Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Vér és Belsőség

Kevésbé ismert horrorfilmek, könyvek, sorozatok, továbbá vér és halál minden mennyiségben, "sznobhatás" nélkül. E-mail: hmblog66[kukac]gmail[pont]com

Suttogások, sikolyok

Címkék

18+ (3) 3d (53) 666parkavenue (8) afterdark (12) állat (67) americanhorrorstory (33) angol (91) angola (1) animáció (8) antológia (30) argentin (6) ausztrál (23) axn (10) ázsia extrém (5) bahamák (1) batesmotel (12) bd (4) belga (4) bio (18) böszörményi gyula (1) boxoffice (27) brazil (5) brutál (228) Chelsea Cain (1) chile (6) clive barker (1) csalódás (25) cseh (2) dán (6) dean r koontz (1) deathvalley (2) dexter (33) díszdoboz (3) dmitry glukhovszky (1) dracula (1) dunatv (1) dvd (47) easy (74) edgar allan poe (1) egyesültarabemírségek (2) elemzés (3) élőprogram (34) epizód (143) érdekesség (5) erőszak (23) extant (2) farkasember (32) fearitself (9) felhívás (139) fellenbeck roland (1) felsorolás (208) filippínó (1) filmmúzeum (2) finn (6) folytatás (186) fox (1) francia (49) fromdusktilldawn (2) g.p. smith (1) giallo (13) gondolatok (58) görög (1) guillaume apollinaire (1) hannibal (3) hemlock grove (1) hír (113) hírek (23) holland (8) hongkong (12) india (1) indonéz (3) interjú (15) ír (13) irán (1) ira levin (1) izland (4) izrael (2) japán (41) jelenet (7) jódeinkábbne (10) john wyndham (1) joseph dlacey (1) kanada (67) kannibál (37) karácsony (22) kép (7) képek (48) képesítés (2) képregény (5) kérdőjel (76) kézikamera (115) kína (2) kisfilm (48) kolumbia (4) könyv (21) könyv adaptáció (72) korea (17) kuba (1) laurell k hamilton (1) lengyel (3) lesrevenants (1) lett (1) lovecraft (11) luxemburg (2) m1 (1) magyar (78) málta (1) mastersofhorror (20) mexikó (7) monaco (1) mozi (97) neil gaiman (2) német (30) nem ajánlom (140) nem amerikai (148) nem horror (50) norvég (18) novella (6) nyereményjáték (62) olasz (56) onlinefilm (80) ördög (100) orosz (6) oscar (52) összefoglaló (28) összehasonlítás (79) osztrák (5) pc adaptáció (9) penny dreadful (1) poén (193) poszter (327) premier (31) pszicho (68) puerto rico (1) remake (94) rendező (61) retro (26) ritkaság (75) román (1) rtlklub (2) salem (2) scifi (110) slasher (124) sorozat (228) spanyol (57) spinoff (2) stephen king (14) svájc (4) svéd (15) szavazás (22) szellem (201) személyes (113) szerb (5) szingapúr (3) szlovák (1) szörny (80) tajvan (2) talesfromthecrypt (20) társasjáték (1) thai (13) thebridge (1) thekilling (2) theriver (5) thestrain (1) thewalkingdead (60) the following (1) thomas müller (1) thriller (128) toplista (19) török (1) trailer (496) tv (27) tv2 (2) tv6 (30) újzéland (9) ukrán (1) underthedome (3) update (6) uruguay (1) valós alap (42) vámpír (77) várjuk (131) vendég (43) vér (399) vers (1) viasat3 (3) vietnam (1) vírusos (24) vs (23) xxx (32) zene (16) zombi (219) zskat. (124) Címkefelhő

Friss kommentek

Bezár a Horror-Mirror!

2014.08.18. 12:49 - purga

Címkék: személyes gondolatok felhívás

Igen, jól olvassátok, végérvényesen megszűnünk. Ez nem valamiféle ócska klikkelés szerzési trükk vagy hirtelen felindulásból elkövetett jajveszékelés. Még csak nem is arról van szó, hogy elköltözünk másik domain cím alá. Itt most végleges bezárásról lesz szó.

Eme döntést már január (!) óta fontolgatom magamban, szóval volt időm bőven végig gondolni, megrágni a dolgot. Az alábbiakban ismertetem ennek okait, hátterét és közben érdekességekre, kulisszatitkokra is fény derül. Úgy, hogy ezek után kérek mindenkit, hogy ne kommenteljen olyanokat, hogy „mégis miééért?!”, mert azt tiszteletlenségnek veszem. Előre szólok, hogy iszonyatosan hosszú írás lesz, szóval tessék enni és innivalót bekészíteni! Akkor kezdjük is!

twd-door.jpg

Mint írtam, már az év elején felötlött bennem, hogy be kéne fejeznem ezt az egészet. Ami ezt kiváltotta, a tudat, hogy a tavalyi évértékelőmből kimaradt egy szegmens, ami eddig minden évben említésre került: hogy ismét növekedett az átlagolvasók száma. Ezt azért nem írtam, mert nem írhattam ilyet. Egyszerűen egy év alatt (és azóta is) stagnál az olvasótábor száma. Ami egyébként 1000-1500 egyéni olvasó között ingadozik, függően a posztok tartalmától, vagyok azok hiányától. Tudom, sok blogger ölni tudna ezekért a számokért, és bizonyos értelemben valóban nem kellene panaszkodnom, de azért mégis engedtessék meg nekem ez a luxus.

Számomra ez a stagnálás azt jelenti, hogy már nem tudunk hová fejlődni. Úgy néz ki, hogy elértük a csúcsot, pedig elméletben lenne még hová növekedni, csak éppen tököm se kíváncsi senki se a horrorra ebben az országban. Persze ezt nem ebből következtettem, hanem minden másból. Egyrészt ott vannak a hazai jegyeladások, amik siralmasak, ha horrorról van szó. Igaz persze, hogy ennek legtöbbször a röhejes késlekedés az oka, de a valóban premier filmek is el tudnak nálunk hasalni. (Erre most van két remek konkrét példa is.) Meg nézzünk magunkba: mi, horrorrajongók kitaszítottaknak számítunk. Nektek milyen élményeitek van azzal kapcsolatban, hogy egy társaságban, randin vagy akármin megemlítitek, hogy „imádom a horrort”? Nekem javarészt elkeserítőek. Azt hiszitek menőnek számítok ennek a blognak a vezetésével? Lófaszt! Dobálózhatok én statisztikákkal, brazil csomaggal, bármivel, a megítélésemen ez nem számít. Rögtön elkönyvelnek valamiféle beteg állatnak, aki a vérre izgul. Fárasztó így élni.

És dacára az átlagblogokhoz mért korrekt olvasótáborunknak, hirdetőket soha nem sikerült találnom. Mármint „rendeseket”, akiknek pénzért kiraktam volna a bannerüket az oldalra. Konkrétan három év alatt, amióta kinn van az  ezzel kapcsolatos bannerünk (közben töröltem, ne keressétek), egy komolyabb megkeresésem volt, amiből viszont majdnem per lett (ennek részleteibe nem mennék bele, mert az érintett fél eléggé sértődékeny). Mi több, a blog.hu „kiemelt, hirdetésre ajánlott oldal” kategóriába se kerültünk be a mai napig, pedig ahogy elnézegettem a kvázi katalógust, jó pár ott lévőnél nagyobb számokat tudunk felmutatni… Ennek oka egyszerű: MERT SENKI SE AKAR HORROR OLDALON REKLÁMOZNI! Éppen ezért még a régi nagy álmom, hogy saját domain alatt futó honlappá nőjük ki magunkat, sosem következhet be, mert nem tudnánk anyagilag fenntartani.

sad-skeletons.jpg

6 és fél év után mit tudunk felmutatni? Ugyanúgy imádkoznom kell az Index 1-2 angyalaihoz, hátha megtámogatnak minket egy főoldallal. Hányszor kérte ki bárki is a véleményemet a témával kapcsolatban? Hányszor idéztek a kritikáinkból poszterekre, lemezborítókra? Még azt se sikerült elérnem, hogy minden forgalmazónál szóba kerüljek, ha horror/thriller témájú filmnek lesz sajtóvetítése. Jó vicc! Van kb. négy, akivel úgy-ahogy tartom a kapcsolatot és elhihetitek, hogy nem éppen a legnagyobbakkal… Természetesen azért ezúton is hálás vagyok nekik, amiért emberszámba vettek minket. Csak épp szar látni, hogy bejön egy új film és már a nyitónapja előtt mindenki írt róla én meg hoppon maradok. Arról nem is beszélve, hogy sok újabb alkotásról azért nem írok, mert valamiféle gyermeki dacból azért se megyek el fizetni a mozijegyért, amiről úgy érzem, hogy nekem azt ingyen kellett volna megnéznem. Lehet, hogy ez most kicsinyesen hangzik, de mindenki szereti, ha valamivel megbecsülik munkáját. Azon kívül, ha már moziba megyek, akkor igazság szerint szívesebben ülök be valami nagy látványfilmre, mert akkor úgy érzem, hogy nem volt kidobott pénz. Látjátok, ezek után mennyire lenne hiteles tőlem az a fajta buzdítás, hogy tessék elmenni moziba horrort nézni? Nem akarok képmutató lenni és remélem, hogy sosem voltam az eme felületen.

Néha azért akadt bevételem, szó se róla. Most már elárulhatom, hogy amiket olvashattatok élménybeszámolókat a különböző escape room játékokról, azokért én kértem egy valóban jelentéktelen, jelképes összeget. Mert akárhogy is nézzük, reklámozásról beszélünk. Ugyanakkor szerencsére egyszer sem kellett hazudnom, így sosem állt elő kínos helyzet a végeredmény miatt. Én tényleg mindegyikben jól éreztem magamat! A pénzt viszont vissza is kellett forgatnom a blogba, ugyanis a legtöbb tárgy-nyereményjátékunk postázását saját zsebből kellett fizetnem, és azért szerencsére akadt egy pár! Egyébként szándékom szerint sokkal több ilyen helyről számoltam volna be (hiszen nőnek, mint a gomba), de a legtöbben nem voltak hajlandóak még ezt a minimális összeget sem befektetni. Sőt, volt, aki megkeresésemre azt írta, hogy oké, hogy írunk róla, de azért még mi fizessünk! (Amúgy, ahogy elnézem, azok lettek sikeresebbek, akik beszálltak a buliba… Ezzel most nem magunkat akarom fényezni, hanem a vállalkozók felfogásai közötti különbséget, hogy aki leküzdi kicsinyességét, az többre viheti.)

Fentebb munkát írtam, nem véletlenül. Régen még szórakoztatni tudott a kritikaírás és egyebek, de mára már egyszerűen megcsömörlöttem. Tudjátok milyen érzés úgy élni az életeteket, hogy a napi 8 óra robotolás után, fáradtan hazaérve még azon agyalsz, hogy valamit írni KELL a blogra? Mindezt teljesen ingyen, a szabadidőd kárára? Egy-egy hír még hagyján, a baj a kritikaírásoknál kezdődik. Bevallom, már a horrornézés se tölt el akkora örömmel, mint régen. Ugyanakkor meg kritikák kellenek, hiszen az nem egy felmérésből derült ki, hogy ez az olvasók kedvence. Viszont már egyre gyakrabban ültem úgy neki, hogy „basszus, valamit meg kéne már nézni”.  Ezért is vannak már egyre ritkábban „tömbösített” posztok, mert az még nagyobb meló. Nem csak a filmek összegyűjtése téma szerint, meg a megtekintésük, hanem maga az írás is sok időt el tud venni az ember életéből. Nem tudom, hogy én vagyok-e lassú, de nekem 1-1 kritika az súlyos órákra leköt. (Most persze jöhetnek a cinikus megjegyzések, hogy „nem látszik”...) Ki se merem számolni, hogy mennyi idő ment el az életemből a Horror-Mirrorra. És miért? Mit értem el úgy istenigazából? A blogszférában a megítélésem kb. ott lehet, mint a legtöbb 1-2 éves blognál: már névről ismerjük, néha rákattintunk, de semmi extra.

Hellraiser_Chains.jpg

Oké, oké, nem leszek ennyire durcás, mert azért sok mindent köszönhetek én is az oldalnak. Amikor állástalan voltam nagyon sokáig, akkor jó volt ebbe kapaszkodnom, hogy valamit azért mégis csinálok. Konkrét munkát is szerzett nekem, amikor kipróbálhattam az igazi újságírást is. Mi több, ahogy megismerkedtem a blogfelületen történő szerkesztéssel, az itt szerzett tudást remekül tudtam kamatoztatni jelenlegi munkahelyemen is. És persze ott voltak a járulékos hasznok is: mozijegyek, plakátok, könyvek, kiállításra meghívó. DVD-k, miegymás. Szóval volt értelme belevágni, csak éppen már a továbbiakra nem látom. Az idő előrehaladtával megnőttek az igényeim.

Persze megtehetném azt, amit egy szintén blogger ismerősöm is csinál, hogy megmaradt főszerkesztőnek és irányítja a szerkesztőtársait, hogy ki miről írjon. Hozzánk is felvehetnék lelkes kritikaírókat, mint ahogy ezen idő alatt vagy egy tucatnyian jelentkeztek is. Ha meghirdethetnék egy pályázatot, biztos vagyok benne, hogy lenne bőven jelentkezőnk. Csak hogy én ehhez túl önző vagyok, egyszerűen rosszul lennék a gondolattól, hogy 1-1 általam kiszemelt műről nem én írok, hanem más. Főleg, ha merőben eltér a véleményünk. Igaz, erre is voltak példák már, mindenesetre a mai napig rosszul vagyok, ha arra gondolok, hogy Varin anno 9 pontot adott a Tökéletes bizonyítékra, ami szerintem egy nézhetetlen és értelmetlen hulladék (bocs kolléga). Az emberek meg hülyék (tisztelet a kivételnek). Mármint egy blogot hajlamosak egyetlen szerzővel azonosítani, így viszont egy-egy sajátos kritika ítéletet mondhat egy adott oldal felett. Igazából ez valahol jogos is, mert ez lenne az ideális. Mert sokkal könnyebb az embernek egy idő után eldöntenie, hogy megnézze az adott filmet, ha már kiismerte a kritika írójának ízlését. Leginkább ezért is ragaszkodtam mindig is az én status quomhoz. Lehetne persze minden alkalommal egy többkritikás poszt, de ez ugye nem túl életszerű. Ráadásul ki a franc akar úgy blogolni, hogy valaki megmondja neki, hogy „holnapra nézd meg a Szarcápa 3-at!”? Jó, Az osztagnál ezt sikerült összehozni, de ugye ott közös mozizás volt, az viszont pláne nem lehet mindig.

Eddig jóformán csak magamról írtam és nem azért, mert ennyire egocentrikus vagyok, hanem mert enyém a blog és én hoztam meg a Döntést. Természetesen azért nem feledkezem meg szerkesztőtársaimról sem. Az évek alatt akadt jó néhány. Ki hosszabb, ki rövidebb ideig tolta velem a ’Mirror szekerét.

A legtovább talán koimbra bírta, aki a saját, nem kis kaliberű oldala (Filmdroid) mellett vállalta önként, hogy besegít. Megtisztelő érzés volt számomra, hogy anno megkeresett ezzel kapcsolatban. Emlékeztek Gremlinsre? Talán nem haragszik meg érte, hogy elárulom, hogy ő nem más volt, mint mutant, azaz az én nejem. Illetve már csak az exnejem (igen, itt konkrét papíros elválásra tessék gondolni). Nem tagadhatom le, hogy valahol a közös gyermekünk volt a blog. Nem csak a régi dizájnokat (volt egy pár), hanem a nevét is ő találta ki. Szakításunk nem volt valami szép, nagyobb részt nekem köszönhetően, ennek velejárója volt az oldaltól való távozása is. Egyébként is rengeteg konfliktusunk volt azóta, hogy aktív szerkesztővé vált, mert nem szerette, hogy én, mint kvázi főszerkesztőként időnként bele-bele nyúltam a posztjaiba. Ekkor megfogadtam, hogy barátnőt többé nem veszek be a csapatba. Sajnos nem sikerült eme elhatározásom.

bloody-heart.jpg

Mert Mi Amore Cadenzára emlékeztek? Exfeleségem után ő volt a következő komoly kapcsolatom, akinek a fentiek miatt nem engedtem meg, hogy szerkesztő legyen. Erre mit csinált? Konkrétan átvert, hogy bekerülhessen. Higgyétek el nekem, hogy ami párbeszéd lezajlott köztünk a Horror Mestereinek első része alatt, az nem a kirakatnak készült, az a valóságban zajlott le. Külön fájó, hogy mivel gyanús volt a stílusa, én szemtől szembe is megkérdeztem, hogy nem-e ő az álnéven. Tagadta. Aztán később persze örömittasan bevallotta, de mit sem számít a tényen, hogy a szemembe hazudott. Talán már ekkor vigyáznom kellett volna vele kapcsolatban, mielőtt... Egyébként felőlem maradhatott volna még a csapatnál, de láttam, hogy már mennyire beleszar az egészbe, így inkább megkönnyítettem mindkettőnk dolgát. A ’Mirror meg szerintem csak jól járt, mert alt.end írásainál színvonalasabbat ritkán olvasok. Igaz, szegényke ritkán kap visszajelzéseket. (Úgy érzem fontos leszögeznem, hogy vele amúgy semmilyen viszonyom nincs.)

Varin is meglepően sokáig húzta, és amolyan jokerként elég sok témában kipróbálta már magát. Érdekesség, hogy sokszor meglepett 1-1 gerilla poszttal (mint pl. a Killingjével), de emiatt emlékeim szerint nem voltak súrlódásaink. gbubu13-nak meg felmentést adtam a kisbabája miatt, meg muszáj még egyszer kihangsúlyoznom, hogy az új dizájnt is neki köszönhetjük.

A többieket pedig csak felsorolás szintjén említeném meg, remélem emiatt egyikük sem fog megorrolni rám: Balint_bacsi, greyjoy, lizardking, Statham, szandizs. Na ki emlékszik mindegyikük tevékenykedéseire? Köszönöm nekik is még egyszer munkájukat!

Őszinte leszek (bár ez az egész írás az), ha egy nagyobb portál felajánlaná, hogy átveszi az oldalt, mi meg pénzért folytathatnánk a melót, szó nélkül aláírnék. Mert ezzel meg lenne nem csak a fizetés általi motivációs erő, hanem a tudat, hogy igenis, érdemes csinálnunk, mert nagyobb rá az igény, mint ahogy én elképzelem. Szeretném, ha megértené mindenki, hogy pusztán lelkesedésből nem lehet a végtelenségig fenntartani egy olyan honlapot, amivel szemben már vannak komoly felhasználói elvárások.

Ugyanakkor tény, hogy hogy ha végig veszem ezt a 6 és fél évet, meg kell állapítanom, hogy Nálatok rendesebb befogadó közönséget nem is kívánhattam volna. Sose nyaggattatok, hogy „mikor lesz már új poszt?!”, pláne nem jöttetek azzal a frázissal, hogy „régen jobb volt”. Kommentjeitek többsége kulturált hangnemben íródott és sokszor elnéztétek helyesírásai, stilisztikai és tárgyi hibáinkat. Vagy tapintatosan felhívtátok rá a figyelmünket. Ez egy ilyen, társadalmilag megosztó témával foglalkozó honlap fényében külön bravúr! Azok a hozzászólások pedig rengeteg erőt adtak, hogy „csak azért regisztráltam, hogy elmondhassam mennyire bírlak titeket!” – mint egy álom. Szóval köszönöm Nektek, hogy ilyen sokáig hűségesek voltatok hozzánk!

goodbye.gif

Mit hoz a jövő? Először is, nem ez lesz az utolsó bejegyzés. Lesz még két olyan ikerposzt, amiben ábécé-rendben lesz az összes itt megjelent kritika (vendégszerzőkkel együtt). Ezen egyébként már évek óta dolgozom, a kollégák már gondolom csak mosolyognak rajta, hogy milyen régóta van „vázlatban”. De hogy ezzel mikor leszek kész, azt nem tudom megmondani. Mostantól nyilvánvalóan több időm lesz ezzel is foglalkozni. Ebből ki lehet következtetni, hogy soha nem fog a Horror-Mirror törlésre kerülni, legalábbis, ha rajtam múlik. Túl sok munka van benne ahhoz, no meg hasznos lehet még másoknak is. A Twitter-csatornát saját információszerzésre megtartom, bár lehet, hogy érdemesebb lenne sajátot is létrehozni... A Facebook-csoportunk viszont törlésre kerül, mert azt tényleg semmi értelme megtartani.

Továbbá lehet, hogy idővel lesz egy saját „énblogom” is, amibe végre bármiről írhatnék kedvem szerint. Vagy nem. Még én se tudom, hogy belevágjak egy ilyesmibe. Mindenesetre ez se a közeljövőben fog bekövetkezni és nem akarom itt reklámozni. Nicket azért nem váltok, szóval ez alapján majd rákereshettek, ha egyszer bekövetkezne. Mindenek előtt azonban szeretném kellően kihasználni az így kapott szabadságomat.

Nem mondhatom azt, hogy egyszer se fogom megbánni döntésemet. De túl régóta nyűglődöm ezen és nem akarom látni a kedvtelenségemből fakadó lassú kimúlást. Jobb ez így.

Köszönöm, illetve köszönjük mindenkinek a kitartó figyelmet!

Sziasztok!

Barátotok:

purga

 

A bejegyzés trackback címe:

https://horrormirror.blog.hu/api/trackback/id/tr166613367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Varin 2014.08.18. 13:13:05

No igen, azok a bizonyos pontozások :) Nem nagyon emlékszem olyan esetre, hogy egy film kapcsán egyetértettünk volna, de ezzel abszolút semmi probléma nincsen. Ízlések és pofonok különbözőek, ebből tényleg soha nem volt konfliktus a szerkesztők között. Anno a szerkesztőségi top10 legjobb horrort is nagyon szépen sikerült összedobnunk, bár itt durván előjött, hogy kinek mi a kedvenc alfaja, hogy én például nem annyira szeretem a '90 előtt készült filmeket, ilyesmik.

Jó kis közösség volt, jó buli volt a közös mozizás is (ami megint persze csak nekem tetszett :D) és én is szerettem ideírni. Viszont nagyon meg tudom érteni a kollégát, néha az ember már kötelességének érzi és kaparja a falat, hogy basszus, írni kéne valamit. Nekem ilyen volt a sorozatkövetésnél néhány epizód. Emlékszem, a Bates Motel első évadánál és a Dexter néhány részénél is rohadtul szenvedtem, hogy kipréseljek magamból öt mondatnál többet egy-egy epizódról.

Titok, nem titok, a filmírásokat purga kolléga egymaga vállalta, habár néha nekünk is lett volna szerintem olyan filmünk, amiről véstünk volna jó sokat. Érdekesség, hogy személy szerint én a Megan is Missing kritikám után kerültem be a stábba, aminek rohadt jó olvasottsága volt. De örömmel írtam a Zombie Walkokról és az olyan "gerilla posztok" (ahogy a főszerkesztő úr fogalmazott), mint a Killing vagy a Híd is azért megtalálta a közönségét.

Hogy őszinte legyek, nekem hiányozni fog, hogy néha kiírhassam magamból csalódottságomat vagy örömömet egy-egy film kapcsán (szóval ha esetleg le akar igazolni egy társblog, szívesen megyek :P), mert jó volt olykor egyetértést olvasni Tőletek.

Szóval én is nagyon szépen köszönöm purga úrnak (akivel alighanem még lesz alkalmunk meginni néhány sört a Wigwamban és egyéb koncerteken) a lehetőséget, illetve Nektek, az olvasóknak, hogy velünk tartottatok, és szerettetek minket.

Ui: Nézzetek Extantet, eddig nagyon fasza. A Salem első részén viszont még mindig nem jutottam túl :D

Ui2: Tényleg azt hittem, abból az ábécés posztból soha nem lesz semmi, de már megszoktam, hogy ott virít a tetején :))

EvandEra 2014.08.18. 13:16:57

Rettenetesen sajnálom, hogy így döntöttél.
Ez a blog volt az utolsó kapocs köztem és a 20 éve tartó horror rajongásom között. Az utóbbi időben, már csak azt néztem meg, amit itt jónak találtam, vagy csak annyira rossz volt, hogy látnom kellett. Innen tudtam meg mindig az aktuális dolgokat.
Bár a moziba járás nálam felejtős, munka nélkül nincs rá keret, meg a mi kis városkánkban még a mozi se nagyon működik, így én ebből a táborból kimaradok.
Hasonlóan pocsékul érzem most magam, mint mikor a Fangoria magazin megszüntetésre került kis hazánkban, az érdeklődés hiányában. :( Pedig lelkes olvasó + vásárló voltam.
Bízok benne, hogy azért még adsz magadról hírt a közeljövőben, mert túlzottan megkedveltem az írásstílusod, hogy ne akarjam még olvasgatni! :)
A legjobbakat kívánom a továbbiakban!
üdv: EvEr

Dr.Jones · http://mediaviagra.blog.hu 2014.08.18. 13:17:49

A kezdetektől fogva követtem a blogot (akkor még Ryuk néven :)), úgyhogy most nagyon szomorú lettem. Megyek is, lemészárolok néhány gyereket, hogy jobb kedvem legyen.

Tetsu 2014.08.18. 13:23:53

Sajnálom...... Minden jókat.
Alig marad néhány jó horroros blog.

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2014.08.18. 13:25:38

Részben teljesen egyetértek veled, másik részben meg a faszér' sírsz, ha van 1500 olvasód naponta :).

Az mondjuk durva, hogy elváltál meg minden, nem is tudtam...plusz hogy utána volt egy csajod, akit ugyanúgy bevettél a blogba, hihetetlen :D.

Azért szép volt Purga, sok mindent elértél, sok mindent kihoztál ebből a blogból, amit csak tudtál és ez rengeteg energiát felemésztet és mégsem érzed igazán úgy, hogy megérte a belefeccölt időt. Megértem. 6 és fél év barom sok idő.

Légy jó, vigyázz magadra és találj valami hobbit, mert hidd el előbb-utóbb szükséged lesz rá, mert hiányozni fog az írás. ;)

Pacsi!

adamr11 2014.08.18. 13:31:49

Hello! Csak azért regisztráltam, hogy... najó nem. Csak azt akarom leírni, hogy ez az egész óriási, illogikátlan, gyerekes hiszti, amit itt lenyomtál a végén tökéletesen felesleges. Azt írod, hogy milyen furán néznek rád, ha társaságban elejted, hogy te horror rajongó vagy. Hát pl. rám nem néznek furán, a barátnőmre meg pláne, hanem a lábai elé vetik magukat a férfiak.

Az írod, hogy ebben az országban nem becsülik meg a horror rajongókat, erre te vagy az, aki kicseszik velük a legjobban. Ezek után hova menjenek infóért miután valamiféle büszkeségből inkább szétrombolsz mindent, csak nehogy más hozzányúljon a művedhez? Kicsinyes vagy, irígy, nem bízol senkiben, hiába áll mellett egy tucat ember, aki szívesen írna ide, és éltetné a közösséget, neked csak valamiféle "büszkeség" számít. Szóval te pontosan ugyanannak a problémának a része vagy, ami miatt most abbahagyod. Az írás felénél még komolyan bennem volt, hogy adok tárhelyet, meg bérlem neked a .hu-s címet, ha nem akarsz áldozni erre, de meggondoltam magam. Gratulálok az eddigiekhez, de ez a vég nagyon nem volt szép...

Zeline 2014.08.18. 13:34:03

:( Szomorú, bár számítottam rá, mivel már múltkor említetted, hogy gondolkozol a dolgon.
ha jól emlékszem, már a születésekor követem a blogot, és azóta is rendszeres olvasója vagyok az írásaidnak.
Azt hiszem a horror filmek szeretetét is neked köszönhetem. Legalábbis te szoktattál rá.
Emlékszel még az "apám skinhead" -re. :)
Vártam róla kritikát. Talán még nem késő...

gabriel666 2014.08.18. 13:35:04

Én is nagyon köszönöm az elmúlt éveket, a fasza kritikákat (és a nyeremény mozijegyet :) ). Nektek köszönhetően sok érdekes, gusztustalan, megdöbbentő és hátborzongató filmre akadtam (nyami :) ). Hiánypótló volt a blog, az biztos, de megértem az okokat. Sok sikert a jövőbeli tervekhez és remélem hallunk még Rólad ;) R.I.P Horror-Mirror...

Fánkoslány · http://creepyshake.com 2014.08.18. 13:52:13

Nagyon sajnálom, Purga, hogy erre a döntésre jutottál. Még jónéhány éve te voltál úgymond az "istenem" horror témában, páromat és barátaimat fárasztottam azzal, hogy "Purga szerint" valami ilyen, olyan, amolyan, hánypontos, és ez a vélemény szent volt és sérthetetlen, de minimum megfelelő kiindulópont.

Viszont ezek a magyarázatok igencsak kicsapták a biztosítékot.

Te az olvasóidért írtad a blogot, vagy a vele járó (remélt) kiváltságokért?
Azt mondod, hogy ha nem kaptál valami sajtóbelépőt, akkor már csak gyermekded dacból nem írtál a filmről. Ezt mégis hogy' gondoltad? Te az olvasóidnak tartozol a beszámolóiddal. Ha valamit nem kapsz meg alanyi jogon, arról nem mi tehetünk.
Ilyen alapon akkor a magyar mozikba be nem hozott filmekről is minek írtál, ha a külföldi forgalmazó nem utalt neked pénzt? Úgy gondolom, hogy a pénznek, vagy az ajándékjegynek ebben a képletben nem is kellene szerepelnie.

A szabadulós játékokban valahol igazad van. Bár én bevallom, az Underground Fear-ben dolgoztam, és nagyon el voltam keseredve, hogy nem jöttetek el hozzánk azért, mert a főnökség "csak" ingyen belépőket adott volna cserébe nektek :(

És ha már itt tartunk, ahányszor szóba kerül, hogy imádom a horrort, sőt, dolgoztam is horror kategóriában, és soha senki nem nézett furcsán. Sőt, érdeklődve, kicsit irigyen, de semmiképpen nem tartottak betegnek emiatt.

Az meg tényleg önző dolog, hogy a többieket sem hagyod többé ide írni, pedig az ő írásaikat is szerettük, nem csak a tiédet, és ezt a blogot, úgy ahogy van. Talán ha kicsit hagytad volna te magad az írást, ők érvényesülhettek volna, újra feltámadt volna benned valami, hogy folytasd.

Szóval most nagyon sok embernek okoztál ezzel csalódást. :( Hiányozni fog a blog, akkor is, ha már érezhetően fogyott belőle a lendület.

skizo! 2014.08.18. 13:52:15

„régen jobb volt”
Sajnos ez ìgy van. Szinte a legelejètol olvastam a blogot ès kommenteltem is. Nagyon jò volt a tàrsasàg is. Igazi kis csalàd. Màr jòideje nem kommentelek ès ritkàbban is olvasom a blogot. Ennek tobb oka is volt, kulfoldi munka stb... Meg nem tudtam megszokni, h màr nem csak te ìrod, ès nem csak filmkritikàk vannak. Emlèkszem 5 èvvel ezelott elèggè ritkàn voltak posztok ès ùgy vàrtam oket mint a messiàst :D Megtanultam, hogy a spanyolok ès a franciàk a horror mesterei, mi az a torcher porn, ès hogy èvrol èvre szarabb horrorfilmek jonnek ki, de tuti, hogy a kevès filmkritika kozott itt lesz egy amirol mèg senki nem hallott ès k*rva jò.
Nagyon sajnàlom, hogy elvàltàl. Jò volt làtni ahogy egyutt èpìtetek valamit, ès mutant sokszor oda nem illo kommentjeit olvasni (pl amikor megetetett egy kismacskàt az utcàn).

Kosz Purga mindent! Kàr, hogy ìgy alakult.

Varin 2014.08.18. 13:58:53

@skizo!: "Meg nem tudtam megszokni, h màr nem csak te ìrod, ès nem csak filmkritikàk vannak."

Nyilván az ő ideje is véges volt, a sok filmnézésbe, napi nyolc óra munkába már nehezebben fért bele egy-két sorozat kritikája. Ezzel együtt sajnálom, ha neked csalódás volt a többi post, amit nem purga írt. Szerintem az a néhány festményekről való post, könyvajánló vagy épp nekem a kicsapongásaim csak színesítették a blogot.

Talán az sem titok, ha elmondom, a többi szerkesztővel szerettük volna életben tartani a blogot, egyrészt ha esetleg purga mégis úgy dönt, hogy visszatér, akkor bármikor írhasson simán, másrészt talán a többi szerkesztőben is volt annyi lendület, hogy pótoljuk a kieső írásokat. Írtunk volna szívesen filmekről, de így döntött a főszerkesztő úr, mi pedig tudomásul vettük, hiszen az ő gyermeke.

BobaFett 2014.08.18. 14:00:29

Hát sajnálatos dolog, de el kell fogadni. Mindenki elér egyszer erre az állapotra, hogy valami iránt a lelkesedés elfogy, és pusztán önszorgalomból már nem akarja csinálni. Én megértem.

adamr11 2014.08.18. 14:04:27

@BobaFett: Igen, ilyenkor kell átadni a stafétát, nem pedig bevágni a durcás ovis pózt...

csgergo 2014.08.18. 14:08:28

Nagyon sajnálom, hogy nem folytatod. Mindig felnéztem, ha kerestem estére egy valamirevaló horrort :)
Köszönöm az eddigi munkásságodat és sok sikert a jövőre nézve!

Fánkoslány · http://creepyshake.com 2014.08.18. 14:10:09

@skizo!: Mármint torture porn-ra gondoltál, nem? :)

lpal 2014.08.18. 14:22:02

Én iszonyúan szerettem a blogot. Soha nem kommenteltem mostanáig, csak most. Szomorú vagyok, és kösz mindent!

Ralome 2014.08.18. 14:24:48

Velem is ez a blog szerettette meg a műfajt, és tök jó volt olvasni. De kényszerből valóban nem fog menni, ezt a részét tökéletesen megértem :-(

Flasztimill 2014.08.18. 14:58:06

Sajnálom, de megértem! :/

Köszi ezt a 6 és fél évet! <3

Cucuminator 2014.08.18. 15:10:06

Én is szerettem a blogot, bár csak nagyon elvétve kommenteltem. Hiányozni fog.

Csak A Puffin 2014.08.18. 15:12:20

Kiégtél és a lelépésnek a leg gyerekesebb módját választottad. Lehet ezt tisztességesen is csinálni. Azt hittem (hittük), hogy magad miatt csinálod mint általában a bloggerek. Ez így elég fura... Ha népszerűségre meg olvasottságra törekszel írj melegekről meg politikáról az indexen.

skizo! 2014.08.18. 15:18:46

@Fánkoslány: de igen, koszi :D

@Varin: Bocsànat. Nem a tobbi bloggert akartam leszòlni, vagy megsèrteni. Ezèrt is nem ìrtam errol koràbban, nagyon sokaknak biztos, hogy oromet szerzett a dolog. Sot biztos nekem is sok tetszett.
Csak hiànyzik az undergground jellege, amikor mèg ùgy tunt, hogy "csak nekunk szòlt". Es Purga ìràsànak jò rèsze meg is erositett benne, hogy màr nem "csak" nekunk szòlt a blog...

2014.08.18. 15:21:33

Teljesen ismerős érzés. És teljesen meg is értelek. Szerintem egy idő után újra visszatérsz, mert a blogolás beteges függőség. Nem tudom van-e már szó erre a betegségre, de a fő tünetei: hogy mindenről te akarsz először tudni és persze mindenről te akarsz először írni.

Szerintem megéri évi 10 ezret beleülni a saját domainre, megvan hozzá az olvasótáborod és még csak nem is az Index 1-2-es átutazókra gondolok, hanem a törzstagokra. Sok stressztől megkímél, ha saját domain alá költözöl.

A csalódottságot megértem: ennyi év és kitartó munka után a minimum lenne, hogy szerepeljetek a hirdetésre ajánlott blogok között, vagy az Index felkarolhatott volna titeket, már csak a tömeg szerint szélsőséges téma miatt is.

Remélem még olvashatlak titeket valamilyen formában!

skizo! 2014.08.18. 15:25:16

@skizo!: ès itt pedig nem Purgànak akartam beszòlni :D
Mert teljes mèrtèkben megèrtem!

Near93 2014.08.18. 16:04:19

2011 végén fedeztem fel a blogot, azóta az életem részévé vált. Rengeteg jó percet hozott nekem. Emlékszem az unalmas szórólapozási melómat az Ázsia Centerben úgy tudtam feldobni, hogy telefonon olvasgattam a kritikákat. El is röpült vele az idő. Ha valami jó horrort akartam nézni, mindig megnéztem az oldalt, hátha találok valamit. Még nagyon ellenkezni sem tudtam a véleményekkel, mert többnyire a legtöbb film kritikával én is egyetértettem.

Ez nagyjából olyan érzés, mint mikor megszűnt a RosszPC játékok... remélem azért valamilyen formában még folytatni fogod, mert rengeteg ember nagyra értékelte a munkáidat, köztük én is aki élete első kritikáját neked hála meg tudta osztani a nyilvánossággal, és sokan elolvasták.

Bár nem tagadhatom hogy érződött a kimerültség. Az elmúlt 2 és fél és alatt a kritikák (a sorozatbeszámolókat ebbe nem számítom bele) száma csökkent, és az is észrevehetőbb volt hogy a sok horror nézése "szkeptikussá" változtatott, ami ebben az esetben nem meglepő. Az ember ha sokat foglalkozik egy témával, egy idő után megcsömörlik tőlük.

Kimondom, elkeserített a hír, ugyanis ezzel nekem a hétköznapok rutinja és a netezés felszabadultsága változik meg gyökerestül. Sok mindent köszönhetek az oldalnak. Megismerhettem sok műfajt, rengeteg filmet néztem meg, amiről nélkületek nem hallottam volna.

Azt is meg tudom érteni, hogy ennyi év után az ember vár valamiféle elismerést. Szép dolog az olvasókért élni, de el tudom képzelni milyen szar érzés az, ha egy nálad sokkal kevesebb látogatóval rendelkező, és fiatal oldal tucatjával kapja hetente a meghívásokat, a sajtóvetítéseket, és még meg is hirdetik más hírportálok. Én is szarul érezném magam.

A legrosszabb az egészben mégis az, hogy a blog bezárásával nem lesz nekünk mit olvasni? Hova kattintsunk? Kinek a cikkjeit olvassuk? A legtöbb oldal vagy mindent felülpontoz, vagy mindenbe beleköt. Te ilyen téren mindig korrekt voltál, még ha sokszor gyűlölködés, vagy elfogultság áradt az írásodból.

Ezzel viszont mi is cserben lettünk hagyva. Egy utazás véget ér, amit már nem folytathatunk.

A többiekkel ellentétben én viszont nem tekintem hisztinek az írásodat. Inkább csalódásnak tekintem, amit mélyen meg tudok érteni. Az ember kimerül egy idő után sajnos, főleg ha nincs ami motiválja.

Sikeresebb életet kívánok neked!

Jadeite 2014.08.18. 16:47:37

Majdnem a kezdetektől olvasom a blogot, és minden nap csekkoltam, van e új poszt, szóval sajnálom, h nem olvashatom többé. Persze érthető, ilyesmit az ember csak akkor csináljon, ha örömet okoz és élvezi, és ne teherként élje meg. Az viszont kicsit csalódás, h ennyire fontosak a sajtóvetítések, index (ami szvsz egy igénytelen szar, de persze tudom, olvasott...), stbstb, én mindig azt hittem, h az ilyesmit az ember önmaga, esetleg az olvasók örömére csinálja.
Ettől függetlenül köszönöm a Horror-Mirror minden egyes szerkesztőjének a sok-sok kellemes percet, amit a blog olvasása közben töltöttem. Hiányozni fog.

Spanci 2014.08.18. 16:47:40

Köszönöm szépen az eddigi munkádat, nekem nagyon sokat jelentett. Sok sikert a továbbiakban, legyen az bármi :)

firelilyum 2014.08.18. 16:52:02

Köszönöm munkátokat, aminek hála sok olyan filmet néztem meg, amikre egyébként nem biztos, hogy rátaláltam volna.

Ps: Csak ezért a hozzászólásért regisztráltam.

majCharlie.blog 2014.08.18. 17:49:16

Nagy köszönet az eddigi kitartásodért és a sok jó írásért!
Azt remélem, hogy azért nem tűnsz el végleg a horror színteréről és ha mást nem is, de egy-két cikket, vagy kommentet valahol az az éterben megosztasz velünk :)
Csak is a legjobbakat, több+jobb filmet és életet kívánhatok...

Syracuse 2014.08.18. 18:17:12

Előttem már mindent leírtak, ami eszembe jutott, sőt olyat is, ami nem, úgyhogy véleményt ilyen formában nem írok a bejegyzésről.

Sokszor megtörtént, hogy elolvastam egy kritikát, az alapján döntöttem el, megnézzem-e az adott filmet - akár épp a túl negatív kritika miatt - és miután megnéztem, újra elolvastam a kritikát, mennyire értek vele egyet.

Szép volt, jó volt, de úgy látszik, ennyi volt. Köszönjünk a szerkesztők eddigi munkáját! Van még egyáltalán értelmes horror blog?

2014.08.18. 18:20:42

Oh de kar, nagyon sajnalom :(((

En nemreg fedeztem csak fel, kb 1 vagy masfel eve, es egy csomo horrort ennek a blognak koszonhetek, elotte csak igy innen-onnan tudtam az uj horrorfilmekrol, szoval nagyon sajnalom, hogy befejezodik, es persze halas vagyok az eddigiekert.

Sajnos nemcsak Magyarorszagon, de mashol sem tul nepszeru mufaj a horror, szoval mindenkeppen szukseg van magadfajta bloggerekre akik legalabb irnak nekunk olyanokrol amik mashogy nem jutnanak el hozzank, de teljesen ertheto, es tiszteletben tarthato, hogy azok utan amit leirtal, nincs tovabb kedved hozza. En sose blogoltam igy, de el tudom kepzelni amugy.

Szoval koszi meg1x, hianyozni fog. Kerlekszepen, ha egyszer viszont meggondolod magad, vagy lesz sajat domain, vagy valami, akkor tedd fol azt ide, es akkor fogom olvasni :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.08.18. 19:10:16

Sajnálattal olvasom. Bár én egy viszonylag új olvasónak számítok, de azóta rendszeresen jártam erre.
A jövőben is ide ide fogok kattintani keresgélni a régi posztok között.

BobaFett 2014.08.18. 19:56:00

Remélem így megszűnéskor már nem eretnekség ilyet kérdezni, ki milyen más horror témájú blogokat olvas ? Csak mert most kétségbe vagyok esve mit fogok olvasni :( Szóval ajánlhatnátok esetleg.

alt.end · http://historyofhorror.blog.hu/ 2014.08.18. 20:32:37

Egy élmény volt. Köszönet a szerkesztőtársaknak, az olvasóknak, no meg nem utolsó sorban purgának. :D Fasza blog volt ez. Főszerkesztő úr meg remélhetőleg nem nyomja el majd magában teljesen az írói vénát, én szorítok hogy más formában folytassa egyszer, mert szerintem haláli a stílusa. :)

neteddeztvelem 2014.08.18. 20:42:19

Hát ne is haragudjatok, de ez az indok... Egy ismerősömmel közösen csinálunk egy honlapot saját domainen, saját php motorral, 0 segítség van az egészben.. Semmilyen anyagi támogatásunk sincsen, hirdetés sincsen az oldalon és mégis csináljuk. Néha kevesebben olvassák, néha többen, néha meginogunk és arra gondolunk, hogy tényleg megéri-e ebbe pénzt ölni, de aztán rájövünk arra, hogy egyrészt van x ezer látogató, aki szereti az oldalt, másrészt meg az, hogy semmi sem kötelező. Az oldalon van több szerkesztő is, senkinek sincsen kiadva, hogy hú írjál mert muszáj, nekünk sem. Ez egy hobbi oldal a saját szórakozásunkra kész. Ráadásul elég nagy tárhelyre is van szükségünk a különböző tartalmak miatt, szóval nem a legolcsóbb helyen bérelünk, nem kis pénzért, ami a saját fizetésünkből megy, de ez most részletkérdés.

Sajnálom, hogy te eljutottál arra a szintre, amikor már nem úgy gondolsz az oldalra, hogy a magad örömére csinálod a többiekkel, hanem úgy, hogy ha valaki fizet akkor majd talán. Egyedül azt nem értem, hogy miért. Lehet célszerűbb lett volna neked is tárhelyet fizetni meg domaint és akkor jobban átláttad volna, hogy mibe fektetsz energiát... Ha nincs kedved, ne csináld ennyi. De ez a hosszú szenvedés borzasztó volt... már régóta nem volt az a mirror ami régebben, de ha ilyen hozzáállással csináltad én azt mondom jobb is, hogy vége van most. Ettől függetlenül remélem, hogy 1-2 év múlva újraéled majd a blog még a régi lelkesedéssel itt, vagy egy általad fizetett tárhelyen és nem mondjuk a nagy halak aloldalaként fog megjelenni az, hogy a végtelenségig felismerhetetlenné és átlagossá váljon. Sajnos nagyon sok példa van erre mostanában és ez nagyon káros szerintem.

Terror Dzsoni 2014.08.18. 20:55:26

R.I.P.

Sajnálom bazdmeg, de ha ez van, akkor ez van...

Chocho86 2014.08.18. 21:54:28

Sajnálom, hogy abbahagyod, kevés a magyar nyelven olvasható, minőségi horroros anyag. Amúgy a horror-rajongás ciki? Szerintem rossz körökben mozogsz, én sosem éreztem kellemetlenül magam azért, mert szeretem a horrort (sőt, kicsit még hájjal kenegetésnek is tűnt, amikor a Guruban azért osztottak rám egy-egy játékot, mert én voltam a "legalkalmasabb" azok tesztelésére, pl. a második Amnesia, vagy a Slender: The Arrival). Az érveid viszont megértem. Köszönöm a sok éves munkád, nem egy jó filmet néztem meg nekef köszönhetően!

töltött káposzta 2014.08.18. 22:09:50

Őszintén sajnálom, fasza kis blog volt ez, nagy kár érte.

mijazaki 2014.08.18. 22:33:05

Csak a hozzászólás miatt regisztráltam...
Évek óta olvastam a blogot, nagyon örültem, amikor rátaláltam, napi szinten néztem meg, van-e új poszt.
Sajnálom, hogy ennek vége. Mindent elmondtak az előttem szólók. Úgy gondolom, hogy hiánypótló volt, tényleg sok filmről itt olvastam olyan kritikákat (illetve hozzászólásokat), amelyekkel én is azonosulni tudtam. Tetszett az is, hogy itt nincs az a fajta "fikázás"a hozzászólások között, mint máshol.
Hiányozni fog ez az egész közösség, a szerkesztők, és az olvasók is:-)

FRP 2014.08.18. 23:06:09

Sajnálom, egyik kedvenc oldalam (volt).

Dr_utcai_arcos 2014.08.19. 09:20:47

Fasza :(...mennyi filmet sikerült innen megszereznem...huh, számát se tudom. És mennyit még az ajánlatokból a kommentelőktől. És igen, én is megkapom mindig, hogy egy beteg fasz vagyok és biztos éjjelente embereket darabolok az utcákon, csak úgy saját kedvtelésre. De ezeken csak röhögtem...(aztán vettem a késeimet és irány az éjszaka!!!). Sok sikert a továbbiakhoz!

Syracuse 2014.08.19. 11:59:31

@BobaFett: Igen, én is így vagyok vele. Valahonnan jó tájékozódni, régen sokszor szoptam be vele, hogy a címe valaminek megtetszett, aztán nézhetetlen fos volt. Azért valamilyen szinten ez a blog iránymutató volt számomra, jó lenne továbbra is olvasgatni valamit.

Oláh Ferenc 2014.08.19. 12:57:33

Eszembe jutott a magyar Fangoria búcsúja és ez mérhetetlen szomorúsággal tölt el.Jó lenne azt hinni,hogy azóta változott a horror műfaj megítélése,de sajnos ez nem igaz,sőt 2008-2009 óta még siralmasabb lett a műfaj helyzete,és nem csak itthon,hanem világviszonylatban is(tessék csak megtekinteni az idei felhozatalt).Sajnos egy rövid időre-a Kabinláz 3 okozta sokk után-nekem is eszembe jutott,hogy egy ideig hanyagolom a horrort,de nem sokkal utána megnéztem a Halhatatlan szeretőket,és újra beleszerettem a műfajba,ami ilyen szép és művészi is tud lenni.
Hiányzik a horror és ezért a blog is hiányozni fog.

gyerecske 2014.08.19. 14:26:38

A macska rúgja meg...

Van 2014.08.19. 16:53:16

Sajnálom, nagyon szerettem a blogot. :(
A többiek nem akarták/bírták volna továbbvinni nélküled? Ők is ugyanolyan jókat írtak.

Dante997 · http://books-movies-series.blog.hu/ 2014.08.19. 17:23:07

Most kicsit elszomorítottal. Nem figyelem olyan régóta a blogot, hozzászólni meg szinte soha nem szóltam hozza, de szinte mindennap felnéztem, ha megnéztem egy horrort, utána rá kerestem itt, hátha írtatok róla, és sokszor a blog alapján néztem meg egy filmet. Nagyon sajnálom, hogy így döntöttél, de elfogadom. Jók voltatok.

warr 2014.08.19. 17:45:23

Sok sikert máshol, köszi a posztokat, sok filmet az itt olvasottak miatt kölcsönöztem ki :D és néztem meg.

Minden jót.

Werewolfrulez · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2014.08.19. 20:42:38

Köszönöm az év végi toplistákat, azok voltak a kedvenceim.

Köszönöm, hogy kiraktad a "Horrorfilmekről akarsz kritikát írni?" posztot, ezzel hozzásegítve engem ahhoz, hogy kiírjam magamból a démonaimat.

Köszönöm, hogy ilyen őszintén feltárulkoztál nekünk így a végére. Nem lehetett egyszerű.

A lehető legjobbakat kívánom Neked és a többi szerzőnek is, csodálatos, feketén csillogó ékkő voltatok a blogszférában!

Én is szerettem a Fangoriát, és nagyon sajnáltam, amikor megszűnt. Ott és akkor azért Böjtös Gábor kicsivel pozitívabban értékelte a műfaj megítélését Magyarországon, kiemelte a horror DVD eladások növekedését, és általában a horror kultúrájának terjedését kis hazánkban. Én sem látom most olyan nagyon borúsnak a műfaj helyzetét Mo-on. Készültek-készülnek amatőr, talált kamerás horrorok, amikben benne van a potenciális kitörési lehetőség, az esély egy nagy underground sikerre. A díjesőben részesülő Fehér Isten nem kis részben horrorfilm is. Ha nem lett volna Fangoria, ha nem lett volna a Horror-Mirror, soha nem jutottunk volna idáig. A horror műfaj él, és élni fog, és ebben nem kis szereped, szerepetek volt.

Vigyázz, vigyázzatok magatokra, felejthetetlen kaland volt!

Maradok őszinte hívetek: Werewolfrulez

Ui.: durva, de pont leszarom szegény Robin Williamst meg Bajor Imrét, most, hogy megszűnik a Horror-Mirror...

homerkaro 2014.08.20. 10:40:46

Sziasztok!
Én is a legelejétől olvasom a blogot és azok táborába tartozom akik szépen lemorzsolódtak. Valamennyire skizo!-val értek egyet. Amíg hetente került fel egy poszt akkor én is tűkön ülve vártam, hogy mi lesz az, mindig abban reménykedtem, hogy egy jó ki retro slasher Szinte minden poszt elején üzentél valamit a törzskommentelőknek ami miatt megérte visszatérni, persze nem voltunk sokat:D. Aztán az elmúlt pár évben megjelentek a sorozatkritikák, a könyvek, a bemutatók stb... Ezek gondolom hozták az újabb olvasókat de vele együtt elvesztette az egész a varázsát. Korábban tényleg mindig poszt érdekelt, jól kiveséztük a "keménymaggal" a hozzászólásokban a csöcsöket és a rendezést.:) De az újabb posztok már nem tudtak lekötni így el-el maradoztam.
Nagyon köszönöm a munkádat Purga. Tényleg nagyon szép emlékeim vannak. Például a Viasatos időben a blog miatt ültem le péntek este 10kor filmet nézni hulla fáradtan munka után. És volt hogy megvolt a film DVD-n, simán megvehettem volna a 900 Ft-os Zombik Városa nyereményt de maga a játék tök izgi volt még 25 évesen is.:) Azóta nem néztem filmet tvben...
A kritikák jók voltak, nem a megszokott hangnemben íródtak, a toplistákon jókat lehetett vitatkozni (Mártírok..pff..könyörgöm egy retek szar:D).
Tényleg hiányozni fog a blog de ami azt illeti már egy ideje hiányzik.
Még egyszer köszönöm, a kritikákat, a játékokat, a 2 dvd-t.:), valamint tényleg mindent és minden jót kívánok neked.
Utólag még annyit kérnék, hogy az Aftershockot értékeld át, mert azt az értékelést nem tudom neked megbocsátani.:D
Üdv:
homerkaro

homerkaro 2014.08.20. 10:44:36

Jah és velem is az van mint veled Purga. 2-3 éve még hetente néztem 1-2 horrort de ez mostanság már havi sőt ritkább szintre süllyed és sokszor csak azért rakok be egyet, hogy valóban horrort nézzek, közben pedig van ami jobban érdekelne. Persze kevesebb az idő stb... de lehet, hogy igazából csak öregszünk.:)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.08.20. 18:39:08

"Még azt se sikerült elérnem, hogy minden forgalmazónál szóba kerüljek, ha horror/thriller témájú filmnek lesz sajtóvetítése."

Kegyetlen leszek: ne haragudj, de ha ezt így gondolod, nagyon el vagy tévedve. Nem azért, mert ne lenne akár jogos, amit írsz, hanem mert ez baromira nem úgy működik, hogy az Intercom sajtósa böngészi a blog.hu-t, hogy vajon kit lehetne hívni a vetítésekre. Ő pont leszarja, hogy 80 vagy 81 ember ül a vetítésén, neki a te 1500 olvasód és 6 és fél év munkád semmi. Nekünk sokszor két email + 1 telefon után voltak hajlandók a forgalmazók egyáltalán reagálni (a Vertigo pl. a mai napig nem írt vissza), és bizony az Index sem keres meg senkit, hogy "ugyan már, legyetek Premium Selection blog", hanem annak is mi mentünk utána. (Hozzáteszem, ez inkább csak egy jól mutató plecsni, mint tényleges előrelépés akár megbecsülésben, akár hirdetők számában, úgyhogy ezen annyira ne bánkódj.)

Nem tudom, hogy nézett ki ez a rimánkodás az index-szerkesztők felé, de ez eleve pl. ott kezdődik, hogy beküldöd a posztokat. Azért a kiemelések alapján elég jól látni, hogy ki az, aki ezt megteszi, és ki az, aki vár arra, hogy egy szerkesztő odatévedjen hozzá.

Úgyhogy a tanácsom annyi, ha ez tényleg ennyire fontos neked, akkor ne várj a sült galambra, hanem menj ezeknek utána, pl. meg is tudom adni jó néhány sajtós telefonszámát (egyébként ha egyszer elérted őket, minden további nélkül felvesznek a sajtólistára), írj szépen a blog.hu-nak, hogy szeretnél Premium Selection lenni stb. stb.

Persze most csak egy kiragadott részére reagáltam, megértem, ha ez nem old meg mindent, de kicsit úgy érzem, hogy alapvetően az összes gondolatodra ez a hozzáállás jellemző. El kell, hogy keserítselek, ez az 1500 olvasó vagy a 6 év munka nem jelent semmit az emberek nagy részének, amikor egy újonc blogger index címlapon simán produkál 30 ezer látogatót. De ettől még éppenséggel küzdhetsz azért, hogy te legyél az, aki index címlapon ezt a 30 ezer látogatót összehozza.

Én kívánom, hogy legyen meg benned ehhez a kitartás, mert szerintem van lehetőség az előrelépésre, ha igazán akarod.

Gerberus 2014.08.21. 02:12:56

Én sosem voltam horrorrajongó, de kíváncsi természet vagyok és szívesen olvastam a kritikákat meg egyebeket, hogy jobban megismerjek egy-egy filmet, meg úgy általában a műfajt, és tetszett, hogy sokszor nem voltak restek az írók is leszedni a keresztvizet egy-egy filmről, ha jogosak voltak a kritikák, és ez azért jóval gyakrabban megtörtént, mint kevesebbszer - talán ez is jelentett valamit.

Azt is tökéletesen megértem, ha kiürül a lelkesedés, mert ilyesmit, mint blogírás tényleg csak örömből érdemes csinálni, a szakmai meg egyéb elismertség csak a hab lehet a tortán, ha lesz egyáltalán, de erre bloggerként nem tanácsos építeni, főleg ha ilyen megosztóbb témájú, de mindenképpen szubkultúraszerű blogról van szó, márpedig a horror műfaja ide tartozik, főleg Magyarországon, ahol még kisebb az a réteg, aki ezzel a műfajjal szorosabb barátságot ápol, legalábbis olyan mértékben, hogy azzal komolyabb népszerűséget, elfogadottságot és egyfajta legitimációt lehessen szerezni.

Ugyanakkor azt is fontos megemlíteni (ahogy fentebb már mások említették, és ez ügyben már én is vitatkoztam másutt másokkal), hogy írással, publikálással, blogolással tulajdonképpen elsősorban másokat szolgálsz ki, csak ez után jöhet a te örömöd. Ahogy Petőfi írta anno:
"Ne fogjon senki könnyelműen
A húrok pengetésihez!
Nagy munkát vállal az magára,
Ki most kezébe lantot vesz.
Ha nem tudsz mást, mint eldalolni
Saját fájdalmad s örömed:
Nincs rád szüksége a világnak,
S azért a szent fát félretedd."
Kicsit én is ezt érzem az indokaid mögött, és azt, hogy ezzel sok embert, de ezret mindenképp most valahol becsaptál és elárultál, miközben készséggel elhiszem a magánéleti nehézségeidet is, de ezekkel a véleményekkel számolnod kell(ett).

Remélem megtalálod azt a tevékenységet, amit szívesen és akár önzetlenül is fel tudsz vállalni.

Tiger Woods 2014.08.21. 13:55:58

Kár, nekem nincs időm mindig lecsekkolni a legújabb horrorfilmeket, ezért is jó, hogy volt egy olyan blog, ahová be van zúzva minden és hónapokkal később is vissza tudtam keresni a posztokat + magyar. I'm not happy.

Azért remélem idővel újból kedvet kap valaki egy hasonló formátumú dolog kezdeményezéshez nézettségtől függetlenül, magának meg további sok sikert kívánok. Hajrá!

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2014.08.21. 16:58:40

Na, erre kell hazaérni a nyaralásból.
Sajnálom.
Én boldogan folytattam volna, anno kifejezetten gondolkodtam azon, hogy kellene, hogy horrorblogot csinálni.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2014.08.21. 17:04:48

@danialves:
Sült galamb....nos, a sajtóvetítésre kvázi mindenki blogger elmehet. Ha bejelentkezel az adott forgalmazónál, hogy "Héé, itt vagyok én is, küldjétek az anyagokat", akkor bizony jön szépen a meghívás is. Én speciel vidéki vagyok, ezért nem tudok egy előadásra sem elmenni.

Az index főoldalra való kikerülés meg annyit jelent, hogy mennyire szimpatikus és olvasott a hírportál hírszerkesztőinek. Amikor anno be mertem szólni, hogy több napos híreket pakolnak ki sixx már rögtön nem tett ki a főoldalra. :)

Az is szintén bennfentes dolog, hogy éppen kit szeretnének betenni a hírdetési menübe. Én inkább úgy érzem, hogy az is csak afféle reklám nekik, hogy vannak ilyen oldalak, de pl. anno nálam mennyiszer raktak ki reklámot? Veszettül ritkán.

Tehát én úgy látom, hogy nem feltétlenül a kitartás miatt lett felkapott egy oldal, hanem hogy az indexnél is lelkesedjenek érte.

skizo! 2014.08.21. 17:16:47

@homerkaro: pacsi homer ès once a gunner always a gunner :D

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.08.21. 17:28:40

@koimbra: Lehet, hogy félreértjük egymást, de én is pont ezt mondom, hogy bárki mehet sajtóra, csak be kell jelentkezni hozzá, és nem azt várni, hogy a forgalmazók megkeressenek. És emiatt ne érezze magát lenézettnek senki, hogy őt személy szerint nem keresik meg.
(Minket mondjuk az HBO pont megkeresett, de ők eleve 10 évvel mindenki más előtt járnak hozzáállásban ilyen téren.)

Valaki minket is utál amúgy az indexnél, direkt figyelem, hogy mindig vannak periódusok, amikor semmi nem kerül ki, egyébként meg kb. minden. :D
De itt is az a lényeg, hogy sixxen kívül azért van még egy-két szerkesztő, az index2-t meg tudtommal mások szerkesztik, szóval saját példából is tudom, hogy nem lehetetlen kikerülni, ha módszeresen foglalkozol ezzel. Szerintem az Index sem olyan amatőr, hogy személyes szimpátia alapján csinálnák ezt (több szerkesztő mellett meg egy ember utálata végképp nem tud kigáncsolni), ha rendszeresen írsz nagy érdeklődésre számot tartó posztokat, mindenképpen kitesznek.

Reklám nálunk sem volt még, amióta PS vagyunk (márc. eleje asszem), azért is írtam purgának, hogy azt ne várja, hogy ebből fog meggazdagodni.

Továbbra is hangsúlyoznám, hogy nem old meg mindent ez, de szerintem másfajta hozzáállással (utánamenni sajtóvetítéseknek, rendszeres kiemelésnek) azért bőven van még mit kihozni a dologból.

toge96 2014.08.21. 23:42:53

Nem voltam aktív így a kommentelésekben, de így egy utolsó kommentként szeretném megköszönni ezt a sok munkát amit az oldalba fektettél. Megértem a problémádat de akkor is nagyon fog hiányozni. Ahogy volt kis szabadidőm mindig az oldalt bújtam milyen filmet is kéne megnézni. Ha nem is értettem minden kritikával egyet rengeteg örömemet leltem bennünk. Egyenlőre elég kilátástalan a jövőm ilyen szempontból, hogy ezentúl milyen oldalon fogom kiélni a horrorszenvedélyem, mivel nézegettem több oldalt is, de csak ezt találtam méltónak arra, hogy olvasgassam. Szóval én nagyon bízom benne, hogy ha nem is most azonnal de lesz folytatás mert bármennyire mondod van rá igény. Napi 1500 ember...örülök ha az én oldalam naponta eléri a 100-at. Most ahogy elnézem 2303-nál jár a mutató szóval ha riogatásnak volt ez a poszt akkor jól felkavartad a port hogy mindenki ide kattintson :) Viccet félretéve nagyon szépen köszönök és szerintem így mindenki nevében írhatom, hogy köszönünk mindent. További sok sikert az életben, remélem még találkozhatunk veled valamilyen formában (de legjobban szerintem mindenki annak örülne ha az oldal folytatása lenne ez a bizonyos forma)... és ennyi filmértékelés után egy oldal értékelés amivel szerintem mindenki egyet ért: 10/10

Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2014.08.22. 13:27:43

Sajnálom a dolgot, igaz valahol megértem a motiváció vesztést. Viszont azzal nem teljesen értek egyet, hogy nincs igény itthon a horrorra. Badarság. Az pedig még nagyobb badarság, hogy ez, úgy ánblokk is fennállna széles e sárgolyón.

Baromi régóta nézek horrorfilmeket, a barátaim tudják, a munkahelyemen tudják és sosem találkoztam olyan emberrel, aki emiatt elmebetegnek gondolt volna, sőt volt. Ha baráti társaságban filmekről beszélünk elkerülhetetlen, hogy a horror ne jöjjön szóba. Nyilván mondjuk horrornál nem feltétlen a Szerb film-féle trágárságra gondolok, meg a sexploition filmekre. Utóbbiakat utálom és előbbit se tartom sokra, de azért a horror műfaj ennél sokkal szerteágazóbb. A Zs-filmeket például bármennyire is fikázza mindenki megnézik, a mozis adatokból meg nem lehet messzemenő következtetéseket levonni. Abszolút nem gondolnám, hogy ez egy veszett műfaj.

A blogolás pedig az jut eszembe, amikor egy kis közösségi rádiónál "dolgoztam". 0 forintért, minden szabadidőmben, de megvolt a varázsa - és meglett az eredménye is... viszont csináltuk, akkor is, amikor tudtuk, hogy 3-4 ráérő ismerősnél több nem hallgat minket. Persze baromi jó volt, amikor nagy melóval egy nagyobb közönséget is megtudtunk szólítani. Tetszik nem, ez valahol erről szól. Ha pedig nem tetszik saját domain... nem egy egetverő összeg...

Danialves pedig baromi jól írja: ne várjuk már el, hogy a forgalmazó, a kiadó keressen fel. Utána kell menni. Mi utána megyünk és szóba állnak velünk a legtöbb helyen. Mondjuk a horrorlabirintusoktól és paráztatós játékoktól sosem kértünk pénzt... maximum barterelünk, hogy mindenki jól járjon.

Igazából tényleg értem, hogy az ember motivációja elveszik, de a látogatószám nem rossz, kicsit egyébként ezeknek az embernek az arcon köpése is, amit írsz. Sokkal többen, sokkal pozitívabban gondolkoznak a blogodról, mint ahogy vázolod és hiszed.

Abban viszont van igazság, hogy ha izzadság szag árad a munkából, annak nincs értelme, mivel a blogolást a többség ebben az országban szerelemből csinálja.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2014.08.22. 14:53:14

@danialves: Az indexre mindenki kikerül előbb-utóbb. Van, aki ezt úgy gondolja, hogy kiváltság, de én rájöttem, hogy ez úgymond "jár". Hiszen lehetett választani anno, hogy a reklámmentes övezetbe lépsz bele és akkor az indexesek még a szemüket is leveszik rólad. :)
Csak gyakran kell jelentkezni ahhoz, hogy felfigyeljenek az emberre.

Lehet, hogy a bloghun van, aki össze tud szedni saját hirdetőket, de túl kevés van. Viszont ha valaki dobbant és megpróbál külön utakon járni sokkal nagyobb az esély rá, hogy bevétel álljon a házhoz. Csak ehhez is szerencse kell meg kitartás.

homerkaro 2014.08.22. 18:35:31

@skizo!: Úgyvanúgyvan.:) Egyszer már megkérdeztem egy kritikánál tőled jó régen de nem jött válasz. Az arsenalfan.hu-ra is te irogatsz ezzel vagy hasonló nickkel néha?:)

purga · http://horrormirror.blog.hu 2014.08.23. 12:23:46

Köszönöm mindenkinek a kedves szavakat, igazán aranyosak vagyok!

Azért úgy érzem van 1-2 tisztázni való. Nem is címezném senkinek se külön-külön.

Vannak páran, akik szerint ezzel most arcul köptem az olvasóimat. Miért is? Mert már nem vagyok hajlandó tovább dolgozni valamin, ami már nem tud lázba hozni? Mi vagyok én, a horror Teréz anyája? Igen, lepasszolhatnám másnak... de ugyanolyan maradna a blog? Hiszen az egész arculat, szerkezeti felépítés, "stílus", voltaképpen minden az én ízlésemet, elképzeléseimet tükrözi! Mondhatni bennem van a személyiségem is. Ez persze most nagyzolásnak tűnhet, de mégiscsak én írtam ide a legtöbb posztot, többet, mint az összes eddigi szerzőtárs együtt!

A másik egy félreértésből adódhat, talán én fogalmaztam félreérthetően. Sült galamb? Azt hiszitek én nem jártam utána a forgalmazóknak? Egyiket sem akarom megnevezni, de valamelyik több megkeresésemre se reagált, valamelyiknek meg egyszerűen betelt a postaládája. De olyanok is voltak, akiknek hiába voltam a levelezési rendszerükben, egyszerűen kikerültem onnan, gondolom a nem éppen hízelgő kritikáim miatt... És akkor még ezek után én csússzak, másszak térden, hogy jaj, had írjak a filmetekről? Miközben a honi forgalmazásban pont az a legnagyobb baj, hogy a legtöbben azt se tudják, hogy milyen filmek mennek a moziban, hogy miről szólnak? Tisztában vagyok vele, hogy ez a jelenlegi szomorú rendszer, vagy megszoksz vagy megszöksz, de attól még nem kell nekem is sorba állnom.

De jó, tegyük fel, hogy a "blogért" és az "olvasókért" megteszem. Számított ez volna bármit is? Ha mindent megteszek, amit leírtok, hogy jobban megfeszülök, több munkát fektetek bele, küldözgetem a posztokat a blog.hu-nak, vagy beruházok egy saját domainbe. Ha tényleg minden szabadidőmet rászánva, elhivatottá válva beleadok apait-anyait, akkor is szerintetek mi lett volna a végeredmény? Létrejött volna a napi -akár- 30-40 ezer olvasó? Egy saját magát fenntartani képes portál? Egy olyan, aminek minden honi horror rajongó adna a szavára? Nem, nem hiszem.

Bármilyen horror jellegű kezdeményezés alakul ebben az országban, az hamar elhal. Viasat 6-on van még horror péntek? Nincs. Film+-on Para Szerda? Nincs. A Titanicos Budapest Horror Show megismétlődött tavaly? Nem. A Halloween Night Fest ugyan igen, de aki ott volt, az nem éppen tolongó tömeget láthatott... Blogok is jönnek-mennek, had ne soroljam, hogy eddig hány horror blog próbálkozott velem együtt és talán én bírtam a legtovább.

6 és fél évet megélt blog kevés van. (Az indexes hátszelűeket most ne nézzük.) Ennyi idő alatt a legtöbb vagy gond nélkül költözik új platformra (saját domain, nagyobb portál szerzőtársa, vlog, tévé, akármi) vagy egyszerűen csendben kimúl. Én legalább úgy érzem tisztességesen elbúcsúztam és a közfelfogáshoz képest szokatlanul őszinte voltam.

Eleve számomra valahol tragikomikus, hogy a legtöbb negatív hangvétel szintén bloggerektől jött... Már bocsánat, de akik úgy gondolják, hogy ezt 6 és fél évig lehet pusztán az olvasók iránti szeretetből csinálni és nem vágyni az anyagi és/vagy szakmai sikerre, az hipokrata. Persze, az elején hobbi, amíg nem érzed a nyomást, hogy fenn kell tartanod a színvonalat, meg hogy minél gyakrabban legyenek új és továbbra is színvonalas posztok. De egy idő után akaratlanul is előjön a vágy, hogy ebből, amit csinálsz, valami több, nagyobb legyen.

Azért arra kíváncsi leszek, hogy 3-4 év múlva hogy fog kinézni honi blogszféra... Ha az érintettek ugyanolyan lelkesek lesznek, akkor majd fejet hajtok előttük.

Sajnálom, hogy ha van olyan olvasó, aki úgy érzi, hogy ezzel most elárultam. Elhihetitek, hogy nem ez volt a szándékom. Ugyanakkor még egyszer köszönöm a jelentős többségnek, akik megértik a helyzetemet!

Darkcomet 2014.08.23. 18:05:34

@purga: Hogy is mondjam. Meg is értelek, meg nem is. Valahol az eszmefuttatásod számomra csak picsogásnak tűnik. Pl. a cinegoredottk.wordpress.com, talesfromtheblog.blog.hu, vagy a deliriahungaria.blogspot.hu él és virul, és nem hiszem azt, hogy olyan marhaságok zavarnák őket, amiket te leírtál. Aztán valahol meg is értelek, motiváció hiány, unalom, fásultság, stb. de azt halkan megjegyzem, hogy ha neked el is ment a kedved a blogolástól, az nem jelenti azt, hogy a horromirrort be kéne zárni. Add át megbízható embereknek, had éljen tovább.

Minden esetre nagyon szépen köszönöm a munkádat, igazán jó volt idejárni, dumálgatni, vitatkozni, olvasgatni. Kár a blogért, mert a föntebb említetteken kívül nincs más általam ismert horror tematikus oldal vagy blog. Idáig sem volt nagy a választék, de innentől kezdve már csak hárman maradtak.

Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2014.08.23. 21:11:32

@purga: Az arcon köpést nem fejtettem ki, igazából nem arra értem, hogy abba hagyod, az érveid azon részét megértem, amit Darkcomet is írt. Belefáradtál és meguntad, velem ez eddig legalább évente előfordult, blogolás helyett a fennmaradó időben lehet pénzt is kereshetnék vagy aludhatnék, hiszen valljuk be ezzel így valóban legjobb esetben is sörpénzhez jut az ember...

Az arcon köpést arra értem, hogy arról írtál, hogy a horrorrajongók kitaszítottak, hogy fogynak és hasonlók. Az a közösség, ami itt létrejött szerintem nem elhanyagolható és nagyon sokan szerették ezt, amit csináltál. Én kicsit lefitymálónak éreztem az írást az olvasóiddal szemben...

Egyébként jogos. Egy 10 milliós országban élünk, ez meg egy réteg műfaj. Szopás, de akkor is úgy gondolom, hogy többen szeretik a horrort és még többet ki lehet, lehetett volna hozni ebből. Viszont az is érthető, hogy miért áldozd erre a szabadidődet.

Attól viszont megmaradhat a személyiséged, a blog személyisége, hogy mások is írnak, akár kritikákat is. Nyilván abból a Te személyiséged hiányozna, de a blog, attól nem változna, talán színesebb lenne.

Na de nem rábeszélni akarlak vagy meggyőzni, csak beszélgetünk.

Az pedig valóban könnyen lehet, hogy eltelik fél év és én is megunom vagy nem tudom folytatni.

Értelek, meg nem is :) Ahogy Darkcomet írta.

Ralome 2014.08.23. 23:49:25

@Csabi87: "Attól viszont megmaradhat a személyiséged, a blog személyisége, hogy mások is írnak, akár kritikákat is. Nyilván abból a Te személyiséged hiányozna, de a blog, attól nem változna, talán színesebb lenne."

Szerintem igenis változna, az már nem lenne ugyanaz. Nekem 15 éve van egy weboldalam, manapság már nagyon keveset kell vele foglalkoznom, ahhoz sincs mindig kedvem, ezért van olyan, hogy heteket csúsznak az információim (amiket eleve én is Facebookról szedek), de azt el se tudnám képzelni, hogy bárki más átvegye. Vagy, hogy úgy mondjam, elvegye. Pedig az én oldalam tartalma jóval "személytelenebb". Szóval teljesen megértem Purgát.

@koimbra: "Én boldogan folytattam volna, anno kifejezetten gondolkodtam azon, hogy kellene, hogy horrorblogot csinálni." - a megoldás szerintem ebben van, ha a többieknek lenne kedve hozzá (a folytatáshoz), akkor csinálni kell egy új blogot :-)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.08.24. 00:29:13

@purga: "Tisztában vagyok vele, hogy ez a jelenlegi szomorú rendszer, vagy megszoksz vagy megszöksz, de attól még nem kell nekem is sorba állnom. "

Továbbra is kegyetlen leszek: akkor meg miért írsz olyanokat, hogy "szar látni, hogy bejön egy új film és már a nyitónapja előtt mindenki írt róla én meg hoppon maradok"?
Ha annyira szar, akkor állj be a sorba, és add fel a büszkeséged. Hiába írod azt, hogy tisztában vagy a rendszerrel, az ilyen mondatokból eléggé az süt, hogy mégis azt szeretnéd, ha a rendszer idomulna hozzád.
Ugyanolyan feltételekkel játszol, mint bármelyik másik filmes blogger az országban (minket is "felejtettek" már el meghívni vetítésre, konkrétan az IC sajtósára úgy telefonáltam rá, hogy "bocs, ha már rajta vagyok a listán, jöhetek holnap a Gravitációra?"), mégis azt érzem, hogy igazából neked továbbra sem az a fontos, hogy ott legyél ezeken a vetítéseken, hanem, hogy ne kelljen térden csúsznod és alanyi jogon járjon.

Én megértem, ha úgy érzed, hogy nincs miből erőt merítened, de nem lefitymálva, amit elértél, ilyen irreális elvárásokkal nehéz is erőt meríteni. Ha te nem tudsz örömet lelni abban, hogy csak fölöttem is hány ember írta, hogy mennyire mérvadó volt számára az oldal, hogy mennyire sajnálja, hogy bezár, csak ha majd "MINDEN honi horrorrajongó" ad a szavadra, ha nem tudsz örömet lelni abban, hogy benne lehetsz abban a max. 100 emberben, akik premier előtt, ingyen ülhetnek be egy mozira, csak ha majd az InterCom jön utánad könyörögve, hogy ugyan már, írj a filmjükről, akkor szükségszerűen csalódás érhet csak, és azt csodálom, hogy idáig nem adtad fel. Vagy én pl. egészen idáig bele sem gondoltam abba, hogy idén már 25 mozijegy árát spóroltam meg különböző sajtóvetítéseken. Fel lehet fogni az anyagi sikert így is, meg úgy is, hogy jó, de miért nem tudok már megélni ebből az egészből?

Akármennyire is támadásnak veszed, én továbbra is pusztán jóindulatból írom, hogy úgy biztosan nem fogsz előrelépni és erőt találni magadban a folytatáshoz, ha csak azt nézed, hogy mit nem kaptál meg, ahelyett, hogy mit kaptál meg. És éppen ezért tépem itt a számat, mert szerintem nem olvasók ezrein, hirdetőkön vagy index-kiemeléseken, hanem kizárólag a hozzáállásodon múlik, hogy tragédiaként vagy örömként éled meg ezt a jelenlegi helyzetet.

Insane20 2014.08.24. 02:02:42

:(( Nagy örömmel jövök nézelödni, erre ez fogad...
No "mindegy". Így marad a google-> filmcím kritika->katt a legelső linkre. Ugyanis csak ide jártam rendszeresen. Nekem szinte mindig -1 +1-es eltéréseim voltak a pontozásokat illetően , így bátran kijelenthetem, hogy ami itt ajánlott film volt, az nekem is nagyon tetszett. Külön szeretnék köszönetet mondani nyelvezetért. Bár minden bizonnyal egyik olvasó-köztük én sem- mondanám magam tudatlannak DE! a lendületes, lényegretörő, nem túlspilázott, némi humorral fűszerezett írásaid miatt sokszor akár órákat olvasgattam egyhuzamban beleértve már olvasottakat is. Mármint nem tudom mi értelme egy akár 3-4 hosszú bekezdésből álló kritikába ezer szakszó... Értem én a lényeget, csak lassabban és élvezhetetlen az egész.Sok mindent meg tudnék még köszönni, de röviden hála a horrormirrorért. Ja meg a Vomit gore-ért :D Az a része engem is szíven ütött, hogy a bevétel hiánya miatt meg stb stb, viszont említetted, hogy mostanában erőltetett az egész film nézés téma. Nos ezt viszont nagyon meg és átérzem. Gondolom tudod, hogy én foglalkozom az OldSkull horror rovatával , de amikor úgy írtam elemzést, hogy sürgettek, vagy én éreztem úgy , hogy valamit csinálnom kéne, borzalmas írások születtek. Tehát egyészt kell, hogy az embernek kedve is legyen. A másik ami engem hátráltatna ez az iszonyatos mennyiségű szar film. Az még oké, hogy párat megnézünk, mert nem tudjuk mi vár ránk, de amikor már az 10. vontatott, értelmetlen filmet hagyjuk abba, akkor nem biztos, hogy annyira le akarjuk írni miért ne nézze meg senki. Természetesen itt a mostani horrorokról beszélek. Itt jön képbe nálam az, hogy nem a régi már a blog. Oké, biztos több oka van ennek, de gondoljatok bele, akkor is panaszkodnánk, ha minden héten lenne egy hasonló poszt, mint mondjuk "A franciák már a spájzban vannak" ? Hát nem hiszem! Nagyjából ennyi. Ha rosszak voltak a meglátásaim előre is elnézést kérek. Mindent jót neked purga!

skizo! 2014.08.24. 12:41:50

@homerkaro: igen, de màr oda is elèg ritkàn.

gerberus 2014.08.25. 03:25:25

Fentebb utánam már leírták, amit én is gondolok, a lényeg röviden, hogy a blogolástól és hasonlóktól alapesetben sosem fog felvetni a pénz és sosem fognak piros szőnyeget a lábaid elé teríteni - pláne Magyarországon és pláne olyan rétegműfaj esetében, mint a horror, de ez most legyen mellékkörülmény. Ettől viszont még lehetsz népszerű és az az akár ezer olvasó még inspirálhat az írásra, ha 30-40 ezer olvasód valszeg soha nem is lesz, de akkor miért ne legyen mindjárt 500 ezer vagy egymillió?! Ki a kicsit nem becsüli...
A mellőzést a premierekről, a lagymatag rendezvényeket és egyebeket kicsit kifogásnak érzem, hisz ha pl. egy 73-as filmről is írsz posztot - aminek a premierjét ugye érthető okokból késted le :) - akkor mitől más mondjuk egy két évvel korábbi film?! Úgy értem attól nem fognak elpártolni a törzsolvasók, hogy nem voltál ott premier előtt egy horror vagy thriller vetítésén, hisz ők úgyis tudják, hogy a legtöbb horror "dircet to dvd" jelenik meg, ami meg esetleg mégis megjárja a mozit, az sem szokott (sajna) akkora szám lenni, hogy ne lehetne később nyugodtan odahaza is megnézni, még ha imponáló is az igyekezeted. Arra pedig szerintem felesleges várnod, hogy itthon is egy Comic-Con presztízsű rendezvény legyen: mintha az Oscar-gála magyarországi megtartására számítana valaki...
Persze ha a saját büszkeségedről és/vagy a magánéleted nehézségeiről van szó az más tészta, én csak danialves-hez hasonlóan árnyalni próbáltam a képet.

Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2014.08.25. 09:38:52

banyek! két hét szabadság után tényleg erre kell visszajönnöm?!
nagyon sajnálom a döntésedet.
túl sokat nem tudok írni, gyakorlatilag mindent leírtak már előttem. jót is, rosszat is.
csak egyet szeretnék hozzátenni ahhoz, hogy a blogot a saját gyermekednek tekinted, és azért nem engednéd át másnak, mert nem akarod, hogy megváltozzon.
a példa miatt családapaként válaszolok: nekem vannak fiaim, és a te szemléleteddel ne engedjem majd, hogy megnősüljenek, és esetleg elköltözzenek tőlünk, ha eljön az ideje, mert akkor biztos meg fognak változni?
igen, el fognak menni, 'kirepülnek', meg is változnak majd, és lehet, nem pont olyanok lesznek, mint amilyennek neveltem őket.
de attól még a gyermekeim maradnak.
örülnék, ha a blog nem szűnne meg, és ha te nem is akarod folytatni, meggondolod magad, és nem hagyod, hogy eltűnjön a süllyesztőben, különösen, ha vannak, akik szívesen foglalkoznának vele a továbbiakban.
köszönöm az eddigi munkádat, szerettem ide járni. jó lenne, ha ez így maradna. kár lenne, ha nem...

ilsemiller 2014.08.25. 12:31:59

Na, akkor most én is csak azért regisztráltam, hogy írjak :)

Én csak annyit szeretnék elmondani, hogy olyan tekintetben nem vagyok egy nagy horror rajongó, hogy nem merek leülni nézni egyet se egyedül, olyan három-négy fős társaságban esetleg. Szóval ilyen lúzer vagyok, na.
A kritikáidat viszont imádtam olvasni. Kb éltem közben a filmet, és volt egy pár, amire azért szántam rá magam, hogy végül megnézzem, mert nem írtad le a csavart, viszont a sztori nagyon izgalmasnak tűnt. Így kb. a horror élményeim nagy részét neked köszönhetem.:D
Tudom, most a horror-rajongók nagy része úgy néz rám, hogy ki ez a vajlelkű izé, de fogd fel úgy, hogy egy nem horror-rajongót is rá tudtál venni, hogy nézze a műfajt. :)))

Nem ecsetelném hosszan, csak nagyon sajnálom, hogy így döntöttél, mert úgy gondolom, ez a blog egy Stílus volt a maga nemében.

köszönöm.

dbrsbz67 2014.08.26. 13:30:47

még sosem írtam, de most kell! fájó szívvel eresztlek téged drága purga, te angyal, szeretlek! hiányozni fog a blog.

Viszlát!

waces · http://blog.waces.hu 2014.08.27. 08:41:10

szomorú hír, de érthető. sok sikert a továbbiakban és köszöne az elmúlt áldozatos munkájáért.

S.Witwicky 2014.08.27. 20:44:33

Hát szomorú vagyok! :( már két hónapja az életem részévé vált a blog még a WCn is ezt olvastam :) Új horizontokat nyitott meg a horror világában számomra,olyan filmeket épített be az elmémbe,amikről nem is tudtam hogy léteznek!Imádtam,imádom a kritikákat a mai napig olvasom,valamelyiket többször is!Nincs tele felesleges szakszavakkal,amik elveszik az ember kedvét az olvasástól és úgy meghozta az olvasott filmkritika a filmhez a kedvem hogy alig vártam h hazaérjek és végre megnézhessem az adott művet!Remélem lesz folytatás!!! Minden esetre a legjobbakat Mindannyiótoknak! :)

S.Witwicky 2014.08.27. 21:07:06

@purga: Ha már kötelességnek érzed,régen rossz,csak akkor csinálja tovább az ember ha örömét leli a dologban!Köszönöm azért,hogy tágítottál a filmes spektrumomon!!! :) :)

Fausto(tm) 2014.08.28. 16:41:31

Szomorúan olvasom, hogy bezár az oldal, a Top 10 legdurvább film lista óta vagyok rendszeres olvasó (kommentelni ritkán kommenteltem)
Érthető a döntésed, bármihez is fogsz most kezdeni, sok sikert kívánok és külön köszönet a sok-sok kritikáért, ajánlóért, az oldal nélkül sok király filmről maradtam volna le!

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2014.08.30. 12:03:28

Nagy kár, nagy kár :(
Most hová menjünk mi, a horror-hajléktalanok?

oOBlackWolfOo 2014.08.30. 23:00:34

#vacsad:

alt.end-nek nagyon jó kritikái vannak, itt folytatta az írást:

historyofhorror.blog.hu/

Varin 2014.08.31. 00:35:58

@vacsad: Már készül az utánpótlás a többi itteni író közreműködésével :)

skylla 2014.08.31. 17:38:59

hat en nem olvastam el vegig se a posztot, se a hozzaszolasokat, mert kurvara nincs türelmem hozza eppen, de egyet mondok ;) a beat dis a kedvencem lett anno, a szombathelyiek, meg hat elöször a video. www.youtube.com/watch?v=L-zk36fwiNQ
köszi, horrormirror :D

skylla 2014.08.31. 17:48:13

es miattad, ha ez kimaradt volna

hErpEsz 2014.09.01. 20:36:40

@purga
Jajj purga, annyira sajnálom!! Annyira a részemmé vált a blogod!!! Ennek köszönhetően irtó művelt lettem horror-témában és rengetegszer traktáltam a környezetem a blogoddal és azokkal a filmekkel, posztokkal, amikről itt olvastam :((((

Bár már egy ideje csak bizonyos időközönként jártam erre (egyszerűen SOK(K) volt nekem ez a rengeteg mindenféle tartalom), és akkor lelkiismeretesen végigböngésztem a kritikákat, de attól még nagyon fog hiányozni az a tudat, hogy nem tudok muníciót gyűjteni a horrorblogomról :(((((

Sajnálom, mert nagyon kellemes élményeket szereztél nekem az évek alatt a blogoddal.
Sok sikert a jövőben - bármibe is fogsz bele!

PH_fet 2014.09.04. 13:44:45

Amiket írtál, az alapján jobb, hogy abbahagyod. A színvonal romlásához vezetett volna, ha tovább kínlódsz.
Sajnálom a horrormirrort... de azért várjuk ki a végét.
;-)

ShereKhana 2014.09.07. 10:15:46

Jajj. Most tényleg úgy érzem magam, mintha egy régi barátot vesztenék el.
Jó ideje követtem a blogot, sajna nem voltam/vagyok valami lelkes kommentelő, nem csak itt, máshol sem, de tényleg rendszeres látogató voltam. Azóta, mióta rákerestem az Emberi százlábúra, az első találat az itt megjelent írás volt, elolvastam, és még azzal a szusszal végignyálaztam egy rakás másik kritikát is, beszippantottál:)
Nem vagyok egy heavy horror-fan, be kell valljam, sok mindenért, ami itt a blogon etalon volt, nem tudnék lelkesedni, de még így is több tucat remek filmélményt köszönhetek a Horror-Mirrornak, amiknek a létezéséről sem tudnék nélküled, purga. Elég csak az Időbűnöket említenem, amit kisujjból valami gagyi trancsír trashnek ítéltem volna, ha máshol látom meg a borítóját, de egyrészt más helyen nem is találkoztam vele, másrészt pedig azt írtad, hogy fasza és meg kell nézni, és bazzeg igazad volt.
Nagy kár, hogy befejezed, de megértelek. Ha már nem okoz örömöt, jobb elengedni, mint makacsul ragaszkodni, aztán egy-két év múlva végleg meggyűlölni. Közhely, és talán gonosznak tűnhet, de tényleg a megértés mondatja velem: inkább égjen, mint lassan enyésszen el.
Köszönjük a munkát, hogy ennyi filmet megismerhettünk általad, meg hogy jókat röhöghettünk a szar filmek kritikáin. Tudom, elég áltsulis ballagóbeszéd jellegű kommentet hoztam össze, de erre futotta. Azért reméljük, még hallunk rólad.
Respect.

BlackSheep89 · http://baaadmovies.blog.hu 2014.09.08. 14:19:00

Szomorúan hallottam a hírt, hogy bezár az oldal, számomra abszolút a Nr.1 blog volt a Horror Mirror!
Főleg a Walking Dead-írások fognak nagyon hiányozni, a negyedik évad második felét szinte csak azért néztem, hogy utána elolvashassam, a róla készült kritikát.

Bár maximálisan megértem az indokokat, azért remélem, hogy egyszer mégis visszatérsz az íráshoz.

töltött káposzta 2014.09.08. 18:24:49

Ha meg kell baszódni, akkor meg kell baszódni.Ez van.

rocknrose 2014.09.11. 12:54:22

Nagyon sajnálom, hogy így döntöttél. De köszönöm az összes filmkritikát és minden munkádat/munkátokat!

Iszonyú sok jó horrorfilmet nézhettem meg, ami máshonnan nem jutott volna tudomásomra.
Hiányozni fog az, hogy ha horrort szeretnék nézni, csak feljövök ide és a 2. vagy 3. poszt valami jó kis film rögtön, ami felkelti az érdeklődésemet...

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.09.15. 23:36:37

@danialves: hát te már csak tudod hogy nálad jobban kevés embert utálok a balfasz meglátásai miatt :D de most itt ezen az oldalon Te mondtad meg a frankót, és maximálisan egyetértek

szerintem egyébként te sokkal jobb manager lehetsz és többet is fogsz elérni ezen a területen mint az írásén, bár azon még gondolkodok, hogy idealizmus, jó szándék vagy hülyeség vezetett amikor ilyen jóindulatúan leírtad a tanácsaidat egy olyan embernek aki erre láthatóan és nyilvánvalóan nem érett meg és nem is értett meg

mindezt ugyan én is leírhattam volna... de én biztos nem írtam volna le, mert nem érdemli meg - a durcás válaszán ez tökre látszik, még háromig se számolt nem nemhogy tízig

az a fentebb olvasható picsogás meg hát nem is tudom, keresem a megfelelő szavakat, gyerekes, szánalmas, gáz... fele dacoskodás, másik fele meg szimplán nem érdekes, nem ide kellett volna ezt felszarni hanem elmenni egy pszichiáterhez

bár igaz... igaz...

az pénzt kér a diagnózisért

purga · http://horrormirror.blog.hu 2014.09.16. 08:16:29

@scal: Nem tudom, hogy te mennyire voltál olvasója a blognak, de a rendszeres olvasóimnak átjött a mondandóm lényege és nekem csak ez számít.

A beböfögésed igen konstruktív és kulturált volt (nem). De mindegy. Remélem te az élet minden területén sikert sikerre halmozol és boldog ember vagy. Kívánom, hogy minden magad elé kitűzött célod teljesüljön! Komolyan, minden irónia nélkül.

playoff szakáll 2014.09.24. 16:17:50

Már nem az vagyok, aki voltam (más néven írtam ide korábban, a reg ugyanaz).

De ez tiszteletre méltó döntés.
Sok jót és rosszat is láttam a blogon, ill. utóbbira inkább azt mondom, hogy nem értek vele egyet.

PLUSZ
Imádom a kézikamerás zsánert, és innen szereztem infót az új darabokról. Köszönöm a 'Poughkeepsie Tapes' feltüntetését, nélküled sohasem találtam volna rá, és bőven elég volt 1x megnézni. 'VHS' dettó, azt többre is tartom.

MÍNUSZ
A műfaj keretibe tartozik az a számos beteg film, amiről szintén írtál (írtatok), de csak tudomást szereztem róla, egyáltalán nem volt kedvem megnézni. Ahol olyan filmeket akárcsak elemeznek, amelyekben másfél órán át beleznek és fröcsögnek, oda nem fog soha semmilyen hirdető pénzt adni. Enyhébb verzió a 'Megan Is Missing', de még az is durvának számít (nálam mindenképp). A népszerűség más kérdés, sajnos elég szubjektíven állapítják ezt meg.
Az írások néha pongyolán voltak fogalmazva, nem vulgáris szókincset értek ezen, hanem a szöveg még egyszeri átfésülését hiányoltam.

Valamilyen formában tovább folytatod a tevékenységed, nyilván. Sok sikert hozzá.

CheTamás · http://rascasse-f1.blog.hu 2014.10.18. 10:15:08

@purga: Na, kérem. Nem érdekel, hogy augusztusi a bejegyzés.
Ennek a blognak köszönhetem a The Girl Next Door-t, ezért a hálám a harminchatodik pokolban is űzni fog!
(a Szerb filmet is, de azt inkább nem köszönöm meg)

kiszja86 2014.10.18. 20:32:07

"Na, kérem." ENGEM SEM ÉRDEKEL, hogy augusztusi a bejegyzés. :)
Ennek a blognak "köszönhetően" találtam rá A betolakodó c. "remekre".
87 PERCET AKAROK VISSZAKAPNI AZ ÉLETEMBŐL!!!!
Ahhoz képest, hogy ódákat zengenek róla....ez a film ROSSZ.
Imádjuk a horrort....de ez.....
SOHA nem szoktam blogokba írni, nem is érdekel, de az előbb úgy keltem fel a monitortól, hogy nem bírom ki...
ANNYIRA vártam a végét (azért visz magával a cselekmény), hogy mit fognak belőle kihozni... Gondoltam, emiatt túllépek azon is, hogy a látvány egyenlő volt egy marék teveszarral....de elmondjam mi lett a vége?
****SPOILER****
SEMMI. A NAGY BÜDÖS SEMMI. NINCS KATARZIS. NINCS HŰ MEG HA...NINCS ÉRTELME.
****************
Végeztem. Tudom, hogy minden ízlés kérdése, de baromira sértődött vagyok, hogy valaha, valaki azt gondolta, hogy ennek a filmnek az elkészítésébe érdemes befektetni.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2015.10.20. 21:43:01

Hm... és csodálkoznak a blog.hu szerkesztőségében, hogy felajánlom a segítségemet a blog.hu címlap szerkesztésében (amire persze még annyit sem képesek kinyögni, hogy "kösz nem", csak megy a melléduma, meg a mély hallgatás...)
Nem vagyok horror rajongó, de pl. erről a blogról a mai napig nem is hallottam, pedig lehet, hogy ha ismerem, legalább belenézek. Gyanítom, vagyunk így sokan...
tképp ilyen számokkal tényleg kár, hogy abbafejeztétek, de ameddig eljutottam a poszt olvasásával, érthető is.


süti beállítások módosítása