom ajánlani, aki szereti az olyan kísérleti filmeket, amelyek nem tartanak semerre, mert ez nem tudható be másmilyennek. ja és csak 11 perc.

RFB 2010.05.07. 17:46:47

Most sikerült megnézni a Salo-t. Jogos a listán a helye. Én ugyan nem kaptam tőle sokkot, de átérzem ha valaki igen. Ahogy olvasom ki is nyírták a rendezőt rögtön a premier után. :)
Érdekes kérdés kinek mi a gyenge pontja, hol van az ingerküszöb :) Nemrég azon kaptam magam, hogy simán végignéztem az Earthlings-t, pedig az egyike a valaha készült legszörnyűbb dokumentumfilmeknek. Aztán a Taxidermia visszaadta a reményt, hogy vannak még emberi reflexeim :D Csak harmadszorra sikerült megnézni, az első két próbálkozásnál nem jutottam tovább a fél köbméteres disznósajtnál.

odamondó 2010.06.01. 09:29:00

A lista jó ezekből amit láttam nekem is bent van top10ben. Salo, taxidermia, visitor-q, cannibal holocaust.

Ami kritikát viszont felvetnék az az, hogy: "Az első az, hogy a film ne pusztán pornógráfiával vagy naturalizmussal próbáljon sokkolni, így az olyan művészfilmek, mint a Shortbus vagy a Ken Park egyből kiestek."

Bocs, de te ezt hogy gondoltad? Az előbb említett általam látott 4 film is pontosan eme kategóriába esik. Hogy lehetett ezekután kihagyni a ken parkot??? Szerintem ez hibás következtetés volt a részedről.

SŐT! eme kritérium alapján: "A második pedig az, hogy ne legyen dokumentarista, ne valódi halálesetekkel, vagy azoknak az illúziójával borzasszon el, mert az "túl könnyű út"."
A salo pl. élből kiesik!!

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.06.01. 09:40:37

@odamondó: nanana, a saló mint dokumentarista mű? ne keverjük a szezont a fazonnal! hiszen ez egy képzeletbeli történet egy létez történelmi eseménybe ágyazva, azon kívül, mint már írtam, egy ügyes könyv-adaptáció, ami szintén kitalált, még ha anno De Sade valóságosnak akarta beállítani.

Azonkívül pornógráf az említett 4 film, DE, ott nem csak azzal sokkolnak, hogy látjuk a kukit bemenni a nuniba, vagy hogy egy verekedés milyen életszagú. Nem, mindegyik rátesz még egy lapáttal: a Salo utolsó 10-15 perce mai szemmel nézve színtiszta torture porn, a Taxidermiában meg a magzat kitömése vagy a disznóbél megdugása önmagában is elég beteg ötlet, vagy a Visitor-Q-ban a nekrofíl szexjelenet, a cannibal holocaustnál pedig tényleg nem kell példáloznom...

Míg a Shortbusban tényleg nincs más, mint szex, egy kis homoerotikával megspékelve. A Ken Park meg egyszerűen naturalista, és még ha vannak benne elég beteg dolgok, attól még messze van, hogy a top 10-be bekerüljön.

Remélem kielégítő választ adtam:)

hógolyó11 2010.06.03. 01:31:18

Itt online nézhető néhány film a listádról, a taxidermiát itt néztem. A Saló és a Philosophy of a Knife is fent van ( ezek a kövik). stagevu.com/index Jó a blogod most már követem.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.06.03. 09:20:22

@hógolyó11: köszönöm a dicséretet:)
majd este megpróbálok beágyazni közülük egyet:)

odamondó 2010.06.04. 08:34:37

@purga: kielégítő volt.

A salórol pedig igen dokumentáció. Nem volt Pasolini ilyen okos, hogy maga találja ezt ki. Nem kell messze keresgélned. Adok egy tippet: Románia.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.06.04. 08:45:19

@odamondó: persze, h nem volt, de mondtam, h ez elsősorban egy KÖNYVADAPTÁCIÓ, ha elolvasod, akkor rájössz, h a rendező még vissza is fogta magát:)
Másrészről meg mint meggyőződéses kommunista, egyszerűen bemutatta saját szemével a fasizmust.
Abszolút nem dokumentáció.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.06.04. 08:46:21

@hógolyó11: nem sikerült beillesztenem, kér egy plusz segédprogramot, amit hiába telepítettem, egyszerűen nem játssza le a vidiket:S

odamondó 2010.06.07. 12:53:54

@purga: mondom, hogy nem érted miről beszélek.

Akkor adok egy következő tippet ha nem voltál hajlandó jobban kutatni.

Pitesti erre keresgéljél rá. Ez egy börtön volt romániában.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.06.07. 14:13:33

@odamondó: na, utánanéztem, így már ismerős volt. De a film ettől még nem dokumentáció, mert ennyi erővel rengeteg hasonló helyszínre, eseményre rá lehetne ugyanezt fogni.

Ráadásul hogy lehetne dokumentarista, ha:
- a helyszín teljesen más
- könyvadaptáció
- a megjelenő hatalom ideológiája is más
- semmi se utal Pitesti-re
- mindent összevetve az egész a képzelet műve --> nem egy valós történést mutat be --> ez nem dokumentarista kérem szépen!

A Philosophy of a Knife már inkább, hiszen ott valós a helyszín, a kísérletek rekonstruáltak, sőt még egy tanú is mesél időnként. A kettő között ég és föld a különbség!

Amúgy meg szerintem túl sokat látsz a filmbe. Különben is, tudtommal az ott történtek titkosak voltak, de persze nyilván '75-ben egy nyugati művészlélek pontosan dokumentált mindent, ami egy kelet-európai, kommunista ország börtönében történhetett, nemde? Teljesen logikus!

homerkaro 2010.08.27. 18:46:22

kicsit régi poszt de csak most került sorra a mártírok.
hát mit ne mondjak ez a film egyszerűen szar volt.
unalmas gagyi történet fűrész szintű "kínzások".úgy ültem le hogy sokkot kapok majd meg megráz mint az edenlake vagy a girl next door de ez gagyi volt.remélem a többi amit nem láttam jobb lesz:) vagy legalább a szerbfilm

InnerSlaughter 2010.08.28. 05:44:02

Purga: egész jó a lista rászántam pár napot és végignéztem mindet (azt is amit már láttam). Egy-két helyezéssel nem értek egyet, de ez nyilván izlés dolga is ahogy írtad a másik blogon nem jársz filmes szakra de szvsz ennek a blognak nem is az a lényege hogy na most akkor te megmondod mi a jó a népnek, nekem pont ez tetszik benne:)
(nálam a Begotten legalább dobogós lett volna egyébként, a Nekromantikot pedig nem értem mit keres egyáltalán itt? vagy legalábbis az 5. helyen?)

Philosophy of a Knife-ról pedig annyit hogy én végignéztem, és azt kell hogy mondjam nálam a Salo helyett az lett volna az első. Darkcometnek igaza van ezzel a filmmel kapcsolatban:)

Insane20 2010.09.02. 15:45:05

Mindet megnéztem,nem sokat csalódtam,bár a Mártírokat lehet előrébb raktam volna.Nekem az a film eléggé különleges,mondhatni zseniális,egyedi történettel,hiteles színészekkel,a megvalósításról ne is beszéljünk.Félelmet,szorongás bennem nem keltett,de vhogy nem is hiányzott.A Grotesque számomra hatalmas csalódás jó értelemben,még majdnem sírtam is rajta..:S:DA végén meg nevettem és szidtam de csak pár percig míg le nem esett,hogy hoppá groteszk-.-" A Taxidermia egy kis büszkesége hazánknak,bki bmit is mond,elismert film.A Begotten alap,a Visitor q-n és a Nekromantikon én szakadtam a nevetéstől.A maradék nagyjából megintcsak összetettebb és nem akarok egy regényt írni,respektálom azokat is(Philosophy,Salo)meg sszem 2t kihagytam:P,azok nem összettek.A lista egyik feléhez elég ha van gyomrod meg figyelsz kicsit,a másik feléhez nem árt a lelkiharmónia az erős idegzet mellé.Purga ha te nem lennél,még csak a CH-nál járnék:P:D

Skeletor 2010.09.02. 20:31:49

Hát rettegni nem tudtam egyiken sem mivel ezek csak filmek és szerintem a valóság az sokkal szörnyübb és ijesztöbb mint ezek a hatásvadász filmecskék.Na persze voltak közte olyan alkotások is amelyek a valóságot próbálták tükrözni és társadalmi mondanivalója is volt de mégis csak filmek. Elég körülnézni a világban (na persze nem a tv hiradóra gondolok mert az cenzurázott) és kész is az igazi horror pl. Afrika,Iraq,Délamerika stb a legszebb mikor az emberek elembertelenednek és olyan dolgokat müvelnek amikröl álmodni sem mernél.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.09.02. 21:39:24

@Insane18: szép összegzés:)

@Skeletor: ezeknek a többségének nem is az a "funkciója", h rettegj, inkább, h rosszul légy és esetleg elgondolkodj. az élet persze hogy keményebb, de akkor ilyen alapon ne nézz (horror) filmeket.

2010.09.17. 14:05:06

Fentiekből négyet láttam, nekem a Martyrs speciel nem tetszett, gyakorlatilag végigszenvedtem. A Grotesque viszont életem végéig elkísér, az tuti. Mindazonáltal majdhogynem tetszett. A nekromantikról nincs mit mondani, majdnem hánytam tőle, úgyhogy másnap megnéztem a második részt, és képzeljétek, attól is majdnem hánytam. Ja, ha valaki érti a tojászabáló jelenet lényegét, legyen szíves tájékoztasson, mert én nem bírtam rájönni.

Kozmokrator · http://www.tudtad.com 2010.09.29. 10:15:53

"Szép" kis összeállítás! Megmondom őszintén a Taxidermiából láttam a disznóbeles jelenetet, hát nem semmi. MIért nincsen benne a tudós?

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.09.29. 13:31:28

@Kozmokrator: lehet, h velem van a gond, de milyen tudós?

Xezs 2010.09.29. 23:33:01

Én mint laikus valahogy idetévedtem, aztán megnéztem párat a listából (pl. Salo, Grotesque, Taxidermia, ja meg a
Cannibalt még régen láttam.

Nekem pár dolog nem tiszta: mi a céljuk az ilyen filmeknek? Csupán a borzongatás? Betegnek tekinthető-e az, aki ezekre a filmekre gerjed? Beteg vagyok-e én, aki nem érzett semmi különöset mikor ezeket végignézte (na jó annyit igen, hogy a Saloban felbaszott az az elfogadás ahogy az áldozatok alávetik magukat a kínzásnak, mintha csupán valamiféle matinén lennének, eszük ágában sem volt menekülni kivéve 1-2-nek).

A Taxidermián mondjuk jót röhögtem, az inkább vígjáték mint horror, bár lehet félreértettem. Ettől még jót szórakoztam rajta.

Na ha valaki tud választ adni a kérdéseimre akkor köszi szépen :)

Xezs 2010.09.29. 23:48:00

@Skeletor: Csak egy észrevétel: Az a közel-keleti ország amire gondoltál, magyarul Irak és nem Iraq.

Celtic 2010.09.30. 08:48:47

@Xezs: Hogy mi a celjuk? Nyilvan a normal horrofilmeknek a szorakoztatas/borzongatas. Ha van fizetokepes kereslet, jo uzlet. A Salo mas teszta, ott a rendezo valami ki akart beszelni magabol. Erzekeny lelek, zavarja a diktatura. En pl. attol buktam ki, amikor itthon a Geczy c. eloadas utan megdobaltak kutyaszarral a szereploket az utcan. Innen egy lepes, hoyg ne dobaljon, hanem lojon, mert "neki ez nem tetszik". Szoval mindenkinel mashol van az ingerkuszob.

Salo: a legelejen egy srac el akar menekulni, le is lovik. Masreszt nem lenne egyszeru a menekules arrola helyrol. Fokozatosan torik meg az ellenallasukat es egesz a vegeig nem tudjak, hoyg halalra lesznek kinozva. Az ember mindig remenykedik.

Taxidermia meg leginkabb (sztem) a groteszk mufajba illik.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.09.30. 10:30:19

@Celtic: nana, azé geczy-t nem kell védeni, ő az, aki az Álszent c. filmben valóban megölt egy kiscicát, az ilyen ember a szememben pedig egy féreg.
és a film még díjat is kapott... bravo.

Kozmokrator · http://www.tudtad.com 2010.09.30. 10:37:34

@purga: Elnézést lemaradt :) Az őrült tudós aki 3 embert összevarr a szájánál és a végbelénél. Ebben az évben jött ki. Csak a címét nem tudom :)

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.09.30. 11:01:31

@Kozmokrator: az emberi százlábú:) amikor ezt a listát írtam, akkor még nem jelent meg, egyébként azóta írtam is róla:) de elég gyenge ehhez a 10-hez képest:D

Xezs 2010.09.30. 15:31:40

Azt a százlábúsat láttam, az szerintem egy fos :)

A Geczyről hallottam valamit még régen de nem tulajdonítottam neki jelentőséget.

Celtic 2010.09.30. 15:42:20

@purga: Geczy az emlekeim a darab cime volt. EGy pornorendezorol szolt a darab, aki az Ember tragediajat akarja feldolgozni porno-verzioban. Ez persze a nep sotetebb felenek ug yjott le, hogy maga a darab a porno-verzio...

De tokmindegy, egy orszagban, ahol ejszaka emberek megdobalnak mas embereket szarral, csoportosan, valami idiota idea miatt, en nem akarok elni. Tenyleg attol feltem akkor, hogy nicns messze, amikor mondjuk a Vaci utca kirakatait zuzzak be, mert "ott AZOK vannak" vagy hasonlo. De ez ugy tunik, elmult.

Celtic 2010.09.30. 15:45:54

Utananeztem, Toepler volt a rendezo mindket esetben. De nem a macskas-ugy miatt, hanem a fentebbiek miatt dobalak szart ejszaka a jatekosok.

Egyebkent meg a kiscica megoleserol erdemes elolvasni azt a par hetes dolgot, amikor vmi szlav kiscsaj a folyoba dobalta az ujszulott kutyakat. Pontosabban az ezzel foglalkozo blogok kommentjeit.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.09.30. 16:06:11

@Celtic: én azt hittem h a "geczy" a "művészneve", de részletkérdés.
és bevallom, megérdemelte a kaksit, nem csak a kiscica miatt, hanem a darab miatt is. sem a mű, sem madách nem érdemli meg, hogy így meggyalázzák, mert ez az.

összehasonlításképpen: pasolini egy eleve beteg könyvet vitt vászonra, amit megtöltött mondanivalóval. nagy különbség.

a kiskutyás kommenteket pedig el tudom képzelni, azt is meg tudom érteni. én is legszívesebb a kutyák után dobtam volna. mert ez ugye szimpla állatkínzás, nincs mit belemagyarázni.

Xezs 2010.09.30. 16:11:00

Purgával egyetértek a Geczy kapcsán - tényleg nem kellene ennyire másképp tálalni az Ember Tragédiáját. Az meg lett írva úgy ahogy, szerintem hagyjuk békén.

Viszont az ilyen kiskutya-kismacska sajnálást mindig is álszent dolognak tartottam. Falun évtizedek óta és még ma is az dívik, hogy a kismmacskákat elássák ha túl sok születik.

Lehet háborogni hogy barbárság meg állatkínzás, de ettől ez a jelenség még létezni fog. Azt meg senkitől sem várhatják el, hogy 1 helyett 10 macskát tartson el, macska meg ugye bagzik ha kell, ha nem. Ivartalanítás meg felejtős, a legtöbb ember nem fog ezért fizetni.

Arról már lehet vitatkozni, hogy etikus-e filmre venni egy állat megölését ha az passzióból történik.

Kozmokrator · http://www.tudtad.com 2010.09.30. 16:17:16

@purga: Upsz. Az embert csak érdekli. Egyébként amikor elkezdtem nézni a trailerét azt hittem valami reklám. :D

skizo... (törölt) 2010.09.30. 16:22:50

@Xezs: ez azért kicsit túlzás, nem szokás!!! előszőr ott is az megy, hogy megpróbálnak neki gazdát keresni. Az eszmefuttatásod alapján meg mi a fasznak akkor neki macska, még az az egy is ?! Ezt a zoli gyereket meg úgy betenném a Grotesque-be, a srác helyett áldozatnak csak olyan snuffosan... mekkora művészet lenne... és még alacsonyabb költségvetés

Xezs 2010.09.30. 16:28:34

Amúgy az nem Gecy? Z nélkül?

Xezs 2010.09.30. 16:33:02

@skizo...: Egy macska minden falusi házhoz dukál, egyrészt megszokásból, másrészt az egerek ellen.

Miért nem érthető az eszmefuttatásom alapján hogy kell valakinek 1 macska, de nem kell neki 10?

Érzésem szerint sokan, akiknél a macska a család szeme fénye, nem értik, hogy máshol a macska fogyóeszköz. Vagyis ha elüti az autó vagy agyonveri a szomszéd akkor lesz másik és senki nem sír hogy hova lett Micike. Az ilyen Micikéket nem cibálják állatorvoshoz se, ha megdöglik hát megdöglik.

skizo... (törölt) 2010.09.30. 16:46:19

@Xezs: falun laktam 3 évig, volt, hogy 8 macskánk is volt, megritkította a kutya, a hideg meg minden. Sajnáltuk, őket, de egyszer nem lettek elásva a kertben!!!

skizo... (törölt) 2010.09.30. 16:48:24

Elég rosszul raktam össze a mondatokat... a lényeg, hogy nem kötelező elásni az újszölött macskákat, nem is nagy divat falun se

Celtic 2010.09.30. 20:53:51

Megegyszer: nem lattam a darabot (Gecy), de tudomasom szerint _NEM_ az Ember tragediajat vitte szinre.

Egy darabot csinalt arrol, hoyg egy pornofilmrendezo kitalalja, hoyg az Ember tragediaja pornovaltozatat _leforgatja_. Nem tudom, milyen volt, valoszinuleg volt benne egy adag a kiegett, cinikus csokarol, _akinek_ semmi se szent.

Gondolom, par ember beszelget, a pornorendezo gyozkodi oket, hoyg milyen tuti lesz vagy mittomen, de NEM Madach muvet alakitotta at, hanem a darab szolt arrol, hogy egy csoka atalakitja a muvet.

Ez kb. olyan, mint az aktualis rosszfiut jatszo _szineszt_ megverik az utcan. Volt errol egy nagyon jo magyar film, a Gyula vitez telen-nyaron: 60-70-es evek, Gyula vitez egy torokok ellen harcolo csoka es amikor Magyarorszagon EB-t rendeznek, egy torok csoka nyeri es a tomeg megveri...

De azon az ember rohogott, bar ebben az orszagban allitolag penzt gyujtottek Isauranak, de az megiscsak az atkosban volt. Erre kiderul, hoyg 18 evvel a rendszervaltas utan ugyanez elofordulhat...

Celtic 2010.09.30. 20:55:05

@Xezs: de, de. Utananeztem, tenyleg nem cz.

Xezs 2010.09.30. 21:48:27

@Celtic: Én most kicsit felfrissítettem az emlékeimet a net segítségével és azt olvastam, hogy egy pályázat volt kiírva, amiben az Ember tragédiájának egy új színét kellett megírni, ami Budapesten játszódik. Na így kapcsolható a Geczy az ET-hoz.

Szerintem ennek az egésznek nagyobb a füstje mint a lángja, én állítom hogy a Gecy rendezői még örültek is a kurucinfos felhajtásnak, mert amúgy senkit nem érdekelt volna ez a mű. Láttam egy rövid részletet belőle a neten meg elolvastam pár szövegfoszlányt, ami alapján nekem az jött le, káromkodások értelmetlen halmaza az egész.

Mondjuk az már tényleg gusztustalan, hogy belekeverték a Himnuszt is.

Xezs 2010.09.30. 21:51:01

Óbazmeg és leírom cz-vel. FAIL.

Celtic 2010.10.01. 17:59:40

@Xezs: :) Hatigen. Szamomra mentseg, hoyg volt ilyen tananarom, bar az "e" betun ekezetet hordott...

Celtic 2010.10.01. 18:04:43

@Xezs: hvg.hu/kultura/20080929_antipornempire_gecy_siraly_premier

Sztem a HVG eleg megbizhato atekintetben, hogy voltakeppen mirol is szol az eloadas. De teny, tegnap a neten en is talaltam arrol _hireket_, hoyg a Madach-dramabol keszul porno. Mert ha egy blog ezt irja, kesz, ennyi. De ha egy hirben ez szerepel, sok masikban meg az en verziom, akkor furcsan nezek utana arra a hirforrasra.

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2010.11.04. 18:51:16

A Mártírok szerintem nagyon szar.

Tiger Woods 2010.12.01. 12:33:21

Cuttink Moments(ből a Cutting Moments), Aftermath meg a Gutterballs és az Inside sem rosszak.

Tiger Woods 2010.12.01. 12:49:37

@Sparrow: Igen, de beteg. Szerintem a Begotten szarabb.

bevállalós 2010.12.15. 09:54:24

Sziaztok! Segitségre lenne szükségem!Egy filmet keresek 80_90 vhs korszak ,arról szól hogy egy srác meg öli a családját és aztal köré ülteti a halotakat!Börtönbe,vagy dili házba kerül,amikor szabadul vagy szökik haza felé tart de a házába fiatalok bulizni vannak.És el kezdi öket irtani,eggyik csaj fejét turmix gébbe nyomja,a másikat fel köti el süllyeszti a kocsiukat.A végén egy kúthoz csalják amibe bele esik és egy vastartályt boritanak a kutba,amit felrobbantanak.A film cime kéne mér 2 hónapja keresem!Elöre is köszi!

bevállalós 2010.12.15. 11:24:38

Hali ez a kedvenc blogom!Már rég óta keresem ezt a filmet,sajnos sok horror rajongó se ismeri csak a cime kéne!!!pedig már olyan 10 horror rajongóval leveleztem és semmi eredmény!!!A fél kezemet adnám a ciméért!!!

Case · http://streetartbp.hu/ 2010.12.16. 13:36:37

@bevállalós: Nem szoktam grammar-náciskodni, de tõled eldobta az agyam az ékszíjat. :D

Sziasztok!
megöli
asztal
halottakat
diliházba
hazafelé
turmixgépbe
felköti
elsüllyeszti
kocsijukat
beleesik
kútba

és akkor a kisebb hibákat, szóközöket, vesszõket még figyelembe sem vettem.

A film viszont nem tudom melyik, fusd át ezt a listát, hátha megtalálod:
www.onlygoodmovies.com/blog/movie-megalists/top-100-slasher-horror-movies/

skizo... (törölt) 2010.12.16. 14:36:41

@bevállalós: nekem ez ismerős... de valahogy állandóan a fekete karácsony ugrik be, pedig nem az :D Szívesen:D

Zolika1212 2011.01.20. 20:04:51

Tény, hogy a Cannibal Holocaust a legismertebb film a témában, viszont a Cannibal Ferox jóval provokatívabb és brutálisabb, abban nem akarnak moralizálni, csak lemészárolni és felzabálni a szereplőket.
Én még helyet adnék az "Enter the Void-nek" is, amiben bár nem beleznek, ám 160 perc alatt mégis olyat kapunk az arcunkba, amit a következő években garantáltan nem felejtünk el.

Édi-béni 2011.01.21. 21:36:49

Sziasztok!
Én 1 hete találtam rá az oldalra és azóta függő lettem :)Imádom a tartalmat, kritikát és egy két film készítési kommentedet. Nagy horror rajongó vagyok, bár az utóbbi időben nem jöttek ki olyan filmek amiket szívesen megnéznék. Tök jó humorral vázolod a tartalmat, amiken nagyokat szoktam itthon visítani.Meglepődtem, hogy az általad 10 legbrutálabb film közül 3-at láttam, szóval szerintem nem rossz arány nő létemre. Köszi az élményt amit eddig okoztál! :)

Édi-béni 2011.01.21. 21:39:16

Ja ha valaki képet szeretne kapni Sade márkiról, ajánlom figyelmében A Sade marki játékait! (nem gyilkolós, lemészárolós, és nem folyik a vér)

sp00n187 2011.01.26. 10:08:54

Gratulálok az összes gyökérnek akinek ez tetszik. Innen lehet látni mennyi fasz van a világon beleértve titeket is. Mik ezek a filmek köcsögök? Kína,Japán,Olasz,
na ne vicceljünk már, ezek a filmek még egy nagy rakás gőzölgő lószar szintjét sem érik el.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.01.26. 10:29:46

@sp00n187: büszke lehetsz magadra és erre a kommentedre:) magukkal a filmekkel van a bajod, vagy az ilyen, keményebb darabokkal, esetleg magával a horror műfajával?

Ez utóbbi esetben mit keresel itt?

Illetve akkor szerinted mik a jó filmek?

A legfontosabb kérdés pedig: ezek közül hányat láttál? Ha egyet sem, akkor én is csak gratulálni tudok hozzád.

Egyébként megtisztelő, hogy képes voltál csak ezért a hozzászólásért regisztrálni. Bravó.

sp00n187 2011.01.26. 18:44:54

@purga: Ha te erre vagy büszke, hogy ilyen a filmek szemetét nézed akkor gratulálok te szerencsétlen.

Kérdés: Ha mondjuk én elmegyek hozzád és élve megnyúzlak az neked kurvára tetszene???? Erre válaszolj. Lehet hogy te arra izgulsz ha valakit kínoznak meg ölnek akkor menjél vizsgáltasd ki magad.

További jó szemét nézést neked meg az elmebeteg csürhének.

sp00n187 2011.01.26. 18:55:42

Mondjuk elég szomorú dolog, hogy neked itt kezdődik a jó film fogalma. Ha mondjuk te akkor élsz amit ez a film feldolgoz Philosophy of a Knife és te vagy az egyik főszereplő kíváncsi vagyok rá, hogy akkor is élvezkednél rajta????

purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.01.26. 20:41:42

@sp00n187: Ugyan te szépen megkerülted a kérdést, de én ennek ellenére korrektül válaszolok neked.

1. Nem írtam, h büszke vagyok rá

2. Nem tetszene és nem izgulok ilyesmikre.

3. Igen, ezeknek a filmeknek többsége kifejezetten jó, a legtöbben van mögöttes érték, amit valószínűleg te is megtalálnál, ha nem lennél egy felszínes barom. Ilyennek tekintem pl. a Taxidermiát vagy a Salo-t.

4. A Philosphy of a Knife-os hasonlatod gyermeteg, mert akkor ilyen alapon minden Schindler listája rajongó beteg, hiszen mind szeret élvezkedni a zsidók szenvedésein.

Egyébként várom továbbra is az előbbi kommentemben lévő kérdésekre a válaszokat.

bevállalós 2011.01.27. 12:46:41

@sp00n187: Kedves buzika én nem szoktam kommentelni de ide jössz kötöszködni?A blog irojának egy csomó munkája van ebben az oldalban,mi ilyen filmeket nézünk,te meg barbie babázol köcsög!eddig egy rossz hozzászólást se lehett találni!Mond meg anyádnak hogy csináljon neked tejbegrizt!És többet meg ne lássalak te fattyú!

Curtis666 2011.01.30. 15:53:34

Szép volt gyalázd le a barmot!Mondjuk egy dolgot nem értek,a honlap nevében benne van a horror szó ha nem bírja az ilyen filmeket mi a fasznak kell fel jönni és a békés olvasókat zaklatni ilyen hozzászólásokkal?Na mindegy szerény véleményem szerint az oldal nagyon fasza ÍGY TOVÁBB!!!:D

Celtic 2011.01.31. 07:15:52

Az ilyen bator emberek mindig a kedvenceim voltak. Gondolom, eppen most nott ki abbol a korbol, hogy az erkelyrol lekibalt a jatszoterre a homokozoban levo gyerekeknek, hoyg "lemegyek es belepisalok a homokvaratokba" es minthogy ebbol kinott, mas, de hasonlo szorakozas utan kellett neznie.

Fiatalon van ez igy, hogy ugy akar bekerulni egy tarsasagba, hogy mindenkinek belekop a sorebe. Aztan par kijozanito pofon utan altalaban mas strategiat valasztanak az ilyen heves vermersekletu ifjoncok.

puskaslaura 2011.03.11. 21:51:47

Szia. Ugy latom te tenyleg ertesz a horror filmekhez es nagyjabol mindet ismered ezert szeretnek kerni egy kis segitseget:)En keresek egy horror filmet ami azt hiszem 2008-2009-es lehet.Sok tampontot nem tudok adni, mert reg lattam es nem emlekszem sokra..Azt hiszem tavaly nyaron neztuk a baratnoimmel feliratosan. A felirat eleg durvan el volt baszva mert ilyen forditasok voltak benne mint: Nincs fasz.;Hova menjunk sehova.;Es persze az egesz szoveg ilyen volt de amugy a film nagyon durva volt csak a felirat miatt vegigrohogtuk az egeszet:)Arra emlekszem meg hogy egy bulival kezdodotta film aztan 5-6 fiatal sra es csaj elmentek egy lepukkant helyre kocsival.Aztan mar csak ilyen kepek ugornak be mint pl:egy furgon mogul egy csaj szokik elo es ugy nez ki mint egy zombi, es egy srac bele esik egy medencebe amiben emberi darabkak vannak aztan onnan kihuzzak vagy nem is tudom az is lehet h egy zombi lehuzza magaval a viz melyere...es tovabb semmire sem emlekszem a filmbol.Tenyleg nagyon megszeretnem talalni ezt a filmet mert reg lattam es akkor meg nem is figyeltem oda es vegigrohogtem pedig szuper film volt(mar amennyire emlekszem ra..)na koszi elore is remelem tudsz segiteni:)

purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.03.12. 11:08:18

@puskaslaura: hali, ez a Holtak Naplója lesz szerintem

mutant · http://universal.blog.hu 2011.03.12. 11:14:19

@sp00n187: gyere,bármikor szívesen látunk. Imádok vendégeket fogadni:)

puskaslaura 2011.03.20. 01:49:36

@purga: Nem, nem az sajnos:|Az a baj h sok olyan film van ami arra hasonlit amit en keresek:(na ha eszedbe jut meg valami irj legyszi:)koszi ezt is:)

laci100 2011.05.13. 07:44:47

hogy lehet itt megnézni a filmeket???

Hypocrisy 2011.05.16. 16:23:03

@laci100: ez egy blog nem egy videómegosztó itt nem tudsz filmeket nézni -.-

Hypocrisy 2011.05.16. 16:26:45

@purga:
Orozco The Embalmer
Melancholie der Engel
ezeket mindenképp nézd meg szerintem, mindkettő simán top 3as és a véleményedre is elég kíváncsi lennék róluk! :D

_Máté_ 2011.11.14. 14:37:53

A Szerb filmet megnéztem hétvégén, meglehetősen beteg... Rám személy szerint akkora hatással nem volt, de nem engedném utcára azt az embert, aki ezt kitalálta, tény, hogy sok határon túlmegy a végén kész nem lehet mit írni brutális, elmebeteg és valahol eszméletlen is...

chocco channel 2013.06.02. 12:30:17

Nekem a Martyr's egy vegtelenul unalmas mozi volt es absolut felejtheto kategoria, de a Eden Lake annyira kiutott, h evekre elment a kedvem a horror filmektol.

A lista ettol fuggetlenul jo, habar fogalmam sincs, h a Taxidermia mit keres rajta:-) Mi konkretan vegigrohogtuk a filmet, viszont a "cannibal holocaust"-ot anno keptelen voltam vegignezi. Igaz, 15 evesen lattam elosor -es utoljara:-)

A Solo ugyanez. Igaz, ez utobbit tavaly lattam de a felenel kikapcsoltuk mert oncelunak ereztuk es szimplan gusztustalannak, de ez izles dolga. A tobbit nem nem nezem meg, a tartalombol kiindulva nem birnam:-)))

A blog jo, szeretjuk:-))

Boys don't cry 2013.06.20. 21:43:29

remek a bejegyzés. az Oldboy nem fordult meg a fejedben, mint ultimate No.1? A Salot, igaz, nem láttam. Ezt bepótlom, társaságban. :) Csak eddig elkerültem, szociológusként érdekes módon a horrorban nem a szociálpszichológia fog meg. De megnézem. Szocpszichóra nekem Oldboy, és van még a Barlang, ugye, az kap hideget-meleget, de az a bizonyos első beijesztés a film harmadánál, na az mindent vitt. A moziban, emlékszem kólák estek le a támlába hátravetődő emberek mellől. :DDD Na az egy igazi Pillanat.

Boys don't cry 2013.06.20. 21:45:54

@Boys don't cry: A Barlang nem mint szocpszicho, természetesen, hanem szörnyes-felzabálós.

Kyria 2013.06.27. 16:23:19

@Boys don't cry: Az Oldboy, amikor bezárják a pasit egy szobába x évre és amikor szabadul összejön a saját lányával, majd nagy sokára kiderül, mivégre is volt az egész? Ha ez az, akkor régen láttam, nem volt rossz, de mi köze a horrorhoz?

Kyria 2013.06.27. 16:55:44

@hógolyó11: Mi a tapasztalatod erről az oldalról? Láttam, először kell csinálni egy ún. account-ot, amihez kéri a hitelkártya adatokat...
Köszi előre is.
Persze másnak is köszönöm, ha megossza velem a vonatkozó oldallal kapcsolatos infóit!

Markev 2013.07.31. 09:54:12

@Darkcomet: Én így voltam,belebotlottam,de mivel elég bizarr videókat láttam már a neten,nem verte ki a biztosítékot. Eddig nem láttam igazán jó filmet ebben a szadista horror kategóriában,jah,de a kedvencem a Motel. Az jó film.

Holtsav 2013.10.18. 03:20:52

A Magasfeszültség nem hiányzik a listáról?

Sanosuke 2013.11.02. 19:54:58

én ezek közül csak a Kannibál Holokausztot látta.
már gyerekkoromban is mondták mennyire durva egy film, meg hogy igazi kannibálok voltak benne.
hát nem tudom, engem nem fogott meg, nekem unalmas volt.

Sanosuke 2013.11.02. 19:59:21

láttam 1-2 jelenetet a Man Behind the Sun-ból, az is durva.

Sanosuke 2013.11.02. 20:00:20

@purga: biztos az indexről jött az állatja :D

Sanosuke 2013.11.02. 20:05:03

@Case: grammar náci nincs csak grammar komcsi, jó ?

Sanosuke 2013.11.02. 20:06:03

@mutant: igen ? akkor mondj egy címet és indulok is :D

Attila Ifj Gazdag 2015.03.25. 17:12:41

A Tusk se volt semmi, irtó beteg ez a csináljunk egy emberből rozmárt.

Gyurtzy 2015.05.15. 10:04:50

Nem tudom lehet bennem van a hiba de a mártírok nem hogy nem durva szerintem értelemtelen is lehet én ültem neki túl nagy elvárásokkal de én néha csak röhögtem rajta máskor pedig értetlenkedtem (pl a lány akit megtalálnak akinek vaspánt van a fején ami takarja a szemét ha ezek arra kíváncsiak mikor átszellemül a tekinteted ,, mártír leszel" akkor miért takarják el a szemét ?

Hajas Ferenc 2018.01.28. 06:46:19

Hogyan tudom meg nézni a horror filmeket?


süti beállítások módosítása