Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Vér és Belsőség

Kevésbé ismert horrorfilmek, könyvek, sorozatok, továbbá vér és halál minden mennyiségben, "sznobhatás" nélkül. E-mail: hmblog66[kukac]gmail[pont]com

Suttogások, sikolyok

Címkék

18+ (3) 3d (53) 666parkavenue (8) afterdark (12) állat (67) americanhorrorstory (33) angol (91) angola (1) animáció (8) antológia (30) argentin (6) ausztrál (23) axn (10) ázsia extrém (5) bahamák (1) batesmotel (12) bd (4) belga (4) bio (18) böszörményi gyula (1) boxoffice (27) brazil (5) brutál (228) Chelsea Cain (1) chile (6) clive barker (1) csalódás (25) cseh (2) dán (6) dean r koontz (1) deathvalley (2) dexter (33) díszdoboz (3) dmitry glukhovszky (1) dracula (1) dunatv (1) dvd (47) easy (74) edgar allan poe (1) egyesültarabemírségek (2) elemzés (3) élőprogram (34) epizód (143) érdekesség (5) erőszak (23) extant (2) farkasember (32) fearitself (9) felhívás (139) fellenbeck roland (1) felsorolás (208) filippínó (1) filmmúzeum (2) finn (6) folytatás (186) fox (1) francia (49) fromdusktilldawn (2) g.p. smith (1) giallo (13) gondolatok (58) görög (1) guillaume apollinaire (1) hannibal (3) hemlock grove (1) hír (113) hírek (23) holland (8) hongkong (12) india (1) indonéz (3) interjú (15) ír (13) irán (1) ira levin (1) izland (4) izrael (2) japán (41) jelenet (7) jódeinkábbne (10) john wyndham (1) joseph dlacey (1) kanada (67) kannibál (37) karácsony (22) kép (7) képek (48) képesítés (2) képregény (5) kérdőjel (76) kézikamera (115) kína (2) kisfilm (48) kolumbia (4) könyv (21) könyv adaptáció (72) korea (17) kuba (1) laurell k hamilton (1) lengyel (3) lesrevenants (1) lett (1) lovecraft (11) luxemburg (2) m1 (1) magyar (78) málta (1) mastersofhorror (20) mexikó (7) monaco (1) mozi (97) neil gaiman (2) német (30) nem ajánlom (140) nem amerikai (148) nem horror (50) norvég (18) novella (6) nyereményjáték (62) olasz (56) onlinefilm (80) ördög (100) orosz (6) oscar (52) összefoglaló (28) összehasonlítás (79) osztrák (5) pc adaptáció (9) penny dreadful (1) poén (193) poszter (327) premier (31) pszicho (68) puerto rico (1) remake (94) rendező (61) retro (26) ritkaság (75) román (1) rtlklub (2) salem (2) scifi (110) slasher (124) sorozat (228) spanyol (57) spinoff (2) stephen king (14) svájc (4) svéd (15) szavazás (22) szellem (201) személyes (113) szerb (5) szingapúr (3) szlovák (1) szörny (80) tajvan (2) talesfromthecrypt (20) társasjáték (1) thai (13) thebridge (1) thekilling (2) theriver (5) thestrain (1) thewalkingdead (60) the following (1) thomas müller (1) thriller (128) toplista (19) török (1) trailer (496) tv (27) tv2 (2) tv6 (30) újzéland (9) ukrán (1) underthedome (3) update (6) uruguay (1) valós alap (42) vámpír (77) várjuk (131) vendég (43) vér (399) vers (1) viasat3 (3) vietnam (1) vírusos (24) vs (23) xxx (32) zene (16) zombi (219) zskat. (124) Címkefelhő

Friss kommentek

Még mindig keresem a parás filmeket, ezek se jöttek be

2011.01.03. 13:25 - purga

Címkék: olasz vér szellem ördög thriller összehasonlítás lovecraft nem ajánlom felsorolás nem amerikai könyv adaptáció zskat.

Itt egy újabb adag bizonyíték, hogy én igenis "dolgozom" azon, hogy minél tökéletesebb listát állítsak össze, hiszen mégiscsak a 10 legparáztatósabbat keressük. Korábban már beszámoltam egy fél tucat műről, amiben rémisztgetést ígértek, helyettük viszont jóformán kínszenvedést kaptam. A most következőek már egy fokkal jobbak, de még így is elég gyengusok az elvárásaimhoz képest.

 

1. The Echo (2008)

 

Rendezte: Yam Larans

Na ez egy érdekes film, ugyanis a rendezője, a saját, 4 évvel korábbi filmjét remake-elte, hogy Amerika-kompatibilis legyen, az amúgy a Fülöp-szigetekről származó alkotás. Ennek fényében az eredeti sem lehet annyira jó, hiszen anno a Körnél is ugyanaz a rendező dolgozott a japán verzión, mint a feldolgozásánál is.

A lényeg: frissen szabadult csóka az elhunyt anyuka, régi, lerobbant bérházába költözik, ahol fura hangokra lesz figyelmes. Leginkább a szomszédok veszekedésére, de történnek más furcsaságok is. Voltaképpen itt sincs semmi más, "gyszerűen" szellemek garázdálkodnak, minket pedig megpróbálnak megijeszteni. Ez a része egyszer-kétszer sikerül is, hiszen már maga a kezdés is eléggé hátborzongató. De ezt, és még egy jelenetet leszámítva, kissé unalmas és kiszámítható az egész.

Technikailag nincsen vele semmi gond, szépek a színek, van a filmben bőven munka, csak épp maga a forgatókönyv nevetséges. Egyszerűen nem tud meglepni. Pedig ez elvárás lenne, ha már "rejtélyeket" akar felgöngyölíteni a főszereplőnk. Egyébként meg buta is a film. Ahogy a karakterek többsége is az. Ráadásul mindenféle eredetiséget nélkülöz. Kár érte, pedig ígéretesnek indult.

 

2. Colour from the Dark (2008)

 

Rendezte: Ivan Zuccon

Ha ez a film jelképezi a modern olasz horrort, akkor inkább már maradjunk csak Fulcinál. Pedig itt majd bekakkantottam a film elején, nagyon hatásos az első kb. 10 perc. Aztán kész, elég hamar kiderül, hogy manapság 100 ezer dolcsiból mit lehet kihozni. Jóformán semmit.

A történet igazi kamaradráma jelleget kap: 1943, egy kis olasz parasztházikó, benne egy nem éppen szokványos család. A beteg lábú férj, a feleség és annak kissé visszamaradott húga. Aztán a kútjukban lévő vizet megfertőzi valami "antiteista Gonosz", vagy mi, ezt sajnos nem tudjuk meg. Így míg eleinte mindenki meggyógyul, szép lesz a termés, egyszer csak az asszony bekattan, majd úgy néz ki, mint akit megszállt a Sátán.

A többi meg már szenvedés, csupa szopatás a nézővel, hogy "ez mégsem történt meg, háhá, bevetted", és nagyon, de nagyon béna utószinkronok. Vagy legalábbis remélem, hogy azok, mert ez az angol, amit lenyomtak, üres volt, akár egy lufi. Az operatőri munka meg az Assylum filmekre emlékeztetett egyszerűen. Az "effekteket" pedig jobb lett volna, ha elfelejtik. Ezért is kár. Azért volt 1-2 biztató pillanat, de az összehatást sajnos nagyon rombolta az a fránya szerény költségvetés és igénytelenség.

Egyébként ez a film még egy ékes példája annak, hogy H. P. Lovecraft műveket miért nem éri meg vászonra vinni. Kivéve egyet, a tudjuk mit.

 

3. The Skeptic (2009)
 

Rendezte: Tennyson Bardwell

Ez a film maximálisan kiemelkedik a többi közül, mert azért ez viszonylag nézhető, ám sajnos itt is vannak hiányosságok, leginkább a forgatókönyvben. A másik probléma, hogy belerakták Tom Arnoldot is, aki nekem örökre vígjátékszínész marad, ráadásul a rosszabbik, bárgyú, tökön rúgós fajtából. Egyszerűen nem tudtam elvonatkoztatni az eddigi szerepeitől. Ellenben a főszereplő, Tim Daly sokkal hitelesebb volt, pedig ő is inkább sorozatszínész.

A sztori elég velős és nem túl eredeti: az überszkeptikus és szinte érzelemmentes főszereplőnk beköltözik az elhunyt nagynénje hatalmas házába, ami persze kísértetjárta. Ez az alapötlet amúgy nagyon bejött nekem: betenni egy abszolút materialista nézeteket valló embert egy olyan közegbe, amit ugyan próbál logikailag értelmezni, de aztán csak kibújik belőle a ijedt kisfiú. Ugyanis a legtöbb ember már rég elhagyott volna egy olyan házat, amiben szellemeket vél látni. De Ő nem, Ő meg tud mindent magyarázni, egy bizonyos pontig. Aztán sajnos a film egy olyan irányba terelődik, amiben megszűnik minden félsz. Míg egy ázsiai film végén tudod, hogy a feszültségtől ki fog esni a szíved, addig itt jóformán semmi. Sőt, utána még nyugodtan el is alszol, hogy "ja, csak ennyi volt az egész, hűha". Sokkal többet ki lehetett volna hozni ebből.

Mindezektől függetlenül, ez egy egész nézhető film, és vannak benne okos húzások, is meg elég szép rémisztgetések, csak valahogy nekem ez kevés volt.

 

4. House of Bones (2010)

 

Rendezte: Jeffery Scott Lando

Ez egy TV-film és ezzel már szinte mindent elmondtam. Ismerős arcok itt is vannak bőven, egyet emelnék ki, Corin Nemec-et, aki nekünk örökre Parker Lewis marad (aki sohasem veszít ugye). Egyébként érdekes, mert az ő figurája nélkül egy fokkal rosszabb lenne a film, na nem mintha alapból valami említésre méltó lenne.

Most egy kísértethajkurászó  TV-stáb tragikus történetét követhetjük nyomon, akik, nahát, egy elátkozott házba mennek forgatni. Azonban itt nem szokványos kísértetek vannak, hanem maga a HÁZ a gonosz! Egeeen, ez sem valami eredeti. Nem is szaporítanám tovább a szót: nagyon gyenge. Minden. A technikai kivitelezés, a színészek (pedig a legtöbbnek van tapasztalata), a cselekmények, szóval tényleg minden.

Bocsánat, hogy ezt most nem vesézem tovább, de egy kis fantáziával mindenki ki tudja találni a karaktertípusokat, és hogy kb. mire számíthat a végén.

 

5. Kinzó látomás - The Return (2006)

 

Rendezte: Asif Karpadia

A végére hagytam egy olyat, amit nálunk is lehet kapni lemezen, előre szólok, hogy senki se vegye meg. Ez sokkal inkább egy dráma-thriller, az unalmasabb fajtából.

A történet ostoba és elcsépelt: labilis idegzetű 25 éves utazó ügynöknő ellátogat szülővárosába, ha már egyszer arrafelé van dolga. Közben meg mindenféle, ott nem lévő dolgot lát. De én mondom, még az is unalmasak. Ilyenkor visszasírjuk a hosszú, fekete hajú kislányok szellemeit.

Igazából semmi olyan nem történik, amin meglepődnék, vagy egyszerűen érdekelhetne. Nem is értem, hogy hogy tudtam végig nézni. Egyébként technikailag szépen ki van dolgozva, de ez hol a bánatban vígasztal, ha félúton álomba hajszol a film? Na ezt "bosszúból" remake-elhetné egy ázsiai rendező:)

 

1. The Echo: 4/10

 

2. Colour from the Dark: 3/10

 

3. The Skeptic: 6/10

 

4. House of Bones: 2/10

 

5. Kinzó látomás: 3/10

 

 

Szóval az "ügyünk" meggyorsítása érdekében, szeretném, ha adnátok még tippeket nekem, különben ez el fog tartani egy darabig:)

A bejegyzés trackback címe:

https://horrormirror.blog.hu/api/trackback/id/tr862556454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

11111111111 2011.01.03. 15:41:38

Ha jól tudom az átoknál, és nem pedig a körnél dolgozott ugyanaz a rendező az eredeti változaton és a remakeen.

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2011.01.03. 15:52:37

@Domahidy Farkas: Igaz. A Kört más rendezte.

Amúgy ezek közül a filmek közül még egyiket sem láttam, de a pontokat nézve nem is érdekelnek. :D

purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.01.03. 15:58:44

@Domahidy Farkas: valahol jogos, pedig én anno azt olvastam, h ő is segített a munkálatokban. mindenesetre a remake második részét már ő rendezte, persze az köszönöviszonyban sincs az eredeti második résszel.

homerkaro 2011.01.03. 17:11:47

egyiket se láttam és kedvet se kaptam hozzájuk:D

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2011.01.03. 17:46:29

A Kör 2 nagyon gáz film. Csak Naomi Watts miatt érdemes megnézni.

2011.01.04. 03:26:34

@purga:
Köszönjük szépen a halált megvető bátorságod, amivel kutatod nekünk a parázós múvikat :) Már nagyon izgulok a lista miatt!

Nagyon tetszett az írás stílusa! Persze máskor is jó, de mintha ez most másabb lett volna. Vagy nemtom, lehet, hogy csak késő van, kellene aludni.

homerkaro 2011.01.04. 10:10:31

korán hErpEsz, hajnali fél 4 már korán:D

edi95 2011.01.04. 18:06:49

Ha egy kis parázás kell, úgy tudom h hajnali 3és4óra között van a sátán órája és ekkor történik a legtöbb para jelenség......de ez csak egy filmben volt:-)
Amúgy parázos film nekem a tulvilág szülötte volt de én piskóta vagyok, könnyen meg lehet félemlíteni egy szellemes filmel.

homerkaro 2011.01.04. 18:34:13

az a film csak 1 pontot és a segg miatt:D

Annabelle ^^ 2011.01.05. 09:04:06

Te a Blair Witch-et láttad már? Mi arról a véleményed? Rákerestem itt, hátha írtál róla, de nem dobott ki semmit.

Annabelle ^^ 2011.01.05. 09:04:39

@Sparrow: Sztem a Kör 2 is nagyon jó,de ízlések és pofonok. Az első rész mindenképp zsír! =)

purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.01.05. 09:32:38

@Annabelle ^^: szar és unalmas:)
ráadásul én anno úgy néztem, h még kiskoromban, vagyis én akkor még simán bekajáltam a "valódiaságát" még se borzongtam bele, leszámítva mondjuk az utolsó 10 percet kb.

ezért nem is írok róla. a 2 jobb, de a mércét az sem üti meg.

Röviden: nem hogy a top 10-be, de a top 50-be se raknám bele.

jacktorrance 2011.01.05. 22:28:02

Ezekből a Skeptic-et láttam csak, a sztori tetszett, de szerintem is simán ki lehetett volna hozni belőle még többet. Egyszer nézhető ha jó pillanatban ülsz le megnézni :) Amúgy várom már én is a listát :)

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2011.01.06. 21:45:41

Ezek közül asszem egyedül a The Returnnel szemeztem (haha:)), de nem jutottam el odáig, hogy megnézzem.

Insane20 2011.01.08. 21:17:09

értékelés alapján egyik sem érdekel :D
én is várom már azt a listát,de tényleg nehéz dolgod van.

bakke 2011.02.02. 02:11:59

Hello,

Én nagyon halványan emlékszem egy horror filmre, amit úgy 15 éve láttam, szóval a 80-as években, esetleg a 90-es évek elején készülhetett. A címét sajnos nem tudom, de engem is érdekel, és sehol nem találom.
Egy sarkkörön játszódott, ahol voltak valami kísérletek farkasokkal, de aztán elszabadult valami durva vírus, az emberek kiba...ott undorító lénnyé alakultak át, még a vérükből is kimászott valami. Kurvára paráztam rajta, ha megvan a cím, írd meg légyszi! :D Köszi

Ezen kívül volt egy zombis film is, valahol Jamaicán játszódott és közel volt a vuduhoz. Na ezen is fostam

bakke 2011.02.02. 02:25:42

A Vudus zombist megtaláltam, nem rossz, kicsit old school.
The Serpent And The Rainbow

A farkasos durvább volt, de sajnos nem találom :(

bakke 2011.02.02. 02:33:48

Ezt a vudusat hagyjuk, mégse olyan jó, marha fiatal voltam akkor még. :D

Amit én láttam, és nagyon jó, az a francia High Tension (Switchblade Romance) Durva...

purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.02.02. 07:55:55

@bakke: a high tension-ről már írtam itt a blogon:) viszont azt a sarkköröset nem tudom, de engem is érdekel:)

borleszk (törölt) 2011.02.02. 09:06:27

@bakke: szerintem az a The Thing (A Dolog) Kurt Russel-el. Carpenter film.

legalàbbis az az egyetlen film emlékeim szerint amiben a vérbol is 'màszik' valami...

borleszk (törölt) 2011.02.02. 09:09:41

én emlékszem két filmre ami viszonylag para volt...(10enéves fejjel)

az egyik egy dàn horror, az Utolso Oràn a cime. néhàny diàk bentragad a suliban mikozben egy nehezen lélegzo (na attol paràztam) sorozatgyilkos egyenként leszedi oket.

a màsiknak a cime A Kéz azt hiszem, sorozatgyilkos gyerekek kezeit vàgja le miutàn megmurdeli oket. Ron 'Hellboy' Pearlmen is jàtszik benne (na vele egyszer talàlkoztam a deàkon, eléggé hobo kinézete volt :) )

purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.02.02. 09:46:47

@borleszk: először én is arra gondoltam, de nem tom, lehet, h van vmi hasonló, undergroundabb változat:)

borleszk (törölt) 2011.02.02. 11:34:35

@purga: pedig abban van hogy megkattannak a szanhuzo farkasok es kinyirjak egymast. mind1, megkérdeztem imdb-n, ott 20-30 perc alatt vàlaszolnak :)

bakke 2011.02.02. 11:47:44

Igen, köszi, ez az!!! A dolog :D

bakke 2011.02.02. 11:51:32

és van egy felújított verziója, csúcs, le is szedem! :)


süti beállítások módosítása