A törzsolvasók talán már megszokták, hogy egy-egy film kapcsán annyira fel tudom magam húzni kritikaírás közben, hogy szabályosan "kiabálok". Nos, ez most sem lesz másképp, ugyanis az alábbi alanyuk ritka dühítőre sikeredett. Az írás spoileres lesz, de mivel a poszt mondanivalója az lesz úgyis, hogy NE NÉZD MEG, így ebből a szempontból ez már édesmindegy.
Nurse 3-D (2013-2014)
Rendezte: Douglas Aarniokoski
Gyorsan essünk túl a sztori vázán: van egy nővér, aki szabadidejében megöli a hűtlen férjeket. Vagyis elcsábítja őket, és ha benne lennének a dologban, akkor kampó. Eme hölgy a kórházban beleszeret a kis mentoráltjába, még hozzá annyira, hogy egy este leitatja és lefekszik vele. Hogy zavarosabb legyen az összkép még egy vadidegen pasival is megdugatja. Ezekről még fényképeket is készít, biztos, ami biztos. Aztán egyre jobban ráakaszkodik a csajszira, aki persze menekülne ebből a helyzetből, már csak azért is, mert már van pasija.
A film voltaképpen a A halál angyalának találkozása a Végzetes vonzerővel, vagy bármely más, random thrillerrel, ami arról szól, hogy egy pszichopata kiválaszt magának egy alanyt, akire teljesen rácuppan és mindent megtesz, hogy csak az övé lehessen. Ez az egyveleg akár még érdekes is lehetne, csak az a baj, hogy nagyon kacifántosan kapcsolódik a két narratíva egymáshoz. A másik probléma, hogy egyik se okoz túl sok újdonságot. Bosszúálló, véreskezű nőkkel tele a padlás, ahogy a szerelemtől megtébolyodottakkal is.
Így mondhatnám azt is, hogy a film igazából rémunalmas. Gyenge thriller, melybe néha elvágnak egy ütőeret, vagy egy komplett kart. (A végét leszámítva, arra még visszatérünk.) Csak hogy, nem ez a legnagyobb baj, hanem, hogy elképesztően idegesítő.
Eleve a szereposztásnál félrement minden. A főszereplőt ugyanis Paz de la Huerta (Fulladás, Árvák hercege, Gengszterkorzó c. sorozat) alakítja, aki szerintem kifejezetten ronda. Tudom, nem illik ilyet mondani, meg én legyek az utolsó, aki bárkit elítél a külseje miatt. De basszus, ha a szerepe szerint ő egy olyan csábító nő, akinek búgó hangjára minden férfi azonnal trédre rogy, akkor nézzen is már ki valahogy! A testével semmi gond, az nagyon is rendben van, ráadásul előzékenyen mutogatja. Na de a feje! Korához képest (30) túl sok ránc, táskás szemek és otrombán nagy száj, amit amikor kirúzsoz, akkor azt még Maria Geronazzo is megmosolyogná! Emiatt viszont nem tudtam komolyan venni a filmet. Egyszerűen nem hittem el, hogy ezért a nőért van oda mindenki, hogy kvázi valamiféle szexszimbólum. Vicc bazzmeg, vicc.
Azonban a karakterrel nem csak az a baj, hogy nem megfelelő színésznő alakítja, hanem eleve hézagosan lett megírva. Ez azért is bosszantó, mert ő a mesemondó, ő az abszolút főszereplő. Hiányzik az a segítő szándékú nővér-attitűd, aminek érzésem szerint mozgatórugónak kellene lennie. Persze a gyilkosságokat megideologizálja, hogy a hátrahagyott családok nevében teszi, csak épp ennek a magyarázata inkább a nő gyerekkori traumájában keresendő. Ami ki nem találnátok, hogy mi lehet... Így viszont nyugodtan lehetne csapos vagy takarítónő is. Másrészt a család szentségét hirdeti, miközben ő maga rombol szét egy bimbódzót, merő önzőségből!
Ezen kívül akad még egy olyan probléma is, hogy a film egyszerűen rasszista. Csak nem a "szokványos" értelemben. A színes bőrűek kivétel nélkül jó fejek (konkrétan az üldözz lányka pasija maga a nagybetűs ÁLOM FÉRFI), ellenben MINDEN fehér gyarló, vagy csak simán lúzer. Ja és persze minden házasember csalfa szemétláda. Komolyan, a film láttán egyikre sincs ellenpélda. Azt hiszem a készítők kissé túlzásba vitték a polkorrektséget...
A kivitelezéssel igazából nincs gond, korrekt operatőri munka, közepesen elviselhető zene és 2D-n is érzékelhető totál felesleges 3D.
Akkor miért is dühít? MERT A DRÁGA JÓ NŐVÉRKE KIBASZOTTUL ÉRINTHETETLEN! Bármit csinál, bárkit öl meg, azt simán megússza. Pedig sokszor ritka otromba munkát végez. A csúcs a film végén következik be, amikor konkrétan rendez a kórházban egy mészárlást, aminek a kivitelezése a nevetségesség határát súrolja. Simán megöl bárkit, aki az útjába áll, neki meg hiába törik be a fejével az orvosságos szekrényt, vígan tovább mászkál. És tényleg, szó szerint: senki se tud közben hozzáérni!
Ennek következtében a záróképsorokban láthatjuk az önelégült pofáját, amint győzelmet arat és előröl kezd mindent egy másik helyen. Hát a faszomat már. ENNEK MÉGIS MILYEN ÜZENETE VAN?! Az Eden Lake végén is ökölbe szorult a kezem, de ott megértettem a miértjét. Itt nem. Mert ez a nő nem rafináltságból kerülte el a villamosszéket, hanem mert egyszerűen maga a Jóisten védte végig, vagy nem is tudom miféle mágia lehetett az. Hogy tudott észrevétlenül ölni a hullaházban? Pláne úgy, hogy mekkora rumlival járt. Hogy tudott véresen, egy szál fehérneműben hazajutni? Ez csak két kardinális kérdés, de még ezer, ehhez hasonló apróság van még.
Egyszerűen dühít az egész film. Hogy ezen kellett több évig dolgozniuk (hány éve is reklámozzák már? 2?)? Legszívesebben mindenkit, akinek egy kis köze is volt a létrejöttében, azt örökre eltiltanám a szakmától. Nagyon káros darab, messziről kerülendő!
Objektíven nézve többet érdemelne, de most van az, hogy a hangulat baromi sokat rontott az összképen. Sokszor volt már emiatt pozitív felértékelésem, most legyen egy negatív is.
Értékelés: 1/10
Friss kommentek