Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Vér és Belsőség

Kevésbé ismert horrorfilmek, könyvek, sorozatok, továbbá vér és halál minden mennyiségben, "sznobhatás" nélkül. E-mail: hmblog66[kukac]gmail[pont]com

Suttogások, sikolyok

Címkék

18+ (3) 3d (53) 666parkavenue (8) afterdark (12) állat (67) americanhorrorstory (33) angol (91) angola (1) animáció (8) antológia (30) argentin (6) ausztrál (23) axn (10) ázsia extrém (5) bahamák (1) batesmotel (12) bd (4) belga (4) bio (18) böszörményi gyula (1) boxoffice (27) brazil (5) brutál (228) Chelsea Cain (1) chile (6) clive barker (1) csalódás (25) cseh (2) dán (6) dean r koontz (1) deathvalley (2) dexter (33) díszdoboz (3) dmitry glukhovszky (1) dracula (1) dunatv (1) dvd (47) easy (74) edgar allan poe (1) egyesültarabemírségek (2) elemzés (3) élőprogram (34) epizód (143) érdekesség (5) erőszak (23) extant (2) farkasember (32) fearitself (9) felhívás (139) fellenbeck roland (1) felsorolás (208) filippínó (1) filmmúzeum (2) finn (6) folytatás (186) fox (1) francia (49) fromdusktilldawn (2) g.p. smith (1) giallo (13) gondolatok (58) görög (1) guillaume apollinaire (1) hannibal (3) hemlock grove (1) hír (113) hírek (23) holland (8) hongkong (12) india (1) indonéz (3) interjú (15) ír (13) irán (1) ira levin (1) izland (4) izrael (2) japán (41) jelenet (7) jódeinkábbne (10) john wyndham (1) joseph dlacey (1) kanada (67) kannibál (37) karácsony (22) kép (7) képek (48) képesítés (2) képregény (5) kérdőjel (76) kézikamera (115) kína (2) kisfilm (48) kolumbia (4) könyv (21) könyv adaptáció (72) korea (17) kuba (1) laurell k hamilton (1) lengyel (3) lesrevenants (1) lett (1) lovecraft (11) luxemburg (2) m1 (1) magyar (78) málta (1) mastersofhorror (20) mexikó (7) monaco (1) mozi (97) neil gaiman (2) német (30) nem ajánlom (140) nem amerikai (148) nem horror (50) norvég (18) novella (6) nyereményjáték (62) olasz (56) onlinefilm (80) ördög (100) orosz (6) oscar (52) összefoglaló (28) összehasonlítás (79) osztrák (5) pc adaptáció (9) penny dreadful (1) poén (193) poszter (327) premier (31) pszicho (68) puerto rico (1) remake (94) rendező (61) retro (26) ritkaság (75) román (1) rtlklub (2) salem (2) scifi (110) slasher (124) sorozat (228) spanyol (57) spinoff (2) stephen king (14) svájc (4) svéd (15) szavazás (22) szellem (201) személyes (113) szerb (5) szingapúr (3) szlovák (1) szörny (80) tajvan (2) talesfromthecrypt (20) társasjáték (1) thai (13) thebridge (1) thekilling (2) theriver (5) thestrain (1) thewalkingdead (60) the following (1) thomas müller (1) thriller (128) toplista (19) török (1) trailer (496) tv (27) tv2 (2) tv6 (30) újzéland (9) ukrán (1) underthedome (3) update (6) uruguay (1) valós alap (42) vámpír (77) várjuk (131) vendég (43) vér (399) vers (1) viasat3 (3) vietnam (1) vírusos (24) vs (23) xxx (32) zene (16) zombi (219) zskat. (124) Címkefelhő

Friss kommentek

TOP 10 Legtúlértékeltebb horror

2010.06.11. 12:37 - purga

Címkék: olasz személyes toplista gondolatok vér bio rendező zombi csalódás újzéland összehasonlítás lovecraft nem ajánlom felsorolás slasher

Ééééééééés most fogom csak igazán kicsapni a biztosítékot! Sokat gondolkodtam azon, hogy megírjam-e ezt a bejegyzést, mert félő, hogy elriasztom magamtól még azt a kevés kis törzsolvasómnak a felét is. De nem bírom magamban tartani. A lista erősen szubjektív, előre szólok. Nem zavar, ha majd sok háborgó hozzászólás lesz, amíg az érvekkel fog történni és nem sima anyázással. Úgy hogy jobb, ha tisztázunk még előre 1-2 dolgot:

  • Mint ahogy az adatlapomon is látszik, "csupán" 24 vagyok. Így én teljesen más horror-filmeket szocializálódtam, mint a legtöbb 30+ ember. Persze vannak kivételek, mint pl. a Rémálom az Elm utcában széria, amin már kiskoromban is jókat szórakoztam.
  • Nem végeztem el semmiféle film vagy médiaszakot (holott szakirányilag erre lett volna lehetőségem), így a filmek többségét rendszerint, mint "egyszerű" nézőként éltem meg.
  • Természetesen nem vagyok "suttyó", aki nem lát bele egy-egy alkotás mélységeibe.  Az se igaz, hogy csak is kizárólag műfajon belül érdeklődnék e művészeti ág iránt.  Pl.  imádom a művészfilmeket is, amikben aztán jócskán lehet dúskálni a többletjelentéseken (sőt, szinte minden téren van 1-1 kedvencem). Azonban egy horrortól leginkább három dolgot várok: vagy paráztasson be, vagy legyen nagyon merész, vagy csak egyszerűen szórakoztasson.

Ennek tudatában az alábbi listám az "átlag" horror-kedvelőknek szól, akik hajlamosak megbízni a "megmondó emberekben", aminek eredménye általában pofára esés. Mert miről is van szó? Ezek azok a művek, amiket szokás "alap" jelzővel illetni, a legtöbbnél ráadásul előjön a "bezzeg anno még értettek ehhez..." c. mondóka is. Így nem meglepő, hogy a felsoroltak között híres rendezőket fogunk találni, azonban előre leszögezném, hogy legtöbbjüknél csupán az adott művel van kifogásom, nem a teljes filmográfiájával. Szóval ne tessék túl sok "mainstream" filmet várni.

Még valami, bizonyára lesznek olyanok, akik hiányolják majd az Alkonyatot, na már most 1. nem láttam, 2. ez nem horror, hiába a vámpírok meg a farkasemberek.

Akkor kezdjük.

 

10. Videodrome (1983)

 

Rendezte: David Cronenberg

Most ez hülyén fog festeni, de ez valamelyest kilóg a sorból. Itt a csalódást nekem az adta, hogy mindenki azt mondta rá, hogy "ez egy nagyon durva" film. Lóf*szt! Ennél még a gumimaci is keményebb.

Amúgy egy egész pofás mű lenne, a rendezés jó kezekben volt (A légy pl.), és a főszerepet mintha James Woods-ra szabták volna. Remekül alakítja a gátlástalan tévést, aki bármit megtenne a nézettségért. Ettől függetlenül egy közepes alkotás, néhol mondjuk eléggé vontatott volt számomra. Szóval nem vészes, de hogy durva lenne, pff...

 

9. Iszonyat - Repulsion (1965)

 

Rendezte: Roman Polanski

Előre bocsátom, hogy a rendezőnek a legtöbb filmjét imádom. Sőt, műfajon belül a Rosemary gyermeke vagy a Vámpírok bálja kiemelkedő alkotások. Azonban ez egy idegesítő trágya. Unalmasnak annyira azért nem mondanám, csak épp a főszereplő hölggyel nem tudok azonosulni. Lehet, hogy bennem van a hiba, de fóbiája a férfiaktól, ami elhatalmasodott felette, míg végül az egész külvilágot ki akarta zárni az életéből valahogy nem jött át nekem. Ráadásul már az első 10 perc után volt benne valami visszataszító, aminek következtében az egész játékidő alatt csak azt vártam, hogy mikor verik szét a fejét egy kalapáccsal. Sajnos erre hiába vártam.

Iszonyat gáz film (már elnézést a szójátékért), izzadságszagú és erőltetett mondanivalóval. Vannak ugyan benne jó képi megoldások, de ennyi az összes pozitívum. Ez tényleg az a kategória, amit csak megfelelő előképzettséggel lehet élvezni, már ha.

 

8. Alkonytájt - Near Dark (1987)

 

Rendezte: Kathyrn Bigelow

Hiába az Oscar-díj, azt nem véletlenül nem ezért kapta a rendezőnő. A film jó példa rra, hogy egy nő, hogyan romantikázza túl a vámpírizmust. Olyan, mintha az Alkonyatot '87-ben forgatták volna le. Amúgy a romantikus jelző is túlzás, szóval ez egy amolyan semmilyen film. A befejezés meg baromság a köbön. Mitől lett ez itthon is kultfilm? Röviden ennyi, bővebben meg itt.

 

 

 

7. From Beyond (1986)

 

Rendezte: Stuart Gordon

A rendező neve egy másik H. P. Lovecraft novellának a megfilmesítéséről lehet ismert, ez pedig a valóban kultikus Re-Animator. A két alkotás között nagyobb a különbség, mint a banán és a targonca között. Röviden: a másikkal ellentétben ez nézhetetlen. Nem is értem, hogy ebben mi lehet olyan nagyszerű? Egy örült tudós és a társa kísérletezget, aminek eredményeképpen az öregebbik meghal, de a tudata manifesztálódik egy nagy rózsaszín trutyivá. Ja és még van két másik szereplő is.

Na ez az, amiben aztán lehet keresgélni a mögöttes tartalmakat, mert biztos vannak, csak hogy attól még maga a cselekmény élvezhetetlen. Nem azért mert gagyi a kivitelezés, hanem mert a történet, a színészek, a karakterek, úgy minden hihetetlenül rossz benne.

 

6. Radírfej - Eraserhead (1977)

 

Rendezte: David Lynch

Itt is fontos megemlítenem, hogy a Dűne az egyik kedvenc filmem, de ez pocsék. A szót nem szaporítanám tovább, mert korábban már róla is megemlékeztem. De az örök kérdés megmarad ezzel kapcsolatban a  fejemben: ez mitől lenne horror? Ez csak egy szürrealista látomás, ami sok-sok tudatmódosító szer hatására születhetett meg.

 

 

 

5. Zombi - Zombi 2 (1979)

 

Rendezte: Lucio Fulci

Fulci szerintem az egyik legtúlértékeltebb "kultrendező". Minden rendezése lassú és vontatott, amit megfejel azzal, hogy imádta műveit teljesen felesleges jelenetekkel, vágóképekkel tarkítani. Az aláfestő zenék pedig borzasztóak és abszolút mellényúlások.  Ez pedig egy különösképpen félresikerült darab. A róla szóló második poszt, amiben ez az alkotás is helyett kapott, még olyan friss, hogy csak na.

 

 

 

4. Bad Taste (1987)

 

Rendezte: Peter Jackson

Még egy híres, és körünkben méltán elismert rendező első filmje. Korábban már itt írtam róla, és mi sem bizonyítja jobban a "kultuszstátusát", mint hogy egy lelkes kommentelővel elég hosszan elvitatkoztam a leszúró kritikám kapcsán.

Még egyszer elismerem a legfontosabbakat: tudom, hogy alacsony költségvetésű, tudom, hogy első film, tudom, hogy haveri alapon készült, de attól még bűn rossz. Viccesnek nevezni meg pláne. Ahhoz, hogy ezen bárki is nevetni tudjon, szerintem min. egy üveg vodka és 2 szál dzsoja kombinációja szükséges.

Ilyenkor adhatunk hálát az égnek, hogy ezt (még) nem forgalmazzák nálunk.

 

3. Zombieland (2009)

 

Rendezte: Ruben Fleisher

Több szempontból is kakukktojás: először is, az egyetlen a listáról, ami '90 után készült, a másik pedig a rendező totális ismeretlensége.

Egyszerűen értetlenül állok eme film előtt. Se nem horror, se nem vígjáték. Nem, nem vicces. A poénok gyatrák, a színészek közül egyedül Woody Harrelson emelkedik ki, ami nem is csoda. Na meg Bill Murray, csak sajnos túl keveset van benne. Be is került a Nagy Csalódások rovatomba, ott hosszabban kitárgyalom, hogy mitől nem is olyan jó ez (legalábbis szerintem).

 

2. A Holtak Hajnala  - Dawn of the Dead (1979)

 

Rendezte: George A. Romero.

Aki rendszeresen olvassa a blogomat, annak ez nem meglepő. Messze egy túlértékelt film, annyi szent. Hosszú, vontatott, unalmas. Értem én a társadalmi kritikát, meg hogy mekkora újdonság lehetett akkoriban, de egy jó film időt álló (ezt már nem egyszer írtam), így ennek is elkéne érnie azt a hatást, mint anno az akkori nézőkben.

Annyira unalmas, hogy az már fáj! Azon kívül, mint rendező, mindig ugyanazt a sémához tartotta magát: káosz, zombik mindenütt --> bemenekülés egy zárt helyre --> viszonylagos nyugalom --> betörnek a zombik --> mindenki meghal, kivéve 1-2 főbb szereplőt. A legújabb epizódot nem láttam, de lemerem fogadni, hogy abban is ugyanez van. A Holtak Naplóját leszámítva, szinte minden zombi-filmje egyforma. Vagy ez csak nekem tűnt még fel?! A filmről és a rendezőről bővebben ebben a korai bejegyzésemben írtam.

 

Most pedig jöjjön az első helyezett, amiért aztán tényleg kapni fogok a fejemre:

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Halloween (1978)

 

Rendezte: John Carpenter

A Dolog, az jó film, méltán van nagy elismertsége. Ennél viszont csak forgattam a szemeimet. Akkor kezdjük a kötelező körökkel: igen, elhiszem, hogy nagy újítás volt anno. Bár első slashernek sokan a Black Christmast tekintik, de akkor kérdem, hogy a Texasi Láncfűrészes Mészárlás meg mi a rák akkor? Ott is volt már maszkos gyilkos. Bár tény, hogy nem voltak nagy üldözések és az atmoszférája is teljesen más. Ez meg inkább thriller.

Továbbá igen, a zenéje is jó, lehet dicsérni. Az alacsony költségvetés előtt is meghajlok. De attól még ez is unalmas és néhol gagyi, leginkább a színészek miatt. Az autóban való fojtogatás annyira béna, hogy nem találok rá jelzőket.

Igazából én nem értem, hogy egy 25 alatti ember, hogy mondhatja erre a filmre, hogy "ez apám, ez alapmű", ez szerintem merő sznobizmus. Aki meg nem értékeli kellőképpen, az meg nem is ért hozzá, mi? Továbbá kimerem jelenteni, hogy a Rob Zombie-s változat nekem jobban tetszett, még ha abban csak tini csöcsök meg gyilkolászás van, semmi más.

 

Ennyi volt, remélem nem kapok levélbombákat:)

A bejegyzés trackback címe:

https://horrormirror.blog.hu/api/trackback/id/tr662071347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

skizo... (törölt) 2010.06.11. 14:31:31

A Zombieland még mindig az egyik kedvenc filmem :P:P:P:P

Fausto(tm) 2010.06.11. 15:14:50

A fentiek közül csak a Zombielandat láttam, de nekem nem volt olyan rossz élmény :)
Bár tény, hogy amennyire beharangozták, nem volt nagy durranás!
A többit nem láttam, de az ilyen ilstákat szívesen olvasnék :)
Ezzel biztos nem leszek népszerű: nekem a Haláli hullák hajnala volt nagy csalódás, az ismerőseim annyira istenítették, hogy mekkor vígjáték, de bennem csak 1-2 poén maradt meg, amúgy meg unalmasnak tartottam... csak két részletben tudtam megnézni :)

MrNiceGuy 2010.06.11. 17:12:31

hát ezt a listát én most nemigen értem. még nem hallottam sem a videodrome-ot, sem a radírfejet a horrorral egy szövegkörnyezetben. mindkét mű zseniális és lebilincselő, valamint egyáltalán nincsenek túlrátázva. cronenberg és lynch filmjei természetüknél fogva rendelkeznek mögöttes tartalommal, illetve semmi máshoz nem hasonlítható atmoszférával. ha le is húzod őket, azt ne 5-6 sorba tedd sztem. [persze te blogod, csak azért ez nem olyan nagy stíl.]

»RyuK« 2010.06.11. 18:03:42

Én a Zombieland helyére a Haláli hullák hajnalát tettem volna, első helyre pedig a Paranormal Activity-t :) Egyébként a listán szereplő filmeknek a felét se láttam, de ezek után kerülni fogom őket :)

»RyuK« 2010.06.11. 18:05:29

Valahol elveszett a kommentem, szóval leírom még egyszer: Én a Zombieland helyére a Haláli hullák hajnalát tettem volna, első helyre pedig a Paranormal Activity-t. Egyébként a listán szereplő filmek felét se láttam, de ezután kerülni fogom őket :)

»RyuK« 2010.06.11. 18:06:49

És előkerült a kis csintalan :) Bocs, hogy ennyi munkát csinálok, de töröld az utolsó 2-t :D Én meg befejezem a szerencsétlenkedést.

RFB 2010.06.11. 20:01:30

Purga: Nem tudom miért kezeled a Bad Taste-et még mindig horrorfilmként.

Zombieland, Halloween egyetértünk.

Ami részemről még beleférne: The Fog, Land of the dead.

homerkaro 2010.06.11. 20:23:31

szerintem ezek nem tulértékelt filmek hanem ezek azok amik jó marketinget kaptak:)
amugy meg csak a halloween zavar nagyon a listádon.nem gondolom h a texasi és ez hasonló stílus lenne.ez az akkori tinihorror és emiatt klasszikus mint craven Sikolya.Egyik sem félelmetes de számomra szórakoztatóak.
RFB:A köd szerintem szintén szórakoztató dehát elfogult vagyok többször is irtam h a slashfilmek a kedvenceim Carpenter bácsi pedig a kedvenc rendezőm talán.De a legjobb film tőle még mindig a They live:)
amúgy meg izlések és pofonok
jah és a rob zombie féle halloween 2t szerintem ne tegyük a horrorok közé(tudom tudom h az 1-t említetted de csak azért is leírom) mert az nem horror hanem vicc.nagyon eredeti akart lenni.kb akkora égés mint a péntek 13 9ik része ahol 8 rész után akarnak sztoritcsinálni a filmhez 13 évesen friss nyelvvizsgával büszke voltam magamra h értettem miről szól:D

RFB 2010.06.11. 22:52:18

@homerkaro: ez az érdekes, hogy Carpenter rendezte minden idők legjobb horrorját (The thing), de olyanokat is elkövetett amiket képtelen lennék még egyszer megnézni.

homerkaro 2010.06.12. 17:26:01

én csak a vampires-t nem szeretem de azért mert nem szeretem alapjáraton a vámpíros filmeket.
dehát mint irtam izlések és pofonok.az nagy baj lenne hogy ha egy film vagy rendező minden alkotása mindenkinek tetszene

mutant · http://universal.blog.hu 2010.06.12. 18:37:40

@RFB: Bad Taste ...LOLSZAR:D Semmilyen műfajba nem sorolnám:D Egyszerűen egy szar film. Carpenterrel egyet értek:D

Darkcomet 2010.06.12. 19:17:33

Maximálisan egyetértek ezzel a poszttal, kivéve a holtak hajnalát. Az bizony alapmű, tessék megnézni, minden zombifilmbe van belőle egy pici. Viszont nem igazán horror, csak ezzel a marketinggel lehetett eladni. Én minden ifjabb ismerősömnek azt mondom, ha veszi a fáradságot, és megnézi, ne mint belezős zombifilmet nézze, hanem próbálja meglátni a mögöttes tartalmat. A Radírfejnek semmi keresnivalója ezen a listán, cseréld le egy másikra, mivel ez nem horror. A péntek 13-mal egyetembe a Halloween is csak annyiba alapmű, hogy ez a film teremtette meg a mostani tini-kergetős-menekülős-belezős filmek zsánerét, de amúhy SZVSZ egy kalap kakit sem érnek.

2010.06.13. 13:17:53

Hát akkor én szerencsés vagyok, mert a lista több, mint a felét láttam :)
Romero-ról meg annyit, hogy -asszem- láttam több filmjét, de igazából nem tudom, hogy melyik melyik, mert mind tök egyforma volt....

No de a Halloween????? Vagy öreg vagyok, vagy ízléstelen, de a szívemhez kaptam.
Rob Zombie-t pedig egy napon említeni vele... A remake-eiről csak annyi emlékem van (úgy 2 hónappal ezelőttről), hogy kreált bennük a nejének egy jelentéktelen karaktert, akit folyton mutogathatott, és hogy kiakadtam a filmélményen.

Purga kedves, légy szíves állj a sarokba egy órára, mert ez nagyon nem volt szép dolog.

naCp 2010.06.13. 19:37:03

azon csodálkozom csak , hogy a listáról lemaradtak a tini-horrorok...

homerkaro 2010.06.13. 20:43:20

mért szerinted melyik nagyon tulértékelt?:)
halloween, sikoly 1 nem az:D

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.06.14. 11:22:34

@Fausto(tm): @»RyuK«: a haláli hullák hajnala igenis jó, a zombielandnél meg ezerszer jobb, éljen az angol humor! :P

@MrNiceGuy: most nem azé, de még azon a radírfej plakáton is ott van, h "horror", és már írtam róla kicsit többet, ott van a link, tetszett volna rákattintani:P a videodrome-ra meg csak azt írtam, h bár kétségkívül nem egy rossz film, de én mindenhol olyasmiket olvastam, h mennyire brutális, na ez a része volt túlértékelve. és miért nem lenne ez horror? minden elem megvan hozzá... vagy te hova raknád?

@RFB: minek kezeljem? vígjátékként? ahhoz egyáltalán nem vicces:P inkább egy fostartály muhahaha:) a land of the dead-et pedig egyáltalán nem értékelik túl az emberek, sőt, sokan romero "hanyatlásának" titulálják, pedig szerintem ez egy közepesen jó film tőle. a the fogot még nem láttam, de annak sincs szerintem akkor visszhangja

@homerkaro: mint írtam, sokan az első slashernek a black christmast tekintik, attól függetlenül lehet akármekkora újdonság, ha maga a film unalmas.

@Darkcomet: ugyanaz, mint a fenti válaszom: lehet akármekkora társadalomkritika, meg mondanivaló, ha egyszerűen dög unalom az egész. Én majdnem bealudtam a felénél. Az meg vicc, hogy kamionokkal elzárják magukat, de a plázás zombikat le nem lőnék, inkább elbújnak... röhej.

@hErpEsz: nem ismétlem meg magam:) unalmas és kész. Rob Zombies-éban legalább ott vannak a cicik:DD Amúgy a felesége meg sokat fejlődött az 1000 halott háza óta, szerintem egész hitelesen adta elő az anyukát.
Ja és legalább van vmi eredettörténet, nem csak annyi, hogy Mike szeretné megölni a húgát, mert kb. legutóbb félmunkát végzett...

@Samhain: utaltam rá, hogy a 15-16 évesek zsánerei nem mérvadóak:) meg azokat a "felnőttek" úgyis mind lehúzza, szal nem hiányoznak.

skizo... (törölt) 2010.06.14. 13:15:59

Végre elhangzott az 1000 halott háza, már egy csomoszór akartam kérni egy kritikát róla:) Az első rész nagyon bejött, a kettő már kevésbé de nézhető volt...vagy nem , mindegy a kettő gyenge az a lényeg. Múltkor meg bohócokért nyavajogtam, és most jut eszembe, hogy ebben ott van Spaulding kapitány, fuck yeah!!! Szerintem baromi gonosz atmoszférája van a filmnek, és az egyik kedvencem.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.06.14. 13:21:33

@skizo...: jogos, lehet, h bele kellett volna raknom, de nekem nagyon nem tetszett, főleg a kapitány, csupa káromkodás az egész:P meg az egésznek olyan texasi láncfűrészes ZS-verzió szaga van:)
de lehet h írok majd egy rob zombie filmográfiát (muhahaha:D), majd meglátom

mutant · http://universal.blog.hu 2010.06.15. 11:42:25

@purga: Nem mindig vicces az angol humor:P És jó a Zombiland!!:D

Darkcomet 2010.06.19. 16:04:18

@purga: " ugyanaz, mint a fenti válaszom: lehet akármekkora társadalomkritika, meg mondanivaló, ha egyszerűen dög unalom az egész. Én majdnem bealudtam a felénél. Az meg vicc, hogy kamionokkal elzárják magukat, de a plázás zombikat le nem lőnék, inkább elbújnak... röhej."

Akkor te biztos más filmet láttál. :-) A kamionokkal ugyan is elzárják magukat, majd levadásszák a zombikat a plázába. A film végén kerülnek be újra a zombik az épületbe, amikor beengedik az emberi hordákat.

Veslan 2010.06.20. 16:45:50

Látom Romero megint elrúgta nálad a pöttyöst :D Megyek is a zombibuzira hájpolom kicsit ^.^
A zombiknál tartva, a Zombiland nekem bejövős volt és nem csak az istenkirály bill murray miatt... :P

A bad taste, near dark meg radirozós srác nem is értem mit keres a listán... ki várt tőlük bármit is? :D

supracoger · http://supracoger.blog.hu/ 2010.06.23. 10:39:19

szerintem azért jó a repulsion, bár lehet nekem pont azért tetszett mert kevés ilyen nagyon régi horrort láttam

hakaba 2010.06.30. 16:14:29

kár volt belekeverned nem horrorokat, (Videodrome, Eraserhead) így nem vehető komolyan az egész.

andrew1975 2010.07.29. 20:13:38

Még új vagyok ezen a blog-on, a horrorozás tekintetében azonban nem! :)
Kb. 22 éve falom a filmeket, legtöbbször a horror műfajon belül választok magamnak csemegét.
1000-nál már több horrort láttam, szóval amiket itt felsoroltál, azokat is kivétel nélkül. Röviden azokról, amikkel nem tudok egyetérteni!

Halloween - Carpenter zseniális alkotása, amiben egy csepp vér nélkül képes feszültséget teremteni!

Dawn of the Dead - Romero igazi klasszikusa, az összes zombi-filmej közül a legjob! Mivel szeretem a zombikat, ezért "haragszom" a leginkább! :) :)

Zombieland - Nagyon nagy paródiafilm, nem is szabadna a horrorok között emlegetni, de gondolom, zombi-utálatodból fakadóan került a listára! :)

Zombie - Fulci olyan műve, aminek pár jeleneténél még most is felszisszenek! (pl. a szembe fúródó ajtómaradvány....

Radírfejet és a Bad Taste-t nem értem, szerintem nem horrorok, a többivle nagyjából egyetértek! :)

Persze azért nem vagyunk egyformák, hogy mindenkinek más tetsszen! :D
Egyébként jó a blog, azt hiszem, rendszeres látogató leszek, remélem, az nem baj, ha más a véleményem! :)

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.07.30. 08:11:29

@andrew1975: örülök, h tetszik a blog, a véleményed meg nem zavar, hisz ez a te sajátod, meg a korodból ítélve valóban érthető, h ezek neked nagy zsánerek lehettek, de mint írtam, h azért (sztem) a 25 alattiakat már nem igazán tudna ezek az alkotások elvarázsolni (itt most leginkább a holtak hajnalára és a halloween-re gondolok). egy jó film pedig időt álló, mint pl. a legelső láthatatlan ember vagy a frankenstein.

Veslan 2010.07.31. 20:10:21

@purga: Már bicsibocsi, hogy beleszólok, de te állandóan a koroddal jössz :) Nekem van olyan 25 alatti ismerősöm, aki kifejezetten bírja a holtak hajnalát és nem köpköd, ha kimondom "Romero".... Neked nem tetszik, ennyi a lényeg.

Jójó, tudom, ez egy szubjektív blog, el is fogadom, hogy szerinted minden ami zombie, az kakás.... :D Nem tudom, láttad-e a Dellamorte Dellamore nevü alkotást, érdekelne a kritikád róla.
"Braaaaiiiin, braiiiin, braaaaiiiiin"

ps.: 31 évesen a véleményem az, hogy az első láthatatlan ember egy raklap szar. A frankenstein meg szupercukiság, de nem para és nem elvarázslós pörgés. :P

andrew1975 2010.08.02. 00:43:24

@Veslan: Láthatatlan emberrel maximálisan egyetértek, végig sem bírtam nézni! :)
Ha már felhozad a Dellamorte-t, ugyan tudom, nem engem kérdeztél, de az egyik kedvenc filmem! Nem csak mint horror, hanem mint film is. Mindenkinek ajánlom, aki még nem látta!

skizo... (törölt) 2010.08.02. 20:41:07

szupercukiság meg bicsibocsi, ez már tényleg horrorisztikus xD de azért édes...

Mostanában purga kapja az ívet :) Kellett neked poszt nélkül hagyni minket :D:D:D

2010.09.16. 16:44:10

Hát én ezekből csak a Holtak hajnalát meg a Halloweent láttam, utóbbi már 14 évesen is ásítozásra késztetett, bár a zenéje hatásos.
A többit már a tartalma alapján kihúztam a megnézendők listájáról.
A Holtak hajnala remake- je kifejezetten tetszett, pedig én nem nagyon csípem a zombifilmeket. De végre nem előrenyújtott karral tántorgó hullák fogdosták össze a sprintelő életerős ifjakat, az szerintem a legviccesebb a zombis alkotásokban. A tetőn sakkozós- majd lövöldözős rész kimondottan frissítette a stílust. A régit csak azért néztem meg, hogy összehasonlítsam. Azt kell mondjam, kár volt.

11111111111 2011.04.26. 22:37:52

Ómen(egy pillanatra sem lehet megijedni), The fog(Carpenter rendezte,a zene nagyon jó, de a film egy rakás szar), Ragyogás (ez nem egy nagyon rossz film, de nem is olyan jó)

A Halloween egy jó film, bár tényleg nem egy nagy klasszikus, de a kis költségvetés miatt le a kalappal az alkotók előtt!

Habbobitas 2011.08.08. 23:09:22

Amúgy igen. Az Alkonyatnak az első helyen kéne lennie. Igaz nem horror, de annyira istenítik, hogy az már pofátlanság. Csak egy unalmas nyálas pocsék film.

Curtis666 2011.09.23. 11:41:41

A Zombielandet hiányoltam volna erről a listáról mert számomra eddigi életem legnagyobb film csalódása volt amiért még sajnos el is mentem moziba.
Amúgy flesh a listád.

alovagokakikaztmondjákni 2011.12.14. 17:27:52

Videodrome: teljesen egyetértek. Nekem tetszett, de durvának semmiképpen sem nevezném.

Zombi: A maszkok és a gore még mai szemel nézve is igencsak hatásosak, a cselekmény viszont unalmas, a zene pedig katasztrofálisan fos.

lizardking 2012.08.18. 00:35:02

Most találtam ezt a post-ot. Hát, sok filmnél, mintha kést forgatnál a szívemben :)
Videodrome - Szerintem nagyon beteg és taszító film, egyben mégis ellenállhatatlan. És a mondandója is rendben. Sőt, már akkor előre vetítette a mai média őrületet.
From Beyond - Megint csak agybeteg múvi, aminek remek hangulata van, még akkor is, ha a story elég kusza. A lények meg zseniálisak benne.
Radírfej - Az egyik legsötétebb vízió, amit valaha láttam. De, az is tény, hogy nem horror, csak helyenként horrorisztikusan szürreális.
Bad Taste - Ez sem horror, inkább egy sci-fi/horror paródia. Szerintem azért vicces és a gusztustalansága is betalált nálam.
Viszont az Iszonyat és a Halloween szerintem is rohadt unalmasak és én sem értem a "zseniális" jelzőket. A többit nem láttam. Amúgy értem, hogy szubjektív véleményeket közöltél, és én is csak reagáltam rá a saját véleményemmel.

Syracuse 2013.05.24. 17:41:59

Nem értem ezt a Halloween és/vagy Carpenter gyűlöletet, de én kb. 3 éve minden évben legalább egyszer megnézem a(z összes) Halloween filmet, és a régi ugyanúgy bejön - ha nem jobban - , mint a Rob Zombie-féle. Szerintem egyértelműen alapmű, és a maga nemében meg is állja a helyét.
És igen, én is 25 alatti vagyok.


süti beállítások módosítása