Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Vér és Belsőség

Kevésbé ismert horrorfilmek, könyvek, sorozatok, továbbá vér és halál minden mennyiségben, "sznobhatás" nélkül. E-mail: hmblog66[kukac]gmail[pont]com

Suttogások, sikolyok

Címkék

18+ (3) 3d (53) 666parkavenue (8) afterdark (12) állat (67) americanhorrorstory (33) angol (91) angola (1) animáció (8) antológia (30) argentin (6) ausztrál (23) axn (10) ázsia extrém (5) bahamák (1) batesmotel (12) bd (4) belga (4) bio (18) böszörményi gyula (1) boxoffice (27) brazil (5) brutál (228) Chelsea Cain (1) chile (6) clive barker (1) csalódás (25) cseh (2) dán (6) dean r koontz (1) deathvalley (2) dexter (33) díszdoboz (3) dmitry glukhovszky (1) dracula (1) dunatv (1) dvd (47) easy (74) edgar allan poe (1) egyesültarabemírségek (2) elemzés (3) élőprogram (34) epizód (143) érdekesség (5) erőszak (23) extant (2) farkasember (32) fearitself (9) felhívás (139) fellenbeck roland (1) felsorolás (208) filippínó (1) filmmúzeum (2) finn (6) folytatás (186) fox (1) francia (49) fromdusktilldawn (2) g.p. smith (1) giallo (13) gondolatok (58) görög (1) guillaume apollinaire (1) hannibal (3) hemlock grove (1) hír (113) hírek (23) holland (8) hongkong (12) india (1) indonéz (3) interjú (15) ír (13) irán (1) ira levin (1) izland (4) izrael (2) japán (41) jelenet (7) jódeinkábbne (10) john wyndham (1) joseph dlacey (1) kanada (67) kannibál (37) karácsony (22) kép (7) képek (48) képesítés (2) képregény (5) kérdőjel (76) kézikamera (115) kína (2) kisfilm (48) kolumbia (4) könyv (21) könyv adaptáció (72) korea (17) kuba (1) laurell k hamilton (1) lengyel (3) lesrevenants (1) lett (1) lovecraft (11) luxemburg (2) m1 (1) magyar (78) málta (1) mastersofhorror (20) mexikó (7) monaco (1) mozi (97) neil gaiman (2) német (30) nem ajánlom (140) nem amerikai (148) nem horror (50) norvég (18) novella (6) nyereményjáték (62) olasz (56) onlinefilm (80) ördög (100) orosz (6) oscar (52) összefoglaló (28) összehasonlítás (79) osztrák (5) pc adaptáció (9) penny dreadful (1) poén (193) poszter (327) premier (31) pszicho (68) puerto rico (1) remake (94) rendező (61) retro (26) ritkaság (75) román (1) rtlklub (2) salem (2) scifi (110) slasher (124) sorozat (228) spanyol (57) spinoff (2) stephen king (14) svájc (4) svéd (15) szavazás (22) szellem (201) személyes (113) szerb (5) szingapúr (3) szlovák (1) szörny (80) tajvan (2) talesfromthecrypt (20) társasjáték (1) thai (13) thebridge (1) thekilling (2) theriver (5) thestrain (1) thewalkingdead (60) the following (1) thomas müller (1) thriller (128) toplista (19) török (1) trailer (496) tv (27) tv2 (2) tv6 (30) újzéland (9) ukrán (1) underthedome (3) update (6) uruguay (1) valós alap (42) vámpír (77) várjuk (131) vendég (43) vér (399) vers (1) viasat3 (3) vietnam (1) vírusos (24) vs (23) xxx (32) zene (16) zombi (219) zskat. (124) Címkefelhő

Friss kommentek

Maradandó élmény

2013.05.24. 17:56 - purga

Címkék: francia remake brutál vér ritkaság slasher

Amikor felröppent a hír, hogy a maga nemében zseniális Maniac-ot feldolgozzák Frodó úrfival a főszerepben, nem kicsit kiakadtam. Aztán jött egy biztató előzetes, és azon kaptam magam, hogy kifejezetten várom a megtekintését. A végeredményre azonban még én sem számítottam.

Maniac (2012)

Rendezte: Franck Khalfoun

maniac-2012-poster.jpgMindenki látott már olyat, hogy egy adott jelenetnél a gyilkos szemszögéből látjuk a történéseket. Ez a fajta a szubjektív kamerakezelés különösen nagy divat volt a '70-es évek gialloiban és a '80-as évek slasherjeiben. Azonban, hogy valaki egy egész filmet így forgasson le, ahhoz nagy bátorság kell. Rizikós vállalkozás, hiszen a found footage filmeket leszámítva nem találni hivatkozási alapot, nincsenek kapaszkodók. Így egy olyan történetet kell hozzá kreálni, ami indokolja ezt a nézetet. Keresve sem találhattak volna jobb alapanyagot.

Már az 1980-as darab is egészen egyedi volt azzal, hogy főszereplőnek a gyilkost tette meg, akiről ráadásul az első perctől fogva tudjuk, hogy mit művel. Ennél fogva jogos a kérdés, hogy nem azért remakeelték újra, mert erre a történetre rá lehetett húzni a sajátos nézetet? Igazából mindegy, mert végre ismét volt értelme egy régi klasszikust feltámasztani, nem csak egy újraforgatott hulladékot kapunk.

Tehát ezúttal végig a főszereplő szemével látjuk a világot és ez valami elképesztően újfajta érzést kelt a nézőben. Amikor Frank kiszemel magának egy leendő áldozatot a kocsijában ülve, akkor valami gyomorból jövő nyomasztó érzés lett rajtam úrrá. Hiszen sikerült rögtön azt az illúziót kelteni, hogy én vagyok az a beteg állat és nem ő. Hogy én fogom elvágni a hölgy Achilles-inát és nem Frank. Az általa látott véres víziókról meg már ne is beszéljünk. Mégis, volt egy fajta bizsergető érzésem az újdonságának köszönhetően. 

maniac-2012-pic2.jpg

Azért olykor-olykor külső nézetre vált, ha a dramaturgia úgy kívánja. Ilyenkor megnyugtató volt látni, hogy Elijah Wood tökéletes választásnak bizonyult, félre az előítéletekkel! Remekül hozza a szenvedő, beteg, angyali képű fickót, akinek a szemeiben azért ott leledzik a hidegség. Egyébként rengeteg tükröződő felületben lehet látni jeges tekintetét, és egyiket sem éreztem erőltetettnek. Mi több, ezzel a kapcsolatban az operatőri munka igazi bravúrokról tett tanúbizonyságot. Kedvencem a tükör-ágyas jelenet volt, elképesztő, ahogy azt kivitelezték. 

A történet alapjai természetesen nem változtak. Frank fiatal lányokat öl és a skalpjukat a próbababákra tűzi. Azonban a karaktere végre kellő mélységet kapott, melyből kiderül, hogy miért vonzódik a babákhoz és, hogy mi az a trauma, ami ilyenné tette. Utóbbi ugyan kissé alibi jellegű, meg nekem rögtön egyfajta "Normann Bates-komplexus" jutott eszembe, de ugye jelen esettben hozott anyagból dolgoztak.

Továbbá sikerült belerakni egy hihető szerelmi szálat is, ami se nem túl tolakodó, se nem túl laza. Általában borsódzik az ilyesmiktől a hátam, viszont itt kifejezetten kellett ez a húzás. Mindemellett jó sok csöcsikét is láthatunk, sőt, foghatunk is, hála ennek a látásmódnak (hehe).

A zene egyszerűen tökéletes, Mintha a '80-as évek slasherjeinek a hangulatát ültették volna a jelenbe. Minden egyes autós jelenet ezzel az aláfestéssel valóságos transzba lehet esni. A main theme itt meghallgatható.

maniac-2012-pic1.png

Ez így már önmagában elég lenne az egyszeri horror-kedvelő boldogságához, de sikerült rátenni még egy lapáttal! Ugyanis ez a film mesterien tiszteleg a műfaj előtt. Túl a kötelező kikacsintáson az eredeti felé (Frank a klasszikus poszter alakjaként pózol), sok finom apróságot is tartalmaz. Például felcsendül A bárányok hallgatnak-ból jól ismert Goodbye Horses c. dalt, melynek az analógiáját gondolom nem kell kifejtenem. A Das Cabinet des Dr. Caligari-t jelenléte talán kissé megalománnak tűnhet, hiszen ezzel a film mintha azt mutatná, hogy ő az új kezdet. De talán ez így is van, hiszen ezt a fajta élményt semmiféle IMAX 3D vagy 4DX nem tudja pótolni.

A rendező nem ismeretlen a blogon. Első filmjét, a P2 - A rettegés új szintjét is szintén a remake-gyáros Alexandre Ajával hozta össze, ahogy most is. Utóbbinak a vonzódása az eredeti verzióhoz nem mai keletű, hiszen már a Magasfeszültségben adaptált belőle egy jelenetsort.

Most pedig tessék ámulni a pontozáson. Nem tudok igazán belekötni. Nagy kár, hogy tavaly nem láthattam, mert így nem kerülhet bele egyik TOP-listába sem, mert ez vitán felül 2012-es, nincs kibúvó.

Értékelés: 10/10

Ja igen, emlékeztetőül itt egy werk-videó, amit még anno kiraktunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://horrormirror.blog.hu/api/trackback/id/tr1005316307

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csgergo 2013.05.24. 18:24:33

Szuper film volt. Kifejezetten frissítő élmény volt. Ott volt benne a hangulat, a képi világ. Minden ami kell. Bár nem egy 10/10-es élmény, de mindenképpen példamutató teljesítmény.

Near93 2013.05.24. 19:14:19

Basszus!!!!!! :D 10 pont? Azt hittem iylet sosem fogok itt látni. Főleg nem egy Remake-nél.

Szerintem is jó film lett. Már könyörögtem egy olyan filmért, ami FPS nézetben játszódik. Tény hogy ez így nagyon beteges, de mutat valami újat. Ami tetszett hogy nem csak egy véres darabolós filmet hoztak ki belőle, hanem valami mélyet és művészit. Legalább is nekem egy idő után olyan volt mintha egy művészfilmet néznék. De szerencsére a művészieskedés sem lett eltúlozva.

SPOILER
A végén, amikor a csaj kirepül a szélvédőn, ott nagyon felhúztam magam. Nem azért mert meghalt, hanem mert ilyen szerencsétlen módon. Már azt hittem hogy megússza, aztán meg...
De ez legyen az én problémám. :D
SPOILER VÉGE

Egyetlen problémám volt, de arról nem a film tehet. Amikor letöltöttem nem találtam hozzá sehol sem magyar feliratot, ezért néhol nem tudtam értelmezni a látottakat. De amint tudom újra megnézem.

Aja végre elérte azt amit akart.

imaware 2013.05.24. 22:05:24

Hát, szerintem kurva szar volt.Konkrétan nem bírtam végignézni, egyszerűen borzalmas.Olyan 40 percnél kinyomtam, de lehet akkor teszek még egy próbát.

Spanci 2013.05.25. 12:03:45

Nekem nagyon tetszett.

wolfcreek67 2013.05.25. 13:40:57

Korántsem olyan rossz,mint mondjuk a Texasi 3D,de nekem nemigazán jött be ez a remake sem és nem azért,mert az eredetit nagyon szeretem,csupán azért,mert semmi újat,semmi érdekeset nem tett hozzá az ősfilmhez.Nekem még a szétszabdalós jelenet is jobban tetszett a 80-as változatban,de a hangulatot és az elmebeteg karakterét is erősebbnek éreztem a William Lustig féle változatban.Sokkal többet vártam ettől a filmtől,márcsak a francia beütés miatt is,reménykedtem egy újabb a Sziklák szeméhez hasonló brutál filmben,de nem ezt kaptam,inkább csak egy átlag filmet,emmi többet.
10/6

Darkcomet 2013.05.25. 13:59:56

Szerintem ahhoz képest, amennyire be volt harangozva ez a remake, ahhoz igen csak egy gyenge eresztés ez a film. Az eredeti filmhez ha viszonyítom, akkor ez egy ritka szar produkció.

heatheriko 2013.05.25. 21:39:57

Nekem tetszett. Bevallom nem szívesen estem neki de vonzott a kíváncsiság hogy a mi kedves Frodó úrfink egy ilyen filmben hogy teljesít. Szerencsére nem csalódtam nagyon jól alakított. Örülök hogy a végén csak megnéztem mert az első nem vonzott és nem is láttam de lehet majd egyszer neki esek.

Mivel ez az első kommentem csak megjegyzem hogy nagyon jó az oldal nem rég kezdtem el olvasni de imádom a posztokat sok filmhez emiatt jött meg a kedvem. :):)

Amúgy észre vettétek hogy a filmhez közre működött egy magyar emberke név szerint Magyar Zsolt mint "sound mixer" ?:)

Spanci 2013.05.26. 20:07:37

@heatheriko:
Én ez után néztem meg az elsőt, nekem nem tetszett. Másoknak meg az tetszett :)
Így voltam a Köpök a sírodra c. filmmel is. Az első nekem avétos volt, a remake meg a kedvencem.

homerkaro 2013.05.27. 00:11:34

Hát kíváncsian vártam ezt a filmet, azért is mert az eredeti tetszett (bár nem tartozik a kedvenceim közé) és azért is, mert nem sűrűn ad purga 10 pontot egy filmre.
Ma megnéztem és nem értem a 10 pontot. Szerintem egy átlagos remake lett se több se kevesebb. A hangulata jó, maga a film elég lassú, mint az eredeti.
A zenéje viszont hibátlan.
Nálam olyan 7 pont körül van.

heatheriko 2013.05.30. 14:55:10

@Spanci:
Kinek mi jön be :) amúgy most hogy így mondod a Köpök a sírodra filmet megnézem sokan ajánlották már.

Near93 2013.05.30. 16:59:41

@Spanci: Köszi! Amikor néztem, akkor még itt sem volt fent. Ezek szerint csak egy kicsit kellett volna rá várnom.

Tadt 2013.06.01. 17:25:34

Megnéztem két (horrort nem néző, pszichológiai tanulmányt folytató) barátnőmmel a filmet, nyugiban végigülték. Nem volt rossz, bár ennél többet vártam. Sajnos úgy érzem, a karakter személyiségtorzulásai jobban érzékeltethetőek lettek volna, ha nem FPS-ben csinálják meg a filmet, bár ez egyike volt azon okoknak, amiért egyáltalán megnéztem..nálam maximum 7/10 lenne. Nem rossz, de egy-két megtekintésnél többet nem látok benne :(


süti beállítások módosítása