Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Vér és Belsőség

Kevésbé ismert horrorfilmek, könyvek, sorozatok, továbbá vér és halál minden mennyiségben, "sznobhatás" nélkül. E-mail: hmblog66[kukac]gmail[pont]com

Suttogások, sikolyok

Címkék

18+ (3) 3d (53) 666parkavenue (8) afterdark (12) állat (67) americanhorrorstory (33) angol (91) angola (1) animáció (8) antológia (30) argentin (6) ausztrál (23) axn (10) ázsia extrém (5) bahamák (1) batesmotel (12) bd (4) belga (4) bio (18) böszörményi gyula (1) boxoffice (27) brazil (5) brutál (228) Chelsea Cain (1) chile (6) clive barker (1) csalódás (25) cseh (2) dán (6) dean r koontz (1) deathvalley (2) dexter (33) díszdoboz (3) dmitry glukhovszky (1) dracula (1) dunatv (1) dvd (47) easy (74) edgar allan poe (1) egyesültarabemírségek (2) elemzés (3) élőprogram (34) epizód (143) érdekesség (5) erőszak (23) extant (2) farkasember (32) fearitself (9) felhívás (139) fellenbeck roland (1) felsorolás (208) filippínó (1) filmmúzeum (2) finn (6) folytatás (186) fox (1) francia (49) fromdusktilldawn (2) g.p. smith (1) giallo (13) gondolatok (58) görög (1) guillaume apollinaire (1) hannibal (3) hemlock grove (1) hír (113) hírek (23) holland (8) hongkong (12) india (1) indonéz (3) interjú (15) ír (13) irán (1) ira levin (1) izland (4) izrael (2) japán (41) jelenet (7) jódeinkábbne (10) john wyndham (1) joseph dlacey (1) kanada (67) kannibál (37) karácsony (22) kép (7) képek (48) képesítés (2) képregény (5) kérdőjel (76) kézikamera (115) kína (2) kisfilm (48) kolumbia (4) könyv (21) könyv adaptáció (72) korea (17) kuba (1) laurell k hamilton (1) lengyel (3) lesrevenants (1) lett (1) lovecraft (11) luxemburg (2) m1 (1) magyar (78) málta (1) mastersofhorror (20) mexikó (7) monaco (1) mozi (97) neil gaiman (2) német (30) nem ajánlom (140) nem amerikai (148) nem horror (50) norvég (18) novella (6) nyereményjáték (62) olasz (56) onlinefilm (80) ördög (100) orosz (6) oscar (52) összefoglaló (28) összehasonlítás (79) osztrák (5) pc adaptáció (9) penny dreadful (1) poén (193) poszter (327) premier (31) pszicho (68) puerto rico (1) remake (94) rendező (61) retro (26) ritkaság (75) román (1) rtlklub (2) salem (2) scifi (110) slasher (124) sorozat (228) spanyol (57) spinoff (2) stephen king (14) svájc (4) svéd (15) szavazás (22) szellem (201) személyes (113) szerb (5) szingapúr (3) szlovák (1) szörny (80) tajvan (2) talesfromthecrypt (20) társasjáték (1) thai (13) thebridge (1) thekilling (2) theriver (5) thestrain (1) thewalkingdead (60) the following (1) thomas müller (1) thriller (128) toplista (19) török (1) trailer (496) tv (27) tv2 (2) tv6 (30) újzéland (9) ukrán (1) underthedome (3) update (6) uruguay (1) valós alap (42) vámpír (77) várjuk (131) vendég (43) vér (399) vers (1) viasat3 (3) vietnam (1) vírusos (24) vs (23) xxx (32) zene (16) zombi (219) zskat. (124) Címkefelhő

Friss kommentek

A folyó - Öszegzés [reload]

2012.06.24. 14:57 - purga

Címkék: tv sorozat axn szellem összefoglaló zombi kézikamera theriver

Hála az egyik lelkes olvasónknak, csak meglett.

Sajnos humán jellegű problémák miatt nem tudtuk szépen követni a sorozatot, így inkább nem erőltettem, de ahogy ígértem, az évadzáróval teszünk egy kis összegzést a látottakról.

Kissé spoileresek leszünk!

the-river-logo2.jpg

Maga az alapkoncepció, hogy az eltűnt tévésztár apukát keresi a családja a titokzatos dél-amerikai folyón nem volt rossz ötlet. Hiszen megvolt az erős motiváció arra, hogy az első paranormális jelenség láttán miért ne fusson mindenki ezerrel haza, ahogy legtöbbünk tenné. Ráadásul nem csak kettőjüknek, hanem minden egyes szereplőnek meg volt a saját indoka arra, hogy miért vágjon bele az útba. Mondhatni ezt szépen kidolgozták.

A baj csak az, hogy hiába volt kevés epizód (mindössze 8 db ugye), nagyon hamar egyhangúvá vált. Ami szerintem bravúrnak számít. Lássuk, hogy hogy néz ki A folyó egy "átlagos" része:

  1. Kiderül, hogy ahol járnak, az a hely valamiért elátkozott, baljóslatú. Valaki elmesél róla egy legendát
  2. Ez a "valaki" legtöbbször a gépházas Jahel nevű kislány
  3. A legenda igaznak bizonyul, paráztatás ezerrel
  4. Valamelyik tag komoly bajba kerül. Az esetek 90%-ban megmenekül
  5. Ezt legtöbbször Lincoln oldja meg
  6. Tessnek részenként legalább tízszer elhagyja a száját az "Emmet" szó, legtöbbször a "De én tudom, hogy Emmet ÉL!" mondat segítségével.

Ennek ellenére mégsem vált unalmassá, hiszen mindig merőben mással volt dolguk. A végén már "zombikkal" is megmérkőztek, ami szintén egy jó ötletnek bizonyult. A kedvenc részem egyébként az volt, amikor szépen sorjában megvakultak, talán ott volt a legnagyobb mértékű kreativitás.

A karakterek többsége jó, de miért van az, hogy a TWD-hez hasonlóan itt is az anyukát alakító szereplő a legidegesítőbb?! A fent említett ok miatt már az első résztől kezdve nem tudtam vele szimpatizálni. A legjobb figura meg egyértelműen A.J. - a feka operatőr. A beszólásai ütnek, még akkor is, ha azok leginkább dühös káromkodások. Bár nem értem, hogy miért kellett belőle meleget faragni, dramaturgiailag semmi haszna nincs. A többiek rendben vannak. Színészi alakítás terén nincs gond, bár szegény Kurt túlságosan is faarcú lett. Szerelmi bánata annyira hiteles, mint egészségesnek feltüntetni a kólát. Egyébként meg túlontúl homályos maradt a figurája. Persze értem én, reménykedtek a folytatásban... na de erről később.

the-river-csop.jpg

A lezárás nevetséges lett a feltámasztással. Ami alapból egy röhejes dolog, legyen szó akármilyen filmről, sorozatról. Sosem sül el jól. Ha meg merik tenni, hogy ezt elkerülik, akkor elismerősen csettintettem volna, hogy "ejnye, erre nem számítottam". Így viszont visszafelé sült el a dolog. De ugyan ilyen gáznak tartottam az "Akasztott Ember" kálváriáját is. Azért van egy határa a miszticizmusnak, amit még az én befogadó elmém is kihány magából. Ezt is túlzásnak éreztem. A folyó átváltozását meg inkább nem kommentálnám...

Szintén probléma volt magával azzal a koncepcióval, hogy mi most egyfajta "dokumentumot" nézünk. Mert azt még úgy-ahogy elnéztem, hogy előkerültek korábbi archív, gyermekkori felvételek. Jó, legyen. Vagy saját, mobilkészülékes videók. Rendben, megemésztem. Még az áruházi biztonsági kamerán se akadtam ki, ami tökéletesen tiszta (!) hangot is adott. Jó, szódával elmegy. De hogy a rákba kerülhetett be Kurt magánvideója, amit a menyasszonyáról csinált... Mi a franc?! Meg egy idő után kissé túlzásba estek a "mindent látunk, mindent felveszünk" tipikus found footage húzással.

Minden hibája ellenére nekem bejött, jót szórakoztam rajta.

Hogy hogyan tovább? Lesz második évad?

Sajnos  a sorozatot legyártó ABC elkaszálta, azonban tudtommal még folynak arról tárgyalások, hogy a Netflix megvenné a jogokat. Ezzel pedig a széria online változatban futna tovább. Reméljük a legjobbakat, kár lenne érte.

Kérdés: szerintetek kiadják nálunk DVD-n? Egyáltalán érdemes lenne?

A bejegyzés trackback címe:

https://horrormirror.blog.hu/api/trackback/id/tr74608067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2012.06.24. 20:14:38

Még csak a negyedik résznél járok. Nem mondanám, hogy nekem félelmetes lenne, de eddig lekötött és érdekesnek találom.

busoka 2012.07.05. 12:55:01

én kb 5 részig néztem, de sztem is ellaposodott. valahogy ez a mindenrészbenegyújmisztikumottúlélünk vonal borította bennem a folytonosság érzetet az alapsztorival kapcsolatban. emiatt valahogy nem áll össze normális egységgé, nem láttam azt, h ezek a dolgok összefüggőek lettek volna. inkább hasonlított az a folyó egy vidámparki kísértet kastélyra, ahol minden forduló után valami más ijeszt meg :)
a feka kamerás tényleg nagyon ott van, én akkor röhögtem szarrá magam, mikor a vakulós részben meg akar lógni, de persze véletlenül rátalál arra a fára, és kiderül, h be kell másznia alá - na, azt az szitkozódást amit ott levág! :)


süti beállítások módosítása