Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Vér és Belsőség

Kevésbé ismert horrorfilmek, könyvek, sorozatok, továbbá vér és halál minden mennyiségben, "sznobhatás" nélkül. E-mail: hmblog66[kukac]gmail[pont]com

Suttogások, sikolyok

Címkék

18+ (3) 3d (53) 666parkavenue (8) afterdark (12) állat (67) americanhorrorstory (33) angol (91) angola (1) animáció (8) antológia (30) argentin (6) ausztrál (23) axn (10) ázsia extrém (5) bahamák (1) batesmotel (12) bd (4) belga (4) bio (18) böszörményi gyula (1) boxoffice (27) brazil (5) brutál (228) Chelsea Cain (1) chile (6) clive barker (1) csalódás (25) cseh (2) dán (6) dean r koontz (1) deathvalley (2) dexter (33) díszdoboz (3) dmitry glukhovszky (1) dracula (1) dunatv (1) dvd (47) easy (74) edgar allan poe (1) egyesültarabemírségek (2) elemzés (3) élőprogram (34) epizód (143) érdekesség (5) erőszak (23) extant (2) farkasember (32) fearitself (9) felhívás (139) fellenbeck roland (1) felsorolás (208) filippínó (1) filmmúzeum (2) finn (6) folytatás (186) fox (1) francia (49) fromdusktilldawn (2) g.p. smith (1) giallo (13) gondolatok (58) görög (1) guillaume apollinaire (1) hannibal (3) hemlock grove (1) hír (113) hírek (23) holland (8) hongkong (12) india (1) indonéz (3) interjú (15) ír (13) irán (1) ira levin (1) izland (4) izrael (2) japán (41) jelenet (7) jódeinkábbne (10) john wyndham (1) joseph dlacey (1) kanada (67) kannibál (37) karácsony (22) kép (7) képek (48) képesítés (2) képregény (5) kérdőjel (76) kézikamera (115) kína (2) kisfilm (48) kolumbia (4) könyv (21) könyv adaptáció (72) korea (17) kuba (1) laurell k hamilton (1) lengyel (3) lesrevenants (1) lett (1) lovecraft (11) luxemburg (2) m1 (1) magyar (78) málta (1) mastersofhorror (20) mexikó (7) monaco (1) mozi (97) neil gaiman (2) német (30) nem ajánlom (140) nem amerikai (148) nem horror (50) norvég (18) novella (6) nyereményjáték (62) olasz (56) onlinefilm (80) ördög (100) orosz (6) oscar (52) összefoglaló (28) összehasonlítás (79) osztrák (5) pc adaptáció (9) penny dreadful (1) poén (193) poszter (327) premier (31) pszicho (68) puerto rico (1) remake (94) rendező (61) retro (26) ritkaság (75) román (1) rtlklub (2) salem (2) scifi (110) slasher (124) sorozat (228) spanyol (57) spinoff (2) stephen king (14) svájc (4) svéd (15) szavazás (22) szellem (201) személyes (113) szerb (5) szingapúr (3) szlovák (1) szörny (80) tajvan (2) talesfromthecrypt (20) társasjáték (1) thai (13) thebridge (1) thekilling (2) theriver (5) thestrain (1) thewalkingdead (60) the following (1) thomas müller (1) thriller (128) toplista (19) török (1) trailer (496) tv (27) tv2 (2) tv6 (30) újzéland (9) ukrán (1) underthedome (3) update (6) uruguay (1) valós alap (42) vámpír (77) várjuk (131) vendég (43) vér (399) vers (1) viasat3 (3) vietnam (1) vírusos (24) vs (23) xxx (32) zene (16) zombi (219) zskat. (124) Címkefelhő

Friss kommentek

A mozis, a direkt lemezes és az ismeretlen

2013.09.01. 20:27 - purga

Címkék: oscar német angol brutál poén vér ördög thriller kérdőjel 3d pszicho nem ajánlom felsorolás

Valamelyik nap eszembe ötlött, hogy basszus, egyre nagyobb az elmaradásom 2013-as filmek terén, ideje tömbösíteni! Jöjjön három film az idei évből! Az egyiket láthattuk moziban, a másodikat itthon csak DVD/BD-n adták ki, míg a harmadik (egyelőre) elkerülte hazánkat.

1. Boszorkányvadászok - Hansel & Gretel: Witch Hunters

Rendezte: Tommy Wirkola

hansel-and-gretel-hun-post.jpgA Grimm testvérek munkásságának horrorizálása nem új keletű, emlékezzünk csak a Hófehérke - A terror meséjére. Csakhogy, míg abban magát a történetet torzították el és festették vérvörösre, addig jelen esetünkben a klasszikus mese mint kvázi előzményként van jelen. No azért nyitányként ledarálják azt is nekünk, hogy azért képbe kerüljünk. De lényegében arról van szó, hogy a tragikus sorsú testvérpár felnőtt és boszorkányvadászatból él meg.

A film borzasztóan felszínes minden téren. A bíró lelövi mindenki szeme láttára a polgármestert a nép meg simán végig nézi? A gyerekek eltűnéséből hiányzik a drámaiság, sehol egy aggódó szülő, úgy kezelik őket, mintha tárgyak lennének. De ez a drámaiatlanság mindenre igaz, kezdve a két főszereplő szüleivel kapcsolatos motívumokra. Ahogy azt is lazán kezelik, hogy rájuk nem hatnak a boszorkányvarázslatok. Továbbá még az elején megmondják, hogy a boszorkányok rondák a gonoszság rothadásától. Tényleg, ilyen egyszerű lenne? ÉS EZT MIÉRT NEM TERJESZTIK SZÉT A VILÁGBAN?! HÁNY ÁRTATLANT MENTHETTEK VOLNA MEG!

Ráadásul olyan technikai eszközöket használnak, hogy a hülyeségfaktor az egekben. Nem is tudom hogy az elektromos sokkoló vagy a golyószóró volt-e kiakasztóbb. Igazából egyik sem, az inzulin injekció tarol... Amit egyébként szintén könnyedén vesznek, de ez már tényleg harmadlagos dolog.

hansel-and-gretel-witch-hunters-pic.jpg

Minden hibája ellenére legalább látványos és jól néz ki. A cselekményt nagyon pörgetik, ezért sincs idő semmi komolyabb érzelemre, vagy bármiféle mélységre. Noha jogos a kérdés, hogy szükséges-e egyáltalán? Igazi agykikapcsolós, 3D-s parasztvakítós film. Annak viszont tökéletes. Mi több, kellőképpen véres is, erre se lehet sok panasz.

A rendező itthon is ismert munkája, a Náci zombik azért jobban sikerült (arról is lesz már szó, cserkészbecsszó). A színészek alakítására azért nem lehet panasz, mert papírmasé szerepeik vannak. A kétszeres Oscar-díjra jelölt Jeremmy Renner Jánosként hozza az általa már megformált akcióhős szerepeket (Bosszúállók, A Bourne-hagyaték, Tolvajok városa). Mellette Gemma Arterton (A titánok harca, A Quantum csendje, Byzantium) abszolút jelentéktelennek érződik, pedig ő lenne Júlia. Ellenben Famke Janssen (X-Men-trilógia, 100 halálos lépés, Hemlock Grove) pompás főboszorkány, még úgy is, hogy javarészt torzított arccal látható.

Szigorúan egyszer nézős.

2. Vonzások - Stoker

Rendezte: Chan-wook Park

stoker_post.jpgA rendező kapcsán ígérem, még idén írok a Bosszú-trilógiáról, már csak a közelgő Oldboy remake miatt is. Addig is emlékezzünk meg a vámpíros Thirst-ről. A mostani alany azonban teljesen más, mint eddigi művei, hiszen ezt már Amerikában forgatta, amerikai színészekkel. Nem tudom, hogy kiugrási lehetőségként tekintett-e rá, de nagyon látszik végig az igyekezet, hogy most aztán megmutatja mindenkinek! Sajnos.

Mert túlságosan elvontra, teátrálisra sikeredett. A kezdő képsorok akár egy Lars von Tier drámába is beleillenének és ez most nem feltétlenül dicséret... Baromi nehéz bármit is írni erről a filmről, mert egyszerűen már az is nehézséget okoz, hogy az ember megértse a mondanivalóját. Több nagy mozaik darabot kapunk, amiket bárhogyan is próbálunk egymáshoz illeszteni, a végeredmény nem lesz teljesen érthető.

Mert az előzetesek egy véregyszerű történettel csábítgattak: apuka meghal, anyukára meg rámászik a sosem látott nagybácsi, mindeközben a kislány szenved. Igen, ez akár lehetne egy újabb Mostohaapa résznek a története is, amely érzést csak megerősítenek azzal, hogy a nagybácsi magában fütyülget...

A Vonzásokban egyszerre keveredik a mély, áthallásokkal hangos, bravúros operatőri munkákkal megkoronázott jelenetek a már kínosan felszínes, elnagyolt momentumokkal. Előbbire remek példa a négy kezes zongorajáték, amiért már megérte végig nézni. Utóbbira meg ott van az, amikor bebizonyosodik a nagybácsiról, hogy gyilkos és ezt követően nem történik semmi. De eleve már az alapfelvetés is érdekes, hogy az illetőt soha senki nem látta, mégis mindenki simán elfogadja a kilétét, sőt, anyuka rögtön otthon marasztalja! Meg az a mondat, hogy "Azt hittem eddig, hogy a cipőket aputól kaptam..." áááááá!

Stoker-pic.jpg

Baromira szép, művészi, de ennek köszönhetően nehezen is emészthető. Park remekül ért a hatásos jelenetekhez, csak ahogy a már említett Thirstben is, képtelen egymáshoz úgy fűzni őket, hogy azt az átlagember is megértse. Nagyon sok dologra egyszerűen nem kapunk választ (vagy csak én nem fogtam fel). Például a nagybácsi miért nem evett sose?

A színészi teljesítményekkel abszolút nincs gond, a három főszereplő játszi könnyedséggel megoldják a feladatot. Az Oscar-díjas Nicole Kidman-re szerintem külön magyarázat nem szükséges. Matthew Goode (Watchmen: Az őrzők, Match Point, A kulcsfigura) remekül hozzá a csendes, mosolygós pszichopatát. A tinédzsert megformáló Mia Wasikowska-ra (A fenevad, Alice Csodaországban, Fékezhetetlen) pedig szerintem még nagy jövő várhat, mondjuk a karaktere eléggé zavarba ejtő. Viszont aki képes bevállalni egy zuhanyzós-masztizós jelenetet, az minden elismerést megérdemel!

3. Hell Baby

Rendezte: Robert Ben Garant és Thomas Lennon

Hell-Baby-post.jpgKorábban már írtunk érkezéséről és íme, itt van. Ha az előzetesből nem lett volna egyértelmű, ez egy zsánerparódia. Bizonyos szempontból pedig tökéletes is. Ugyanis úgy parodizálja ki az ördöggel foglalkozó klasszikusokat, hogy azt jóformán csak mi, rajongók vesszük észre. Ez pedig annyira elegáns, hogy az ilyen pillanatokat majdhogynem meg is könnyeztem.

Már maga a kezdés is egy tökön rúgás a műfajnak, hiszen egy ifjú, gyermeket váró párt látunk, akik amint meglátják a házukat, az első reakciójuk az, hogy "Jól átvertük az eladót 50 ezerrel, felújítjuk és egy vagyonért eladjuk!". Mi lenne ennél nagyobb beintés annak a közhelynek, hogy a random család egy új, reményteli életbe akar belevágni? Aztán jönnek szépen a kikacsintások. Az ördögűzőre például nem csak úgy utalnak, hogy a végén megkapjuk a kötelező szertartást, hanem ahogy mutatják a papokat bokszolni. Ugyanazokkal a beállításokkal! De kapunk nyers hús zabálást (Rosemary gyermeke) és ijesztő rottweilert (Ómen) is. Meg egyéb finomságokat.

Figyelembe véve, hogy ez alapvetően egy vígjáték, így a legfontosabb szempontnak annak kell lennie, hogy mennyire tud megnevettetni. Minden más másodlagos. A végeredmény ilyen tekintetben viszont meglehetősen felemásra sikeredett. Amíg a párt látjuk, mindig kapunk valami vicceset, amin lehet nevetni.

Hell-Baby-pic.jpg

Amikor viszont a papokat mutatják (akik történetesen maguk a rendezők) akkor legszívesebben sírni támadna kedvem. Nem vicces, hogy megállás nélkül cigiznek. Nem vicces, hogy pap létükre ocsmányul beszélnek, vagy hogy sztriptíz bárba járnak. Egyáltalán, semmilyen tekintetben nem azok. A rendőrökkel szintén ez a helyzet. Na jó, ők egy fokkal jobbak, és amikor így négyen vannak, akkor  a helyzet nem is annyira tragikus. Azonban meglepően kevés az az igazi, térdcsapkodós, öblös nevetést kiváltó geg. A csúcs (nem túl szívderítő módon) egy füves jelenetsorozatot takar, ami tényleg valami eszméletlenül jó lett.

A kivitelezésen néhol kifejezetten érződik az alacsony költségvetés (2 és fél milla), de még határeset. Nagyon sok poént feleslegesen elhúznak, illetve igazán kibírhatták volna hányás nélkül... Ellenben kapunk egy full pucér, gyönyörű nőt. Na igen, kompenzálni tudni kell.

Csak profiknak.

1. Boszorkányvadászok: 4/10

2. Vonzások: 5/10

3. Hell Baby: 6/10

A bejegyzés trackback címe:

https://horrormirror.blog.hu/api/trackback/id/tr955488010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kófic 2013.09.01. 23:44:18

A vonzásoktól őszintén sokat vártam, a trailer engem is csapdába ejtett, pedig túl vagyok Park filmjein, mégis nekem nagy csalódás volt.Pedig jó bemutatkozási lehetőség lehetett volna az óceán túl oldalán.De őszinte leszek, ahogy néztem a filmet nekem jöttek elő bizonyos dolgok hogy én ezt nem értem miért ... és újra, és újra és újra és újra, és végül feladtam hogy ezt a sok értelmetlen dolgot nekem majd a végére meg fogja magyarázni nekem, úgyhogy feladtam. Pedig Mia Wasikowska miatt maradtam addig ameddig a képernyő előtt, tényleg ígéretes szinésznő (mondom úgy hogy nem láttam már a zuhanyzós jelenetet), de Nicole Kidman se volt csalódás, kifejezetten örültem neki mikor megtudtam hogy Park filmjében fog játszani... minden esetre túlbonyolított túl fantazmagóriás, nem jó film volt.

Near93 2013.09.02. 00:05:20

Boszorkányvadászok: Fostalicska film. Nem is tudom, mégis mi vett engem rá, hogy elmenjek moziba megnézni. Voltam olyan naiv, hogy azt gondoltam legalább elszórakpztat. Inkább fájdalmas volt.

Stoker: A gyatra és semmitmondó forgatókönyvet, egyedül Chan-Wook Park rendezése menti meg. Tény hogy elvont, de filmművészeti szempontból gyönyörűen néz ki.

Hell baby: Nem láttam, de mivel tudom hogy ezt azok követték el, akik a Reno 911-et.....
Nos maradjunk annyiban, hogy az egy kritikán aluli, humortalan, okádék sorozat. (szerintem)Nagyjából ugyan olyannak láttam már ezt is az előzetes alapján. És úgy tűnik nem tévedtem.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2013.09.02. 10:57:47

A Boszorkányvadászok egy korrekt, de könnyen feledhető fantasy.

A Stoker szerintem nagyon jó, A rendező a feszültségkeltés nagymestere és egykori klasszikusa előtt tiszteleg, nem erőlködik, könnyedén teszi érdekessé alkotását, eléri, hogy már az elején érdekelni kezdje a nézőt Charlie és szándékai.

Befőtt 2013.09.02. 14:44:18

Azt hiszem kihagyom mindhármat pedig Nicole Kidman nagy kedvencem

Balint_bacsi · http://energiaitaloka-z.blog.hu/ 2013.09.02. 16:03:19

Chan-wook Park az egyik kedvenc rendezőm, és vele kapcsolatban egy csomó mindenről tudok szuperlatívuszokban nyilatkozni: az Oldboy nálam az abszolút kedvenc film, a Bosszú asszonya pedig egy ilyen top listán a harmadik körülbelül; az is szenzációs lett. Állandó operatőre, Chung-hoon Chung az egyik kedvenc operatőröm, hihetetlenül művészi beállításokból dolgozik. És itt ők ketten dolgoztak össze megint, a Stoker nekem még is óriási csalódás lett, ami egyértelműen a kifejezetten szar forgatókönyv hibája. Nálam max 4/10
A Hell Baby viszont nagyon érdekel!:D

Befőtt 2013.09.02. 17:09:12

@Balint_bacsi: Oldboyt én is imádom ,de nekem már az eleve nem tetszik ,hogy a rendező Usa felé nyit amerikai szinészek amerikai helyszin nekem ez nem jön be

Balint_bacsi · http://energiaitaloka-z.blog.hu/ 2013.09.02. 17:33:02

@Befőtt: Igen, nekem is hiányzott Choi-min Sik, az Oldboy főhőse, és a Bosszú Asszonyának szadista gyerekgyilkosa...:D
Meg a zenék elmaradtak a szokásos Park-filmes színvonaltól...(Oldboy - Last Waltz...gyönyörű!)

Near93 2013.09.02. 19:14:03

@Befőtt: Ez szerintem nem feltétlen baj. Én szívesen néznék Oldboyhoz hasonló filmeket sikeres amerikai színészekkel. Látszik hogy mint rendező nagyon oda akarta tenni magát.

Bevallom, nekem a képi világa tetszett a legjobban. Csak e miatt tudtam az elvontságát kibírni. Amit láttam az szép volt és magával ragadó. Itt egyetlen baj a forgatókönyvvel volt, ami szerintem elfért volna egy söralátéten.

Mázli hogy Park saját magát adhatta. Nem úgy, mint szegény Kim Jee-Woon a The Last Stand című filmnél, ami viszont kritikán aluli.

badfaced 2013.09.02. 20:07:07

Jancsi és Juliskát nem mertem megnézni... de már nem is fogom asszem... Stoker: Nehezen vettem rá magam és csakis a rendező miatt néztem végig... hát mit mondjak... egy gyenge történet profi bemutatása... nem a készítőkön múlott. Csak azt nem értem miért kellet ez?! Ebből a sztoriból nem lehetett érdekes filmet csinálni. Hellboy: a horrorra akadva című sorozatnál jobb azért... ne várjunk térdcsapkodást, de azért én végig mosolyogtam. A papok tényleg másodosztályúak, mintha nem is ebben a filmben lennének, erőltetett, gyenge poénok és a legrosszabb alakítás! A többi azért rendben volt... nyugodtan meg lehet nézni.

Befőtt 2013.09.03. 10:56:21

@Balint_bacsi: örülök ,hogy egyetértünk

Befőtt 2013.09.03. 10:58:33

@Near93: nem tudom mint írtam Nicole Kidman nagy kedvencem hát még gondolkodom rajta,de én már párszor írtam ,hogy ázsia horror fanatikus vagyok és az szerintem ázsia szinészekkel az igazi!

Tepes 2013.09.03. 14:42:43

A Stoker szerintem kimondottan unalmas lett... A boszorkányvadászok a szokásos agyatlan, logikátlan, csak a látványra hajtó film.
A Hell Baby kimondottan tetszett, bár voltak benne gyenge részek. Mondjuk a nemrég látott Scary Movie 5 és haunted house után igazi főnyeremény horror-vígjátékok terén...

Near93 2013.09.04. 08:09:50

@Befőtt: Persze, megértem anézeteidet. De ezt nem úgy kell nézni mint egy ázsiai filmet. Meg azért látszik a sok amcsi dollár a filmen, aminek hála nagyon profi lett a munka. Én remélem hogy fog még ilyenbet csinálni. Bár nem ártana ha a következő feszesebb lenne.

Befőtt 2013.09.04. 15:46:33

@Near93: rábeszéltél megnézem:)

karnak 2013.09.05. 02:55:01

ellentmondok stoker ugyben, szerintem jo, vannak jobbak, szebbek, de konkretan semmi bajom vele, a sztori sem rossz, a forgatokonyv lehetett volna jobb, a kepi vilag meg klassz.

a hansel egy vicc, kerdes mennyire akarja komolyan venni magat, aki latta mondjuk a van helsinget, es az bejott akkor itt van ez, akinek az nem az meg ne nezze, a kritika teljesen ul.

karnak 2013.09.05. 03:00:40

@karnak: jav, szineszek es rendezes jo, szkript lehetett volna jobb, stbstb

Hashim 2013.09.11. 19:48:05

A boszorkányvadászok kritikában nem teljesen értek egyet azzal, hogy a golyószorót, illetve a lángszorót hülyeségnek tituálod. Ha jól tudom, a mű Dark Fantasy/Steampunk keverék, s az ilyen eszközök szerves részét képezik, vagy legalábbis beleférnek a steampunk stílusba. Persze javíts ki ha tévedek.

Egyébként király az oldal csak így tovább! :)


süti beállítások módosítása