Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Vér és Belsőség

Kevésbé ismert horrorfilmek, könyvek, sorozatok, továbbá vér és halál minden mennyiségben, "sznobhatás" nélkül. E-mail: hmblog66[kukac]gmail[pont]com

Suttogások, sikolyok

Címkék

18+ (3) 3d (53) 666parkavenue (8) afterdark (12) állat (67) americanhorrorstory (33) angol (91) angola (1) animáció (8) antológia (30) argentin (6) ausztrál (23) axn (10) ázsia extrém (5) bahamák (1) batesmotel (12) bd (4) belga (4) bio (18) böszörményi gyula (1) boxoffice (27) brazil (5) brutál (228) Chelsea Cain (1) chile (6) clive barker (1) csalódás (25) cseh (2) dán (6) dean r koontz (1) deathvalley (2) dexter (33) díszdoboz (3) dmitry glukhovszky (1) dracula (1) dunatv (1) dvd (47) easy (74) edgar allan poe (1) egyesültarabemírségek (2) elemzés (3) élőprogram (34) epizód (143) érdekesség (5) erőszak (23) extant (2) farkasember (32) fearitself (9) felhívás (139) fellenbeck roland (1) felsorolás (208) filippínó (1) filmmúzeum (2) finn (6) folytatás (186) fox (1) francia (49) fromdusktilldawn (2) g.p. smith (1) giallo (13) gondolatok (58) görög (1) guillaume apollinaire (1) hannibal (3) hemlock grove (1) hír (113) hírek (23) holland (8) hongkong (12) india (1) indonéz (3) interjú (15) ír (13) irán (1) ira levin (1) izland (4) izrael (2) japán (41) jelenet (7) jódeinkábbne (10) john wyndham (1) joseph dlacey (1) kanada (67) kannibál (37) karácsony (22) kép (7) képek (48) képesítés (2) képregény (5) kérdőjel (76) kézikamera (115) kína (2) kisfilm (48) kolumbia (4) könyv (21) könyv adaptáció (72) korea (17) kuba (1) laurell k hamilton (1) lengyel (3) lesrevenants (1) lett (1) lovecraft (11) luxemburg (2) m1 (1) magyar (78) málta (1) mastersofhorror (20) mexikó (7) monaco (1) mozi (97) neil gaiman (2) német (30) nem ajánlom (140) nem amerikai (148) nem horror (50) norvég (18) novella (6) nyereményjáték (62) olasz (56) onlinefilm (80) ördög (100) orosz (6) oscar (52) összefoglaló (28) összehasonlítás (79) osztrák (5) pc adaptáció (9) penny dreadful (1) poén (193) poszter (327) premier (31) pszicho (68) puerto rico (1) remake (94) rendező (61) retro (26) ritkaság (75) román (1) rtlklub (2) salem (2) scifi (110) slasher (124) sorozat (228) spanyol (57) spinoff (2) stephen king (14) svájc (4) svéd (15) szavazás (22) szellem (201) személyes (113) szerb (5) szingapúr (3) szlovák (1) szörny (80) tajvan (2) talesfromthecrypt (20) társasjáték (1) thai (13) thebridge (1) thekilling (2) theriver (5) thestrain (1) thewalkingdead (60) the following (1) thomas müller (1) thriller (128) toplista (19) török (1) trailer (496) tv (27) tv2 (2) tv6 (30) újzéland (9) ukrán (1) underthedome (3) update (6) uruguay (1) valós alap (42) vámpír (77) várjuk (131) vendég (43) vér (399) vers (1) viasat3 (3) vietnam (1) vírusos (24) vs (23) xxx (32) zene (16) zombi (219) zskat. (124) Címkefelhő

Friss kommentek

A legnyomasztóbb horror film EVÖR!

2010.02.11. 08:50 - purga

Címkék: angol brutál vér nem amerikai jódeinkábbne

Eden Lake  - Gyilkos kilátások (2008)

 

Rendezte: James Watkins

eden-lake-horror-movie-poster.jpgElőre is elnézést a B-oldal blogtól, amiért kölcsön vettem tőlük az "evörözést", de ebben az esetben jogos, ha azt mondom, hogy ez minden idők egyik leglesújtóbb hangulatú filmje. Tegnap este néztem meg, és egyszerűen muszáj írnom róla, mert még most is a hatása alatt vagyok. Nagyon kemény film, de nem beteg, sőt, még csak nem is annyira véres, mégis amit látunk, az bőven elég. Az angolok ismét bemutatták, hogy azért van még szufla a filmiparukban. Talán elindult egy angol-francia versengés, amiről mi lemaradunk?

De csak szép sorjában, nehogy össze-vissza írjak és elvesszen a lényeg. Térjünk akkor a történetre, ami nem túl bonyolult, azonban a mondanivalója nem hétköznapi. Igaz, mostanában már az is ritka, ha egy horror-filmnek van egyáltalán ilyenje.

Szóval: van egy szerelmes párunk, akik úgy döntenek, hogy elmennek sátorozni egy kicsit az Eden tó mellé, hogy kettesben lehessenek, romantikázhassanak. Már az elejétől folyamatosan kapjuk a jeleket, hogy itt a gyerekek lesznek a központi szereplők: eleve egy iskolából indulunk, aztán a rádióban az aggódó szülők szólnak meg, sőt még egy motelben is láthatjuk, ahogy egy idegesebb anyuka ad egy pofont hiperaktív gyermekének. Ez persze nem tetszik főszereplőinknek, nyilván ők majd nem így nevelnék őket, gondolják, illetve éreztetik velünk.

Aztán a sátorozást megnehezíti egy csapat nagyfiúskodó kamasz, 12-14 évesekre tessék gondolni. Ők már cigiznek meg bömböltetik a természetben a magnót, ja és állatokat és kisebb gyermekeket is terrorizálna., Nagyjából be tudjuk lőni, hogy milyen embereknek a gyermekei lehetnek. A vezér esetében még láthatjuk is az agresszív, alkoholista apa figurájának a megjelenését is.

Na már most, a kis serdülők odáig merészkednek, hogy ellopnak minden értéket szerelmeseinktől, aminek a következménye végül is az lesz, hogy szeretett kiskutyusa a főnöknek (egy rottweiler) meghal. Akinek pusztult már nem természetes úton háziállata, az képzelheti, hogy eme forrófejű kis pernahajder agyában mi játszódhatott le, és ennek mi lett a következménye: igen, jól megkergetik a felnőtteket.

eden_lake_tribe.jpg

Innentől beindulnak az események, nagyon nem is mesélném tovább a történéseket. Azt is írhatnám, hogy "el lehet képzelni", pedig nem. Egyszerűen nem lehet leírni azt a kegyetlenséget, amit ezek a srácok (és egy lány) művelnek: ez mind igaz lelki és testi értelemben is. A vezérük taktikusan tesz róla egy videofelvétellel, hogy mindenki bűnrészes legyen, ezzel is biztosítva azt, hogy egyikük se nyomja fel a többieket. Igazából egy idő után már nem is a kutyáról, hanem arról van szó, hogy megmutassák, hogy ki itt az úr, hogy őket nem lehet kis taknyosként kezelni. Meg persze dacból, majd kényszerűségből, hiszen a javítóintézet nem egy leányálom, ahova nyilvánvalóan kerülnének.

Bevallom ritkán fordul elő velem, hogy ebben a műfajban bele tudjam magam élni a főszereplő helyzetébe, izguljak, drukkoljak neki, de ez most megtörtént. Sokszor panaszkodok arra is, hogy hiányolom a feszültséget, mind ellengethetetlen dolgot, na itt most kapni belőle bőven. A rendező nagyon ügyelt arra, hogy ne csapjon át egy szimpla kínzós tébolydába, a nézőt viszonylag megkíméli egy élve felgyújtott indiai kisfiú látványától is, amit kapunk, az is bőven elég.

A karakterek kidolgozottak, bár a gyerekek lehetnének színesebbek is, több értelemben is: a bandában csak egy fekete kisebbség kapott helyett, pedig tudhatjuk, hogy a mai Angliában csak úgy hemzsegnek a mindenféle népek. Persze tudom, hogy ha meg túl sok, akkor meg egyszerűen egy rasszista képet kapnánk, így azonban számomra nem elég hiteles. Jellemre pedig két karakterrel az a bajom, hogy szinte ugyan olyan passzívak, akik csak simán agresszívak, semmi egyéniséget nem mutatnak, leszámítva, hogy az egyik az a fekete, de ugye ez kevés. Talán a legjobban az tükrözi vissza a jellemvonásokat, amikor megkötik a "vérszerződés" a kamera által, hogy ki hogy éli meg a helyzetet. A fejlődést pedig jól tükrözi a második ehhez hasonló jelenet, amikor az ominózus égetés történik.

edenlake2.jpg

Fontos eleme a filmnek, hogy csak az ártatlanok halnak meg, ettől is olyan nyomasztó az egész. A befejezésről meg már ne is beszéljünk, az életem végégi kísérteni fog, mint valami rossz álom. Sikerült totál elvenni az életkedvemet, és megutálni ezt a korosztályt. Azért is könnyű azonosulni ezzel a művel, hiszen már kis hazánkban is volt erre példa, elég ha csak arra a két srácra gondolunk, akik hidegvérrel ölték meg osztálytársukat... A mondanivaló egyszerű, de elgondolkodtató: ezek a mai gyermekek, már nem olyanok, mint régen, ezért nem is kezelhetjük őket úgy.

Mellesleg maga a technikai kivitelezés is zseniális, az operatőri munkáról nem is beszélve: vannak nagyon ötletes megoldások. A színészek pedig nagyon jók, a gyerekek is, az egyiküknek van is gyakorlata a This is England-ból (Thomas Turgoose), bár itt nem igazán hagyják kibontakozni. Azt sem szabad kifelejtenem, hogy James Watkinsnak ez az első filmje, mármint amit ő rendezett és ahhoz képest le a kalappal, várom a további  alkotásait. De ha lehet, ezúttal kímélje meg a nézőt, mert ez már terrorizmus velük szemben is. Igazából ez az a film, ami nagyon jó, de senkinek sem ajánlom a megtekintését, mert oda az egész napja. Akit már a Martyrs is megviselt lelkileg, az messze kerülje el! Szóval csak gyakorlott művészfilm-nézőknek!

 

Értékelés: 8/10

 

 

UPDATE: Vigyázat! A kommentek nyomokban spoilert tartalmaznak!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://horrormirror.blog.hu/api/trackback/id/tr121748594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.11. 10:44:44

ez egy überbrutáljó film! Egy dolgot nem értek, ez mitől horror? 2008 végén láttam a stockholmi filmfesztiválon, és már ott is horrorként konferálták, és azóta is mindenhol ezt látom, tehát biztosan bennem van a hiba, de ezt inkább thrillernek mondanám. A horror számomra inkább a fantáziáról szól (kísértetek, élőhalottak, szörnyetegek, vudu), ez a film pedig annyira valós, bárkivel bárhol megtörténhetne. Persze ez is benne a jó, hogy azonosulsz a főszereplőkkel, ez teszi hihetetlenül erőssé a filmet.
Többször is láttam és többedszerre sem veszít az erejéből, brutalitásából.
A posztban viszont nagyon soknak tartom a spoilert.

gabcigirl 2010.02.11. 10:49:49

Nem kell horrorrért CD-ért nyúlni azonnal. Mi a helyzet a tanárverő kölkökkel????

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.02.11. 10:59:03

@Rékuc: igen tudom, pedig a legtöbb esetben igyekszem elkerülni, de sajnos itt megkerülhetetlen, különben a kedves olvasó talán nem érezné át, h miért hatott rám ennyire.

A horror szerintem meg lehet valóságos is, elég ha csak a philosophy of a knife-ra, vagy akár a cápára gondolunk.

@gabcigirl: igaz, de én is említettem egy példát:

"hiszen már kis hazánkban is volt erre példa, elég ha csak arra a két srácra gondolunk, akik hidegvérrel ölték meg osztálytársukat..."

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.02.11. 11:27:57

van 2 alap film, amiket kb egymás után láttam, anno:
# Á l'intérieur
# Eden Lake
..
összevetve:
nagyobb gyomrost kaptam az
Á l'intérieur-től.

waces · http://blog.waces.hu 2010.02.11. 11:33:01

szorokin: izles dolga. en is egyszerre lattam oket es az interieur-on egyszeruen elaludtam, mig az eden lake gyomorba vagott es utana sokaig ott maradt az a nyomaszto erzes (azota is ha csak meghallom valahol, hogy "de meg csak gyerekek" akkor felall a szor a hatamon).
az a l'interieur szerintem sokkal jobb is lehetett volna ha nem olyan vegtelenul kiszamithato es sablonos. persze ez csak szvsz.

rockjano 2010.02.11. 11:38:50

Köszi ez érdekes lehet ...már töltöm is :-)

Imádom az erős filmeket, jó blog gratula...

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.02.11. 11:39:19

egyébként az Eden Lake-nek
bármely versenyen
a Legyek ura kategóriában kellene h induljon
..
szóval arról beszélek
h az ember/emberek adott körülmények között
hogy képesek viselkedni/dönteni ill. mire képesek.
ld a témában:
főpélda:
a híres Stanfordi börtönkísérlet:
hu.wikipedia.org/wiki/Stanfordi_b%C3%B6rt%C3%B6nk%C3%ADs%C3%A9rlet#A_k.C3.ADs.C3.A9rlet_c.C3.A9lja_.C3.A9s_m.C3.B3dszerei
és persze angolul, részletesebben:
en.wikipedia.org/wiki/Stanford_prison_study

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.02.11. 11:45:44

@rockjano: köszi:)

@szorokin: igen, de a legyek ura egy szatíra, bár nem szokványos, elismerem. Ráadásul abban mindenki gyerek, akik egymásnak esnek, itt inkább a gyerek-felnőtt ellentét a domináns.

A kísérletet ismerem, a német filmváltozata egész hatásos, bár eléggé túlzott a megtörtént eseményekkel szemben. Viszont itt meg egy mesterséges helyzetről beszélünk, ahol jó esetben közbe tudnak avatkozni.

aachi2 2010.02.11. 11:46:03

tényleg jó film, kötelező darab.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.02.11. 11:46:23

...
szóval ebben a témakörben
született már pár alapmű:
(a Legyek ura mellett)
Das Experiment - A kísérlet
..ja és, meglepő módon, v sem:
Batman - A sötét lovag
..joker kísérletet folytatott, igaz
itt a forgatókönyv szerint győzött a humanizmus/ész

..
@ waces
pl engem ezért nem döbbentett meg annyira az
Eden Lake

Ninfus Corporation · http://fesztivaljunkie.blog.hu/ 2010.02.11. 12:00:02

Nekem ettől ment el az életkedvem eddig a legjobban: www.youtube.com/watch?v=efD73KREVg8 (az Eden Lake-et még nem láttam).

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.02.11. 12:03:59

@Ninfus Corporation: na ezt már régóta megakartam nézni, csak mindig kiment a fejemből:)

68nyara 2010.02.11. 12:05:20

Azért az Eden Lake-ben az igazi gyomros a végén jön, amikor a felnőttek is bűnrészesekké válnak. Onnantól már nem a mai fiatalok viselkedéséről szól pusztán a film, sokkal súlyosabb kérdéseket is felvet. A legyek urában a megérkező felnőttek lezárják, itt meg tovább viszik a helyzetet.

Ninfus Corporation · http://fesztivaljunkie.blog.hu/ 2010.02.11. 12:06:16

Habár a Sauna-nál racionálisan nem lehet megmagyarázni, hogy miért akarod felakasztani magad utánna. Ott inkább a hangulat, a képvilág a nyelv (csak eredetiben érdemes nézni, felirattal) és a zene együttes hatása a tudatalattira üt nagyot.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.02.11. 12:11:06

@68nyara: persze, de ezt nem írhattam meg, mert az már abszolút spoiler, és azért törekszek arra, h az olvasónak maradjon vmi meglepő:)

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.02.11. 12:12:34

@ purga
@ 68nyara
egyébként teljesen mindegy h a Legyek ura
szatíra e vagy sem.
a képlet passzol rá:
h az ember/emberek adott körülmények között
hogy képesek viselkedni/dönteni ill. mire képesek.
/ a befejezéséről: megint az ész/civ-ó az úr
..hááát, kellett a pozitív üzenet a végire..
:/ :S /

..
ITT pedig
és a szülők inkább mintha generálnák ezt
a megfelelő környezetet biztosították gyermekeik
felcseperedéséhez :D
..
"megneveltékék" a kölykeiket. :D:D

elég.volt 2010.02.11. 12:14:04

A mai gyerekeket, már csak napiszintű rendszeres félholtra veréssel lehet(ne) nevelni. Mert olyan, hogy szép szó, meg érvek, hát az náluk nem létezik.
Munkába menet és onnan jövet, naponta 4-5 rohadékot én is nevelgetnék egy kicsit.

A felelősség a szülőké!

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.02.11. 12:20:51

bocs a zavaró helyesírási hibákért
viszont látom közben, h
nem is
SPOILER-eztem
csak purga
"itt inkább a gyerek-felnőtt ellentét a domináns." -mondatára reagáltam.

68nyara 2010.02.11. 12:27:48

@purga: Hát egy évek óta futó filmnél, aki még nem látta...:-) De ok, szánom-bánom.

lantraman 2010.02.11. 12:28:29

@Ninfus Corporation:
Nem is tudtam eldönteni, hogy tetszett-e a film, néhol túl undorítónak találtam. (de azért inkább tetszett, mint sem)
Érdekes tájszólásban beszéltek a helyi erők (angolul láttam), azért már megérte megnézni.
Szerintem több volt ebben, mint mondjuk egy Péntek 13 szerű baromságban, legalább valami hihető történet, egy teljesen valóságos környezetben.
Hasonló akár nálunk is megeshetne (vö. Olaszliszka)

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.02.11. 12:32:54

@68nyara: 1,5-2 év azért nem egy nagy időintervallum:)
Ráadásul vedd figyelembe, hogy (tudtommal) itthon még ki sem adták, tehát a nagyközönség előtt azért még ismeretlen.
Persze vannak filmek, amikről én is feltételezem, h sokan láthatták, szóval ott a végét is kivesézem.

lantraman 2010.02.11. 12:34:57

A This is England, amiben az egyik csákó játszott, egy nagyon jó film, skinheadek vannak benne, meg rasszizmus, és a'80-as évekről szól,érdemes megnézni!

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2010.02.11. 12:38:17

Ezt a filmet pont láttam, és bennem abszolút nem hagyott mély nyomot. Irreálisnak és eseménytelennek hatott. A vége mondjuk kicsit feldobta, de alapvetően negatív filmélményként maradt meg bennem. Akit érdekel, a blogomon írtam róla bővebben, keressen rá.

lantraman 2010.02.11. 12:45:52

Amúgy meg: Devil's Reject rulez!

David Bowman 2010.02.11. 12:48:51

Kezdjük az elején. Ez nem fikció, hanem a szomorú valóság. Nem értek 1et azzal, hogy a mai gyerekek mások. A gyerekek ilyenek. Főleg, ha nincsenek köztük lányok. 1ébként a felmőttek is. A hozzájuk való viszony lett más. Verni kell őket, mert ha időben 1enként elkapod, akkor nem is alakul ki ez a viselkedésforma. ("A pszichológus gyereke a leghülyébb.") A legyek ura nem szatíra. Mindenki ismeri a Bounty történetét.
A legnyomasztóbb film a Road. Az Utolsó Nap se kutya.

David Bowman 2010.02.11. 12:54:33

A legnyomasztóbb film: The Road.
A Legyek Ura nem szatíra.
Mindnyájan ismerjük a Bounty történetét.
A gyerekek ilyenek. Főleg, ha nincs elég lány köztük.

greggrant 2010.02.11. 12:55:40

Sajnos még nem láttam a filmet, de a poszt alapján párhuzamot vonnék e között és Haneke '97-es Funny Games-e között. Azt volt szerencsém vagy két éve moziban látni, és a vége után az ismerősömmel, akivel voltam, kb 5-10 percig csak kábán bolyongtunk az utcán. Nagyon erős film, csak erős idegzetűeknek. Azóta letöltöttem, de még nem volt lelkierőm megnézni, ott porosodnak a bitjei valahol a filmjeim között.
Viszont ez a film is érdekel!

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.02.11. 13:02:40

@David Bowman: Dehogynem szatíra, még hozzá Ballantyne, R. M.: A korallsziget c. művének a karikatúrája. Ebben ugyanis az angol gyerekeknek sikerül összehozniuk a tökéletes társadalmat.

"Főleg, ha nincsenek köztük lányok"
De hiszen itt van egy lány köztük, mint ahogy írtam is.

Ja és a cím szándékosan a legnyomasztóbb horror, és nem legnyomasztóbb film:P Különbség!

David Bowman 2010.02.11. 13:09:36

@purga: 1 lány kevés. Az nem hozza a statisztikát. Nyilván, ha ott van, közéjük való. Igaz példa a Bounty esete.
Akkor sem hiszem, hogy a Legyek Ura szatíra lenne. A szatíra lényege ugyanis a gunyoros túlzás lenne. Ez pedig csak a valóság. Tapasztalatból beszélek.
Az Útban emberevő hordák vadásznak a túlélőkre. Az nem horror?
1ébként a legütősebb horror a Kannibál Holokauszt volt. Bírósági tárgyalás, meg ilyesmi.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.02.11. 13:19:56

@greggrant:
Haneke alap/nagymester, csak kevesen vágják.
# egyik kedvenc témája a megmagyarázhatatlan, cél/indok/ok nélküli erőszak.
egyszerűen csak megtörténik. ennyi.
a cache-is ue. tőle

# szintén Haneke film a 00's évtized egyik legerősebb filmje, (szintén kemény, csak lelkileg)
La Pianiste - A zongoratanárnő

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.02.11. 13:20:13

@David Bowman: jó, a road-ot nem láttam, csak azt gondoltam, h az nem horror, mea culpa.
A cannibal holocaustról is írtam már, az is eléggé nyomasztó, de ez számomra, nem tom miért, de jobban hatott.

Amúgy hiába gondolod, h nem az, nekem meg van könyvben, és a lábjegyzetben is ezt írják, amit én.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.02.11. 13:23:50

en.wikipedia.org/wiki/Lord_of_the_Flies

Lord of the Flies is an allegorical novel by Nobel Prize-winning author William Golding

allegorical novel

persze wikipedia nem szentírás ;)

egyébként
komolyan lényegtelen h az e v sem,
a lényeg a tartalom, amiről beszél....

David Bowman 2010.02.11. 13:25:55

@purga: A Kannibál Holokauszt 35 éves. Akkor még más volt a zingerküszöb.

greggrant 2010.02.11. 13:41:49

@szorokin: igen, A Zongoratanárnő is jó film, de azt nem sorolnám egy kategóriába a Funny Games-szel. Mondjuk, más is a téma, de szerintem nem is üt akkorát

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.02.11. 13:49:12

@Interstellar Overdrive: szívesen:) de inkább csak önvédelemből, nehogy "lopással" vagy kreativitást nélkülözéssel vádoljanak:)

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.02.11. 13:59:58

Nálam a legnyomasztóbb kategóriát a Funny Games (US) viszi Tim Rothtal, vázz... még zenéje sincs, kibebaszott kurva jó film és egyben nagyon undorító. De lehet, hogy csak azért gondolom így, mert ezt még nem láttam. Eden Lake. Rá fogok menni, köszi!

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2010.02.11. 14:02:28

@purga: :)))) Küldjük azt a csávót, aki adott egy sallert Norbinak. Az Ápdét is a mi szavunk. hihih.

chipshop (törölt) 2010.02.11. 14:08:17

Remeltem hogy nem az Eden Lake-et fogom itt talalni,de megis.Meg ma is rettegek attol a filmtol,ket hetig nem birtam aludni-engem kicsonalt,nem is mertem vegignezni-neeeeeeee mondd el,tudom mi a vege:-))))
Sok horrort lattam eddig,igazan jokat,kemenyeket..de az Eden Lake ota nem nezek horrort.Nyul vagyok hozza:-))))))))

deadness · http://www.illusionsanddreams.com 2010.02.11. 14:09:04

Ahoj!

Én ezt a filmet nem tudtam végignézni, egyszerűen elvette az életkedvemet, tényleg a legnyomasztóbb film, amit (majdnem) láttam.

Emellett még a Radírfej volt rám ilyesmi hatással, de az teljesen már aspektusból volt nyomasztó.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.02.11. 14:13:29

@nosferato:
nézd meg az eredeti 97-est.
mindkettőt Haneke rendezte, de azé' .... :P

@greggrant:
Funny Games vs Pianiste
persze más műfaj, stb
de pl mindkettőt jelölték aranypálmára
Pianiste viszont kapott pl zsűri nagydíját.
(persze mindkettő odabszós)

és Cannes még azé nem Uszkár színvonal

VVega · https://debugme.eu/ 2010.02.11. 14:15:53

Valóban nyomasztó és nyugtalanító film, de a tavalyi Harry Brown még erre is rátesz egy lapáttal, és szerintem minden elemében az Eden Lake fölé nő.

bolomba (törölt) 2010.02.11. 14:21:21

uhh errol a filmrol ezt irtam:

felejtsetek el! annyi a lenyege, hogy olyan a gyerek, amilyen a szulo. ja es meg annyi, hogy ha idegenbe mesz, vegyel vissza magadbol es csak ott pattogj, ahol te is jani vagy.

ha az igazi arcat akarod latni az akkori angliai fiatolknak, olvassd el a Disconnected c konyvet (Nick Barham)

pojaca 2010.02.11. 14:24:48

Nagyon hatásos film, tömény.
Az itt főgonosz Brett (Jack O'Connell) is játszott a This is England-ban, bár ott nem igazi főszerepet (Pukey, akit a gyűlésről hazafelé kiraknak a kocsiból pl).

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.02.11. 14:27:04

..belegondolva, jobban..
ütés vs gyomros

ezt írtam:
"
# Á l'intérieur
# Eden Lake
..
összevetve:
nagyobb gyomrost kaptam az
Á l'intérieur-től.
"

de pontosítanám a fentieket, az
Á l'intérieur inkább csak picivel jobban jött be nekem
mint az E.L.
gyomrost egyik sem adott

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.02.11. 14:27:57

..
gyomrost ill erős hatást nekem inkább a lélekboncolós filmek adtak.. -- amelyek persze nem tipikusan horrorok... ;)
ld kísérlet, frailty, irreversible..
máshogy meg pl la pianiste

ami idevág (tehát horror is -- nem OFF)
és felállt tőle a szőr a hátamon kb
Perfect Blue (Satoshi Kon,1998)
Hongryeon Janghwa - A két nővér (Ji-woon Kim, 2003)

# és talán a legkeményebb EVER, ami valódi horror
Audition - Ódishon - Meghallgatás (Takashi Miike,2000)

greggrant 2010.02.11. 14:30:28

@szorokin: hát, Cannes bizony nem Uszkár-színvonal, de nem is határozza meg, mit nézek és mit nem :) Nekem túl sznob. Elég csak a Dardenne-fivérek filmjeire gondolni, amik egyszerűen csak unalmasak, mégis jelölésig vagy győzelemig vitték.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.02.11. 14:35:10

@szorokin: hát a meghallgatást eléggé eltúlozzák szerintem... engem annyira nem fogott meg, a végét jobban ki lehetett volna húzni

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.02.11. 14:35:42

@greggrant:
jogos, vannak elrettentőbb példák is :)

de ha nem Cannes
kb semmi sem marad
max Berlin, Velence, Sundance
...
szóval sehogysemjó.. :D:D

bolomba (törölt) 2010.02.11. 14:40:02

ami egyebkent nekem 2009 legnyomasztobb filmje (nem horror) volt, az a Precious. az anyuka mellett Jason egy fanszorzetet szamolgato pattanasos kamasz.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.02.11. 14:40:33

@purga:
ahogy az meghallgatásban
pl

SPOILER, VIGYÁZAT :
gügyög -icicicici szerű lánykahangon-
a csaj a a lebénított figurához
és
teliszurkálja tűkkel
aztán a szemgolyók is kapnak
pffffffffff.
SPOILER VÉGE

hááááááááááát...

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.02.11. 15:02:43

@szorokin: nem biztos, hogy még egyszer meg akarom nézni a sztorit :))) A Pianiste-t viszont azonnal PINA SITE-nak olvasom, és ezt természetesnek találom.

Imeron 2010.02.11. 15:06:17

A durva vonalon tenyleg senki sem latta a Girl Next Door-t (Jack Ketchum's Girl Next Door)? A cime miatt ugy hangzik mintha valami kis gagyi tini vigjatek lenne, pedig eleg kemeny a film. A stilusa talan egy picit a Funny Games-re hasonlit. Minden durva film kedvelonek kuldom szeretettel :).

szépmező 2010.02.11. 15:16:13

"a bandában csak egy fekete kisebbség kapott helyett, pedig tudhatjuk, hogy a mai Angliában csak úgy hemzsegnek a mindenféle népek. Persze tudom, hogy ha meg túl sok, akkor meg egyszerűen egy rasszista képet kapnánk, így azonban számomra nem elég hiteles."

nem tom mér lenne rasszista.
az mér rasszista, ha a valóságot mutatod be?
tuti van olyan eset nem is kevés amikor csak színesek (mondjuk antillaiak) vernek agyon vagy fehért vagy másik színest (pl indiait).

hunyuan 2010.02.11. 15:17:48

ez film egy fos...10/1.5

spoiler***

a film elején, a tóparton úgy vágtam volna tenyérrel pofán az összes kölköt mint a szart, ne szórakozzatok már...

13-16éves kölkök szalonnaszeletelővel, szétrúgtam-ütöttem volna őket, a csontjaikat törtem volna szanaszéjjel

egyedül a kutya jelenthetett volna némi gondot.., de miután a csávóhoz került a gyerekek kése, a kutyát is levágtam volna

gyerek csapat kutyával, bicskával, egy jó erőben lévő fitt fital férfi ellen.., jöhetnének ellenem ilyenek bármikor még vagy egy tíz tizenöt évig biztos..

felnőttek a végén, wtf??, elhízott, béna, mozogni nem tudó alakok.., lerúgni-szétütni őket a picsába-mozdulni se nagyon bírnának

méghogy félelmetes film, ugyan már...bár ízlés dolga..

(8y judo. 4y muay thai)

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.02.11. 15:18:47

@szépmező: nekem nem is, de másoknak sajnos úgy tűnhet, fájhat az igazság...

mooncat · http://rajzoltam.blog.hu 2010.02.11. 15:34:00

@Imeron: az a vicc, hogy az a regény igaz történet alapján íródott. :/

engem is nagyon érdekel a film, de az a baj, h enélkül is hajlamos vagyok a búvalb@szottságra, hát nem tudom, mi legyen. :(

Süni Papa · http://gombocsekli.blog.hu/ 2010.02.11. 15:49:05

kíváncsivá tettél - ez a lényeg, megnézzük s utána ígérem elmondom, hogy szerintem nyomasztóbb-e mint a Hetedik kör (ha horror kategóriába szabad sorolni)

Gratula a bloghoz!

solesz · www.index.hu 2010.02.11. 16:15:05

A legyek ura attól allegorikus, hogy a cím maga a sátánra utal. Méghozzá pontosan a Belzebúb -ból. Allegórikus, mert megmutatja a csupasz neveletlen ördögöt.
Elég vaskos film azért az.

Lásd itt is:
hu.wikipedia.org/wiki/Belzebub

doktor.dikhed 2010.02.11. 16:26:21

Durva, de azért annyira nem sokkolt.

Evil One 2010.02.11. 17:08:41

Hát izé, nem hiszem, h komolyan tudnám venni az alaphelyzetet, úgy meg nem elgondolkoztató, hanem idegesítő.
Gyerekek elől menekülni... ? Nem egy Alien, az tuti. :)

MaryJaneWatson 2010.02.11. 17:10:43

Mindig sokkal sokkolóbb az, ha olyat látunk, ami bármikor megeshet. Sok ilyen film és az utcára se merek kimenni :) Nekem a mostanában látottak közül tetszett még Az utolsó ház balra (a végét leszámítva) és egy nagyon régi, de nagyon jó film a Freaks is.

kaamir 2010.02.11. 17:26:52

Nem is olyan régen láttam, nehéz volt kiheverni.
Talán a Visszafordíthatatlan volt még ilyen hatással rám.

Szalacsi_Dezső 2010.02.11. 17:30:29

Igen a horrort gyakran keverjük a trash-el. Nem kell vérnek fröcsögnie, végtagoknak leszakadnia (ld.Pszicho) attól az még jó lehet.
Pl ezért nem horror a Fűrész sorozat, az egy egyszerű, kicsit véres thriller.

Aquarius 2010.02.11. 18:26:01

A "főnök" srác a Skins egyik főszereplője :). /Most futó angol (kult?)sorozat./

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.02.11. 19:13:00

@kaamir:
:)
ld nálami is fentebb, mint
irreversible
nem lehetett sétagalopp még eljátszani is Monica Bellucci-nek AZT az aluljáróban....

skylla 2010.02.12. 18:56:07

evört meg egeszseges ember nem ir, minden mas kifogas

»RyuK« 2010.02.13. 10:01:13

Nekem nagyon nem jött be, pedig szinte csak jókat olvastam róla, mégis ilyen "Mi a fasz volt ez?" érzésem volt utána. A főszereplők nem okosabbak mint néhány ötödikes, a gyerekek meg idegesítőek. Voltak izgi pillanatai, de bevallom a felénél pár percre bealudtam.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.02.14. 14:21:27

@skylla: ha pszichológus vagy, és meg tudod állapítani ki egészséges, ki nem, szívesen elmennék hozzád, mert nagyon okosnak tűnsz, és felnézek rád. Majd írj légyszi, vagy add meg a rendelőd számát! Köszi!

all: megnéztem a filmet. A Funny Games meredekebb, de komoly formák vannak ebben is. Tényleg az ember a legfélelmetesebb állat a földön. Még 1-2 ilyen emberhorror, és elmegy a kedvem az egésztől, és inkább visszatérek a barátságos szörnyes-űrlényes vonalra. Az Eden Lake-kel az a baj (SPOILER ALERT), hogy nincs megoldása, hanem megmarad bennem a faszültség a film után, ergo kimegyek az utcára, és pár órán keresztül aki egy rossz szót szól, azt szájba baszom. Ezért nem is olyan hülyeség a "happy ending", mert akkor nem úgy jössz ki a moziból, hogy még benned van egy szolid mészárlásra való indulat. (SPOILER OFF)

Kösz az ajánlót!

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.02.14. 15:49:06

@nosferato:
**SPOILER ON
ha belegondolsz a Funny Games-re is igaz, amit írtál, mint bajod...
+
írtad: "Ezért nem is olyan hülyeség a "happy ending" "
és itt jöhetnek a fenti példák:
Legyek ura, feloldás/vissza a civ.ba
Dark Knight - éjfél van és 1ik hajó sem robbant fel
AKA szinte hihetetlen pozitív kimenetel
..ja és
itt a börtönkísérlet is + a filmverzió:
Das Experiment
- vége a kísérletnek, mindenki mehet haza...
**SPOILER OFF

egyébként van egy Funny Games mintára tákolt ámerikás horror: The Strangers
persze nemnagyon ajánlott ...

Hasselhoff 2010.03.19. 21:16:09

nem horror, de thrillernek kimagasló.

blaberus 2010.03.21. 04:40:05

Most fejeztem be.
Evil One-al ertek egyet, az ilyen filmekben mindig a foszereplok idiotasaga idegesit, ugy csinalnak, mintha az alien kiralyno uldozne oket, es emiatt nem is nagyon tudom beleelni magam.

SPOLIER: a kutya halalanal b+ ledobja a kest (okos...), majd elkezd hebegni habogni ahelyett, hogy felajultra verne a kolykok hangadojat (aki amugy ranezesre es imdb alapjan is ~18 eves azaz kvazi felnott ami bizony latszik is epp ezert nehez 12-nek hinni, ahogy azt a rendezo szeretne) es szetkergetne a bandat, majd elhuzna a csikot.

Szoval reszemrol nem hiteles ergo nem hatott ram, illetve de: idegesitett.

Nocturama 2010.05.21. 18:40:58

Először is, nagyon tetszik a blog! Megnézem a filmet és bevallom őszintén nem tetszett. Én nem találtam nyomasztónak. Csak átfutottam a többi bejegyzést, de láttam, hogy valaki említette a Funny Games című filmet. Az inkább megérdemelné a legnyomasztóbb film evör címkét. Szerintem :)

Nocturama 2010.05.21. 18:46:28

@nosferato: Teljes az egyetértés köztünk :D

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.05.24. 21:34:52

@Nocturama: no, neked és mindenkinek, aki hiányolta a Funny Games: sikerült megszereznem a '97-es eredeti verziót, erről is amint tudok, írok, szóval türelem:)

Insane20 2010.09.07. 00:43:51

Hogy őszinte legyek én többet vártam ettől,mivel rengeteget olvastam róla.Egyszer néztem meg és elég izgatott voltam,mert másra számítottam.Nem nyomasztó,max meghökkentő és idegsítő,de nem csak a srácok miatt,hanem a felnőttek miatt is.Ugyanmár,nagyképű,flegma kölykök,nem értem mér nem baszta nyakon a csávó már a legelején vmeyiket...Mindenesetre a vége tényleg üt,elég drámai,de engem egyedül az fogott meg.

Insane20 2010.09.07. 00:47:27

Ja igen,én se mondanám horrornak,viszont filmezés szempontjából az,akárcsak Az utolsó ház balra.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.09.08. 08:10:03

@Insane18: hmm, filmezés szempontjából? ezt h érted? amúgy azért nem bassza nyakon (sajnos), mert azért az angolok vmilyen szinten civilizáltabbak, mint mi. ott tudtommal elég erősen beléjük van nevelve, h gyereket nem verünk.
a nő hozzáállása pedig egyértelmű, tekintve, h valamiféle tanárnő.

Insane20 2010.09.16. 12:25:49

Nem úgy gondoltam,h odamegy és egy bottal eltör 1-2 lábat,v ilyesmi (egy pofon sztem belefért vna,max jobban felidegesíteti vele a srácokat).Filmkészítés szempontjából a műfaja horror,mit magyarázzak ezen?:)

2010.09.16. 16:04:24

Hát fiúk-lányok, hozzátok képest Réz András kisiskolás. Ami biztos, hogy ezt az eden akármit nem fogom megnézni. Engem mindig idegesít a filmekben (nem csak horrorban), amikor csak a rendező kedvéért nem verik fejbe a gyengébb, bénább, kisebb stb ellenfelet. Öt- hat ilyen kölyköt csokorba szednék és elásnám a francba.
Igaz, gyerekekkel nem szép dolog erősködni, de ha támad és látványosan pszichopata, akkor már csak odaüt az ember, nem?

borleszk (törölt) 2011.02.01. 14:09:23

jo film nagyon. érdemes megnézni a Skins cimu angol sorozatot, a 3-4 szezonban Brett a foszereplo és _ugyanezt_ a figuràt hozza. gyakorlatilag ö vitte el a hàtàn a filmet, ezért is drukkoltam neki :) jo szinész. ir szàrmazàsu

az érdekes tàjszolàs pedig nem màs mint brit angol (kivéve brett, a belekevert ir angollal). amerikai angol...na az tàjszolàs...

fura mod én végig a sràcoknak drukkoltam, a felnott pasas egy retardàlt barom aki ràadàsul még hulye is.

sok idot toltottem angliàban és higgyétek el, ott ez nem ritkasàg...

haneke 'benny's video' cimu filmje hasonloan egy megborult fiatalrol szol, az egyetlen film ami képes volt felnyomni a pulzusomat de ugy hogy idegességemben leestem a székrol...

spoiler: a film vége nekem kétértelmu, nem hitette el velem hogy megolik a nöt. kicsit biztosabb befejezés jo lett volna.

kulon tetszett hogy szinte mindegyik gyerekben megjelent a kétely, a tehetetlenségtol valo félelem, végre a 'rosszak' nem egysiku gyilkologépek voltak. bravo!

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2011.03.15. 12:10:32

Nem kell sokat belelátni ebbe a filmbe, egyszerűen szar. Én is írtam róla, és hát az operatőri munkán és Kelly Reilly játékán kívül az egész egy idegesítő szemét, amit be kéne tiltani.

SzandykaH 2011.04.26. 15:48:00

Én csak most regisztráltam segitene valaki hogy hova kell nyomni ahoz hogy megnézzem a filmet

SzandykaH 2011.04.26. 15:58:03

Lécci segitsetek..:)

mutant · http://universal.blog.hu 2011.04.26. 16:00:51

@SzandykaH: Szia! Itt filmeket nem tudsz nézni, csak a kritikákat, ajánlókat tekintheted meg.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.04.26. 16:07:49

@SzandykaH: te most komolyan 10 éves vagy? :D
Na ennyit a "nagy biztonsági rendszerről".

1. Itt nem tudod megnézni, ez csak egy kritika.

2. Nem neked való, de tényleg.

3. Ha annyira akarod, akkor kérj anyutól pénzt és vedd meg DVD-n. Mindenhol egységesen 2 ezer forint az ára.

SzandykaH 2011.05.13. 21:28:24

jaj jóvan na am láttam tesómmal és nagyon durva és egyben jóó ia..:P

Tamócs 2011.07.23. 10:43:49

Mikor én a blogomban írtam erről a filmről nem találtam rá más szót mint a szörnyű. De most már igen. Nyomasztó. Nekem semmi bajom nincs a véres,félelmetes horrorfilmekkel,mert 12éves korom óta ezeket bámulom. De semelyik film nem tett rám ilyen erős benyomást mint ez. Egész éjjel ezen járt az agyam.az a szegény kisfiú akit felgyújtottak..

g-dúrban zúgó kabóca 2011.10.26. 15:16:48

nekem tetszett a film, bár kétségtelen, hogy volt benne pár butaság. de tetszett annyira - és ez ritka! - hogy a következetlenségeket ignorálni tudjam. Azzal is nagyon egyetértek, hogy nem volt kidolgozott a gyerekek karaktere (viszont a Paige-et játszó lány szerintem nagyon eltalált volt).
********SPOILER! SPOILER! SPOILER!**********
Ami viszont nagyon nagy marhaság volt, beletenni azt a jelenetet, még az elején, amikor a fickó belopózik az üres házba, majd a tetőn kimászik. Egyrészt hullára értelmetlen bemenni egy idegen házba, hogyha fosol a lakóktól, ugye, és semmi szerepe nem volt az egésznek a történet előbbre vitele szempontjából. Másrészt szerintem sokkal ütősebb lett volna a vége, ha nem látjuk már az elején a büdös kölök apját. Arra gondolok, hogy mikor a csaj a végén bemenekül a - mint kiderült, a szülői - házba, megjelent a kutya, és rászóltak, hogy "Clyde!" (a kinyírt kutya ugye Bonnie volt) - hát, az annyira, de annyira ütős lett volna, ha csak ott és ebből esik le, hogy hová is menekült! Pipa voltam, hogy egy ekkora élménytől fosztottak meg.
****** SPOILER VÉGE******

De ezzel együtt szerintem kiváló film volt, noha én nem látok bele sem elkorcsosult generációkról szóló víziókat, sem osztályharcot, szerintem pszichopaták és görények léteznek, mióta világ a világ. Az meg egy nagyon érdekes, és számomra nagyon is hihető jelenség volt, hogy a fiúk mennyire nem tudták magukat kivonni Brett hatalma alól.

NDem 2011.11.08. 21:51:58

Nekem tetszett nagyon ez a film anno, nagyon jól ki lett találva, ugyanakkor nem tartom a filmet túlságosan nyomasztónak, egy-két szereplő idegesítő benne... A végén kicsit elszomorodtam :(

NDem 2011.11.08. 21:54:17

Egyébként a Mártírok szerintem nyomasztóbb film, ott tényleg együtt tudtam érezni a főszereplőkkel, ennyire karaktereket még nem sajnáltam... :D

Marianna von Birken · http://vonbirken.hu 2011.11.19. 03:36:42

Megnéztem, és azt kérdem: és? Hét éves koromtól horrorbuzi vagyok, most 33 éves és mindig horrorbuzi. Nekem ennél jóval több kell, hogy azt mondjam, úúúú... Aminek pedig bármilyen fajtáját gyűlölöm, hogyha - akárcsak filmben is - bántanak egy állatot! Az kiveri nálam a biztosítékot - negatív értelemben. Ebben meg bántottak. :(

Ami igazán kiszolgálta az ízlésemet, pl. az Á L'Interieur volt. A Mártírok is fincsi volt, csak kár az összecsapott végéért, mert abból még kilehetett volna hozni valami faszát.

Ez nem volt sem beteg, sem groteszk, sem intellektuális horror, sem igazi szadista vérben tocsogós, öld meg anyád edd meg babbal, sem művész film - csak egy ifjúsági thriller, höhö. :) Kár, mert nagy reményekkel ültem elé.

Ja, Marianna voltam és hobbi pszichopata. :) Úgyhogy ajánljatok nekem, bitte, valami igazán brutálisat és beteget! Amire azt mondhatom, hogy ez végre igazi MIND FUCK!

Marianna von Birken · http://vonbirken.hu 2011.11.19. 15:35:40

@purga: Hogy a viharba ne olvastam volna végig?! Jó hogy! :)

A Saolót ma fogom megnézni. A Subconscious Crueltyt még keresem, Meg a Lucifer Valentine filmeket is. :) Ami még felkeltette ott az érdeklődésemet, az a Philosophy of a Knife. A Szerb filmet már elkezdtem egyszer nézni, de nem volt türelmem hozzá. Majd újra neki futok, mert láttam, mit posztoltál róla. Az ázsiai cuccokat sajnos nem szeretem: akármilyen hentelés vagy para kísértetek vanak bennük, valahogy nem fognak meg, nem jönnek át.

Az Antikrisztus viszont az egyik kedvencem, de nem a brutalitása miatt... Na, az nyomasztó film volt a javából - de én imádom a nyomasztó, lassú folyású, már-már hipnotikus hatással bíró filmeket, amik nem szemből, hanem hátulról támadják le a psychét. :) Szuper.

Amit pedig nagyon várok már, az a Livide! A trailer alapján nagyon bejött. Tényleg a Malefique-ről írtál/láttad már? :) Azt ajánlom megnézésre - francia horror, de okkult témájú. Egy börtöncellában játszódik az egész. A rabok találnak a falban egy naplót, amit valamelyik elősző bentlakó írt. A könyv teli van mágikus formulákkal, és állítólag azok segítségével szökött meg a napló írója... Nincs benne vérben tocsogás, mint ahogy franciáéknál megszoktuk, kicsit sántít logikailag is, elvarratlan szálak is maradnak, de mindezek dacára igen jó film. Én marhára szeretem.

mutant · http://universal.blog.hu 2011.11.19. 19:51:12

@Marianna von Birken: Én is így vagyok vele. Mármint; ki nem állhatom, ha állatot bántanak.Nem is bírom végignézni.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2012.01.06. 23:27:49

Na, nekem is sikerült rávennem magam. Ki akartam aludni magam a hétvégén, nem fog menni :)

M021 2012.02.09. 22:00:32

Az egyik legjobb horror, amit valaha láttam.

Near93 2012.03.04. 17:13:08

Jó film, bár nekem a vége nem tetszett.... túl lehangoló....

Ssoproni 2012.03.26. 23:23:48

Spoiler

Az utolsó képkocka amikor a tükrön keresztül a néző szemébe néz..na az mindent visz...az egyik kedvenc filmes jelenetem lessz az biztos.(EVÖR :D )

potter 2012.04.01. 00:38:18

én hülye a kislányom szülinapján néztem meg...nem kellett volna...

nyomasztó, nincs rá jobb szó. megérte.

AudreyHorne 2012.05.06. 00:59:46

Istenem...én majdnem sírtam azon, hogy Fassbendert bántják :S Hogy tehetnek ilyet azzal a pasival? *.* :D

Mortanius 2012.06.20. 21:23:14

Eszembe nem jutna ezt a filmet horrornak titulálni. Nálam ez egy nyomasztó thriller inkább.

A film nem igazán tetszett. Mivel egytől-egyig ellenszenves szereplők voltak benne(a főszereplő párocska is), így nem igazán hatott meg, hogy mi történik velük. Meg olyan hihetetlen is volt az egész, 14-16 éves kölykök náluknál 2-szer olyan idős embereket elkezdenek árkon-bokron üldözni meg szadizni...!? De a pár reakciói is totál természetellenesek voltak.
Valamint totál kiszámítható volt az egész, a leges-legvégét leszámítva.

Lexicon · http://lexicon.blog.hu 2012.07.15. 12:29:43

A film szerintem abszolút rendben van. A szükséges rossz.

Olvasgatva a kommenteket, sokak saját maguk generálják a rossz száj ízt, mikor úgy állnak a filmhez, hogy horrorról meg , "nem azt amit vártam" "gyenge". Elbeszélgetnék azokkal akik azt mondják, hogy ezek csak tinik, hülye BMX-s banditák semmi más, és a film értékelhetetlen. Szeretném tudni, azért volt már személyes tapasztalat tizenéves söpredékekkel szemben (?)

Mondják ezt olyan magyarok akik fülüket, farkukat behúzzák ha atrocitás éri őket buszon, villamoson, gyalogosként a városban... Nem ismerős? :) Hadd ne mondjam , hogy napjainkba kik terrorizálnak minket...
Tehát az alapkoncepció bőven elképzelhető. Olyan párról van szó akik ki kapcsolódni akarnak, és tekintve a helyzet mi voltát inkább legtöbbször úgy tesznek mintha észre se vennék. Ez se lenne ismerős?

Semmi kivetni valót nem találok a filmben. Nyomasztó ez tény, és mert kivételesen nem győzedelmeskedik a jó, továbbá csak fokozódik mind ez, és amolyan fejét fogja az ember jelenetek követik egymást, ami még inkább lesokkolja az embert. A filmben több mentő út is adódik amivel nem élnek a karakterek. Ez úgy szint lehet már annyira bosszantó, hogy már rossz. De ez rossz hozzá állás. Nem feltétlenül kell , hogy Happy End legyen... És az a baj, sokak ezt várnák el mindentől aztán jön a pofára esés. Lehet reklamálni azoknál ,akik mind azért felelősek, hogy szivárvány felhőt alkottak az elmében. Ezt kő' tudomásul venni, nem verni az asztalt

Arcoskodás megy minden felől, de kíváncsi lennék ki hogyan kezelné a filmben látottakat. Napjainkban is történhetnek ilyenek, sőt még durvábban változatban is. Ne feledkezzünk meg, hogy a filmben Angol konzervatívokról van szó, akik közül az egyik még pedagógus is. Reális minden esetben, nincs eltúlozva semmi, ilyen tinik meg mindenhol vannak, jó film. Mint tiniként nagyjából képben vagyok, hogy manapság , hogy próbálnak kiharcolni mindenféle figyelmet a mai srácok.

*Ami külön tetszett, nem volt felesleges szexuális együttlét, és egyéb semmit mondó részletre hál'isten nem voltak tekintettel.*

*Amiért megöltek benne egy kutyát , ez meg egy borzasztó rossz ok, lehúzni egy filmet. Na bumm. De inkább arra érdemes gondolni, hogy inkább a filmvásznon mint a valóságban*

Pony666 2012.08.06. 16:03:01

Én még ennyire unalmas szart nemláttam. 1 percet sem tudtam izgulni az egész film alatt, és valószinüleg az én empátia képességemmel van baj,meg az agyammal, de senkit nem tudtam sajnálni a filmben a kutyán kivül. Borzalmas film. Nekem semmit nem adott. És nyomasztónak végképp nem nevezném egy hülye picsa kálváriáját a béna faszijával. Annyira himi humi jelenetek vannak benne végig, h az már fájt. Ha én elmennék nyaralni a pasimmal és pár kis takony baszogatna minket, úgy ellennének verve mint a szemét, aztán hazamennék onnan a picsába. Mndenkitől elnézést a trágár szavakért, de számomra ez egy túlértékelt trágya volt....

Nahvalr 2012.08.07. 12:50:49

@Pony666: unalmas, mi? Az érezhetően nem túl jól nevelt csapat már 10 perc után megjelenik a filmben. Voltak meseszerű jelenetek de borzalmasnak nem nevezném :D ha meg majd egyedül elversz 5 srácot (közülök az egyik legalább 20 volt és nem volt rossz erőben úgy emlékszem) vegyétek fel. Én sem éreztem igazán együtt senkivel, de a film izgalmas volt.

wowerman 2013.04.13. 20:25:06

Mi az hogy "ezek" a fiatalok már nem olyanok? És a Legyek ura? Nem tegnap volt...

EvandEra 2013.04.25. 23:23:25

én csak most néztem meg, eddig valahogy nem nagyon érdekelt. mit ne mondjak, nyomasztó az fix, eddig is kerültem az ilyen táborozós nyaralgatásokat azistenhátamögött, most már pláne kerülni fogom!

RobGTV 2013.05.31. 03:35:26

Ha ez mindenkit így kicsinált, akkor keményebb, mint a spriski? Azt sem felejtem el sohasem, de nem tudom, hogy egy ilyen sztori, hogyan lehet olyan nagyon brutális...

uarempty 2013.07.15. 00:16:27

@Pony666: Hát háttérben most nézegette bnőm a filmet a csigán ment épp, én konkrétan röhögtem rajta :D:D:D annyira béna bakker, hogy az qvára nem életszerű.2 ilyen selejt "felnőtt", meg pár senkinek sem kell "véresszájúramegcsinált" gyerek, a film tele hibákkal.Inkább viccnek jó ez :))) De, hogy nyomasztó?Ki a fenének?Azon szakadtam, a csávó leszúr egy habzószájú rotit, kezében a penge a kissrác meg csúnyán néz rá, oszt majdnem el is sírja magát, kést eldobva el iszkol :D:D:D:D persze ha a maki gyereket elviszi túszként szépen, a többit meg lekötözteti és kihajtanak az erdőből, akkor nem lett volna film, a film :))) így csak komolytalan volt.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2013.07.15. 08:21:06

@uarempty: minden film komoltyalan, ha az ember fél szemmel nézi...:P

gabriel666 2013.07.15. 09:45:28

hát, nekem tegnap sikerült megnéznem, leadta a tv2 18-as karikával, nem tudom, hogy cenzúráztak-e (szerintem nem) de eléggé finomkodó volt ez a film, azaz, pont a lényeget nem nagyon mutatták... a kölkök meg idegesítőek voltak, egyáltalán nem tudtam beleélni magamat, szóval ez részemről max 4 pont


süti beállítások módosítása