Itt egy újabb adag bizonyíték, hogy én igenis "dolgozom" azon, hogy minél tökéletesebb listát állítsak össze, hiszen mégiscsak a 10 legparáztatósabbat keressük. Korábban már beszámoltam egy fél tucat műről, amiben rémisztgetést ígértek, helyettük viszont jóformán kínszenvedést kaptam. A most következőek már egy fokkal jobbak, de még így is elég gyengusok az elvárásaimhoz képest.
1. The Echo (2008)
Rendezte: Yam Larans
Na ez egy érdekes film, ugyanis a rendezője, a saját, 4 évvel korábbi filmjét remake-elte, hogy Amerika-kompatibilis legyen, az amúgy a Fülöp-szigetekről származó alkotás. Ennek fényében az eredeti sem lehet annyira jó, hiszen anno a Körnél is ugyanaz a rendező dolgozott a japán verzión, mint a feldolgozásánál is.
A lényeg: frissen szabadult csóka az elhunyt anyuka, régi, lerobbant bérházába költözik, ahol fura hangokra lesz figyelmes. Leginkább a szomszédok veszekedésére, de történnek más furcsaságok is. Voltaképpen itt sincs semmi más, "gyszerűen" szellemek garázdálkodnak, minket pedig megpróbálnak megijeszteni. Ez a része egyszer-kétszer sikerül is, hiszen már maga a kezdés is eléggé hátborzongató. De ezt, és még egy jelenetet leszámítva, kissé unalmas és kiszámítható az egész.
Technikailag nincsen vele semmi gond, szépek a színek, van a filmben bőven munka, csak épp maga a forgatókönyv nevetséges. Egyszerűen nem tud meglepni. Pedig ez elvárás lenne, ha már "rejtélyeket" akar felgöngyölíteni a főszereplőnk. Egyébként meg buta is a film. Ahogy a karakterek többsége is az. Ráadásul mindenféle eredetiséget nélkülöz. Kár érte, pedig ígéretesnek indult.
2. Colour from the Dark (2008)
Rendezte: Ivan Zuccon
Ha ez a film jelképezi a modern olasz horrort, akkor inkább már maradjunk csak Fulcinál. Pedig itt majd bekakkantottam a film elején, nagyon hatásos az első kb. 10 perc. Aztán kész, elég hamar kiderül, hogy manapság 100 ezer dolcsiból mit lehet kihozni. Jóformán semmit.
A történet igazi kamaradráma jelleget kap: 1943, egy kis olasz parasztházikó, benne egy nem éppen szokványos család. A beteg lábú férj, a feleség és annak kissé visszamaradott húga. Aztán a kútjukban lévő vizet megfertőzi valami "antiteista Gonosz", vagy mi, ezt sajnos nem tudjuk meg. Így míg eleinte mindenki meggyógyul, szép lesz a termés, egyszer csak az asszony bekattan, majd úgy néz ki, mint akit megszállt a Sátán.
A többi meg már szenvedés, csupa szopatás a nézővel, hogy "ez mégsem történt meg, háhá, bevetted", és nagyon, de nagyon béna utószinkronok. Vagy legalábbis remélem, hogy azok, mert ez az angol, amit lenyomtak, üres volt, akár egy lufi. Az operatőri munka meg az Assylum filmekre emlékeztetett egyszerűen. Az "effekteket" pedig jobb lett volna, ha elfelejtik. Ezért is kár. Azért volt 1-2 biztató pillanat, de az összehatást sajnos nagyon rombolta az a fránya szerény költségvetés és igénytelenség.
Egyébként ez a film még egy ékes példája annak, hogy H. P. Lovecraft műveket miért nem éri meg vászonra vinni. Kivéve egyet, a tudjuk mit.
3. The Skeptic (2009)
Rendezte: Tennyson Bardwell
Ez a film maximálisan kiemelkedik a többi közül, mert azért ez viszonylag nézhető, ám sajnos itt is vannak hiányosságok, leginkább a forgatókönyvben. A másik probléma, hogy belerakták Tom Arnoldot is, aki nekem örökre vígjátékszínész marad, ráadásul a rosszabbik, bárgyú, tökön rúgós fajtából. Egyszerűen nem tudtam elvonatkoztatni az eddigi szerepeitől. Ellenben a főszereplő, Tim Daly sokkal hitelesebb volt, pedig ő is inkább sorozatszínész.
A sztori elég velős és nem túl eredeti: az überszkeptikus és szinte érzelemmentes főszereplőnk beköltözik az elhunyt nagynénje hatalmas házába, ami persze kísértetjárta. Ez az alapötlet amúgy nagyon bejött nekem: betenni egy abszolút materialista nézeteket valló embert egy olyan közegbe, amit ugyan próbál logikailag értelmezni, de aztán csak kibújik belőle a ijedt kisfiú. Ugyanis a legtöbb ember már rég elhagyott volna egy olyan házat, amiben szellemeket vél látni. De Ő nem, Ő meg tud mindent magyarázni, egy bizonyos pontig. Aztán sajnos a film egy olyan irányba terelődik, amiben megszűnik minden félsz. Míg egy ázsiai film végén tudod, hogy a feszültségtől ki fog esni a szíved, addig itt jóformán semmi. Sőt, utána még nyugodtan el is alszol, hogy "ja, csak ennyi volt az egész, hűha". Sokkal többet ki lehetett volna hozni ebből.
Mindezektől függetlenül, ez egy egész nézhető film, és vannak benne okos húzások, is meg elég szép rémisztgetések, csak valahogy nekem ez kevés volt.
4. House of Bones (2010)
Rendezte: Jeffery Scott Lando
Ez egy TV-film és ezzel már szinte mindent elmondtam. Ismerős arcok itt is vannak bőven, egyet emelnék ki, Corin Nemec-et, aki nekünk örökre Parker Lewis marad (aki sohasem veszít ugye). Egyébként érdekes, mert az ő figurája nélkül egy fokkal rosszabb lenne a film, na nem mintha alapból valami említésre méltó lenne.
Most egy kísértethajkurászó TV-stáb tragikus történetét követhetjük nyomon, akik, nahát, egy elátkozott házba mennek forgatni. Azonban itt nem szokványos kísértetek vannak, hanem maga a HÁZ a gonosz! Egeeen, ez sem valami eredeti. Nem is szaporítanám tovább a szót: nagyon gyenge. Minden. A technikai kivitelezés, a színészek (pedig a legtöbbnek van tapasztalata), a cselekmények, szóval tényleg minden.
Bocsánat, hogy ezt most nem vesézem tovább, de egy kis fantáziával mindenki ki tudja találni a karaktertípusokat, és hogy kb. mire számíthat a végén.
5. Kinzó látomás - The Return (2006)
Rendezte: Asif Karpadia
A végére hagytam egy olyat, amit nálunk is lehet kapni lemezen, előre szólok, hogy senki se vegye meg. Ez sokkal inkább egy dráma-thriller, az unalmasabb fajtából.
A történet ostoba és elcsépelt: labilis idegzetű 25 éves utazó ügynöknő ellátogat szülővárosába, ha már egyszer arrafelé van dolga. Közben meg mindenféle, ott nem lévő dolgot lát. De én mondom, még az is unalmasak. Ilyenkor visszasírjuk a hosszú, fekete hajú kislányok szellemeit.
Igazából semmi olyan nem történik, amin meglepődnék, vagy egyszerűen érdekelhetne. Nem is értem, hogy hogy tudtam végig nézni. Egyébként technikailag szépen ki van dolgozva, de ez hol a bánatban vígasztal, ha félúton álomba hajszol a film? Na ezt "bosszúból" remake-elhetné egy ázsiai rendező:)
1. The Echo: 4/10
2. Colour from the Dark: 3/10
3. The Skeptic: 6/10
4. House of Bones: 2/10
5. Kinzó látomás: 3/10
Szóval az "ügyünk" meggyorsítása érdekében, szeretném, ha adnátok még tippeket nekem, különben ez el fog tartani egy darabig:)
Friss kommentek